Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Inżynierii Środowiska - Inżynieria środowiska (S1)

Sylabus przedmiotu Geodezja:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Inżynieria środowiska
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Geodezja
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Inżynierii Środowiska
Nauczyciel odpowiedzialny Marek Kurnatowski <Marek.Kurnatowski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Bogusława Fiłoniuk <Boguslawa.Filoniuk@zut.edu.pl>, Marek Kurnatowski <Marek.Kurnatowski@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL1 30 2,00,38zaliczenie
wykładyW1 30 2,00,62zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajomość matematyki - szkoła średnia

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1C1 Umiejętność poslugiwania się instumentami geodezyjnymi
C-2C2 Umiejętnośc korzystania z geodezyjnych materiałów i dokumentacji przygotowanej w technologi tradycyjnej i SIT
C-3C3 Umiejętnośc wykonywania podstawowych obliczeń geodezyjnych

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Skala mapy, miary kątowe2
T-L-2Wprowadzenie do niwelacji geometrycznej2
T-L-3Sprawdzenie i rektyfikacja niwelatora samopoziomującego2
T-L-4Tyczenie wysokościowe2
T-L-5Ciąg niwelacyjny2
T-L-6Pomiar kątowe4
T-L-7Ciąg poligonowy2
T-L-8Tachimetria4
T-L-9Rachunek współrzędnych2
T-L-10Sporządzenie mapy sytuacyjno - wysokościowej3
T-L-11Pomiary realizacyjne3
T-L-12Kolokwium2
30
wykłady
T-W-1Istota geodezji. Powierzchnie odniesienia, układy współrzędnych2
T-W-2Osnowa geodezyjna, pomiary wysokościowe, techniki niwelacji2
T-W-3Sprawdzenie i rektyfikacja sprzętu, ciąg niwelacyjny2
T-W-4Pomiary kątowe, budowa i warunki konstrukcyjne teodolitu/tachimetru2
T-W-5Pomiar kątów poziomych i pionowych, metoda stałej prostej i pomiary pionowości konstrukcji2
T-W-6Pomiary sytuacyjne, pomiary długości2
T-W-7Tachimetria, ciąg poligonowy, rachunek współrzędnych2
T-W-8Skala mapy, odwzorowanie kartograficzne2
T-W-9Mapy toporgaficzne, mapa zasadnicza i bazy danych o terenie4
T-W-10Ewidencja gruntów i budynków2
T-W-11Zadania i opracowania geodezyjne w procesie inwestycyjnym4
T-W-12Technologie zbierania danych przestrzennych3
T-W-13Sprawdzian1
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Udział w ćwiczeniach laboratoryjnych i zaliczenie30
A-L-2Udział w konsultacjach2
A-L-3Opracowanie materiału, studia literaturowe, przygotowanie sprawozdań18
50
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w wykładach i zaliczenie30
A-W-2Konsultacje2
A-W-3Samodzielne przyswajanie wiedzy z przedmiotu i przygotowanie do zaliczenia18
50

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1wykład informacyjny
M-2ćwiczenia laboratoryjne

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: sprawdzian pisemny

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IS_1A_S1/B/04_W01
Zna zasady odczytu map geodezyjnych
IS_1A_W02C-1, C-3, C-2T-W-1, T-W-8, T-W-9, T-W-10, T-W-11M-1S-1
IS_1A_S1/B/04_W02
Ma wiedzę o podstawowych technikach pomiarowych wykorzystywanych w geodezji
IS_1A_W01, IS_1A_W02C-3, C-1, C-2T-W-5, T-W-12, T-W-2, T-W-3, T-W-7, T-W-4, T-W-6M-1S-1
IS_1A_S1/B/04_W03
Rozumie istotę geodezji i jej rolę w procesie inwestycyjnym
IS_1A_W02, IS_1A_W05C-3, C-2, C-1T-W-11, T-W-9, T-W-1, T-W-2M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IS_1A_S1/B/04_U01
Potrafi odczytać mapy geodezyjne
IS_1A_U06, IS_1A_U08C-3, C-2T-L-9, T-L-1, T-L-10M-2S-1
IS_1A_S1/B/04_U02
Ma umiejętności samoksztalcenia się
IS_1A_U03C-1, C-2, C-3T-L-10, T-L-8, T-L-3, T-L-5, T-L-7M-2S-1
IS_1A_S1/B/04_U03
Potrafi dostosować podstawowe technologie pomiarowe do zadań inżynierskich i zastosować je w terenie
IS_1A_U08C-3, C-2, C-1T-L-11, T-L-5, T-L-8, T-L-4, T-L-6, T-L-10, T-L-2, T-L-3, T-L-9, T-L-7M-2S-1
IS_1A_S1/B/04_U04
Potrafi wykonać podstawowe obliczenia geodezyjne i analizy w oparciu o pozyskane dane przestrzenne
IS_1A_U07, IS_1A_U08, IS_1A_U09C-3, C-2, C-1T-L-9, T-L-5, T-L-10, T-L-11, T-L-7, T-L-4M-2S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IS_1A_S1/B/04_K01
Jest gotów do przestrzegania zasad bezpieczenstwa własnego i zespołu
IS_1A_K03C-1T-L-4, T-L-11, T-L-3, T-L-7, T-L-8, T-L-6, T-L-5M-2S-1
IS_1A_S1/B/04_K02
Jest gotów do przyjęcia odpowiedzialności za pracę własną i zespołu
IS_1A_K03C-3, C-1, C-2T-L-2, T-L-7, T-L-9, T-L-6, T-L-10, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-11, T-L-8M-2S-1
IS_1A_S1/B/04_K03
Jest gotów do pracy w zespole i optymalnego podziału zadań wynikającego z kompetencji członków zespołu
IS_1A_K01C-1, C-3, C-2T-L-2, T-L-9, T-L-6, T-L-11, T-L-8, T-L-7, T-L-10, T-L-3, T-L-4, T-L-5M-2S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
IS_1A_S1/B/04_W01
Zna zasady odczytu map geodezyjnych
2,0
3,0Student zna podstawowe zasady tworzenia, prowadzenia i udostępniania mapy zasadniczej
3,5
4,0
4,5
5,0
IS_1A_S1/B/04_W02
Ma wiedzę o podstawowych technikach pomiarowych wykorzystywanych w geodezji
2,0
3,0Student ma podstawową wiedzę na temat instrumentów geodezyjnych, wie jakie dane są pozyskiwane z wykorzystaniem danego rodzaju sprzętu geodezyjnego
3,5
4,0
4,5
5,0
IS_1A_S1/B/04_W03
Rozumie istotę geodezji i jej rolę w procesie inwestycyjnym
2,0
3,0Student umie wskazać i opisać w podstawowy sposób najważniejsze zadania geodezyjne na poszczególnych etapach inwestycji
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
IS_1A_S1/B/04_U01
Potrafi odczytać mapy geodezyjne
2,0
3,0Student potrafi czytać mapy w stopniu dostatecznym
3,5
4,0
4,5
5,0
IS_1A_S1/B/04_U02
Ma umiejętności samoksztalcenia się
2,0
3,0Student umie czytać ze zrozumieniem i samodzielnie wyszukiwać wiarygodne materiały dydaktyczne
3,5
4,0
4,5
5,0
IS_1A_S1/B/04_U03
Potrafi dostosować podstawowe technologie pomiarowe do zadań inżynierskich i zastosować je w terenie
2,0
3,0Student potrafi zastosować techniki niwelacji geometrycznej do prostych zadań pomiarowych
3,5
4,0
4,5
5,0
IS_1A_S1/B/04_U04
Potrafi wykonać podstawowe obliczenia geodezyjne i analizy w oparciu o pozyskane dane przestrzenne
2,0
3,0Student potrafi wykonać podstawowy rachunek współrzędnych i podstawowe analizy danych
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
IS_1A_S1/B/04_K01
Jest gotów do przestrzegania zasad bezpieczenstwa własnego i zespołu
2,0
3,0Studet ma poczucie bezpieczeństwa w terenie w stopniu dostatecznym
3,5
4,0
4,5
5,0
IS_1A_S1/B/04_K02
Jest gotów do przyjęcia odpowiedzialności za pracę własną i zespołu
2,0
3,0Student jest odpowiedzialny w stopniu dostatecznym
3,5
4,0
4,5
5,0
IS_1A_S1/B/04_K03
Jest gotów do pracy w zespole i optymalnego podziału zadań wynikającego z kompetencji członków zespołu
2,0
3,0Student wywiązuje się z powierzonego mu zadania w stopniu dostatecznym, wykonuje swoją część pracy ze zrozumieniem istoty zagadnienia
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Kosiński W., Geodezja, SGGW, Warszawa, 2005

Literatura dodatkowa

  1. Gil J., Pomiary geodezyjne w praktyce inżynierskiej, Zielonogórski Uniwersytet, Zielona Góra, 2005
  2. Przewłocki St., Geodezja dla inżynierii środowiska, PWN, Warszawa, 1997
  3. Wysocki J., Geodezja z fotogrametrią, SGGW, Warszawa, 2000

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Skala mapy, miary kątowe2
T-L-2Wprowadzenie do niwelacji geometrycznej2
T-L-3Sprawdzenie i rektyfikacja niwelatora samopoziomującego2
T-L-4Tyczenie wysokościowe2
T-L-5Ciąg niwelacyjny2
T-L-6Pomiar kątowe4
T-L-7Ciąg poligonowy2
T-L-8Tachimetria4
T-L-9Rachunek współrzędnych2
T-L-10Sporządzenie mapy sytuacyjno - wysokościowej3
T-L-11Pomiary realizacyjne3
T-L-12Kolokwium2
30

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Istota geodezji. Powierzchnie odniesienia, układy współrzędnych2
T-W-2Osnowa geodezyjna, pomiary wysokościowe, techniki niwelacji2
T-W-3Sprawdzenie i rektyfikacja sprzętu, ciąg niwelacyjny2
T-W-4Pomiary kątowe, budowa i warunki konstrukcyjne teodolitu/tachimetru2
T-W-5Pomiar kątów poziomych i pionowych, metoda stałej prostej i pomiary pionowości konstrukcji2
T-W-6Pomiary sytuacyjne, pomiary długości2
T-W-7Tachimetria, ciąg poligonowy, rachunek współrzędnych2
T-W-8Skala mapy, odwzorowanie kartograficzne2
T-W-9Mapy toporgaficzne, mapa zasadnicza i bazy danych o terenie4
T-W-10Ewidencja gruntów i budynków2
T-W-11Zadania i opracowania geodezyjne w procesie inwestycyjnym4
T-W-12Technologie zbierania danych przestrzennych3
T-W-13Sprawdzian1
30

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Udział w ćwiczeniach laboratoryjnych i zaliczenie30
A-L-2Udział w konsultacjach2
A-L-3Opracowanie materiału, studia literaturowe, przygotowanie sprawozdań18
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w wykładach i zaliczenie30
A-W-2Konsultacje2
A-W-3Samodzielne przyswajanie wiedzy z przedmiotu i przygotowanie do zaliczenia18
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięIS_1A_S1/B/04_W01Zna zasady odczytu map geodezyjnych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIS_1A_W02Ma wiedzę w zakresie dyscyplin i kierunków studiów powiązanych z inżynierią środowiska, takich jak: ochrona środowiska, budownictwo, mechanika, geodezja, geologia.
Cel przedmiotuC-1C1 Umiejętność poslugiwania się instumentami geodezyjnymi
C-3C3 Umiejętnośc wykonywania podstawowych obliczeń geodezyjnych
C-2C2 Umiejętnośc korzystania z geodezyjnych materiałów i dokumentacji przygotowanej w technologi tradycyjnej i SIT
Treści programoweT-W-1Istota geodezji. Powierzchnie odniesienia, układy współrzędnych
T-W-8Skala mapy, odwzorowanie kartograficzne
T-W-9Mapy toporgaficzne, mapa zasadnicza i bazy danych o terenie
T-W-10Ewidencja gruntów i budynków
T-W-11Zadania i opracowania geodezyjne w procesie inwestycyjnym
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: sprawdzian pisemny
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student zna podstawowe zasady tworzenia, prowadzenia i udostępniania mapy zasadniczej
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięIS_1A_S1/B/04_W02Ma wiedzę o podstawowych technikach pomiarowych wykorzystywanych w geodezji
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIS_1A_W01Ma wiedzę z zakresu matematyki, fizyki, chemii, biologii i innych obszarów przydatną do formułowania i rozwiązywania prostych zadań z zakresu inżynierii środowiska i dziedzin pokrewnych.
IS_1A_W02Ma wiedzę w zakresie dyscyplin i kierunków studiów powiązanych z inżynierią środowiska, takich jak: ochrona środowiska, budownictwo, mechanika, geodezja, geologia.
Cel przedmiotuC-3C3 Umiejętnośc wykonywania podstawowych obliczeń geodezyjnych
C-1C1 Umiejętność poslugiwania się instumentami geodezyjnymi
C-2C2 Umiejętnośc korzystania z geodezyjnych materiałów i dokumentacji przygotowanej w technologi tradycyjnej i SIT
Treści programoweT-W-5Pomiar kątów poziomych i pionowych, metoda stałej prostej i pomiary pionowości konstrukcji
T-W-12Technologie zbierania danych przestrzennych
T-W-2Osnowa geodezyjna, pomiary wysokościowe, techniki niwelacji
T-W-3Sprawdzenie i rektyfikacja sprzętu, ciąg niwelacyjny
T-W-7Tachimetria, ciąg poligonowy, rachunek współrzędnych
T-W-4Pomiary kątowe, budowa i warunki konstrukcyjne teodolitu/tachimetru
T-W-6Pomiary sytuacyjne, pomiary długości
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: sprawdzian pisemny
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student ma podstawową wiedzę na temat instrumentów geodezyjnych, wie jakie dane są pozyskiwane z wykorzystaniem danego rodzaju sprzętu geodezyjnego
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięIS_1A_S1/B/04_W03Rozumie istotę geodezji i jej rolę w procesie inwestycyjnym
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIS_1A_W02Ma wiedzę w zakresie dyscyplin i kierunków studiów powiązanych z inżynierią środowiska, takich jak: ochrona środowiska, budownictwo, mechanika, geodezja, geologia.
IS_1A_W05Ma wiedzę w zakresie podstaw zrównoważonego rozwoju, zna trendy rozwojowe i rozumie wpływ realizacji na otoczenie.
Cel przedmiotuC-3C3 Umiejętnośc wykonywania podstawowych obliczeń geodezyjnych
C-2C2 Umiejętnośc korzystania z geodezyjnych materiałów i dokumentacji przygotowanej w technologi tradycyjnej i SIT
C-1C1 Umiejętność poslugiwania się instumentami geodezyjnymi
Treści programoweT-W-11Zadania i opracowania geodezyjne w procesie inwestycyjnym
T-W-9Mapy toporgaficzne, mapa zasadnicza i bazy danych o terenie
T-W-1Istota geodezji. Powierzchnie odniesienia, układy współrzędnych
T-W-2Osnowa geodezyjna, pomiary wysokościowe, techniki niwelacji
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: sprawdzian pisemny
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student umie wskazać i opisać w podstawowy sposób najważniejsze zadania geodezyjne na poszczególnych etapach inwestycji
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięIS_1A_S1/B/04_U01Potrafi odczytać mapy geodezyjne
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIS_1A_U06Potrafi odczytać oraz przygotowywać dokumentację techniczną w środowisku wybranych programów komputerowych.
IS_1A_U08Potrafi rozwiązywać zadania i problemy techniczne z wykorzystaniem metod i narzędzi inżynierskich w szczególności stosując techniki analityczne lub symulacyjne.
Cel przedmiotuC-3C3 Umiejętnośc wykonywania podstawowych obliczeń geodezyjnych
C-2C2 Umiejętnośc korzystania z geodezyjnych materiałów i dokumentacji przygotowanej w technologi tradycyjnej i SIT
Treści programoweT-L-9Rachunek współrzędnych
T-L-1Skala mapy, miary kątowe
T-L-10Sporządzenie mapy sytuacyjno - wysokościowej
Metody nauczaniaM-2ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: sprawdzian pisemny
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi czytać mapy w stopniu dostatecznym
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięIS_1A_S1/B/04_U02Ma umiejętności samoksztalcenia się
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIS_1A_U03Potrafi samodzielnie planować i realizować proces uczenia się przez cale życie, a także motywować innych do stałego samodoskonalenia.
Cel przedmiotuC-1C1 Umiejętność poslugiwania się instumentami geodezyjnymi
C-2C2 Umiejętnośc korzystania z geodezyjnych materiałów i dokumentacji przygotowanej w technologi tradycyjnej i SIT
C-3C3 Umiejętnośc wykonywania podstawowych obliczeń geodezyjnych
Treści programoweT-L-10Sporządzenie mapy sytuacyjno - wysokościowej
T-L-8Tachimetria
T-L-3Sprawdzenie i rektyfikacja niwelatora samopoziomującego
T-L-5Ciąg niwelacyjny
T-L-7Ciąg poligonowy
Metody nauczaniaM-2ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: sprawdzian pisemny
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student umie czytać ze zrozumieniem i samodzielnie wyszukiwać wiarygodne materiały dydaktyczne
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięIS_1A_S1/B/04_U03Potrafi dostosować podstawowe technologie pomiarowe do zadań inżynierskich i zastosować je w terenie
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIS_1A_U08Potrafi rozwiązywać zadania i problemy techniczne z wykorzystaniem metod i narzędzi inżynierskich w szczególności stosując techniki analityczne lub symulacyjne.
Cel przedmiotuC-3C3 Umiejętnośc wykonywania podstawowych obliczeń geodezyjnych
C-2C2 Umiejętnośc korzystania z geodezyjnych materiałów i dokumentacji przygotowanej w technologi tradycyjnej i SIT
C-1C1 Umiejętność poslugiwania się instumentami geodezyjnymi
Treści programoweT-L-11Pomiary realizacyjne
T-L-5Ciąg niwelacyjny
T-L-8Tachimetria
T-L-4Tyczenie wysokościowe
T-L-6Pomiar kątowe
T-L-10Sporządzenie mapy sytuacyjno - wysokościowej
T-L-2Wprowadzenie do niwelacji geometrycznej
T-L-3Sprawdzenie i rektyfikacja niwelatora samopoziomującego
T-L-9Rachunek współrzędnych
T-L-7Ciąg poligonowy
Metody nauczaniaM-2ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: sprawdzian pisemny
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi zastosować techniki niwelacji geometrycznej do prostych zadań pomiarowych
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięIS_1A_S1/B/04_U04Potrafi wykonać podstawowe obliczenia geodezyjne i analizy w oparciu o pozyskane dane przestrzenne
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIS_1A_U07Potrafi samodzielnie posługiwać się materiałami źródłowymi w zakresie analizy i syntezy zawartych w nich informacji oraz poddawać je krytycznej ocenie w odniesieniu do rozważanych problemów.
IS_1A_U08Potrafi rozwiązywać zadania i problemy techniczne z wykorzystaniem metod i narzędzi inżynierskich w szczególności stosując techniki analityczne lub symulacyjne.
IS_1A_U09Potrafi dobrać właściwe metody i narzędzia do rozwiązywania różnych zadań inżynierskich z zakresu inżynierii środowiska.
Cel przedmiotuC-3C3 Umiejętnośc wykonywania podstawowych obliczeń geodezyjnych
C-2C2 Umiejętnośc korzystania z geodezyjnych materiałów i dokumentacji przygotowanej w technologi tradycyjnej i SIT
C-1C1 Umiejętność poslugiwania się instumentami geodezyjnymi
Treści programoweT-L-9Rachunek współrzędnych
T-L-5Ciąg niwelacyjny
T-L-10Sporządzenie mapy sytuacyjno - wysokościowej
T-L-11Pomiary realizacyjne
T-L-7Ciąg poligonowy
T-L-4Tyczenie wysokościowe
Metody nauczaniaM-2ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: sprawdzian pisemny
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi wykonać podstawowy rachunek współrzędnych i podstawowe analizy danych
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięIS_1A_S1/B/04_K01Jest gotów do przestrzegania zasad bezpieczenstwa własnego i zespołu
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIS_1A_K03Jest gotów do podjęcia społecznej, zawodowej i etycznej odpowiedzialności za pełnione role zawodowe i wymagania tego od innych oraz dbałości o dorobek i tradycje zawodu.
Cel przedmiotuC-1C1 Umiejętność poslugiwania się instumentami geodezyjnymi
Treści programoweT-L-4Tyczenie wysokościowe
T-L-11Pomiary realizacyjne
T-L-3Sprawdzenie i rektyfikacja niwelatora samopoziomującego
T-L-7Ciąg poligonowy
T-L-8Tachimetria
T-L-6Pomiar kątowe
T-L-5Ciąg niwelacyjny
Metody nauczaniaM-2ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: sprawdzian pisemny
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Studet ma poczucie bezpieczeństwa w terenie w stopniu dostatecznym
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięIS_1A_S1/B/04_K02Jest gotów do przyjęcia odpowiedzialności za pracę własną i zespołu
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIS_1A_K03Jest gotów do podjęcia społecznej, zawodowej i etycznej odpowiedzialności za pełnione role zawodowe i wymagania tego od innych oraz dbałości o dorobek i tradycje zawodu.
Cel przedmiotuC-3C3 Umiejętnośc wykonywania podstawowych obliczeń geodezyjnych
C-1C1 Umiejętność poslugiwania się instumentami geodezyjnymi
C-2C2 Umiejętnośc korzystania z geodezyjnych materiałów i dokumentacji przygotowanej w technologi tradycyjnej i SIT
Treści programoweT-L-2Wprowadzenie do niwelacji geometrycznej
T-L-7Ciąg poligonowy
T-L-9Rachunek współrzędnych
T-L-6Pomiar kątowe
T-L-10Sporządzenie mapy sytuacyjno - wysokościowej
T-L-3Sprawdzenie i rektyfikacja niwelatora samopoziomującego
T-L-4Tyczenie wysokościowe
T-L-5Ciąg niwelacyjny
T-L-11Pomiary realizacyjne
T-L-8Tachimetria
Metody nauczaniaM-2ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: sprawdzian pisemny
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student jest odpowiedzialny w stopniu dostatecznym
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięIS_1A_S1/B/04_K03Jest gotów do pracy w zespole i optymalnego podziału zadań wynikającego z kompetencji członków zespołu
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIS_1A_K01Jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy oraz ma świadomość jej znaczenia w procesie rozwiązywania szeregu problemów inżynierskich i technicznych.
Cel przedmiotuC-1C1 Umiejętność poslugiwania się instumentami geodezyjnymi
C-3C3 Umiejętnośc wykonywania podstawowych obliczeń geodezyjnych
C-2C2 Umiejętnośc korzystania z geodezyjnych materiałów i dokumentacji przygotowanej w technologi tradycyjnej i SIT
Treści programoweT-L-2Wprowadzenie do niwelacji geometrycznej
T-L-9Rachunek współrzędnych
T-L-6Pomiar kątowe
T-L-11Pomiary realizacyjne
T-L-8Tachimetria
T-L-7Ciąg poligonowy
T-L-10Sporządzenie mapy sytuacyjno - wysokościowej
T-L-3Sprawdzenie i rektyfikacja niwelatora samopoziomującego
T-L-4Tyczenie wysokościowe
T-L-5Ciąg niwelacyjny
Metody nauczaniaM-2ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: sprawdzian pisemny
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student wywiązuje się z powierzonego mu zadania w stopniu dostatecznym, wykonuje swoją część pracy ze zrozumieniem istoty zagadnienia
3,5
4,0
4,5
5,0