Wydział Budownictwa i Inżynierii Środowiska - Budownictwo (S1)
Sylabus przedmiotu Computer Graphics for Engineers:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Budownictwo | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Computer Graphics for Engineers | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Konstrukcji Żelbetowych i Technologii Betonu | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Elzbieta Freidenberg <Elzbieta.Freidenberg@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 5 | Grupa obieralna | 1 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Knowledge of mathematics. |
W-2 | Computer literacy. |
W-3 | Familiarity with freehand technical drawing.. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Master the ability to prepare technical drawings using CAD. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Introduction to CAD software | 2 |
T-L-2 | Drawing and editing commands. Drawing aids | 2 |
T-L-3 | Block operations | 2 |
T-L-4 | Working with layers | 2 |
T-L-5 | Dashing. Captions. Dimensioning. Describing the drawing | 3 |
T-L-6 | Preparation of a drawing for publication | 2 |
T-L-7 | Introduction to BIM software | 4 |
T-L-8 | Views and levels | 1 |
T-L-9 | Using ready-made objects - families | 3 |
T-L-10 | Plans and cross-sections | 2 |
T-L-11 | Working in 3D view | 2 |
T-L-12 | Dimensioning the drawing | 2 |
T-L-13 | Print preparation - templates | 2 |
T-L-14 | Listings | 1 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | participation in classes | 30 |
A-L-2 | independent production of drawings - independent work | 20 |
50 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Ćwiczenia Laboratoryjne |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie na podstawie działów domowych, oddawanych po przedobionym materiale |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_1A_S1/A/03-a_W01 Has a basic knowledge of preparing technical drawings using AutoCAD. | B_1A_W01, B_1A_W02 | — | — | C-1 | T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-L-7 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_1A_S1/A/03-a_U01 Obtains the ability to create technical drawings | B_1A_U05, B_1A_U06 | — | — | C-1 | T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_1A_S1/A/03-a_K01 Understands the need for lifelong self-education. Is able to inspire others. | B_1A_K01 | — | — | C-1 | T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_1A_S1/A/03-a_W01 Has a basic knowledge of preparing technical drawings using AutoCAD. | 2,0 | |
3,0 | Has mastered the material poorly, but to a sufficient extent. He gives incomplete answers but reveals a general understanding of the subject. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_1A_S1/A/03-a_U01 Obtains the ability to create technical drawings | 2,0 | |
3,0 | Independently draws drawings in CAD. Makes mistakes, which he corrects with the help of the teacher. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_1A_S1/A/03-a_K01 Understands the need for lifelong self-education. Is able to inspire others. | 2,0 | |
3,0 | The student performs the work independently. Does not show willingness to cooperate. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Andrzej Pikoń, AutoCAD 2024, Helion, Gliwice, 2023
- Andrzej Jaskulski, AutoCad 2023, PWN/Helion, 2022
- Freidenberg Piotr, Autorskie materiały, 2020
Literatura dodatkowa
- Witryny i kanały internetowe, 2023