Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Inżynierii Środowiska - Civil Engineering (S2)
specjalność: Engineering Structures

Sylabus przedmiotu Complex Metal Structures 1:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Civil Engineering
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Complex Metal Structures 1
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Teorii Konstrukcji
Nauczyciel odpowiedzialny Tomasz Wróblewski <Tomasz.Wroblewski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Małgorzata Abramowicz <Malgorzata.Abramowicz@zut.edu.pl>, Wiesław Paczkowski <Wieslaw.Paczkowski@zut.edu.pl>, Agnieszka Pełka-Sawenko <Agnieszka.Pelka-Sawenko@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język angielski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
projektyP1 15 1,50,50zaliczenie
wykładyW1 15 1,50,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Knowledge of the main mechanical and technological properties of steel and aluminum alloys and the basic range of steel products; ability to design and construct simple steel elements (beams, columns, bearings); knowledge of the basic design principles of steel halls.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Ability to design complex metal structures

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Design of single-shell steel smoke chimney or vertical-cylindrical tank for liquid fuels. Evaluating of the limit states and drawings preparation (assembly, workshop section, selected construction and assembly details)15
15
wykłady
T-W-1Steel shell structures: chimneys, tanks - basic principles of calculation and construction. Non-technical aspects of the design and construction of steel structures10
T-W-2Fracture and Fatigue Control in Steel Structures. Passing5
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1Participation in classes15
A-P-2Individual preparation of design assignment18
A-P-3Controlled assessment1
A-P-4Consultation3
37
wykłady
A-W-1Participation in lectures15
A-W-2Lecture preparation - literature study19
A-W-3Pass of the lecture1
A-W-4Consultation3
38

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Lecture
M-2Project

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Passing the controlled assignment
S-2Ocena podsumowująca: Passing

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
CE_2A_A/C/03_W01
The student knows and understands the forms of destruction of steel structure elements. The student is able to define types of steel shell constructions and propose their correct construction solutions using appropriate standards and technical standards.
B-A_2A_W08, B-A_2A_W10C-1T-P-1, T-W-1, T-W-2M-1, M-2S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
CE_2A_A/C/03_U01
The student can use selected CAD programs to compile technical documentation of simple and complex steel shell structures. The student is able to design steel structures in accordance with a predefined specification.
B-A_2A_U14, B-A_2A_U08, B-A_2A_U22C-1T-P-1M-2S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
CE_2A_A/C/03_K01
Student is ready and has awareness of the need for individual studying and upgrading professional skills
B-A_2A_K02, B-A_2A_K03C-1T-P-1, T-W-1, T-W-2M-2S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
CE_2A_A/C/03_W01
The student knows and understands the forms of destruction of steel structure elements. The student is able to define types of steel shell constructions and propose their correct construction solutions using appropriate standards and technical standards.
2,0
3,0Student presents unclear data, unfinished solutions, follows the work ethics
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
CE_2A_A/C/03_U01
The student can use selected CAD programs to compile technical documentation of simple and complex steel shell structures. The student is able to design steel structures in accordance with a predefined specification.
2,0
3,0Student presents unclear data, unfinished solutions, follows the work ethics
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
CE_2A_A/C/03_K01
Student is ready and has awareness of the need for individual studying and upgrading professional skills
2,0
3,0Student presents unclear data, unfinished solutions, follows the work ethics
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Darko Beg, Ulrike Kuhlmann, Laurence Davaine, Benjamin Braun, Design of Plated Structures: Eurocode 3: Design of Steel Structures, Part 1-5: Design of Plated Structures, Wiley, Berlin, 2010
  2. A. Pełka-Sawenko, T. Wróblewski, M. Abramowicz , M. Szumigała, Damage detection of steel-concrete composite beam, Civil and Environmental Engineering Reports, 2011, Volume 28, 3, DOI: 10.2478/ceer-2018-0033

Literatura dodatkowa

  1. Michel Bruneau, Chia-Ming Uang, Andrew Whittaker, Ductile design of steel structures, McGraw Hill Professional, Boston, 1998
  2. Leroy Gardner and David A. Nethercot, Designers’ guide to Eurocode 3 : design of steel buildings : EN 1993-1-1, -1-3 and -1-8, ICE Publishing, London, 2011
  3. Abramowicz M., Wróblewski T., Berczyński S., Modelling and parameter identification of steel–concrete composite beams in 3D rigid finite element method, Archives of Civil and Mechanical Engineering, 2020

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Design of single-shell steel smoke chimney or vertical-cylindrical tank for liquid fuels. Evaluating of the limit states and drawings preparation (assembly, workshop section, selected construction and assembly details)15
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Steel shell structures: chimneys, tanks - basic principles of calculation and construction. Non-technical aspects of the design and construction of steel structures10
T-W-2Fracture and Fatigue Control in Steel Structures. Passing5
15

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Participation in classes15
A-P-2Individual preparation of design assignment18
A-P-3Controlled assessment1
A-P-4Consultation3
37
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Participation in lectures15
A-W-2Lecture preparation - literature study19
A-W-3Pass of the lecture1
A-W-4Consultation3
38
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięCE_2A_A/C/03_W01The student knows and understands the forms of destruction of steel structure elements. The student is able to define types of steel shell constructions and propose their correct construction solutions using appropriate standards and technical standards.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB-A_2A_W08Knows and understands the principles of analysis, construction and dimensioning of elements of complex structures and building objects
B-A_2A_W10Knows and understands advanced general knowledge of technical standards and norms appropriate for the studied specialization
Cel przedmiotuC-1Ability to design complex metal structures
Treści programoweT-P-1Design of single-shell steel smoke chimney or vertical-cylindrical tank for liquid fuels. Evaluating of the limit states and drawings preparation (assembly, workshop section, selected construction and assembly details)
T-W-1Steel shell structures: chimneys, tanks - basic principles of calculation and construction. Non-technical aspects of the design and construction of steel structures
T-W-2Fracture and Fatigue Control in Steel Structures. Passing
Metody nauczaniaM-1Lecture
M-2Project
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Passing the controlled assignment
S-2Ocena podsumowująca: Passing
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student presents unclear data, unfinished solutions, follows the work ethics
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięCE_2A_A/C/03_U01The student can use selected CAD programs to compile technical documentation of simple and complex steel shell structures. The student is able to design steel structures in accordance with a predefined specification.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB-A_2A_U14Can classify simple and complex building objects
B-A_2A_U08Can prepare technical documentation in the environment of selected CAD programs
B-A_2A_U22Can, in accordance with a given specification, taking into account also non-technical aspects, design a complex building object or technological process and determine, at least in part, the manner of its implementation, using appropriate methods, techniques and tools used in civil engineering
Cel przedmiotuC-1Ability to design complex metal structures
Treści programoweT-P-1Design of single-shell steel smoke chimney or vertical-cylindrical tank for liquid fuels. Evaluating of the limit states and drawings preparation (assembly, workshop section, selected construction and assembly details)
Metody nauczaniaM-2Project
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Passing the controlled assignment
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student presents unclear data, unfinished solutions, follows the work ethics
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięCE_2A_A/C/03_K01Student is ready and has awareness of the need for individual studying and upgrading professional skills
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB-A_2A_K02Is ready to inspire and organize the process of improving his own professional workshop and other people
B-A_2A_K03Is ready to reflect on the non-technical aspects and effects of engineering activities, including its impact on the environment in conjunction with responsibility for decisions made
Cel przedmiotuC-1Ability to design complex metal structures
Treści programoweT-P-1Design of single-shell steel smoke chimney or vertical-cylindrical tank for liquid fuels. Evaluating of the limit states and drawings preparation (assembly, workshop section, selected construction and assembly details)
T-W-1Steel shell structures: chimneys, tanks - basic principles of calculation and construction. Non-technical aspects of the design and construction of steel structures
T-W-2Fracture and Fatigue Control in Steel Structures. Passing
Metody nauczaniaM-2Project
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Passing the controlled assignment
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student presents unclear data, unfinished solutions, follows the work ethics
3,5
4,0
4,5
5,0