Wydział Budownictwa i Inżynierii Środowiska - Budownictwo (S1)
Sylabus przedmiotu Projektowanie systemów zarządzania strukturami rzecznymi:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Budownictwo | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Projektowanie systemów zarządzania strukturami rzecznymi | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Ogrzewnictwa, Wentylacji i Ciepłownictwa | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Robert Mańko <Robert.Manko@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 22 | Grupa obieralna | 3 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Wiedza z matematyki |
W-2 | Znajomośc obsługi komputera |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Opanowanie umiejętności pracy w oprogramowaniach z zakresu modelowania przepływów |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Projekt struktury rzecznej z wykorzystaniem gotowego oprogramowania symulacyjnego | 15 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Wprowadzenie do modelowania numerycznego w zarządzaniu strukturami rzecznymi | 1 |
T-W-2 | Modelowanie hydrologiczne rzek | 1 |
T-W-3 | Modelowanie hydrauliczne rzek | 2 |
T-W-4 | Modele numeryczne w projektowaniu struktur rzecznych | 5 |
T-W-5 | Modelowanie zarządzania infrastrukturą rzeczną | 5 |
T-W-6 | Zaliczenie pisemne | 1 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | Udział w zajęciach | 15 |
A-P-2 | Samodzielne wykonanie projektu | 8 |
A-P-3 | Konsultacje | 2 |
25 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Udział w zajęciach | 15 |
A-W-2 | Przygotowanie do zaliczenia | 8 |
A-W-3 | Konsultacje | 2 |
25 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny |
M-2 | Wykład problemowy |
M-3 | Dyskusja dydaktyczna |
M-4 | Metoda z użyciem komputera |
M-5 | Metoda projektów |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie na podstawie testu z wykładów |
S-2 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie na podstawie wykonanych projektów |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_1A_S1/C/37-b_W01 Ma podstawową wiedzę z zakresu modelowania matematycznego przepływów | B_1A_W05, B_1A_W01 | — | — | C-1 | T-W-2, T-W-4, T-W-3, T-W-1, T-W-5 | M-2, M-1 | S-2, S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_1A_S1/C/37-b_U01 Potrafi zdefiniować warunki brzegowe modeli hydraulicznych. Potrafi poprawnie zdefiniowac poligon badawczy | B_1A_U01, B_1A_U05, B_1A_U09 | — | — | C-1 | T-P-1, T-W-6 | M-4, M-5 | S-2, S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_1A_S1/C/37-b_K01 Rozumie potrzebę samokształcenia przez całe życie. potrafi inspirować innych | B_1A_K01 | — | — | C-1 | T-W-6, T-W-1, T-P-1 | M-3 | S-2, S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_1A_S1/C/37-b_W01 Ma podstawową wiedzę z zakresu modelowania matematycznego przepływów | 2,0 | |
3,0 | Opracował materiał w podstawowym zakresie. Ma podstwową wiedzę z modelowania przepływów w rzekach i kanałach otwartych. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_1A_S1/C/37-b_U01 Potrafi zdefiniować warunki brzegowe modeli hydraulicznych. Potrafi poprawnie zdefiniowac poligon badawczy | 2,0 | |
3,0 | Z małą pomocą potrafi definiować proste poligony badawcze w oprogromowaniu do modelowania przepływów | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_1A_S1/C/37-b_K01 Rozumie potrzebę samokształcenia przez całe życie. potrafi inspirować innych | 2,0 | |
3,0 | Samodzielnei wykonuje prace, bez chęci współpracy. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Szymkiewicz Romuald, Modelowanie matematyczne przepływów w rzekach i kanałach, PWN, Warszawa, 2000
- Czetwertyński E., Utrysko B., Hydraulika i hydromechanika, PWN, Warszawa, 1975
- Mitosek M., Mechanika płynów w inżynierii środowiska, PWN, Warszawa, 2001
- Mańko Robert, Wira Jerzy, Analiza zasięgu krzywej spiętrzenia w ujściowym odcinku Odry, ZESZYTY NAUKOWE INŻYNIERIA LĄDOWA I WODNA W KSZTAŁTOWANIU ŚRODWISKA, 2016, ISSN: 2082-6702
- Mańko Robert, Wira Jerzy, Wybrane modele matematyczne w opisie ruchu turbulencyjnego, Zeszyty Naukowe Inżynieria Lądowa i Wodna w Kształtowaniu Środwiska, 2016, ISSN: 2082-6702
Literatura dodatkowa
- Witryny i kanały internetowe
- Kubrak E., Kubrak J., Hydraulika techniczna. Przykłady obliczeń, SGGW, Warszawa, 2004