Wydział Budownictwa i Inżynierii Środowiska - Budownictwo (S2)
specjalność: Budownictwo Energooszczędne
Sylabus przedmiotu Seminarium dyplomowe02:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Budownictwo | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Seminarium dyplomowe02 | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Fizyki Budowli i Materiałów Budowlanych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Halina Garbalińska <Halina.Garbalinska@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Karolina Kurtz <Karolina.Kurtz@zut.edu.pl>, Teresa Rucińska <Teresa.Rucinska@zut.edu.pl>, Agata Stolarska <Agata.Siwinska@zut.edu.pl>, Agata Wygocka-Domagałło <Agata.Wygocka@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 5 | Grupa obieralna | 2 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Brak wymagań podstawowych |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Przygotowanie do opracowania i realizacji programów badawczych, dokonywania oceny, wyboru oraz właściwego stosowania metod, technik i narzędzi służących rozwiązywaniu złożonych problemów projektowych, technologicznych i wykonawczych. |
C-2 | Uświadomienie konieczności uzupełniania wiedzy, kreatywnego myślenia, podnoszenia kwalifikacji. |
C-3 | Rozwinięcie umiejętności korzystania z literatury obcojęzycznej przy zachowaniu praw autorskich i zasad etyki zawodowej |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
seminaria dyplomowe | ||
T-SD-1 | Podstawowe wiadomości dotyczące przygotowania pracy dyplomowej magisterskiej badawczej i projektowej. Omówienie zasad dotyczących praw autorskich i żródeł informacji patentowej. | 3 |
T-SD-2 | Omówienie struktury pracy dyplomowej magisterskiej oraz zasad edytorskich dotyczących obszernych opracowań o złożonym charakterze. | 3 |
T-SD-3 | Omówienie tematów poszczególnych prac dyplomowych magisterskich, zakresu opracowania i potrzeby odmiennego podziału treści w odniesieniu do prac o różnym charakterze. | 4 |
T-SD-4 | Prezentacja przez poszczególnych studentów wybranych tematów poszerzających znacząco dotychczasową wiedzę z zakresu budownictwa. Krytyczna analiza przedstawionych zagadnień, dyskusja, wypracowywanie końcowych wniosków. | 15 |
T-SD-5 | Prezentowanie przez poszczególnych studentów realizowanych prac dyplomowych magisterskich. Krytyczna dyskusja nad przyjętymi założeniami, sposobami rozwiązania problemów, uzyskanymi wynikami i przedstawionymi wnioskami. | 14 |
T-SD-6 | Analiza realizowanych prac dyplomowych magisterskich w aspekcie zawartych w nich pierwiastków naukowych. Omówienie możliwości przygotowania publikacji współautorskiej Promotor-Dyplomant. | 3 |
T-SD-7 | Przygotowanie do druku i obrony pracy dyplomowej magisterskiej. Omówienie szczegółowych wymogów edytorskich, sposobu podania treści, formułowania wniosków końcowych, jak również techniki prezentacji pracy. | 3 |
45 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
seminaria dyplomowe | ||
A-SD-1 | Uczestnictwo w seminarium | 45 |
A-SD-2 | Zaliczenie seminarium | 3 |
A-SD-3 | Konsultacje | 4 |
A-SD-4 | Opracowanie planu pracy dyplomowej | 4 |
A-SD-5 | Przygotowanie wstępnego spisu literatury do dyplomu magisterskiego | 4 |
A-SD-6 | Przygotowanie prezentacji na wybrany temat istotnie poszerzający wiedzę z zakresu budownictwa | 10 |
A-SD-7 | Wykonanie potrzebnych opracowań, których wynik jest przedstawiany w drugim referacie z tematyki pracy magisterskiej | 16 |
A-SD-8 | Przygotowanie ostatecznego spisu treści pracy, spisu literatury, rysunków, tabel, załączników | 4 |
90 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład multimedialny |
M-2 | Panel dyskusyjny |
M-3 | Metody praktyczne (prezentacja, referat tematyczny, prezentacja pracy dyplomowej) |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Prezentacja referatu |
S-2 | Ocena formująca: Prezentacja opracowywanych koncepcji i uzyskanych wyników |
S-3 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie końcowe na podstawie obecności i aktywności na zajęciach oraz ocen cząstkowych z prezentacji i referatów |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_2A_C/05-2_W01 Student wykazuje się znajomością zagadnień z zakresu budownictwa. Ma rozszerzoną i pogłębioną wiedzę związaną z kluczowymi zagadnieniami z zakresu budownictwa. Ma wiedzę o trendach rozwojowych i najistotniejszych nowych osiągnięciach w budownictwie. Posługuje się specjalistyczną terminologią, także w języku obcym. Stosuje zasady korzystania z tzw. własności intelektualnej. | B_2A_W05, B_2A_W06, B_2A_W02, B_2A_W13, B_2A_W15 | — | — | C-1, C-2, C-3 | T-SD-7, T-SD-2, T-SD-6, T-SD-5, T-SD-3, T-SD-1, T-SD-4 | M-1, M-2, M-3 | S-2, S-1, S-3 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_2A_C/05-2_U01 Student potrafi korzystać z materiałów źródłowych i baz danych, także obcojęzycznych. Potrafi integrować uzyskane informacje i dokonywać ich właściwej interpretacji. Krytycznie ocenia pozyskane informacje i wyciąga właściwe wnioski. Potrafi wykonać i przedstawić opracowanie naukowe, także w języku obcym. Potrafi określić kierunki dalszego uczenia się zgodnie z zaplanowaną ścieżką rozwoju zawodowego. Formułuje założenia dotyczące eksperymentów. Planuje i przeprowadza badania, interpretuje uzyskane wyniki oraz wyciąga wnioski. Rozwiązuje zadania inżynierskie powiązane z budownictwem, uwzględniając aspekty pozatechniczne. | B_2A_U11, B_2A_U27, B_2A_U01, B_2A_U03, B_2A_U05, B_2A_U04 | — | — | C-1, C-2, C-3 | T-SD-7, T-SD-2, T-SD-6, T-SD-5, T-SD-3, T-SD-1, T-SD-4 | M-1, M-2, M-3 | S-2, S-1, S-3 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_2A_C/05-2_K01 Student jest przygotowany do podnoszenia kompetencji zawodowych i osobistych. Ma świadomość ważności zachowania w sposób profesjonalny i przestrzegania zasad etyki zawodowej. Jest gotowy do rozwiązywania zadań inżynierskich, także w ograniczonych warunkach oraz samodzielnego uzupełniania wiedzy. | B_2A_K06, B_2A_K07, B_2A_K01 | — | — | C-1, C-2, C-3 | T-SD-6, T-SD-5, T-SD-4 | M-1, M-2, M-3 | S-2, S-1, S-3 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_2A_C/05-2_W01 Student wykazuje się znajomością zagadnień z zakresu budownictwa. Ma rozszerzoną i pogłębioną wiedzę związaną z kluczowymi zagadnieniami z zakresu budownictwa. Ma wiedzę o trendach rozwojowych i najistotniejszych nowych osiągnięciach w budownictwie. Posługuje się specjalistyczną terminologią, także w języku obcym. Stosuje zasady korzystania z tzw. własności intelektualnej. | 2,0 | Student nie wykazuje zaangażowania w zdobycie wiedzy przypisanej do przedmiotu. |
3,0 | Student ma podstawową wiedzę o trendach rozwojowych w budownictwie. Stosuje się do zasady korzystania z tzw. własności intelektualnej. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_2A_C/05-2_U01 Student potrafi korzystać z materiałów źródłowych i baz danych, także obcojęzycznych. Potrafi integrować uzyskane informacje i dokonywać ich właściwej interpretacji. Krytycznie ocenia pozyskane informacje i wyciąga właściwe wnioski. Potrafi wykonać i przedstawić opracowanie naukowe, także w języku obcym. Potrafi określić kierunki dalszego uczenia się zgodnie z zaplanowaną ścieżką rozwoju zawodowego. Formułuje założenia dotyczące eksperymentów. Planuje i przeprowadza badania, interpretuje uzyskane wyniki oraz wyciąga wnioski. Rozwiązuje zadania inżynierskie powiązane z budownictwem, uwzględniając aspekty pozatechniczne. | 2,0 | Student nie wykazuje zaangażowania w zdobycie umiejętności przypisanych do przedmiotu. |
3,0 | Student potrafi rozwiązać podstawowe zagadnienia inżynierskie z zakresu budownictwa. W stopniu podstawowym korzysta z technologii informacyjnych, zasobów Internetu oraz innych źródeł do wyszukiwania informacji ogólnych, komunikacji oraz poszukiwania oprogramowania wspomagającego pracę projektanta. Potrafi przygotować i przedstawić prostą prezentację dotyczącą wyników realizacji zadania. Ma umiejętność samokształcenia się. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_2A_C/05-2_K01 Student jest przygotowany do podnoszenia kompetencji zawodowych i osobistych. Ma świadomość ważności zachowania w sposób profesjonalny i przestrzegania zasad etyki zawodowej. Jest gotowy do rozwiązywania zadań inżynierskich, także w ograniczonych warunkach oraz samodzielnego uzupełniania wiedzy. | 2,0 | Student nie wykazuje zaangażowania w zdobycie kompetencji społecznych przypisanych do przedmiotu. |
3,0 | Student wykazuje zaangażowanie w kierunku podnoszenia kompetencji zawodowych i osobistych. Prezentuje postawę zachowania się w sposób profesjonalny i przestrzega zasady etyki zawodowej. Rozwiązuje zadania inżynierskie, także w ograniczonych warunkach. W zależności od potrzeb samodzielnie uzupełniania wiedzę. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Szablon pracy dyplomowej, 2018, https://wbiis.zut.edu.pl/strona-dla-studentow/dyplomy.html
- aktualna literatura zgodna ze specyfiką prac dyplomowych
Literatura dodatkowa
- aktualne normy, czasopisma techniczne i materiały konferencyjne
- H. Garbalińska, Izotermiczne współczynniki transportu wilgoci porowatego materiału budowlanego, Wydawnictwo Uczelniane PS, Szczecin, Prace Naukowe Politechniki Szczecińskiej, 2002, nr 571, ISBN 83-88764-17-9
- H. Garbalińska, Desorpcyjne badania nieliniowości dyfuzji wilgoci w zakresie higroskopijnym, Polska Akademia Nauk KILiW Warszawa, STUDIA Z ZAKRESU INŻYNIERII, 2013, nr 80, ISBN 978-83-93412-34-1
- H. Garbalińska, J. Strzałkowski, A. Stolarska, Moisture Influence on Compressive Strength of Calcium Silicate Masonry Units–Experimental Assessment and Normative Calculations, Materials, 2020, Tom: 13, Zeszyt: 17, 10.3390/ma13173817
- Paweł Sikora, Teresa Rucińska, Dietmar Stephan, Sang-Yeop Chung, Mohamed Abd Elrahman, Evaluating the effects of nanosilica on the material properties of lightweight and ultra-lightweight concrete using image-based approaches, Construction and Building Materials, Elsevier, 2020, Volume 264, 20 December 2020, 120241