Wydział Budownictwa i Inżynierii Środowiska - Budownictwo (S1)
Sylabus przedmiotu Podstawy stalowych obiektów halowych:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Budownictwo | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Podstawy stalowych obiektów halowych | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Teorii Konstrukcji | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Piotr Popiel <Piotr.Popiel@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Tomasz Czajkowski <Tomasz.Czajkowski@zut.edu.pl>, Wiesław Paczkowski <Wieslaw.Paczkowski@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Ukończone "Konstrukcje metalowe", sem. 5 |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Umiejętność prawidłowego kształtowania budynku przemysłowego z punktu widzenia jego pracy przestrzennej |
C-2 | Umiejętność zaprojektowania elementów prostego budynku hali przemysłowej z uwzględnieniem złożonego układu obciążeń |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Wprowadzenie do programu tworzącego dokumentację warsztatową | 1 |
T-L-2 | Wstęp do pracy w systemie. Definicja rastra, zakładanie projektu, definiowanie punktów w systemie | 1 |
T-L-3 | Wstawianie elementów konstrukcji, obróbka wstawionych elementów. Podział na elementy warsztatowe. | 4 |
T-L-4 | Makrodefinicje (założenia, sposób działania, ograniczenia). Przykładowe makrodefinicje belki blachownicowej, połączeń śrubowych, węzłów, stężeń. | 3 |
T-L-5 | Sposoby wykonywania połączeń spawanych i śrubowych. Podział konstrukcji na podzespoły wraz z kolejnością składania poszczególnych elementów, kolejność i warunki spawania | 2 |
T-L-6 | Pozycjonowanie, kontrola pozycji. Generowanie i obróbka rysunków oraz list materiałowych. | 4 |
15 | ||
projekty | ||
T-P-1 | Projekt stalowej hali przemysłowej obejmujący stężenia, dżwigar dachowy, słup mimosrodowo ściskany i połączenia. | 28 |
T-P-2 | Pisemne zaliczenie cząstkowe z ćwiczeń projektowych | 2 |
30 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Rodzaje stalowych konstrukcji halowych | 1 |
T-W-2 | Struktura stalowej hali przemysłowej | 1 |
T-W-3 | Stężenia hal stalowych | 2 |
T-W-4 | Konstrukcje doświetleniowe hal | 1 |
T-W-5 | Obudowa hal | 1 |
T-W-6 | Ramowe układy nośne | 3 |
T-W-7 | Dachy hal stalowych | 2 |
T-W-8 | Słupy hal stalowych | 3 |
T-W-9 | Kotwienie słupów obciążonych momentem | 1 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Udział w laboratoriach | 15 |
A-L-2 | Opracowanie sprawozdania projektowego | 10 |
25 | ||
projekty | ||
A-P-1 | Udział w ćwiczeniach projektowych | 30 |
A-P-2 | Przygotowanie projektu | 14 |
A-P-3 | Przygotowanie do sprawdzianów | 4 |
A-P-4 | Konsultacje | 2 |
50 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Udział w wykładach | 15 |
A-W-2 | Studia i praca własna | 5 |
A-W-3 | Przygotowanie do egzaminu | 3 |
A-W-4 | Egzamin | 2 |
25 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | wykład informacyjny |
M-2 | ćwiczenia projektowe |
M-3 | ćwiczenia laboratoryjne |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Bieżąca w semestrze kontrola przyswajania wiedzy – kolokwia cząstkowe z zakresu przedmiotu projektu |
S-2 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie wykonanego indywidualnie ćwiczenia projektowego - ocena części obliczeniowej projektu (założenia i obliczenia) w kontekście jej zgodności z dołączoną dokumentacją rysunkową |
S-3 | Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny z wykładów |
S-4 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie wykonanego indywidualnie ćwiczenia laboratoryjnego - ocena części rysunkowej projektu |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_1A_S1/C/32_W01 Zna i rozumie rozwiązania konstrukcyjne, zasady kształtowania oraz uwarunkowania projektowania stalowych obiektów kubaturowych w aspekcie ich pracy przestrzennej jak też oznaczania poziomu wytężenia pojedynczych elementów konstrukcyjnych. Zna i rozumie metody prowadzenia analiz układów płaskich i przestrzennych z wykorzystaniem metod komputerowych. | B_1A_W02, B_1A_W04 | — | — | C-2, C-1 | T-W-4, T-W-7, T-W-8, T-W-1, T-W-5, T-W-2, T-W-9, T-W-6, T-W-3 | M-1, M-2 | S-3, S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_1A_S1/C/32_U01 Potrafi wykorzystać wiedzę wynikającą z norm i zasad projektowania stalowych elementów poddanych złożonemu oddziaływaniu różnorodnych obciążeń zarówno w aspekcie przestrzennej pracy układu jak i szczegółów konstrukcyjnych. Potrafi w odniesieniu do nich wykonać specjalistyczne obliczenia i odpowiednie rysunki konstrukcyjne. | B_1A_U04, B_1A_U06 | — | — | C-2, C-1 | T-P-1, T-L-6, T-L-4, T-L-2, T-P-2, T-L-5, T-L-1, T-L-3 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2, S-3, S-4 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_1A_S1/C/32_K01 Skala problemu uświadamia studentowi potrzebę uczenia się przez całe życie. | B_1A_K01 | — | — | C-2, C-1 | T-P-1, T-L-4, T-L-3, T-L-5, T-L-6, T-L-2 | M-2, M-3 | S-1, S-2, S-4 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_1A_S1/C/32_W01 Zna i rozumie rozwiązania konstrukcyjne, zasady kształtowania oraz uwarunkowania projektowania stalowych obiektów kubaturowych w aspekcie ich pracy przestrzennej jak też oznaczania poziomu wytężenia pojedynczych elementów konstrukcyjnych. Zna i rozumie metody prowadzenia analiz układów płaskich i przestrzennych z wykorzystaniem metod komputerowych. | 2,0 | |
3,0 | Rozwiązanie zachowujące podstawowe wymagania poprawności merytorycznej i formalnej (kompletność, porządek, czytelność, estetyka) z wyraźnie widocznymi błędami, tyle że z analizy przedstawionego opracowania, sprawdzianu lub wypowiedzi wynika, że student po wskazaniu mu błędów będzie w stanie je bez problemu poprawić. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_1A_S1/C/32_U01 Potrafi wykorzystać wiedzę wynikającą z norm i zasad projektowania stalowych elementów poddanych złożonemu oddziaływaniu różnorodnych obciążeń zarówno w aspekcie przestrzennej pracy układu jak i szczegółów konstrukcyjnych. Potrafi w odniesieniu do nich wykonać specjalistyczne obliczenia i odpowiednie rysunki konstrukcyjne. | 2,0 | |
3,0 | Rozwiązanie zachowujące podstawowe wymagania poprawności merytorycznej i formalnej (kompletność, porządek, czytelność, estetyka) z wyraźnie widocznymi błędami, tyle że z analizy przedstawionego opracowania wynika, że student po wskazaniu mu błędów będzie w stanie je bez problemu poprawić. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_1A_S1/C/32_K01 Skala problemu uświadamia studentowi potrzebę uczenia się przez całe życie. | 2,0 | |
3,0 | Kompetencje społeczne nie podlegają ocenie, a mogą być co najwyżej dedukowane na podstawie osiągnięć studenta w zakresie wiedzy i umiejętności. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Giżejowski Marian i inni, Budownictwo ogólne, t.5, Stalowe konstrukcje budynków, projektowanie według eurokodów z przykładami obliczeń, Arkady, Warszawa, 2010
- Biegus Antoni, Stalowe budynki halowe, Arkady, Warszawa, 2003
- Praca zbiorowa, Eurokod 0, Eurokod 1, Eurokod 3, Polski Komitet Normalizacyjny, Warszawa, 2008
Literatura dodatkowa
- Łubiński Mieczysław i współaut., Konstrukcje metalowe, cz.II, Arkady, Warszawa, 2004
- Goczek Jerzy, Supeł Łukasz, Gajdzicki Michał, Przykłady obliczeń konstrukcji stalowych, Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, Łódź, 2011
- Bogucki Władysław, Żyburtowicz Mikołaj, Tablice do projektowania konstrukcji metalowych, Arkady, Warszawa, 2005