Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Inżynierii Środowiska - Civil Engineering (S2)
specjalność: Engineering Structures

Sylabus przedmiotu Technical English:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Civil Engineering
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Technical English
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Studium Praktycznej Nauki Języków Obcych
Nauczyciel odpowiedzialny Krzysztof Potyrała <Krzysztof.Potyrala@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia egzamin Język angielski
Blok obieralny 1 Grupa obieralna 2

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
lektoratLK1 45 3,01,00egzamin

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Knowledge of a language at B2 level acknowledged by the final exam or a language certificate at the required level.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Development of communicative and language competences for special purposes.
C-2Ability of individual work with technical texts related to his/her major.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
lektorat
T-LK-1Specialist vocabulary and text concerning the following subjects : Building materials4
T-LK-2Construction3
T-LK-3Reaching for perfection - a Greek temple Strategies and techniques of reading professional texts. Professional text structure.3
T-LK-4The challenges of marble2
T-LK-5The Bibliotheka Alexandrina Sentece structure in professional texts. Passive and related forms.7
T-LK-6How skyscrapers work4
T-LK-7The Empire State Building4
T-LK-8Introduction to tunneling4
T-LK-9Classification of bridges2
T-LK-10Evolution of bridges Collocations and idioms in scientific papers.3
T-LK-11Roads - terminology3
T-LK-12Roads - design3
T-LK-13Roads - paving methods3
45

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
lektorat
A-LK-1Practical classes45
A-LK-2Preparation for classes12
A-LK-3Individual tutorials6
A-LK-4Preparation for exam9
A-LK-5Exam3
75

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Practical classes
M-2Group work
M-3Presentation
M-4Discussion
M-5Work with text
M-6Listening comprehension

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Presentation (F)
S-2Ocena formująca: Written exam (S)

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B-A_2A_A/A/01_W01
knows language structures used in specialist texts and selected specialist vocabulary for the programme of studies
B-A_2A_W16C-1T-LK-1, T-LK-4, T-LK-6, T-LK-7, T-LK-8, T-LK-9, T-LK-11, T-LK-12, T-LK-2, T-LK-3, T-LK-5, T-LK-10, T-LK-13M-5, M-2, M-1, M-3S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B-A_2A_A/A/01_U01
can speak on technical subjects related to his/her major
B-A_2A_U04, B-A_2A_U06, B-A_2A_U02, B-A_2A_U03C-1T-LK-1, T-LK-4, T-LK-6, T-LK-7, T-LK-8, T-LK-9, T-LK-11, T-LK-12, T-LK-2, T-LK-3, T-LK-5, T-LK-10, T-LK-13M-6, M-2, M-1, M-3, M-4S-1, S-2
B-A_2A_A/A/01_U02
is able to understand texts and use basic specialist vocabulary in his/her field
B-A_2A_U06C-2T-LK-1, T-LK-4, T-LK-6, T-LK-7, T-LK-8, T-LK-9, T-LK-11, T-LK-12, T-LK-2, T-LK-3, T-LK-5, T-LK-10, T-LK-13M-5, M-1S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B-A_2A_A/A/01_K01
is aware of the need of further education and self-improvement in developing language competences
B-A_2A_K06C-2T-LK-1, T-LK-4, T-LK-6, T-LK-7, T-LK-8, T-LK-9, T-LK-11, T-LK-12, T-LK-2, T-LK-3, T-LK-5, T-LK-10, T-LK-13M-1, M-3S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
B-A_2A_A/A/01_W01
knows language structures used in specialist texts and selected specialist vocabulary for the programme of studies
2,0
3,0Student has basic knowledge on language structures used in specialist texts.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
B-A_2A_A/A/01_U01
can speak on technical subjects related to his/her major
2,0
3,0Student can formulate short speeches on technical subjects.
3,5
4,0
4,5
5,0
B-A_2A_A/A/01_U02
is able to understand texts and use basic specialist vocabulary in his/her field
2,0
3,0Student understands at least 60% of specialist texts he/she reads.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
B-A_2A_A/A/01_K01
is aware of the need of further education and self-improvement in developing language competences
2,0
3,0Student is aware of the need of further education and self-improvement in his/her profession.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Eliza Romaniuk, Joanna Wrona, Modern Wonders of Civil Engineering, SPNJO Politechniki Krakowskiej, Kraków, 2007
  2. Ilona Wojewódzka-Olszówka, Architecture in English – English for Architecture, SPNJO Politechniki Krakowskiej, Kraków, 2004
  3. Eliza Romaniuk, Reader Friendly Civil Engineering, SPNJO Politechniki Krakowskiej, Kraków, 2005
  4. Sandra Kuklińska-Stanek, Alicja Półtorak-Filipowska, Reading Companion for Students of Architecture, SPNJO Politechniki Krakowskiej, Kraków, 2006

Literatura dodatkowa

  1. Matt Ibbotson, Technical Construction Language, Intermediate Course No. 1, Cambridge
  2. Quality Management in Construction, Advanced Course No. 6
  3. B. Fletcher, HISTORY OF ARCHITECTURE, The Royal Institute of British Architects and University of London, 1996
  4. E. Allen, FUNDAMENTALS OF BUILDING CONSTRUCTION. Materials and Methods, John Wiley and Sons, 1985
  5. D.H. Besterfield, QUALITY CONTROL, Pearson Prentice Hall, 2004
  6. Technical Construction Language. Intermediate Course No.1

Treści programowe - lektorat

KODTreść programowaGodziny
T-LK-1Specialist vocabulary and text concerning the following subjects : Building materials4
T-LK-2Construction3
T-LK-3Reaching for perfection - a Greek temple Strategies and techniques of reading professional texts. Professional text structure.3
T-LK-4The challenges of marble2
T-LK-5The Bibliotheka Alexandrina Sentece structure in professional texts. Passive and related forms.7
T-LK-6How skyscrapers work4
T-LK-7The Empire State Building4
T-LK-8Introduction to tunneling4
T-LK-9Classification of bridges2
T-LK-10Evolution of bridges Collocations and idioms in scientific papers.3
T-LK-11Roads - terminology3
T-LK-12Roads - design3
T-LK-13Roads - paving methods3
45

Formy aktywności - lektorat

KODForma aktywnościGodziny
A-LK-1Practical classes45
A-LK-2Preparation for classes12
A-LK-3Individual tutorials6
A-LK-4Preparation for exam9
A-LK-5Exam3
75
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięB-A_2A_A/A/01_W01knows language structures used in specialist texts and selected specialist vocabulary for the programme of studies
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB-A_2A_W16Knows and understands advanced terminology in the field of ethics, law, economics, philosophy, sociology, art, design and culture
Cel przedmiotuC-1Development of communicative and language competences for special purposes.
Treści programoweT-LK-1Specialist vocabulary and text concerning the following subjects : Building materials
T-LK-4The challenges of marble
T-LK-6How skyscrapers work
T-LK-7The Empire State Building
T-LK-8Introduction to tunneling
T-LK-9Classification of bridges
T-LK-11Roads - terminology
T-LK-12Roads - design
T-LK-2Construction
T-LK-3Reaching for perfection - a Greek temple Strategies and techniques of reading professional texts. Professional text structure.
T-LK-5The Bibliotheka Alexandrina Sentece structure in professional texts. Passive and related forms.
T-LK-10Evolution of bridges Collocations and idioms in scientific papers.
T-LK-13Roads - paving methods
Metody nauczaniaM-5Work with text
M-2Group work
M-1Practical classes
M-3Presentation
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Presentation (F)
S-2Ocena formująca: Written exam (S)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student has basic knowledge on language structures used in specialist texts.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięB-A_2A_A/A/01_U01can speak on technical subjects related to his/her major
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB-A_2A_U04Can prepare and present in Polish and a foreign language an oral presentation on specific issues related to the field of study. Can establish contact with listeners
B-A_2A_U06Can use a foreign language and specialist terminology in the field of science and scientific disciplines relevant to the field of study being studied, in accordance with the requirements set out for the B2 + level of the European Framework of Reference
B-A_2A_U02Can communicate using various techniques in the professional environment and in other environments, also in a foreign language
B-A_2A_U03Can prepare a scientific study in Polish and a short scientific report in a foreign language, presenting the results of their own research
Cel przedmiotuC-1Development of communicative and language competences for special purposes.
Treści programoweT-LK-1Specialist vocabulary and text concerning the following subjects : Building materials
T-LK-4The challenges of marble
T-LK-6How skyscrapers work
T-LK-7The Empire State Building
T-LK-8Introduction to tunneling
T-LK-9Classification of bridges
T-LK-11Roads - terminology
T-LK-12Roads - design
T-LK-2Construction
T-LK-3Reaching for perfection - a Greek temple Strategies and techniques of reading professional texts. Professional text structure.
T-LK-5The Bibliotheka Alexandrina Sentece structure in professional texts. Passive and related forms.
T-LK-10Evolution of bridges Collocations and idioms in scientific papers.
T-LK-13Roads - paving methods
Metody nauczaniaM-6Listening comprehension
M-2Group work
M-1Practical classes
M-3Presentation
M-4Discussion
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Presentation (F)
S-2Ocena formująca: Written exam (S)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student can formulate short speeches on technical subjects.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięB-A_2A_A/A/01_U02is able to understand texts and use basic specialist vocabulary in his/her field
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB-A_2A_U06Can use a foreign language and specialist terminology in the field of science and scientific disciplines relevant to the field of study being studied, in accordance with the requirements set out for the B2 + level of the European Framework of Reference
Cel przedmiotuC-2Ability of individual work with technical texts related to his/her major.
Treści programoweT-LK-1Specialist vocabulary and text concerning the following subjects : Building materials
T-LK-4The challenges of marble
T-LK-6How skyscrapers work
T-LK-7The Empire State Building
T-LK-8Introduction to tunneling
T-LK-9Classification of bridges
T-LK-11Roads - terminology
T-LK-12Roads - design
T-LK-2Construction
T-LK-3Reaching for perfection - a Greek temple Strategies and techniques of reading professional texts. Professional text structure.
T-LK-5The Bibliotheka Alexandrina Sentece structure in professional texts. Passive and related forms.
T-LK-10Evolution of bridges Collocations and idioms in scientific papers.
T-LK-13Roads - paving methods
Metody nauczaniaM-5Work with text
M-1Practical classes
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Presentation (F)
S-2Ocena formująca: Written exam (S)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student understands at least 60% of specialist texts he/she reads.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięB-A_2A_A/A/01_K01is aware of the need of further education and self-improvement in developing language competences
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB-A_2A_K06Is ready to improve professional and personal competences, independently complements and extends knowledge in the field of modern processes, technologies and management methods in construction
Cel przedmiotuC-2Ability of individual work with technical texts related to his/her major.
Treści programoweT-LK-1Specialist vocabulary and text concerning the following subjects : Building materials
T-LK-4The challenges of marble
T-LK-6How skyscrapers work
T-LK-7The Empire State Building
T-LK-8Introduction to tunneling
T-LK-9Classification of bridges
T-LK-11Roads - terminology
T-LK-12Roads - design
T-LK-2Construction
T-LK-3Reaching for perfection - a Greek temple Strategies and techniques of reading professional texts. Professional text structure.
T-LK-5The Bibliotheka Alexandrina Sentece structure in professional texts. Passive and related forms.
T-LK-10Evolution of bridges Collocations and idioms in scientific papers.
T-LK-13Roads - paving methods
Metody nauczaniaM-1Practical classes
M-3Presentation
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Written exam (S)
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student is aware of the need of further education and self-improvement in his/her profession.
3,5
4,0
4,5
5,0