Wydział Budownictwa i Inżynierii Środowiska - Budownictwo (S2)
specjalność: Budownictwo Hydrotechniczne
Sylabus przedmiotu Seminarium dyplomowe01:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Budownictwo | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Seminarium dyplomowe01 | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Inżynierii Środowiska | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Dorota Libront <Dorota.Libront@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Ryszard Ewertowski <Ryszard.Ewertowski@zut.edu.pl>, Jacek Kurnatowski <Jacek.Kurnatowski@zut.edu.pl>, Dorota Libront <Dorota.Libront@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 5 | Grupa obieralna | 1 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Brak wymagań wstępnych |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Umiejętność formalnego przygotowania pracy dyplomowej, prezentowania swoich osiągnięć |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
seminaria dyplomowe | ||
T-SD-1 | Omówienie metodologii przygotowania pracy dyplomowej. Układ pracy dyplomowej, główne elementy dokumentujące samodzielny wkład autora, wymagania formalne dotyczące realizacji pracy, materiały źródłowe i sposób ich wykorzystania. | 9 |
T-SD-2 | Prezentacje poszczególnych tematów prac dyplomowych - dyskusja wybranych problemów związanych z tematem pracy w nawiązaniu do treści programowych toku studiów, zatwierdzenie zakresu i układu pracy | 15 |
T-SD-3 | Prezentacja przez studentów rozwiązań projektowych oraz wniosków z prac studialnych uzyskanych w trakcie przygotowania prac dyplomowych - dyskusja | 15 |
T-SD-4 | Przygotowanie do obrony pracy dyplomowej - materiały pomocnicze, formy prezentacji, formułowanie wniosków | 6 |
45 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
seminaria dyplomowe | ||
A-SD-1 | Uczestnictwo w zajęciach seminaryjnych | 45 |
A-SD-2 | Analiza literatury w zakresie danej pracy dyplomowej | 16 |
A-SD-3 | Samodzielna praca studenta związana z przygotowaniem referatu i materiałów do dyskusji. | 15 |
A-SD-4 | Przygotowanie prezentacji | 7 |
A-SD-5 | Udział w konsultacjach | 4 |
A-SD-6 | Zaliczenie | 3 |
90 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metody problemowe (wykład problemowy) |
M-2 | Metody aktywizujące (seminarium, dyskusja) |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Ocena referatu i dyskusji merytorycznej |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_2A_A/04-1_W01 Student zna kluczowe zagadnienia z zakresu budownictwa. Zna standardy i normy techniczne w budownictwie. Rozumie zasady ochrony własnosci przemysłowej oraz zachowania praw autorskich. | B_2A_W05, B_2A_W06, B_2A_W02, B_2A_W13, B_2A_W15 | — | — | C-1 | T-SD-2, T-SD-1, T-SD-4, T-SD-3 | M-1, M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_2A_A/04-1_U01 Student potrafi przygotować oraz przedstawić zagadnienie budowlane oraz poprawnie wybrać specjalistyczne narzędzia do projektowania i wykonawstwa konstrukcji oraz obiektów budowlanych. Potrafi pozyskiwać dane bibliograficzne, wyciągać wnioski oraz formułować profesjonalne opinie. | B_2A_U11, B_2A_U27, B_2A_U01, B_2A_U03, B_2A_U05, B_2A_U04 | — | — | C-1 | T-SD-2, T-SD-1, T-SD-4, T-SD-3 | M-1, M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_2A_A/04-1_K01 Student jest gotów do podnoszenia kompetecnji zawodowych, a także do prezentowania problemu na forum publicznym oraz obrony podjętych decyzji w sposób profesjonalny. | B_2A_K06, B_2A_K07, B_2A_K01 | — | — | C-1 | T-SD-2, T-SD-1, T-SD-4, T-SD-3 | M-1, M-2 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_2A_A/04-1_W01 Student zna kluczowe zagadnienia z zakresu budownictwa. Zna standardy i normy techniczne w budownictwie. Rozumie zasady ochrony własnosci przemysłowej oraz zachowania praw autorskich. | 2,0 | |
3,0 | posiada wiedzę zwiazaną z podstawowymi zagadnieniami budownictwa | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_2A_A/04-1_U01 Student potrafi przygotować oraz przedstawić zagadnienie budowlane oraz poprawnie wybrać specjalistyczne narzędzia do projektowania i wykonawstwa konstrukcji oraz obiektów budowlanych. Potrafi pozyskiwać dane bibliograficzne, wyciągać wnioski oraz formułować profesjonalne opinie. | 2,0 | |
3,0 | posiada umiejętności samodzielnego przygotowania pracy dyplomowej magisterskiej | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_2A_A/04-1_K01 Student jest gotów do podnoszenia kompetecnji zawodowych, a także do prezentowania problemu na forum publicznym oraz obrony podjętych decyzji w sposób profesjonalny. | 2,0 | |
3,0 | rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Węglińska M., Jak pisać pracę magisterską, Oficyna Wydawnicza „Impuls”, Kraków, 2016
- Szablon pracy dyplomowej z wydziałowej strony internetowej, https://wbiis.zut.edu.pl/strona-dla-studentow/dyplomy.html
Literatura dodatkowa
- Jacek Kurnatowski, Rozmowy o problemach gospodarki wodnej - rozmowa z prof. Jackiem Kurnatowskim, SIGMA NOT, 2019, 8, Gospodarka wodna