Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Inżynierii Środowiska - Budownictwo (S2)
specjalność: Technologia i Organizacja Budownictwa

Sylabus przedmiotu Konstrukcje metalowe w budownictwie hydrotechnicznym:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Budownictwo
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Konstrukcje metalowe w budownictwie hydrotechnicznym
Specjalność Budownictwo Hydrotechniczne
Jednostka prowadząca Katedra Teorii Konstrukcji
Nauczyciel odpowiedzialny Małgorzata Abramowicz <Malgorzata.Abramowicz@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
projektyP2 30 1,50,44zaliczenie
wykładyW2 30 1,50,56egzamin

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Ukończone "Konstrukcje metalowe" na S1, sem. 5 oraz znajomość zagadnień przedstaionych w przedmiocie "Złożone konstrukcje metalowe"

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studenta ze stosowanymi w budownictwie wodnym konstrukcjami stalowymi oraz nauczenie wykonywania projektu kostrukcji stalowej poddanej działaniu obciążeń hydrostatycznych

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Projekt stalowej zasuwy płaskiej.30
30
wykłady
T-W-1Rodzaje konstrukcji metalowych w budownictwie wodnym.6
T-W-2Stalowe zamkniecia wodne: obciążenia, zasady obliczania i konstruowania głównych elementów konstrukcyjnych, elementy wyposażenia.14
T-W-3Hale, zbiorniki stalowe i rurociagi: obciążenia, podstawowe wytyczne obliczania i konstruowania.10
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach30
A-P-2Samodzielne wykonanie projektu zamknięcia7
A-P-3Zaliczenia2
A-P-4Konsultacje6
45
wykłady
A-W-1Udział w wykładach30
A-W-2Udział w konsultacjach6
A-W-3Przygotowanie do egzaminu6
A-W-4Udział w egzaminie3
45

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny
M-2Ćwiczenia projektowe

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Zaliczenia cząstkowe ćwiczeń projektowych
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie projektu
S-3Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_2A_H/D/08_W01
Zna zasady zaprojektowania płaskiej przegrody stalowej zarówno w aspekcie pracy przestrzennej jak i szczegółów konstrukcyjnych ze wskazaniem komputerowych metod analizy konstrukcji oraz prezentacji wyników.
B_2A_W08, B_2A_W10C-1T-P-1, T-W-2, T-W-1, T-W-3M-1, M-2S-1, S-2, S-3

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_2A_H/D/08_U01
Potrafi wykonać projekt - uwzględniając obowiązujące normy oraz wiedzę z podstawowych przedmiotów teoretycznych - płaskiego zamknięcia wodnego poddanego obciążeniu hydrostatycznemu i obciążeniom klimatycznym zarówno w aspekcie pracy przestrzennej jak i szczegółów konstrukcyjnych wykorzystując komputerowe metody analizy konstrukcji oraz prezentacji wyników w postaci dokumentacji zawierającej obliczenia i rysunki konstrukcyjne. Wiele szczegółowych problemów student rozwiązuje na drodze samokształcenia się.
B_2A_U08, B_2A_U15, B_2A_U14C-1T-P-1, T-W-2, T-W-1, T-W-3M-1, M-2S-1, S-2, S-3

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_2A_H/D/08_K01
Jest gotowy do rozwiązania złożonego problemu inżynierskiego, uświadamia konieczność prawidłowego zarzadzania hierarchią problemów danego zadania ze szczególnym zrozumieniem odpowiedzialności za wyniki własne i ocenę zespołu.
B_2A_K02, B_2A_K01C-1T-P-1M-1, M-2S-1, S-2, S-3

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
B_2A_H/D/08_W01
Zna zasady zaprojektowania płaskiej przegrody stalowej zarówno w aspekcie pracy przestrzennej jak i szczegółów konstrukcyjnych ze wskazaniem komputerowych metod analizy konstrukcji oraz prezentacji wyników.
2,0
3,0Rozwiązanie lub omówienie zachowujące podstawowe wymagania poprawności merytorycznej i formalnej (kompletność, porządek, czytelność, estetyka) z wyraźnie widocznymi błędami, tyle że z analizy przedstawionego opracowania wynika, że student po wskazaniu mu błędów będzie w stanie je bez problemu poprawić.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
B_2A_H/D/08_U01
Potrafi wykonać projekt - uwzględniając obowiązujące normy oraz wiedzę z podstawowych przedmiotów teoretycznych - płaskiego zamknięcia wodnego poddanego obciążeniu hydrostatycznemu i obciążeniom klimatycznym zarówno w aspekcie pracy przestrzennej jak i szczegółów konstrukcyjnych wykorzystując komputerowe metody analizy konstrukcji oraz prezentacji wyników w postaci dokumentacji zawierającej obliczenia i rysunki konstrukcyjne. Wiele szczegółowych problemów student rozwiązuje na drodze samokształcenia się.
2,0
3,0Rozwiązanie zachowujące podstawowe wymagania poprawności merytorycznej i formalnej (kompletność, porządek, czytelność, estetyka) z wyraźnie widocznymi błędami, tyle że z analizy przedstawionego opracowania wynika, że student po wskazaniu mu błędów będzie w stanie je bez problemu poprawić.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
B_2A_H/D/08_K01
Jest gotowy do rozwiązania złożonego problemu inżynierskiego, uświadamia konieczność prawidłowego zarzadzania hierarchią problemów danego zadania ze szczególnym zrozumieniem odpowiedzialności za wyniki własne i ocenę zespołu.
2,0
3,0Kompetencje społeczne nie podlegają bezpośredniej ocenie w ramach zajęć z tego przedmiotu, mogą natomiast być dedukowane na podstawie uzyskanych przez studenta ocen dotyczących wiedzy i umiejętności.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Boretti Zygmunt, Konstrukcje stalowe w budownictwie wodnym, Arkady, Warszawa
  2. Kryszak Stefan, Konstrukcje stalowe w budownictwie wodnym, WSiP, Wrocław
  3. Giżejowski Marian i inni, Budownictwo ogólne, tom V, Stalowe konstrukcje budynków, projektowanie według eurokodów z przykładami obliczeń, Arkady, Warszawa, 2010
  4. Praca zbiorowa, Eurokod 1, Eurokod 3, Polski Komitet Normalizacyjny, Warszawa, 2008

Literatura dodatkowa

  1. Łubiński Mieczysław i współaut., Konstrukcje metalowe, cz. II, Arkady, Warszawa, 2004
  2. Goczek Jerzy, Supeł Łukasz, Gajdzicki Michał, Przykłady obliczen konstrukcji stalowych, Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, Łódź, 2011
  3. Bogucki Władysław, Żyburtowicz Mikołaj, Tablice do projektowania konstrukcji metalowych, Arkady, Warszawa, 2005
  4. Wróblewski Tomasz, Berczyński Stefan, Abramowicz Małgorzata, Estimation of the parameters of the discrete model of a steel-concrete composite beam, Elsevier, 2013, Volume 13, Issue 2, Archives of Civil and Mechanical Engineering

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Projekt stalowej zasuwy płaskiej.30
30

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Rodzaje konstrukcji metalowych w budownictwie wodnym.6
T-W-2Stalowe zamkniecia wodne: obciążenia, zasady obliczania i konstruowania głównych elementów konstrukcyjnych, elementy wyposażenia.14
T-W-3Hale, zbiorniki stalowe i rurociagi: obciążenia, podstawowe wytyczne obliczania i konstruowania.10
30

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach30
A-P-2Samodzielne wykonanie projektu zamknięcia7
A-P-3Zaliczenia2
A-P-4Konsultacje6
45
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Udział w wykładach30
A-W-2Udział w konsultacjach6
A-W-3Przygotowanie do egzaminu6
A-W-4Udział w egzaminie3
45
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięB_2A_H/D/08_W01Zna zasady zaprojektowania płaskiej przegrody stalowej zarówno w aspekcie pracy przestrzennej jak i szczegółów konstrukcyjnych ze wskazaniem komputerowych metod analizy konstrukcji oraz prezentacji wyników.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_2A_W08Zna i rozumie zasady analizy, konstruowania i wymiarowania elementów złożonych konstrukcji oraz obiektów budowlanych
B_2A_W10Zna i rozumie zaawansowaną wiedzę ogólną dotyczącą standardów i norm technicznych właściwych dla studiowanej specjalności
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studenta ze stosowanymi w budownictwie wodnym konstrukcjami stalowymi oraz nauczenie wykonywania projektu kostrukcji stalowej poddanej działaniu obciążeń hydrostatycznych
Treści programoweT-P-1Projekt stalowej zasuwy płaskiej.
T-W-2Stalowe zamkniecia wodne: obciążenia, zasady obliczania i konstruowania głównych elementów konstrukcyjnych, elementy wyposażenia.
T-W-1Rodzaje konstrukcji metalowych w budownictwie wodnym.
T-W-3Hale, zbiorniki stalowe i rurociagi: obciążenia, podstawowe wytyczne obliczania i konstruowania.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Ćwiczenia projektowe
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Zaliczenia cząstkowe ćwiczeń projektowych
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie projektu
S-3Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Rozwiązanie lub omówienie zachowujące podstawowe wymagania poprawności merytorycznej i formalnej (kompletność, porządek, czytelność, estetyka) z wyraźnie widocznymi błędami, tyle że z analizy przedstawionego opracowania wynika, że student po wskazaniu mu błędów będzie w stanie je bez problemu poprawić.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięB_2A_H/D/08_U01Potrafi wykonać projekt - uwzględniając obowiązujące normy oraz wiedzę z podstawowych przedmiotów teoretycznych - płaskiego zamknięcia wodnego poddanego obciążeniu hydrostatycznemu i obciążeniom klimatycznym zarówno w aspekcie pracy przestrzennej jak i szczegółów konstrukcyjnych wykorzystując komputerowe metody analizy konstrukcji oraz prezentacji wyników w postaci dokumentacji zawierającej obliczenia i rysunki konstrukcyjne. Wiele szczegółowych problemów student rozwiązuje na drodze samokształcenia się.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_2A_U08Potrafi sporządzić dokumentację techniczną w środowisku wybranych programów CAD
B_2A_U15Potrafi ocenić i dokonać zestawienia dowolnych obciążeń działających na obiekty budowlane
B_2A_U14Potrafi dokonać klasyfikacji prostych i złożonych obiektów budowlanych
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studenta ze stosowanymi w budownictwie wodnym konstrukcjami stalowymi oraz nauczenie wykonywania projektu kostrukcji stalowej poddanej działaniu obciążeń hydrostatycznych
Treści programoweT-P-1Projekt stalowej zasuwy płaskiej.
T-W-2Stalowe zamkniecia wodne: obciążenia, zasady obliczania i konstruowania głównych elementów konstrukcyjnych, elementy wyposażenia.
T-W-1Rodzaje konstrukcji metalowych w budownictwie wodnym.
T-W-3Hale, zbiorniki stalowe i rurociagi: obciążenia, podstawowe wytyczne obliczania i konstruowania.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Ćwiczenia projektowe
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Zaliczenia cząstkowe ćwiczeń projektowych
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie projektu
S-3Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Rozwiązanie zachowujące podstawowe wymagania poprawności merytorycznej i formalnej (kompletność, porządek, czytelność, estetyka) z wyraźnie widocznymi błędami, tyle że z analizy przedstawionego opracowania wynika, że student po wskazaniu mu błędów będzie w stanie je bez problemu poprawić.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięB_2A_H/D/08_K01Jest gotowy do rozwiązania złożonego problemu inżynierskiego, uświadamia konieczność prawidłowego zarzadzania hierarchią problemów danego zadania ze szczególnym zrozumieniem odpowiedzialności za wyniki własne i ocenę zespołu.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_2A_K02Jest gotów do inspirowania i organizowania procesu doskonalenia własnego warsztatu zawodowego, a także innych osób
B_2A_K01Jest gotów do samodzielnego integrowania nabytej wiedzy oraz podejmowania w zorganizowany sposób nowych i kompleksowych działań służących realizacji podjętego zadania inżynierskiego, także w warunkach ograniczonego dostępu do potrzebnych informacji
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studenta ze stosowanymi w budownictwie wodnym konstrukcjami stalowymi oraz nauczenie wykonywania projektu kostrukcji stalowej poddanej działaniu obciążeń hydrostatycznych
Treści programoweT-P-1Projekt stalowej zasuwy płaskiej.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Ćwiczenia projektowe
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Zaliczenia cząstkowe ćwiczeń projektowych
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie projektu
S-3Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Kompetencje społeczne nie podlegają bezpośredniej ocenie w ramach zajęć z tego przedmiotu, mogą natomiast być dedukowane na podstawie uzyskanych przez studenta ocen dotyczących wiedzy i umiejętności.
3,5
4,0
4,5
5,0