Wydział Budownictwa i Inżynierii Środowiska - Budownictwo (S1)
Sylabus przedmiotu Timber & Masonry structures:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Budownictwo | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Timber & Masonry structures | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Inżynierii Budowlanej i Komunikacyjnej | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Rafał Nowak <Rafal_Nowak@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 18 | Grupa obieralna | 2 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Completed course of Basics of Timber & Masonry structures. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Ability to glulam structure elements and timber connections design. Ability to masonry structure elements design. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Glulam with masonry structure elements warehouse (hall) building design with usage of BIM software. Structural calculations and drawings. Internal forces and stresses on bases of 3D model with usage of external software (approved by teacher). Timber and masonry design calculations according to Eurocodes (without engineering programs). | 15 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Timber characteristics influence on design – in details. | 4 |
T-W-2 | Eurocode 5 in details with calculation examples. | 4 |
T-W-3 | Masonry structure elements design – extended. | 3 |
T-W-4 | Eurocode 6 in details with calculation examples. | 3 |
T-W-5 | Test. | 1 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | Project classes attendance. | 15 |
A-P-2 | Self-made construction project design. | 8 |
A-P-3 | Consultations attendance. | 2 |
25 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Lectures attendance. | 15 |
A-W-2 | Self-learning on the basis of lectures and literature. Self-preparation for Test. | 10 |
25 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Lecture |
M-2 | Project classes |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Test |
S-2 | Ocena podsumowująca: Project checking |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_1A_S1/C/29-a_W01 Student knows timber and masonry design procedures. | B_1A_W03, B_1A_W04 | — | — | C-1 | T-P-1, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_1A_S1/C/29-a_U01 Student can design timber and masonry structures. | B_1A_U02, B_1A_U05, B_1A_U06, B_1A_U08 | — | — | C-1 | T-P-1 | M-2 | S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_1A_S1/C/29-a_K01 Student is ready to creatively resolve project and engineering tasks. | B_1A_K01 | — | — | C-1 | T-P-1 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_1A_S1/C/29-a_W01 Student knows timber and masonry design procedures. | 2,0 | |
3,0 | Student only on basic level knows timber and masonry structures design procedures. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_1A_S1/C/29-a_U01 Student can design timber and masonry structures. | 2,0 | |
3,0 | Student only on basic level can timber and masonry structures design and create blueprints. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_1A_S1/C/29-a_K01 Student is ready to creatively resolve project and engineering tasks. | 2,0 | |
3,0 | Student only on basic level is ready to creatively resolve project and engineering tasks. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- EN 1990
- EN 1991-1-1
- EN 1991-1-3
- EN 1991-1-4
- EN 1991-1-5
- EN 1991-1-7
- EN 1995-1-1
- EN 1995-1-2
- EN 1996-1-1
- EN 1996-1-2
- EN 1996-2
- EN 1996-3
Literatura dodatkowa
- Drobiec Ł., Jasiński R., Piekarczyk A., Konstrukcje murowe według Eurokodu 6 i norm związanych Tom 1, PWN, 2013
- Piekarczyk A., Drobiec Ł., Jasiński R., Konstrukcje murowe według Eurokodu 6 i norm związanych. Tom 2, PWN, 2014
- Piekarczyk A., Drobiec Ł., Jasiński R., Konstrukcje murowe wg Eurokodu 6 i norm związanych. Tom 3, PWN, 2017
- Kotwica E., Nożyński W., Nowak R., Konstrukcje Drewniane - Przykłady obliczeń, SPPD, Czarna Woda, 2015
- Schabowicz K., Gorzelańczyk T., Materiały do ćwiczeń projektowych z budownictwa ogólnego, Dolnośląskie Wydawnictwo Edukacyjne, Wrocław, 2010
- Żurański J. A., Gaczek M., Oddziaływania klimatyczne na konstrukcje budowlane wg Eurokodu 1. Komentarze z przykładami obliczeń., ITB, Warszawa, 2011
- Nożyński W., Przykłady obliczeń konstrukcji budowlanych z drewna, WSiP, Warszawa, 1994, (wydanie drugie zmienione)
- Nowak R., Orłowicz R., Testing of Chosen Masonry Arched Lintels, Taylor & Francis, 2020
- Nowak R., Nowoczesne nadproża w budownictwie ogólnym, PZITB, Bielsko-Biała, 2019
- Nowak R., Orłowicz R., Naprawy i wzmocnienia konstrukcji budowlanych, PZITB, Bielsko-Biała, 2015
- Nowak R., Comparison of brick lintels types for their durability effect, ELSEVIER SCIENCE BV, SARA BURGERHARTSTRAAT 25, PO BOX 211, 1000 AE AMSTERDAM, NETHERLANDS, 2017
- Nowak R., Orłowicz R., Selected problems of failures and repairs of historic masonry vaults, EDP Sciences, 2019
- Skibicki S., Modele funkcji dojrzałości betonu wysokowartościowego – analiza i zastosowania praktyczne, Nowoczesne projektowanie i realizacja konstrukcji budowlanych, SKNKZ CONKRET, Kraków, 2016
- Hoła J., Pietraszek P., Schabowicz K., Obliczanie konstrukcji budynków wznoszonych tradycyjnie, Dolnośląskie Wydawnictwo Edukacyjne, Wrocław, 2009