Wydział Budownictwa i Inżynierii Środowiska - Budownictwo (S2)
Sylabus przedmiotu Język obcy - angielski:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Budownictwo | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Język obcy - angielski | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Studium Języków Obcych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Krzysztof Potyrała <Krzysztof.Potyrala@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Magdalena Bukowiec <Magdalena.Bukowiec@zut.edu.pl>, Dorota Koc <Dorota.Koc@zut.edu.pl>, Jolanta Koczalska <Jolanta.Koczalska@zut.edu.pl>, Marzena Kondyjowska <Marzena.Kondyjowska@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | angielski |
Blok obieralny | 1 | Grupa obieralna | 1 |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Znajomość języka na poziomie B2 potwierdzona egzaminem uczelnianym bądź certyfikatem językowym na wymaganym poziomie. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Rozwijanie kompetencji komunikacyjnych i językowych w zakresie języka specjalistycznego. |
C-2 | Umiejętność samodzielnej pracy studenta z tekstami związanymi z kierunkiem kształcenia. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
lektorat | ||
T-LK-1 | Materiały budowlane (BUILDING MATERIALS) | 2 |
T-LK-2 | Konstrukcje (CONSTRUCTION) | 1 |
T-LK-3 | Dążenie do doskonałości – grecka świątynia (REACHING FOR PERFECTION - A GREEK TEMPLE) Techniki i strategie czytania tekstów fachowych. Struktura tekstu fachowego. (Strategies and techniques of reading professional texts. Professional text structure) | 2 |
T-LK-4 | Marmur jako wyzwanie (THE CHALLENGES OF MARBLE) | 1 |
T-LK-5 | Biblioteka Alexandrina (THE BIBLIOTHEKA ALEXANDRINA) Budowa zdań w tekstach fachowych. Strona bierna i formy pokrewne. (Sentece structure in professional texts. Passive and related forms). | 6 |
T-LK-6 | O konstrukcji drapaczy chmur (HOW SKYSCRAPERS WORK) | 3 |
T-LK-7 | Wieżowiec w Nowym Jorku (Empire State Building) Zdania względne (Relative sentences) | 3 |
T-LK-8 | Drążenie tuneli - wstęp (INTRODUCTION TO TUNNELING) Zdania złożone, spójniki i łączniki międzyzdaniowe. (Complex sentences, conjuctions and conjunctive adverbs.) | 3 |
T-LK-9 | System klasyfikacji mostów (CLASSIFICATION OF BRIDGES) | 1 |
T-LK-10 | Rozwój mostów (EVOLUTION OF BRIDGES) Związki frazeologiczne w publikacjach naukowych (Collocations and idioms in scientific papers) | 2 |
T-LK-11 | Drogi – terminologia (ROADS - TERMINOLOGY) | 2 |
T-LK-12 | Drogi – projekt (ROADS - DESIGN) | 2 |
T-LK-13 | Drogi – metody utwardzania nawierzchni (ROADS - PAVING METHODS) | 2 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
lektorat | ||
A-LK-1 | Zajęcia praktyczne | 30 |
A-LK-2 | Przygotowanie się do zajęć. | 41 |
A-LK-3 | Udział w konsultacjach. | 6 |
A-LK-4 | Przygotowanie się do egzaminu. | 10 |
A-LK-5 | Egzamin | 3 |
90 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | zajęcia praktyczne |
M-2 | praca w grupach |
M-3 | prezentacja |
M-4 | dyskusja |
M-5 | praca z tekstem |
M-6 | słuchanie ze zrozumieniem |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: prezentacja (F) |
S-2 | Ocena podsumowująca: egzamin pisemny (P) |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_2A_A/03-1_W01 posiada wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych oraz wykazuje znajomość wybranego słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów | B_2A_W02 | — | — | C-1 | T-LK-12, T-LK-13, T-LK-9, T-LK-11, T-LK-10, T-LK-1, T-LK-2, T-LK-3, T-LK-4, T-LK-5, T-LK-6, T-LK-7, T-LK-8 | M-1, M-2, M-3, M-5 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_2A_A/03-1_U01 potrafi wypowiadać się na tematy techniczne, związane ze swoją specjalnością | B_2A_U02, B_2A_U03, B_2A_U04, B_2A_U06 | — | — | C-1 | T-LK-12, T-LK-13, T-LK-9, T-LK-11, T-LK-10, T-LK-1, T-LK-2, T-LK-3, T-LK-4, T-LK-5, T-LK-6, T-LK-7, T-LK-8 | M-1, M-4, M-2, M-3, M-6 | S-1 |
B_2A_A/03-1_U02 posiada umiejętność rozumienia tekstów i użycia podstawowego słownictwa specjalistycznego ze swojej dziedziny | B_2A_U06 | — | — | C-2 | T-LK-12, T-LK-13, T-LK-9, T-LK-11, T-LK-10, T-LK-1, T-LK-2, T-LK-3, T-LK-4, T-LK-5, T-LK-6, T-LK-7, T-LK-8 | M-1, M-5 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_2A_A/03-1_K01 Jest gotów do komunikowania się w języku obcym przy realizacji podjętego zadania inżynierskiego, stosowania właściwego specjalistycznego słownictwa, podczas prezentacji i prowadzenia debaty w sposób zrozumiały | B_2A_K08, B_2A_K06, B_2A_K07 | — | — | C-2 | T-LK-12, T-LK-13, T-LK-9, T-LK-11, T-LK-10, T-LK-1, T-LK-2, T-LK-3, T-LK-4, T-LK-5, T-LK-6, T-LK-7, T-LK-8 | M-1, M-3 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_2A_A/03-1_W01 posiada wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych oraz wykazuje znajomość wybranego słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów | 2,0 | |
3,0 | Student posiada podstawową wiedzę na temat struktur językowych i słownictwa stosowanych w tekstach specjalistycznych | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_2A_A/03-1_U01 potrafi wypowiadać się na tematy techniczne, związane ze swoją specjalnością | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi formułować krótkie wypowiedzi na tematy techniczne. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
B_2A_A/03-1_U02 posiada umiejętność rozumienia tekstów i użycia podstawowego słownictwa specjalistycznego ze swojej dziedziny | 2,0 | |
3,0 | Student rozumie co najmniej 60 % czytanych tekstów specjalistycznych. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_2A_A/03-1_K01 Jest gotów do komunikowania się w języku obcym przy realizacji podjętego zadania inżynierskiego, stosowania właściwego specjalistycznego słownictwa, podczas prezentacji i prowadzenia debaty w sposób zrozumiały | 2,0 | |
3,0 | Student w minimalnym stopniu jest gotowy do komunikowania się w języku obcym na poziomie B2 i wypowiadania się na tematy zawodowe | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Eliza Romaniuk, Joanna Wrona, Modern Wonders of Civil Engineering, SPNJO Politechniki Krakowskiej, Kraków, 2007
- Ilona Wojewódzka-Olszówka, Architecture in English – English for Architecture, SPNJO Politechniki Krakowskiej, Kraków, 2004
- Eliza Romaniuk, Reader Friendly Civil Engineering, SPNJO Politechniki Krakowskiej, Kraków, 2005
- Sandra Kuklińska-Stanek, Alicja Półtorak-Filipowska, Reading Companion for Students of Architecture, SPNJO Politechniki Krakowskiej, Kraków, 2006
Literatura dodatkowa
- Matt Ibbotson, Technical Construction Language, Intermediate Course No. 1, Cambridge
- Quality Management in Construction, Advanced Course No. 6
- B. Fletcher, HISTORY OF ARCHITECTURE, The Royal Institute of British Architects and University of London, 1996
- E. Allen, FUNDAMENTALS OF BUILDING CONSTRUCTION. Materials and Methods, John Wiley and Sons, 1985
- D.H. Besterfield, QUALITY CONTROL, Pearson Prentice Hall, 2004
- Technical Construction Language. Intermediate Course No.1