Wydział Budownictwa i Inżynierii Środowiska - Budownictwo (S1)
Sylabus przedmiotu Fundamentals of Concrete Structures:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Budownictwo | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Fundamentals of Concrete Structures | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Konstrukcji Żelbetowych i Technologii Betonu | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Piotr Brzozowski <Piotr.Brzozowski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 13 | Grupa obieralna | 1 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Completed Mathematics course |
W-2 | Completed Physics course |
W-3 | Completed course in Strength of Materials |
W-4 | Completed Building Mechanics course |
W-5 | Completed General Construction course |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Understand the nature of reinforced concrete structures and their non-linear characteristics. |
C-2 | Ability to design simple, typical concrete components and structures. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Ribbed slab floor design. Static calculation and dimensioning of the floor elements: single-way multi-span slab, and floor beam elements. Checking of the cracking and deflection of the floor elements. Structural drawings of the designed floor elements. | 30 |
30 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Structural concepts - concrete, reinforced concrete, prestressed, composite structures, concrete with rigid reinforcement, mesh concrete | 2 |
T-W-2 | Technology systems - monolithic, prefabricated and prestressed structures | 2 |
T-W-3 | Mechanical and rheological properties of concrete and reinforcing steel. Interaction of reinforcement with concrete. | 3 |
T-W-4 | Durability of reinforced concrete structures - influence of structure exposure, reinforcement cover and concrete class. | 2 |
T-W-5 | Stress phases of a reinforced concrete section and methods of dimensioning of concrete structures. | 2 |
T-W-6 | Design assumptions for ultimate and serviceability limit states. | 2 |
T-W-7 | Bending: general equilibrium equations of forces at the ultimate limit state. | 2 |
T-W-8 | Dimensioning of single and doubly-reinforced rectangular sections. | 3 |
T-W-9 | Cases of symmetric and minimum reinforcement, ultimate load capacity and dimensioning of T-sections. | 2 |
T-W-10 | Deflection limit state, crack resistance and maximum crack width limit state. | 3 |
T-W-11 | Principles of flexural reinforcement of slabs and beams. | 2 |
T-W-12 | Shear: Shear theory in reinforced concrete beams, shear zones and ultimate limit states, dimensioning. | 2 |
T-W-13 | Principles of beam reinforcement in the shear zone, limit state of diagonal crack opening width. | 2 |
T-W-14 | Final test of the lectures. | 1 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | Participation in classes | 30 |
A-P-2 | Carrying out project calculations and drawings | 18 |
A-P-3 | Participation in consultations | 2 |
50 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Participation in classes | 30 |
A-W-2 | Desk study at home | 16 |
A-W-3 | Preparations for the test | 4 |
50 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Informative lecture. |
M-2 | Completion of an individual project task. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Passing the lecture series |
S-2 | Ocena podsumowująca: Passing the individual project assignment |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_1A_S1/C/19-a_W01 Student knows and understands: theoretical assumptions of reinforced concrete structures, assumptions of ultimate and serviceability limit states, principles of construction of basic elements of building structures. | B_1A_W02, B_1A_W03 | — | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10, T-W-11, T-W-12, T-W-13, T-W-14 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_1A_S1/C/19-a_U01 Designs simple elements of building structures and produces construction drawings. | B_1A_U04, B_1A_U06 | — | — | C-2 | T-P-1, T-W-8, T-W-11, T-W-13 | M-2 | S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_1A_S1/C/19-a_K01 Understands the need to learn independently. | B_1A_K01 | — | — | C-1, C-2 | T-P-1, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10, T-W-11, T-W-12, T-W-13, T-W-14 | M-1, M-2 | S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_1A_S1/C/19-a_W01 Student knows and understands: theoretical assumptions of reinforced concrete structures, assumptions of ultimate and serviceability limit states, principles of construction of basic elements of building structures. | 2,0 | |
3,0 | Solutions maintaining the basic requirements of substantive and formal correctness (completeness, legibility, order, aesthetics) with clearly visible errors, after pointing out the errors, student will be able to correct them without any problem. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_1A_S1/C/19-a_U01 Designs simple elements of building structures and produces construction drawings. | 2,0 | |
3,0 | Solutions maintaining the basic requirements of substantive and formal correctness (completeness, legibility, order, aesthetics) with clearly visible errors, after pointing out the errors, student will be able to correct them without any problem. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_1A_S1/C/19-a_K01 Understands the need to learn independently. | 2,0 | |
3,0 | Solutions maintaining the basic requirements of substantive and formal correctness (completeness, legibility, order, aesthetics) with clearly visible errors, after pointing out the errors, student will be able to correct them without any problem. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Starosolski W., Konstrukcje żelbetowe wedłud EC2 i norm związanych, t. I-VI, PWN, Warszawa, 2020
- Kanuff M., Obliczanie konstrukcji żelbetowych według EC2, PWN, Warszawa, 2018
- Janusz Pędziwiatr, Krótkie wykłady z konstrukcji żelbetowych t. I-II, DWE, Wrocław, 2021
- Łapko A., Jensen B., Podstawy projektowanie konstrukcji żelbetowych, Arkady, Warszawa, 2008
- Grabiec K., Bogucka J., Grabiec-Mizera T, Obliczanie przekrojów w elementach betonowych i żelbetowych, Arkady, Warszawa, 2004
- Grabiec K., Bogucka J., Grabiec-Mizera T, Obliczanie przekrojów w elementach betonowych i żelbetowych, Arkady, Warszawa, 2002
Literatura dodatkowa
- Zybura A., Konstrukcje żelbetowe. Atlas rysunków, PWN, Warszawa, 2011
- Ajdukiewicz A., Eurokod 2. Podręczny skrót dla projektantów konstrukcji żelbetowych, SPC, Kraków, 2010
- Pędziwiatr J., Wstęp do projrktowania Kkonstrukcji żelbetowych, Dolnośląskie Wydawnictwo Edukacyjne, Wrocław, 2010
- Praca zbiorowa, Podstawy projektowania konstrukcji żelbetowych i sprężonych według Eurokodu 2, Dolnośląskie Wydawnictwo Edukacyjne, Wrocław, 2006