Wydział Budownictwa i Inżynierii Środowiska - Budownictwo (S2)
specjalność: Budownictwo Energooszczędne
Sylabus przedmiotu Złożone konstrukcje betonowe:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Budownictwo | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Złożone konstrukcje betonowe | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Konstrukcji Żelbetowych i Technologii Betonu | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Jarosław Błyszko <Jaroslaw.Blyszko@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Piotr Freidenberg <Piotr.Freidenberg@zut.edu.pl>, Leszek Stachecki <Leszek.Stachecki@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Ukończenie studiów inżynierskich na dowolnej specjalności na kierunku budownictwo w trybie studiów stacjonarnych lub zaocznych. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Umiejętność projektowania złożonych konstrukcji inżynierskich w zakresie konstrukcji sprężonych. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Projekt dżwigara strunobetonowego lub kablobetonowego: dobór przekroju, cięgien i siły sprężającej. Sprawdzenie stanu granicznego nośności i rysoodporności. Rysunek wykonawczy dźwigara. | 15 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Idea sprężania konstrukcji i systemy technologiczne: kablobeton, strunobeton. | 2 |
T-W-2 | Materiały stosowane na konstrukcje sprężone: beton, stal sprężająca, cięgna, urządzenia naciągowo-kotwiące. | 3 |
T-W-3 | Sytuacje obliczeniowe, ograniczenie naprężeń, straty siły sprężającej, stany graniczne nośności, rysoodporność i ugięcia. | 5 |
T-W-4 | Dżwigary kablobetonowe i strunobetonowe, zasady kształtowania, trasowanie cięgien, przyklady. | 3 |
T-W-5 | Zbiorniki cylindryczne sprężone obwodowo. | 2 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | Uczestnictwo w zajęciach projektowych | 15 |
A-P-2 | Udział w konsultacjach | 2 |
A-P-3 | Samodzielna realizacja zadania projektowego | 10 |
A-P-4 | Przygotowanie do zaliczenia projektu | 2 |
A-P-5 | Zaliczenie projektu | 1 |
30 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w wykładach | 15 |
A-W-2 | Oprocowywanie materiału wykładów - studia literaturowe | 13 |
A-W-3 | Udział w zaliczeniu wykładów | 2 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny. |
M-2 | Metoda projektów. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie ćwiczeń projektowych. |
S-2 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie działu domowego z wykładów |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_2A_C/01_W01 Rozumienie istoty i celu zastosowania aktywnego zbrojenia w betonowych konstrukcjach sprężonych. | B_2A_W05, B_2A_W06, B_2A_W08, B_2A_W10 | — | — | C-1 | T-P-1, T-W-1, T-W-3, T-W-4, T-W-2, T-W-5 | M-1, M-2 | S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_2A_C/01_U01 Umiejętność projektowania betonowych konstrukcji sprężonych. | B_2A_U10, B_2A_U08, B_2A_U15, B_2A_U21, B_2A_U22 | — | — | C-1 | T-P-1, T-W-1, T-W-3, T-W-4, T-W-2, T-W-5 | M-1, M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_2A_C/01_K01 Ma świadomość i posiada niezbędne umiejetności do samodzielnego poszerzanie zdobytej wiedzy i kontynuowania samoksztalcenia. | B_2A_K06, B_2A_K01 | — | — | C-1 | T-P-1, T-W-1, T-W-3, T-W-4, T-W-2, T-W-5 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_2A_C/01_W01 Rozumienie istoty i celu zastosowania aktywnego zbrojenia w betonowych konstrukcjach sprężonych. | 2,0 | Student przedstawia nierzetelne dane, błędne rozwiązania, nie postępuje zgodnie z zasadami etyki |
3,0 | Student przedstawia mało czytelne dane, niedokończone rozwiązania, postępuje zgodnie z zasadami etyki | |
3,5 | Student przedstawia podstawowe dane, słabe rozwiązania, postępuje zgodnie z zasadami etyki | |
4,0 | Student przedstawia rzetelne dane, podstawowe rozwiązania, postępuje zgodnie z zasadami etyki | |
4,5 | Student przedstawia rzetelne dane, dobre rozwiązania, postępuje zgodnie z zasadami etyki | |
5,0 | Student przedstawia rzetelne dane, bardzo dobre rozwiązania, postępuje zgodnie z zasadami etyki |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_2A_C/01_U01 Umiejętność projektowania betonowych konstrukcji sprężonych. | 2,0 | Student przedstawia nierzetelne dane, błędne rozwiązania, nie postępuje zgodnie z zasadami etyki |
3,0 | Student przedstawia mało czytelne dane, niedokończone rozwiązania, postępuje zgodnie z zasadami etyki | |
3,5 | Student przedstawia podstawowe dane, słabe rozwiązania, postępuje zgodnie z zasadami etyki | |
4,0 | Student przedstawia rzetelne dane, podstawowe rozwiązania, postępuje zgodnie z zasadami etyki | |
4,5 | Student przedstawia rzetelne dane, dobre rozwiązania, postępuje zgodnie z zasadami etyki | |
5,0 | Student przedstawia rzetelne dane, bardzo dobre rozwiązania, postępuje zgodnie z zasadami etyki |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_2A_C/01_K01 Ma świadomość i posiada niezbędne umiejetności do samodzielnego poszerzanie zdobytej wiedzy i kontynuowania samoksztalcenia. | 2,0 | |
3,0 | Kompetencje społeczne nie podlegają ocenie bezpośredniej. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Ajdukiewicz A., Mames J., Betonowe konstrukcje sprężone. Obliczenia i projektowanie., Polski Cement, Kraków, 2004
Literatura dodatkowa
- Ajdukiewicz A., Eurokod 2. Podręczny skrót dla projektantów konstrukcji żelbetowych., SPC, Kraków, 2009