Wydział Budownictwa i Inżynierii Środowiska - Budownictwo (S1)
Sylabus przedmiotu Konstrukcje drewniane i murowe:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Budownictwo | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Konstrukcje drewniane i murowe | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Inżynierii Budowlanej i Komunikacyjnej | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Rafał Nowak <Rafal_Nowak@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 18 | Grupa obieralna | 1 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Zakończony kurs Podstaw konstrukcji drewnianych i murowych. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Umiejętność wymiarowania elementów konstrukcyjnych z drewna klejonego wraz z połączeniami. Umiejętność wymiarowania elementów konstrukcji murowych. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Wykonanie projektu hali z drewna klejonego z elementami murowymi (rysunki i obliczenia) z wykorzystaniem oprogramowania BIM. Obliczenia wymiarujące do wykonania ręcznego, analiza sił wewnętrznych na bazie modelu 3D w oparciu o zewnętrzne oprogramowanie w uzgodnieniu z prowadzącym zajęcia. | 15 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Omówienie zagadnień szczegółowych z zakresu charakterystyki drewna i ich wpływu na projektowanie. | 4 |
T-W-2 | Omówienie norm Eurokodu 5 w zakresie rozszerzonym wraz z przykładami obliczeń. | 4 |
T-W-3 | Omówienie zasad projektowania konstrukcji murowych w zakresie rozszerzonym. | 3 |
T-W-4 | Omówienie norm Eurokodu 6 w zakresie rozszerzonym wraz z przykładami obliczeń. | 3 |
T-W-5 | Zaliczenie wykładów. | 1 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | Uczestnictwo w zajęciach projektowych. | 15 |
A-P-2 | Samodzielna realizacja zadania projektowego. | 8 |
A-P-3 | Udział w konsultacjach. | 2 |
25 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w wykładach. | 15 |
A-W-2 | Utrwalanie wiedzy w oparciu o wykłady i literaturę, przygotowanie do zaliczenia. | 10 |
25 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny |
M-2 | Metoda projektu |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie wykładów |
S-2 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie pracy projektowej |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_1A_S1/C/29_W01 Student zna zasady projektowania i wymiarowania konstrukcji drewnianych oraz elementów murowych. | B_1A_W03, B_1A_W04 | — | — | C-1 | T-W-1, T-W-4, T-W-2, T-P-1, T-W-3, T-W-5 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_1A_S1/C/29_U01 Student potrafi zaprojektować i zwymiarować konstrukcje drewniane oraz elementy murowe. | B_1A_U02, B_1A_U05, B_1A_U06, B_1A_U08 | — | — | C-1 | T-P-1 | M-2 | S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_1A_S1/C/29_K01 Student jest gotowy do kreatywnego myślenia w celu rozwiązywania problemów projektowych i inżynierskich. | B_1A_K01 | — | — | C-1 | T-P-1 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_1A_S1/C/29_W01 Student zna zasady projektowania i wymiarowania konstrukcji drewnianych oraz elementów murowych. | 2,0 | |
3,0 | Student zna w dostatecznym stopniu zasady projektowania i wymiarowania konstrukcji drewnianych oraz elementów murowych. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_1A_S1/C/29_U01 Student potrafi zaprojektować i zwymiarować konstrukcje drewniane oraz elementy murowe. | 2,0 | |
3,0 | Student w dostatecznym stopniu potrafi zaprojektować i zwymiarować konstrukcje drewniane i elementy murowe oraz sporządzić dokumentację techniczną obiektu. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_1A_S1/C/29_K01 Student jest gotowy do kreatywnego myślenia w celu rozwiązywania problemów projektowych i inżynierskich. | 2,0 | |
3,0 | Student w dostatecznym stopniu jest gotowy do kreatywnego myślenia w celu rozwiązywania problemów projektowych i inżynierskich. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- PN-EN 1990, PKN
- PN-EN 1991-1-1, PKN
- PN-EN 1991-1-3, PKN
- PN-EN 1991-1-4, PKN
- PN-EN 1991-1-5, PKN
- PN-EN 1991-1-7, PKN
- PN-EN 1995-1-1, PKN
- PN-EN 1995-1-2, PKN
- PN-EN 1996-1-1, PKN
- PN-EN 1996-1-2, PKN
- PN-EN 1996-2, PKN
- PN-EN 1996-3, PKN
Literatura dodatkowa
- Drobiec Ł., Jasiński R., Piekarczyk A., Konstrukcje murowe według Eurokodu 6 i norm związanych Tom 1, PWN, 2013
- Piekarczyk A., Drobiec Ł., Jasiński R., Konstrukcje murowe według Eurokodu 6 i norm związanych. Tom 2, PWN, 2014
- Piekarczyk A., Drobiec Ł., Jasiński R., Konstrukcje murowe wg Eurokodu 6 i norm związanych. Tom 3, PWN, 2017
- Kotwica E., Nożyński W., Nowak R., Konstrukcje Drewniane - Przykłady obliczeń, SPPD, Czarna Woda, 2015
- Schabowicz K., Gorzelańczyk T., Materiały do ćwiczeń projektowych z budownictwa ogólnego, Dolnośląskie Wydawnictwo Edukacyjne, Wrocław, 2010
- Żurański J. A., Gaczek M., Oddziaływania klimatyczne na konstrukcje budowlane wg Eurokodu 1. Komentarze z przykładami obliczeń., ITB, Warszawa, 2011
- Nożyński W., Przykłady obliczeń konstrukcji budowlanych z drewna, WSiP, Warszawa, 1994, (wydanie drugie zmienione)
- Nowak R., Orłowicz R., Testing of Chosen Masonry Arched Lintels, Taylor & Francis, 2020
- Nowak R., Nowoczesne nadproża w budownictwie ogólnym, PZITB, Bielsko-Biała, 2019
- Nowak R., Orłowicz R., Naprawy i wzmocnienia konstrukcji budowlanych, PZITB, Bielsko-Biała, 2015
- Nowak R., Comparison of brick lintels types for their durability effect, ELSEVIER SCIENCE BV, SARA BURGERHARTSTRAAT 25, PO BOX 211, 1000 AE AMSTERDAM, NETHERLANDS, 2017
- Nowak R., Orłowicz R., Selected problems of failures and repairs of historic masonry vaults, EDP Sciences, 2019
- Skibicki S., Modele funkcji dojrzałości betonu wysokowartościowego – analiza i zastosowania praktyczne, Nowoczesne projektowanie i realizacja konstrukcji budowlanych, SKNKZ CONKRET, Kraków, 2016
- Hoła J., Pietraszek P., Schabowicz K., Obliczanie konstrukcji budynków wznoszonych tradycyjnie, Dolnośląskie Wydawnictwo Edukacyjne, Wrocław, 2009