Wydział Budownictwa i Inżynierii Środowiska - Budownictwo (S2)
Sylabus przedmiotu Drogi wodne i porty:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Budownictwo | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Drogi wodne i porty | ||
Specjalność | Budownictwo Hydrotechniczne | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Inżynierii Środowiska | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Dorota Libront <Dorota.Libront@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Norbert Laskowski <Norbert.Laskowski@zut.edu.pl>, Robert Mańko <Robert.Manko@zut.edu.pl>, Aleksandra Mokrzycka-Olek <Aleksandra.Mokrzycka-Olek@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Podstawy hydrologii i hydrauliki |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Wiedza dotyczaca projektowania dróg wodnych i portów |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Projekt wstępny śluzy komorowej lub portu (koncepcja generalna obliczenia wstępne elementów składowych) | 15 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Drogi wodne w Polsce i w Europie | 3 |
T-W-2 | Sposoby ulepszania warunków żeglownych rzek. Kanalizacja rzek | 3 |
T-W-3 | Tabor pływajacy - parametry, pędniki, okreslenie oporów ruchu | 3 |
T-W-4 | Statek a droga wodna, awanporty, redy, kanały sojazdowe, obrotnice, nabrzeża i baseny portowe | 4 |
T-W-5 | Skutki kanalizacji rzek. Tunele żeglugowe i mosty kanałowe. Śluzy - rodzaje, wymiarowanie, zwiazek z taborem pływającym | 4 |
T-W-6 | Zasady projektowania - wytyczne i metodyka, założenia ekonomiczne | 4 |
T-W-7 | Funkcjonowanie portu i stopnia wodnego | 1 |
T-W-8 | Obliczenia statyczne głów i komór śluzowych oraz nabrzeży | 4 |
T-W-9 | Konstrukcje zamknięć głównych śluz oraz obliczanie wrót wspornych dwuskrzydłowych | 4 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | Uczestnictwo w zajęciach projektowych | 15 |
A-P-2 | Samodzielna realizacja zadania projektowego | 4 |
A-P-3 | Udział w konsultacjach | 4 |
A-P-4 | Zaliczenie | 1 |
24 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w wykładach | 30 |
A-W-2 | Przygotowanie do zaliczenia | 2 |
A-W-3 | Konsultacje | 2 |
A-W-4 | Udział w zaliczeniu przedmiotu | 2 |
36 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metody podające |
M-2 | Metody problemowe |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Ćwiczenia projektowe na podstawie oddanego projektu, zaliczenie wykładów |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_2A_H/D/03_W01 Zna zagadnienia dotyczące śródlądowych dróg wodnych i portów. Rozumie kwestie związane z utrzymaniem dróg wodnych i portów. | B_2A_W06, B_2A_W12 | — | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-P-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_2A_H/D/03_U01 Potrafi wykonać projekt wybranych elementów związanych z transportem wodnym śródlądowym. Potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania typowych zadań inżynierskich związanych z drogami wodnymi. | B_2A_U18, B_2A_U15 | — | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-P-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_2A_H/D/03_K01 Jest gotów zdefiniować, sklasyfikować i zastosować priorytety służące realizacji podjętego zadania iz zakresu projektowania dróg wodnych. | B_2A_K01 | — | — | C-1 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-P-1 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_2A_H/D/03_W01 Zna zagadnienia dotyczące śródlądowych dróg wodnych i portów. Rozumie kwestie związane z utrzymaniem dróg wodnych i portów. | 2,0 | |
3,0 | Student ma podstawową wiedzę o najistotniejszych nowych osiągnięciach w drogach wodnych i portach | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_2A_H/D/03_U01 Potrafi wykonać projekt wybranych elementów związanych z transportem wodnym śródlądowym. Potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania typowych zadań inżynierskich związanych z drogami wodnymi. | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi przy sformułowaniu i rozwiazaniu zadań zwiazanych z drogami wodnymi i portami ingerować wiedzą z zakresu budownictwa. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_2A_H/D/03_K01 Jest gotów zdefiniować, sklasyfikować i zastosować priorytety służące realizacji podjętego zadania iz zakresu projektowania dróg wodnych. | 2,0 | |
3,0 | Student ma podstawową świadomość ważności oraz rozumie w sposób podstawowy pozatechniczne aspekty i skutki działalności inzynierskiej w drogach wodnych i portach | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Hueckel S., Budowle morskie, Wydawnictwo Morskie, Gdańsk, 1972
- Praca zbiorowa, Technologia i organizacja robót w budownictwie wodnym, Arkady, Warszawa, 1977
Literatura dodatkowa
- Mazurkiewicz B., Śródlądowe drogi wodne i budowle hydrotechniczne, Wyższa Szkoła Morska, Szcaecin, 2002
- Żylicz A., Statki śródlądowe, Wydawnictwo Morskie, Gdańsk, 1979
- xxxxx, xxxxx, xxxxx, xxxxx, Obowiązujące akty prawne
- Dorota Libront, Mosty Szczecińskie, Wydawnictwo Uczelniane Politechniki Szczecińskiej, 2005, Regionalne problemy gospodarki wodnej i hydrotechniki