Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Inżynierii Środowiska - Inżynieria środowiska (S1)

Sylabus przedmiotu Seminarium dyplomowe -2:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Inżynieria środowiska
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Seminarium dyplomowe -2
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Inżynierii Środowiska
Nauczyciel odpowiedzialny Anna Głowacka <Anna.Glowacka@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 10 Grupa obieralna 1

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
seminaria dyplomoweSD8 30 2,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Zaliczone wszystkie przedmioty z zakresu studiowanej specjalności

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Uzyskanie podstawowej wiedzy z zakresu wodociągów, kanalizacji, uzdatniania wody i oczyszczania ścieków oraz przygotowanie do praktycznego jej stosowania w zagadnieniach projektowych i wykonawczych.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
seminaria dyplomowe
T-SD-1Wstęp związany z przgotowaniem do pracy inżynierskiej. Układ pracy inżynierskiej, udokumentowanie samodzielnego wkładu autora w pracę, materiały źródłowe oraz ich wykorzystanie i realizacja poszczególnych tematów pracy inżynierskiej wraz z dyskusją wybranych tematów związanych z pracą inżynierską. Zatwierdzenie zakresu i przebiegu pracy. Prezentacja przez studentów ukończonych prac dyplomowych - dyskusja. Przygotowanie do obrony pracy inżynierskiej - forma prezentacji.30
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
seminaria dyplomowe
A-SD-1uczestnictwo w zajęciach30
A-SD-2przygotowanie prezentacji20
50

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1seminaruim

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: ocena prezentacji i aktywności oraz wiedzy na podstawie dyskusji

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IS_1A_S1/A/09-2_W01
Student zna wybrane analityczne metody obliczeniowe i programy komputerowe przydatne do projektowania i obliczeń z zakresu inżynierii środowiska. Ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą procesy i urządzenia wykorzystywane w inżynierii środowiska dotyczące między innymi: gospodarki wodno-ściekowej, ochrony wód i atmosfery, melioracji. Zna i rozumie rozwiązania technologiczne i projektowe w inżynierii środowiska
IS_1A_W07C-1T-SD-1M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IS_1A_S1/A/09-2_U01
Student potrafi rozwiązać podstawowe zagadnienia inżynierskie z zakresu wybranej specjalności. Potrafi sporządzić dokumentację dotyczącą realizacji zadania inżynierskiego. Potrafi przygotować i przedstawić prezentację dotyczącą wyników realizacji zadania inżynierskiego. Potrafi zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla inżynierii środowiska oraz dokonać oceny rozwiązań istniejących
IS_1A_U05C-1T-SD-1M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IS_1A_S1/A/09-2_K01
Student jest gotowy wziąć odpowiedzialność za pracę własną oraz ma gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania. Jest gotowy do działania w sposób profesjonalny i do przestrzegania zasad etyki zawodowej. Jest gotowy do przekazywania społeczeństwu wiedzy nt. zagadnień inżynierii środowiska.
IS_1A_K02C-1T-SD-1M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
IS_1A_S1/A/09-2_W01
Student zna wybrane analityczne metody obliczeniowe i programy komputerowe przydatne do projektowania i obliczeń z zakresu inżynierii środowiska. Ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą procesy i urządzenia wykorzystywane w inżynierii środowiska dotyczące między innymi: gospodarki wodno-ściekowej, ochrony wód i atmosfery, melioracji. Zna i rozumie rozwiązania technologiczne i projektowe w inżynierii środowiska
2,0
3,0Znajomość podstawowej wiedzy o melioracjach
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
IS_1A_S1/A/09-2_U01
Student potrafi rozwiązać podstawowe zagadnienia inżynierskie z zakresu wybranej specjalności. Potrafi sporządzić dokumentację dotyczącą realizacji zadania inżynierskiego. Potrafi przygotować i przedstawić prezentację dotyczącą wyników realizacji zadania inżynierskiego. Potrafi zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla inżynierii środowiska oraz dokonać oceny rozwiązań istniejących
2,0
3,0Potrafi rozwiązać podstawowe zagadnienia inżynierskie z zakresu melioracji
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
IS_1A_S1/A/09-2_K01
Student jest gotowy wziąć odpowiedzialność za pracę własną oraz ma gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania. Jest gotowy do działania w sposób profesjonalny i do przestrzegania zasad etyki zawodowej. Jest gotowy do przekazywania społeczeństwu wiedzy nt. zagadnień inżynierii środowiska.
2,0
3,0Jest gotów w wystarczajacym stopniu do przestrzegania zasad współpracy w zespole i zasad odpowiedzialności zawodowej
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. A.Królikowski, J.Królikowska., Projektowanie elementów systemu zaopatrzenia w wodę., Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa, 2012, ISBN 978-83-60956-29-8
  2. J.Guzik, A. Guzik, Wodociągi i kanalizacja zewnętrzna, 2012
  3. M.Kwietniewski, W.Olszewski, E.Osuch-Pajdzińska., Projektowanie elementów systemu zaopatrzenia w wodę., Politechniki Warszawskiej, Warszawa, 2011, ISBN:978-83-7297-815-5, Wydanie 4
  4. Z.Ciechanowski, M.Matakiewicz, K.Pomianowski, Zasady budowy wodociągów, Seidel-Przywecki, Warszawa, 2008, ISBN:978-83-60956-02-1, Kod:1142
  5. Praca zbiorowa pod redakcją Karola Kusia, Podstawy projektowania układów i obiektów wodociągowych, Politechniki Śląskiej, Gliwice, 1998, Skrypty uczelniane Nr 2127
  6. Gabryszewski T., Wodociągi, ARKADY, Warszawa, 1983, ISBN: 83-213-3087-8

Literatura dodatkowa

  1. Dolecka J.,Dolecki J., Usakiewicz A., Wodociągi i kanalizacja (część 1 i 2) Materiały pomocnicze do ćwiczeń projektowych. Skrypt Politechniki Białostockiej, Dział Wydawnictw i Pligrafi Politechniki Białostockiej, Białystok, 1999, ISBN: 83-86272-24-4
  2. A.Szpindor, Zaopatrzenie w wodę i kanalizacja wsi, Arkady, Warszawa, 1992
  3. 2021, Aktualne normy i rozporządzenia. Materiały dydaktyczne udostępnione na stronie internetowej.
  4. S. Mozia, M. Janus, S. Bering, K. Tarnowski, J. Mazur, K. Szymański, A. Morawski, Hybrid System Coupling Moving Bed Bioreactor with UV/O3 Oxidation and Membrane Separation Units for Treatment of Industrial Laundry Wastewater, Materials (ISSN: 1996-1944), 2020, Tom: 13, Zeszyt: 11, Strony od - do: 1-14, [nr art. 2648]

Treści programowe - seminaria dyplomowe

KODTreść programowaGodziny
T-SD-1Wstęp związany z przgotowaniem do pracy inżynierskiej. Układ pracy inżynierskiej, udokumentowanie samodzielnego wkładu autora w pracę, materiały źródłowe oraz ich wykorzystanie i realizacja poszczególnych tematów pracy inżynierskiej wraz z dyskusją wybranych tematów związanych z pracą inżynierską. Zatwierdzenie zakresu i przebiegu pracy. Prezentacja przez studentów ukończonych prac dyplomowych - dyskusja. Przygotowanie do obrony pracy inżynierskiej - forma prezentacji.30
30

Formy aktywności - seminaria dyplomowe

KODForma aktywnościGodziny
A-SD-1uczestnictwo w zajęciach30
A-SD-2przygotowanie prezentacji20
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięIS_1A_S1/A/09-2_W01Student zna wybrane analityczne metody obliczeniowe i programy komputerowe przydatne do projektowania i obliczeń z zakresu inżynierii środowiska. Ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą procesy i urządzenia wykorzystywane w inżynierii środowiska dotyczące między innymi: gospodarki wodno-ściekowej, ochrony wód i atmosfery, melioracji. Zna i rozumie rozwiązania technologiczne i projektowe w inżynierii środowiska
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIS_1A_W07Ma wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
Cel przedmiotuC-1Uzyskanie podstawowej wiedzy z zakresu wodociągów, kanalizacji, uzdatniania wody i oczyszczania ścieków oraz przygotowanie do praktycznego jej stosowania w zagadnieniach projektowych i wykonawczych.
Treści programoweT-SD-1Wstęp związany z przgotowaniem do pracy inżynierskiej. Układ pracy inżynierskiej, udokumentowanie samodzielnego wkładu autora w pracę, materiały źródłowe oraz ich wykorzystanie i realizacja poszczególnych tematów pracy inżynierskiej wraz z dyskusją wybranych tematów związanych z pracą inżynierską. Zatwierdzenie zakresu i przebiegu pracy. Prezentacja przez studentów ukończonych prac dyplomowych - dyskusja. Przygotowanie do obrony pracy inżynierskiej - forma prezentacji.
Metody nauczaniaM-1seminaruim
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena prezentacji i aktywności oraz wiedzy na podstawie dyskusji
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Znajomość podstawowej wiedzy o melioracjach
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięIS_1A_S1/A/09-2_U01Student potrafi rozwiązać podstawowe zagadnienia inżynierskie z zakresu wybranej specjalności. Potrafi sporządzić dokumentację dotyczącą realizacji zadania inżynierskiego. Potrafi przygotować i przedstawić prezentację dotyczącą wyników realizacji zadania inżynierskiego. Potrafi zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla inżynierii środowiska oraz dokonać oceny rozwiązań istniejących
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIS_1A_U05Potrafi planować i przeprowadzać obliczenia, analizy i eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane rezultaty, krytycznie ocenić otrzymane wyniki oraz wyciągać wnioski.
Cel przedmiotuC-1Uzyskanie podstawowej wiedzy z zakresu wodociągów, kanalizacji, uzdatniania wody i oczyszczania ścieków oraz przygotowanie do praktycznego jej stosowania w zagadnieniach projektowych i wykonawczych.
Treści programoweT-SD-1Wstęp związany z przgotowaniem do pracy inżynierskiej. Układ pracy inżynierskiej, udokumentowanie samodzielnego wkładu autora w pracę, materiały źródłowe oraz ich wykorzystanie i realizacja poszczególnych tematów pracy inżynierskiej wraz z dyskusją wybranych tematów związanych z pracą inżynierską. Zatwierdzenie zakresu i przebiegu pracy. Prezentacja przez studentów ukończonych prac dyplomowych - dyskusja. Przygotowanie do obrony pracy inżynierskiej - forma prezentacji.
Metody nauczaniaM-1seminaruim
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena prezentacji i aktywności oraz wiedzy na podstawie dyskusji
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Potrafi rozwiązać podstawowe zagadnienia inżynierskie z zakresu melioracji
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięIS_1A_S1/A/09-2_K01Student jest gotowy wziąć odpowiedzialność za pracę własną oraz ma gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania. Jest gotowy do działania w sposób profesjonalny i do przestrzegania zasad etyki zawodowej. Jest gotowy do przekazywania społeczeństwu wiedzy nt. zagadnień inżynierii środowiska.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIS_1A_K02Jest gotów do kształtowania i stosowania postaw prospołecznych oraz efektywnego komunikowania się, inicjowania działań i uczestnictwa w działalności na rzecz środowiska społecznego, a także do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy.
Cel przedmiotuC-1Uzyskanie podstawowej wiedzy z zakresu wodociągów, kanalizacji, uzdatniania wody i oczyszczania ścieków oraz przygotowanie do praktycznego jej stosowania w zagadnieniach projektowych i wykonawczych.
Treści programoweT-SD-1Wstęp związany z przgotowaniem do pracy inżynierskiej. Układ pracy inżynierskiej, udokumentowanie samodzielnego wkładu autora w pracę, materiały źródłowe oraz ich wykorzystanie i realizacja poszczególnych tematów pracy inżynierskiej wraz z dyskusją wybranych tematów związanych z pracą inżynierską. Zatwierdzenie zakresu i przebiegu pracy. Prezentacja przez studentów ukończonych prac dyplomowych - dyskusja. Przygotowanie do obrony pracy inżynierskiej - forma prezentacji.
Metody nauczaniaM-1seminaruim
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena prezentacji i aktywności oraz wiedzy na podstawie dyskusji
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Jest gotów w wystarczajacym stopniu do przestrzegania zasad współpracy w zespole i zasad odpowiedzialności zawodowej
3,5
4,0
4,5
5,0