Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Inżynierii Środowiska - Budownictwo (S1)

Sylabus przedmiotu Basics of Timber & Masonry structures:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Budownictwo
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Basics of Timber & Masonry structures
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Inżynierii Budowlanej i Komunikacyjnej
Nauczyciel odpowiedzialny Rafał Nowak <Rafal_Nowak@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 5,0 ECTS (formy) 5,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 12 Grupa obieralna 1

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW4 30 3,00,56zaliczenie
projektyP4 30 2,00,44zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Completed course of Basics of Building Engineering.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Ability to structural elements design: prefabricated lintels, prefabricated beam and slab floors, masonry wall, roof wood framing.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Previous semester project structural design. Structural calculations: roof wood framing, prefabricated lintels, prefabricated beam and slab floors, part of masonry wall. Corrections to previously semester project.30
30
wykłady
T-W-1Construction loads – classification, procedures of current design standards, combinations.4
T-W-2Introduction to Eurocode 1.4
T-W-3Introduction to Eurocode 5.4
T-W-4Timber and Glulam construction design according to Eurocode 5 and technical guidelines.8
T-W-5Introduction to Eurocode 6.4
T-W-6Prefabricated construction elements design: lintels, beam and slab floors.2
T-W-7Masonry structures design: general and simplified method.4
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1Project classes attendance.30
A-P-2Self-made construction project design.18
A-P-3Consultations attendance.2
50
wykłady
A-W-1Lectures attendance.30
A-W-2Self-learning on the basis of lectures and literature. Self-preparation for Exam.45
75

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Lecture
M-2Project classes

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Exam
S-2Ocena podsumowująca: Project checking

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_1A_S1/C/15-a_W01
Student knows design procedures of typical structural elements, actual and new structural technologies and procedures.
B_1A_W03, B_1A_W04C-1T-P-1, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_1A_S1/C/15-a_U01
Student can design simple structure elements and create blueprints with usage of available literature.
B_1A_U02, B_1A_U05, B_1A_U06, B_1A_U08C-1T-P-1M-2S-2

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_1A_S1/C/15-a_K01
Student is ready to creatively resolve project and engineering tasks.
B_1A_K01C-1T-P-1M-1, M-2S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
B_1A_S1/C/15-a_W01
Student knows design procedures of typical structural elements, actual and new structural technologies and procedures.
2,0
3,0Student only on basic level knows structural elements design procedures.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
B_1A_S1/C/15-a_U01
Student can design simple structure elements and create blueprints with usage of available literature.
2,0
3,0Student only on basic level can design structural elements and create blueprints.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
B_1A_S1/C/15-a_K01
Student is ready to creatively resolve project and engineering tasks.
2,0
3,0Student only on basic level is ready to creatively resolve project and engineering tasks.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. EN 1990
  2. EN 1991-1-1
  3. EN 1991-1-3
  4. EN 1991-1-4
  5. EN 1991-1-5
  6. EN 1991-1-7
  7. EN 1995-1-1
  8. EN 1995-1-2
  9. EN 1996-1-1
  10. EN 1996-1-2
  11. EN 1996-2
  12. EN 1996-3

Literatura dodatkowa

  1. Kotwica E., Nożyński W., Nowak R., Konstrukcje Drewniane - Przykłady obliczeń, SPPD, Czarna Woda, 2015
  2. Schabowicz K., Gorzelańczyk T., Materiały do ćwiczeń projektowych z budownictwa ogólnego, Dolnośląskie Wydawnictwo Edukacyjne, Wrocław, 2010
  3. Żurański J. A., Gaczek M., Oddziaływania klimatyczne na konstrukcje budowlane wg Eurokodu 1. Komentarze z przykładami obliczeń., ITB, Warszawa, 2011
  4. Nożyński W., Przykłady obliczeń konstrukcji budowlanych z drewna, WSiP, Warszawa, 1994, (wydanie drugie zmienione)
  5. Nowak R., Orłowicz R., Testing of Chosen Masonry Arched Lintels, Taylor & Francis, 2020
  6. Nowak R., Nowoczesne nadproża w budownictwie ogólnym, PZITB, Bielsko-Biała, 2019
  7. Nowak R., Orłowicz R., Naprawy i wzmocnienia konstrukcji budowlanych, PZITB, Bielsko-Biała, 2015
  8. Nowak R., Comparison of brick lintels types for their durability effect, ELSEVIER SCIENCE BV, SARA BURGERHARTSTRAAT 25, PO BOX 211, 1000 AE AMSTERDAM, NETHERLANDS, 2017
  9. Nowak R., Orłowicz R., Selected problems of failures and repairs of historic masonry vaults, EDP Sciences, 2019
  10. Skibicki S., Modele funkcji dojrzałości betonu wysokowartościowego – analiza i zastosowania praktyczne, Nowoczesne projektowanie i realizacja konstrukcji budowlanych, SKNKZ CONKRET, Kraków, 2016
  11. Hoła J., Pietraszek P., Schabowicz K., Obliczanie konstrukcji budynków wznoszonych tradycyjnie, Dolnośląskie Wydawnictwo Edukacyjne, Wrocław, 2009

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Previous semester project structural design. Structural calculations: roof wood framing, prefabricated lintels, prefabricated beam and slab floors, part of masonry wall. Corrections to previously semester project.30
30

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Construction loads – classification, procedures of current design standards, combinations.4
T-W-2Introduction to Eurocode 1.4
T-W-3Introduction to Eurocode 5.4
T-W-4Timber and Glulam construction design according to Eurocode 5 and technical guidelines.8
T-W-5Introduction to Eurocode 6.4
T-W-6Prefabricated construction elements design: lintels, beam and slab floors.2
T-W-7Masonry structures design: general and simplified method.4
30

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Project classes attendance.30
A-P-2Self-made construction project design.18
A-P-3Consultations attendance.2
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Lectures attendance.30
A-W-2Self-learning on the basis of lectures and literature. Self-preparation for Exam.45
75
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięB_1A_S1/C/15-a_W01Student knows design procedures of typical structural elements, actual and new structural technologies and procedures.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_W03Ma wiedzę w zakresie stosowanych współcześnie materiałów i wyrobów budowlanych oraz metod ich projektowania i technologii wytwarzania.
B_1A_W04Posiada podstawową wiedzę na temat kształtowania obiektów budowlanych i inżynieryjnych oraz technologii ich wznoszenia .
Cel przedmiotuC-1Ability to structural elements design: prefabricated lintels, prefabricated beam and slab floors, masonry wall, roof wood framing.
Treści programoweT-P-1Previous semester project structural design. Structural calculations: roof wood framing, prefabricated lintels, prefabricated beam and slab floors, part of masonry wall. Corrections to previously semester project.
T-W-1Construction loads – classification, procedures of current design standards, combinations.
T-W-2Introduction to Eurocode 1.
T-W-3Introduction to Eurocode 5.
T-W-4Timber and Glulam construction design according to Eurocode 5 and technical guidelines.
T-W-5Introduction to Eurocode 6.
T-W-6Prefabricated construction elements design: lintels, beam and slab floors.
T-W-7Masonry structures design: general and simplified method.
Metody nauczaniaM-1Lecture
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Exam
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student only on basic level knows structural elements design procedures.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięB_1A_S1/C/15-a_U01Student can design simple structure elements and create blueprints with usage of available literature.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_U02Potrafi planować i organizować prace zespołowe i indywidualne oraz aktywnie w nich uczestniczyć przyjmując różne role.
B_1A_U05Potrafi planować i przeprowadzać obliczenia, analizy i eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane rezultaty, krytycznie ocenić otrzymane wyniki oraz wyciągać wnioski .
B_1A_U06Potrafi czytać oraz przygotowywać dokumentację techniczną w środowisku wybranych programów komputerowych.
B_1A_U08Potrafi rozwiązywać zadania i problemy techniczne z wykorzystaniem metod i narzędzi inżynierskich, w szczególności stosując techniki analityczne lub symulacyjne.
Cel przedmiotuC-1Ability to structural elements design: prefabricated lintels, prefabricated beam and slab floors, masonry wall, roof wood framing.
Treści programoweT-P-1Previous semester project structural design. Structural calculations: roof wood framing, prefabricated lintels, prefabricated beam and slab floors, part of masonry wall. Corrections to previously semester project.
Metody nauczaniaM-2Project classes
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Project checking
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student only on basic level can design structural elements and create blueprints.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięB_1A_S1/C/15-a_K01Student is ready to creatively resolve project and engineering tasks.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_1A_K01Jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy oraz ma świadomość jej znaczenia w procesie rozwiązywania szeregu problemów inżynierskich i technicznych.
Cel przedmiotuC-1Ability to structural elements design: prefabricated lintels, prefabricated beam and slab floors, masonry wall, roof wood framing.
Treści programoweT-P-1Previous semester project structural design. Structural calculations: roof wood framing, prefabricated lintels, prefabricated beam and slab floors, part of masonry wall. Corrections to previously semester project.
Metody nauczaniaM-1Lecture
M-2Project classes
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Exam
S-2Ocena podsumowująca: Project checking
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student only on basic level is ready to creatively resolve project and engineering tasks.
3,5
4,0
4,5
5,0