Wydział Budownictwa i Inżynierii Środowiska - Budownictwo (S1)
Sylabus przedmiotu Composite Structures:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Budownictwo | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Composite Structures | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Teorii Konstrukcji | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Małgorzata Abramowicz <Malgorzata.Abramowicz@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 19 | Grupa obieralna | 1 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Basics of steel structures |
W-2 | Basics of concrete structures |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Understands the essence of cooperation of steel and concrete in composite structures. |
C-2 | Is able to design simple, typical elements of composite structures. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Composite ceiling design. Design of the ceiling sheet in the assembly phase. Design of a composite slab in the use phase. Beam design in the assembly and use phase. Preparation of drawing documentation. | 13 |
T-P-2 | Written tests | 2 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | History of the development of steel-concrete composite structures. Discussion of the main ideas of bending and compression composite structures. Basic terms and definitions for composite structures. Characteristics of materials used to make composite structures. | 2 |
T-W-2 | Designing composite ceiling slabs based on profiled sheets: types of sheets, requirements set by PN-EN 1994-1-1, loads in the assembly phase, dimensioning in the assembly and use phase. | 3 |
T-W-3 | Connectors used in composite structures: general requirements, types, rules for determining load-bearing capacity, shaping shear connections. | 2 |
T-W-4 | Design of composite beams. Ultimate limit states: bending, vertical shear, longitudinal shear. Serviceability limit states: deflections, control of crack opening, vibrations. | 4 |
T-W-5 | Composite columns: general principles, determination of load capacity using the simplified method, construction recommendations. | 2 |
T-W-6 | Bridge composite structures - basic information. | 1 |
T-W-7 | Written final test | 1 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | Participation in design classes | 15 |
A-P-2 | Preparing the project | 6 |
A-P-3 | Individual preparation for tests | 2 |
A-P-4 | Consultations | 2 |
25 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Participation in lectures | 15 |
A-W-2 | The study of literature and individual student work | 6 |
A-W-3 | Preparation for the final test | 4 |
25 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Informative lecture |
M-2 | Project method |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Written tests |
S-2 | Ocena podsumowująca: Project pass |
S-3 | Ocena podsumowująca: Lecture pass |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_1A_S1/C/34-c_W01 Knows and understands the basic principles of designing composite steel-concrete elements. Knows the standards and technical guidelines required for designing steel-concrete composite structures. | B_1A_W02, B_1A_W03 | — | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7 | M-1 | S-3 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_1A_S1/C/34-c_U01 Is able to compare the loads acting on the composite ceiling structure during the assembly and use phase. Is able to design elements of a composite ceiling. | B_1A_U04 | — | — | C-1, C-2 | T-P-1, T-P-2 | M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_1A_S1/C/34-c_K01 The student is ready for independent studies. Is aware of the need for a professional and responsible approach to the design process of composite structures. | B_1A_K01 | — | — | C-2 | T-P-1 | M-2 | S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_1A_S1/C/34-c_W01 Knows and understands the basic principles of designing composite steel-concrete elements. Knows the standards and technical guidelines required for designing steel-concrete composite structures. | 2,0 | |
3,0 | Knows sufficiently the standards and technical guidelines required for designing steel-concrete composite structures. Knows and understands the basic principles of designing composite steel-concrete elements. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_1A_S1/C/34-c_U01 Is able to compare the loads acting on the composite ceiling structure during the assembly and use phase. Is able to design elements of a composite ceiling. | 2,0 | |
3,0 | Is able to compare the loads acting on the composite ceiling structure during the assembly and use phase. Is able to design elements of a composite ceiling. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_1A_S1/C/34-c_K01 The student is ready for independent studies. Is aware of the need for a professional and responsible approach to the design process of composite structures. | 2,0 | |
3,0 | The student is ready for independent studies. Is aware of the need for a professional and responsible approach to the design process of composite structures. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- -, PN-EN 1994-1-1: Eurokod 4. Projektowanie zespolonych konstrukcji stalowo-betonowych. Część 1-1: Reguły ogólne i reguły dla budynków, PKN, Warszawa, 2008
- Praca zbiorowa, Budownictwo ogólne. Tom 5, Arkady, Warszawa, 2010, 1
- Elżbieta Szmigiera, Marcin Niedośpiał, Bartosz Grzeszykowski, Projektowanie konstrukcji zespolonych stalowo-betonowych część 1. elementy zginane, PWN, Warszawa, 2019
- BS-EN 1994-1-1:2004. Eurocode 4. Design of composite steel and concrete structures. General rules and rules for buildings, BSI, London, 2005
- Roger P. Johnson, Composite Structures of Steel and ConcreteBeams, Slabs, Columns and Frames for Buildings, WILEY Blackwell, 2019, 4
Literatura dodatkowa
- -, PN-EN 1993-1-1: Eurokod 3. Projektowanie konstrukcji stalowych. Część 1-1: Reguły ogólne i reguły dla budynków., PKN, Warszawa, 2006
- -, PN-EN 1992-1-1: Eurokod 2. Projektowanie konstrukcji z betonu. Część 1-1: Reguły ogólne i reguły dla budynków., PKN, Warszawa, 2008
- -, PN-B-03300: Konstrukcje zespolone stalowo-betonowe. Obliczenia statyczne i projektowanie, PKN, Warszawa, 2006
- Kucharczuk W., Labocha S., Konstrukcje zespolone stalowo-betonowe budynków., Arkady, Warszawa, 2007, 1
- Karlikowski J., Madaj A., Wołowicki W., Mostowe konstrukcje zespolone stalowo-betonowe, WKŁ, Warszawa, 2007
- Paczkowska T., Paczkowski W., Wróblewski T., Nośność stropów zespolonych z wykorzystaniem kształtowników walcowanych., Inżynieria i Budownictwo, Warszawa, 2003, 11, s. 604-609