Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Gospodarka turystyczna (S1)

Sylabus przedmiotu Planowanie i prognozowanie w turystyce:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Gospodarka turystyczna
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta licencjat
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Planowanie i prognozowanie w turystyce
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Zastosowań Matematyki w Ekonomii
Nauczyciel odpowiedzialny Maciej Oesterreich <Maciej.Oesterreich@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL3 20 1,40,50zaliczenie
wykładyW3 10 0,60,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Wymagania w zakresie wiedzy: podstawowe wiadomości z zakresu matematyki oraz statystyki opisowej.
W-2Wymagania w zakresie umiejętności: student potrafi posługiwać się arkuszem kalkulacyjnym Excel.
W-3Wymagania w zakresie kompetencji: student potrafi pracować w grupie, samodzielnie opracowywać informacje na wskazany temat oraz formułować wnioski.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Nabycie wiedzy w zakresie wykorzystania wybranych metod planowania oraz prognozowania zjawisk turystycznych.
C-2Nabycie umiejętności w zakresie zastosowania arkusza kalkulacyjnego oraz wybranych pakietów statystycznych w planowaniu i prognozowaniu zjawisk turystycznych.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Źródła danych w turystyce i ich eksploracja.2
T-L-2Metody ilościowe w prognozowaniu zjawisk turystycznych.2
T-L-3Wykorzystanie modeli szeregów czasowych do opisu i prognozowania zjawisk turystycznych.4
T-L-4Kolokwium.2
T-L-5Wybrane metody heurystyczne w planowaniu i prognozowaniu zjawisk turystycznych.2
T-L-6Planowanie i prognozowanie w turystyce z wykorzystaniem modeli analogowych.2
T-L-7Przygotowanie i wygłoszenie prezentacji.6
20
wykłady
T-W-1Teoretyczne podstawy planowania rozwoju turystyki.2
T-W-2Metody prognozowania zjawisk turystycznych.2
T-W-3Heurystyczne metody planowania i prognozowania zjawisk turystycznych.2
T-W-4Zastosowanie modeli analogowych w planowaniu i prognozowaniu zjawisk turystycznych.2
T-W-5Zaliczenie pisemne wykładów.2
10

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1uczestnictwo w zajęciach20
A-L-2Przygotowanie się do laboratoriów i studiowanie literatury.5
A-L-3Przygotowanie do kolokwium zaliczeniowego.5
A-L-4Przygotowanie projektu.5
35
wykłady
A-W-1uczestnictwo w zajęciach10
A-W-2Przygotowanie do zaliczenia wykładów.5
15

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjno-problemowy w postaci prezentacji multimedialnej wraz z przykładami.
M-2Ćwiczenia laboratoryjne z wykorzystaniem arkusza kalkulacyjnego oraz wybranych programów komputerowych.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne wykładów.
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie z laboratoriów w formie pisemnego kolokwium, sprawdzającego praktyczne umiejętności nabyte przez studenta.
S-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie laboratorium w formie prezentacji, sprawdzającej praktyczne umiejętności nabyte przez studenta.

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
GT_1A_C11/3.5_W01
Student zna i rozumie podstawy teoretyczne dotyczące metod planowania i prognozowania zjawisk turystycznych oraz warunki ich stosowalności.
GT_1A_W01C-1T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
GT_1A_C11/3.5_U01
Student potrafi wykorzystać nabyte podstawy teoretyczne wybranych metod planowania i prognozowania w praktyce.
GT_1A_U01, GT_1A_U02, GT_1A_U03C-1T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-5, T-L-6, T-L-7M-2S-2, S-3
GT_1A_C11/3.5_U02
Student potrafi wykorzystać arkusz kalkulacyjny i wybrane pakiety statystyczne w procesie planowania i prognozowania zjawisk turystycznych.
GT_1A_U03C-2T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-5, T-L-6, T-L-7M-2S-2, S-3

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
GT_1A_C11/3.5_K01
Student jest gotów do rozwiązywania problemów związanych z wyborem metod i narzędzi stosowanych w planowniu i prognozowaniu w turystyce
GT_1A_K01, GT_1A_K02C-2, C-1T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-L-1, T-L-2, T-L-3, T-L-5, T-L-6, T-L-7M-1, M-2S-1, S-2, S-3

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
GT_1A_C11/3.5_W01
Student zna i rozumie podstawy teoretyczne dotyczące metod planowania i prognozowania zjawisk turystycznych oraz warunki ich stosowalności.
2,0Student nie zna i nie rozumie teoretycznych podstaw stosowalności wybranych metod planowania i prognozowania.
3,0Student w stopniu dostatecznym zna i rozumie teoretyczne podstawy stosowalności wybranych metod planowania i prognozowania.
3,5Student w stopniu bardziej niż dostatecznym zna i rozumie teoretyczne podstawy stosowalności wybranych metod planowania i prognozowania.
4,0Student w stopniu dobrym zna i rozumie teoretyczne podstawy stosowalności wybranych metod planowania i prognozowania.
4,5Student w stopniu bardziej niż dobrym zna i rozumie teoretyczne podstawy stosowalności wybranych metod planowania i prognozowania.
5,0Student w stopniu bardzo dobrym zna i nie rozumie teoretyczne podstawy stosowalności wybranych metod planowania i prognozowania.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
GT_1A_C11/3.5_U01
Student potrafi wykorzystać nabyte podstawy teoretyczne wybranych metod planowania i prognozowania w praktyce.
2,0Student nie potrafi wykorzystać nabytych podstaw teoretycznych dotyczących wybranych metod planowania i prognozowania w praktyce.
3,0Student potrafi w stopniu dostatecznym wykorzystać nabyte podstawy teoretyczne dotyczące wybranych metod planowania i prognozowania w praktyce.
3,5Student potrafi w stopniu więcej niż dostatecznym wykorzystać nabyte podstawy teoretyczne dotyczące wybranych metod planowania i prognozowania w praktyce.
4,0Student potrafi w stopniu dobrym wykorzystać nabyte podstawy teoretyczne dotyczące wybranych metod planowania i prognozowania w praktyce.
4,5Student potrafi w stopniu więcej niż dobrym wykorzystać nabyte podstawy teoretyczne dotyczące wybranych metod planowania i prognozowania w praktyce.
5,0Student potrafi w stopniu bardzo dobrym wykorzystać nabyte podstawy teoretyczne dotyczące wybranych metod planowania i prognozowania w praktyce.
GT_1A_C11/3.5_U02
Student potrafi wykorzystać arkusz kalkulacyjny i wybrane pakiety statystyczne w procesie planowania i prognozowania zjawisk turystycznych.
2,0Student nie potrafi wykorzystać arkusza kalkulacyjnego i wybranych pakietów statystycznych do planowania i budowy prognoz.
3,0Student potrafi w stopniu dostatecznym wykorzystać arkusz kalkulacyjny i wybrane pakiety statystyczne do planowania i budowy prognoz.
3,5Student potrafi w stopniu więcej niż dostatecznym wykorzystać arkusz kalkulacyjny i wybrane pakiety statystyczne do planowania i budowy prognoz.
4,0Student potrafi w stopniu dobrym wykorzystać arkusz kalkulacyjny i wybrane pakiety statystyczne do planowania i budowy prognoz.
4,5Student potrafi w stopniu więcej niż dobrym wykorzystać arkusz kalkulacyjny i wybrane pakiety statystyczne do planowania i budowy prognoz.
5,0Student potrafi w stopniu bardzo dobrym wykorzystać arkusz kalkulacyjny i wybrane pakiety statystyczne do planowania i budowy prognoz.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
GT_1A_C11/3.5_K01
Student jest gotów do rozwiązywania problemów związanych z wyborem metod i narzędzi stosowanych w planowniu i prognozowaniu w turystyce
2,0Student nie jest gotowy do samodzielnego rozwiązania problemów związanych z planowaniem i prognozowaniem zjawisk turystycznych.
3,0Student jest w stopniu dostatecznym gotowy do samodzielnego rozwiązania problemów związanych z planowaniem i prognozowaniem zjawisk turystycznych.
3,5Student jest w stopniu bardziej niż dostatecznym gotowy do samodzielnego rozwiązania problemów związanych z planowaniem i prognozowaniem zjawisk turystycznych.
4,0Student jest w stopniu dobrym gotowy do samodzielnego rozwiązania problemów związanych z planowaniem i prognozowaniem zjawisk turystycznych.
4,5Student jest w stopniu więcej niż dobrym gotowy do samodzielnego rozwiązania problemów związanych z planowaniem i prognozowaniem zjawisk turystycznych.
5,0Student jest w stopniu bardzo dobrym gotowy do samodzielnego rozwiązania problemów związanych z planowaniem i prognozowaniem zjawisk turystycznych.

Literatura podstawowa

  1. Malina A., Frodyma K., PROGNOZOWANIE W TURYSTYCE. PODSTAWY TEORETYCZNE ORAZ PRZYKŁADY I ZADANIA Z WYKORZYSTANIEM PROGRAMU EXCEL, Uniwersytet Ekonomicznyw Krakowie, Kraków, 2019
  2. Cieślak, M. (red.), Prognozowanie gospodarcze : metody i zastosowania., Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2012
  3. Maddala, G.S., Ekonometria, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2008
  4. Zeliaś, A., Pawełek, B., Wanat, S., Prognozowanie ekonomiczne: teoria, przykłady, zadania., Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2008
  5. Dittmann, P., Prognozowanie w przedsiębiorstwie: metody i ich zastosowanie., Wolters Kluwer, Kraków, 2006
  6. Zawadzki, J., Modelowanie predyktywne i prognozowanie zjawisk w skali mikroekonomicznej, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin, 1996

Literatura dodatkowa

  1. Paolella, M.S., Linear Models and Time-Series Analysis. Regression, ANOVA, ARMA and GARCH., John Wiley & Sons, Hoboken, 2019
  2. Dittmann, P., Szabela-Pasierbińska E., Dittmann I., Szpulak A., Prognozowanie w zarządzaniu przedsiębiorstwem., Wolters Kluwer, Kraków, 2009
  3. Box, G.E.P., Jenkins, G., M., Reinsel, G.C., Time Series Analysis. Forecasting and Control., JohnWiley & Sons, Hoboken, 2008, 4
  4. Radzikowska, B., Metody prognozowania. Zbiór zadań., Wydawnictwo AE we Wrocławiu., Wrocław, 2004

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Źródła danych w turystyce i ich eksploracja.2
T-L-2Metody ilościowe w prognozowaniu zjawisk turystycznych.2
T-L-3Wykorzystanie modeli szeregów czasowych do opisu i prognozowania zjawisk turystycznych.4
T-L-4Kolokwium.2
T-L-5Wybrane metody heurystyczne w planowaniu i prognozowaniu zjawisk turystycznych.2
T-L-6Planowanie i prognozowanie w turystyce z wykorzystaniem modeli analogowych.2
T-L-7Przygotowanie i wygłoszenie prezentacji.6
20

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Teoretyczne podstawy planowania rozwoju turystyki.2
T-W-2Metody prognozowania zjawisk turystycznych.2
T-W-3Heurystyczne metody planowania i prognozowania zjawisk turystycznych.2
T-W-4Zastosowanie modeli analogowych w planowaniu i prognozowaniu zjawisk turystycznych.2
T-W-5Zaliczenie pisemne wykładów.2
10

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1uczestnictwo w zajęciach20
A-L-2Przygotowanie się do laboratoriów i studiowanie literatury.5
A-L-3Przygotowanie do kolokwium zaliczeniowego.5
A-L-4Przygotowanie projektu.5
35
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w zajęciach10
A-W-2Przygotowanie do zaliczenia wykładów.5
15
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięGT_1A_C11/3.5_W01Student zna i rozumie podstawy teoretyczne dotyczące metod planowania i prognozowania zjawisk turystycznych oraz warunki ich stosowalności.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówGT_1A_W01Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu fakty, obiekty i zjawiska z zakresu gospodarki turystycznej, a także metody i teorie wyjaśniające zależności występujące między nimi stanowiące podstawową wiedzę ogólną z ekonomii, finansów i zarządzania tworzących podstawy teoretyczne gospodarki turystycznej oraz wybrane zagadnienia z zakresu wiedzy szczegółowej
Cel przedmiotuC-1Nabycie wiedzy w zakresie wykorzystania wybranych metod planowania oraz prognozowania zjawisk turystycznych.
Treści programoweT-W-1Teoretyczne podstawy planowania rozwoju turystyki.
T-W-2Metody prognozowania zjawisk turystycznych.
T-W-3Heurystyczne metody planowania i prognozowania zjawisk turystycznych.
T-W-4Zastosowanie modeli analogowych w planowaniu i prognozowaniu zjawisk turystycznych.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjno-problemowy w postaci prezentacji multimedialnej wraz z przykładami.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne wykładów.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zna i nie rozumie teoretycznych podstaw stosowalności wybranych metod planowania i prognozowania.
3,0Student w stopniu dostatecznym zna i rozumie teoretyczne podstawy stosowalności wybranych metod planowania i prognozowania.
3,5Student w stopniu bardziej niż dostatecznym zna i rozumie teoretyczne podstawy stosowalności wybranych metod planowania i prognozowania.
4,0Student w stopniu dobrym zna i rozumie teoretyczne podstawy stosowalności wybranych metod planowania i prognozowania.
4,5Student w stopniu bardziej niż dobrym zna i rozumie teoretyczne podstawy stosowalności wybranych metod planowania i prognozowania.
5,0Student w stopniu bardzo dobrym zna i nie rozumie teoretyczne podstawy stosowalności wybranych metod planowania i prognozowania.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięGT_1A_C11/3.5_U01Student potrafi wykorzystać nabyte podstawy teoretyczne wybranych metod planowania i prognozowania w praktyce.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówGT_1A_U01Potrafi wykorzystać posiadaną wiedzę z zakresu gospodarki turystycznej do formułowania i rozwiazywania złożonych i nietypowych problemów, a także wykonywania zadań w warunkach nie w pełni przewidywalnych
GT_1A_U02Potrafi weryfikować i dobierać źródła danych i pochodzące z nich informacje podejmując procesy oceny, krytycznej analizy i syntezy tych informacji w celu rozwiązywania zadań i problemów z zakresu gospodarki turystycznej
GT_1A_U03Potrafi dobrać i stosować metody ilościowe i z zakresu teorii podejmowania decyzji, a także narzędzia, w tym zaawansowane techniki informacyjno-komunikacyjne do analizowania i prognozowania procesów oraz zjawisk gospodarczych z zakresu turystyki
Cel przedmiotuC-1Nabycie wiedzy w zakresie wykorzystania wybranych metod planowania oraz prognozowania zjawisk turystycznych.
Treści programoweT-L-1Źródła danych w turystyce i ich eksploracja.
T-L-2Metody ilościowe w prognozowaniu zjawisk turystycznych.
T-L-3Wykorzystanie modeli szeregów czasowych do opisu i prognozowania zjawisk turystycznych.
T-L-5Wybrane metody heurystyczne w planowaniu i prognozowaniu zjawisk turystycznych.
T-L-6Planowanie i prognozowanie w turystyce z wykorzystaniem modeli analogowych.
T-L-7Przygotowanie i wygłoszenie prezentacji.
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia laboratoryjne z wykorzystaniem arkusza kalkulacyjnego oraz wybranych programów komputerowych.
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie z laboratoriów w formie pisemnego kolokwium, sprawdzającego praktyczne umiejętności nabyte przez studenta.
S-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie laboratorium w formie prezentacji, sprawdzającej praktyczne umiejętności nabyte przez studenta.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi wykorzystać nabytych podstaw teoretycznych dotyczących wybranych metod planowania i prognozowania w praktyce.
3,0Student potrafi w stopniu dostatecznym wykorzystać nabyte podstawy teoretyczne dotyczące wybranych metod planowania i prognozowania w praktyce.
3,5Student potrafi w stopniu więcej niż dostatecznym wykorzystać nabyte podstawy teoretyczne dotyczące wybranych metod planowania i prognozowania w praktyce.
4,0Student potrafi w stopniu dobrym wykorzystać nabyte podstawy teoretyczne dotyczące wybranych metod planowania i prognozowania w praktyce.
4,5Student potrafi w stopniu więcej niż dobrym wykorzystać nabyte podstawy teoretyczne dotyczące wybranych metod planowania i prognozowania w praktyce.
5,0Student potrafi w stopniu bardzo dobrym wykorzystać nabyte podstawy teoretyczne dotyczące wybranych metod planowania i prognozowania w praktyce.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięGT_1A_C11/3.5_U02Student potrafi wykorzystać arkusz kalkulacyjny i wybrane pakiety statystyczne w procesie planowania i prognozowania zjawisk turystycznych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówGT_1A_U03Potrafi dobrać i stosować metody ilościowe i z zakresu teorii podejmowania decyzji, a także narzędzia, w tym zaawansowane techniki informacyjno-komunikacyjne do analizowania i prognozowania procesów oraz zjawisk gospodarczych z zakresu turystyki
Cel przedmiotuC-2Nabycie umiejętności w zakresie zastosowania arkusza kalkulacyjnego oraz wybranych pakietów statystycznych w planowaniu i prognozowaniu zjawisk turystycznych.
Treści programoweT-L-1Źródła danych w turystyce i ich eksploracja.
T-L-2Metody ilościowe w prognozowaniu zjawisk turystycznych.
T-L-3Wykorzystanie modeli szeregów czasowych do opisu i prognozowania zjawisk turystycznych.
T-L-5Wybrane metody heurystyczne w planowaniu i prognozowaniu zjawisk turystycznych.
T-L-6Planowanie i prognozowanie w turystyce z wykorzystaniem modeli analogowych.
T-L-7Przygotowanie i wygłoszenie prezentacji.
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia laboratoryjne z wykorzystaniem arkusza kalkulacyjnego oraz wybranych programów komputerowych.
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie z laboratoriów w formie pisemnego kolokwium, sprawdzającego praktyczne umiejętności nabyte przez studenta.
S-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie laboratorium w formie prezentacji, sprawdzającej praktyczne umiejętności nabyte przez studenta.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi wykorzystać arkusza kalkulacyjnego i wybranych pakietów statystycznych do planowania i budowy prognoz.
3,0Student potrafi w stopniu dostatecznym wykorzystać arkusz kalkulacyjny i wybrane pakiety statystyczne do planowania i budowy prognoz.
3,5Student potrafi w stopniu więcej niż dostatecznym wykorzystać arkusz kalkulacyjny i wybrane pakiety statystyczne do planowania i budowy prognoz.
4,0Student potrafi w stopniu dobrym wykorzystać arkusz kalkulacyjny i wybrane pakiety statystyczne do planowania i budowy prognoz.
4,5Student potrafi w stopniu więcej niż dobrym wykorzystać arkusz kalkulacyjny i wybrane pakiety statystyczne do planowania i budowy prognoz.
5,0Student potrafi w stopniu bardzo dobrym wykorzystać arkusz kalkulacyjny i wybrane pakiety statystyczne do planowania i budowy prognoz.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięGT_1A_C11/3.5_K01Student jest gotów do rozwiązywania problemów związanych z wyborem metod i narzędzi stosowanych w planowniu i prognozowaniu w turystyce
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówGT_1A_K01Jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i umiejętności, a także odbieranych treści
GT_1A_K02Jest gotów do uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych oraz korzystania z wiedzy eksperckiej w przypadku trudności z samodzielną realizacją zadań
Cel przedmiotuC-2Nabycie umiejętności w zakresie zastosowania arkusza kalkulacyjnego oraz wybranych pakietów statystycznych w planowaniu i prognozowaniu zjawisk turystycznych.
C-1Nabycie wiedzy w zakresie wykorzystania wybranych metod planowania oraz prognozowania zjawisk turystycznych.
Treści programoweT-W-1Teoretyczne podstawy planowania rozwoju turystyki.
T-W-2Metody prognozowania zjawisk turystycznych.
T-W-3Heurystyczne metody planowania i prognozowania zjawisk turystycznych.
T-W-4Zastosowanie modeli analogowych w planowaniu i prognozowaniu zjawisk turystycznych.
T-L-1Źródła danych w turystyce i ich eksploracja.
T-L-2Metody ilościowe w prognozowaniu zjawisk turystycznych.
T-L-3Wykorzystanie modeli szeregów czasowych do opisu i prognozowania zjawisk turystycznych.
T-L-5Wybrane metody heurystyczne w planowaniu i prognozowaniu zjawisk turystycznych.
T-L-6Planowanie i prognozowanie w turystyce z wykorzystaniem modeli analogowych.
T-L-7Przygotowanie i wygłoszenie prezentacji.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjno-problemowy w postaci prezentacji multimedialnej wraz z przykładami.
M-2Ćwiczenia laboratoryjne z wykorzystaniem arkusza kalkulacyjnego oraz wybranych programów komputerowych.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne wykładów.
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie z laboratoriów w formie pisemnego kolokwium, sprawdzającego praktyczne umiejętności nabyte przez studenta.
S-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie laboratorium w formie prezentacji, sprawdzającej praktyczne umiejętności nabyte przez studenta.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie jest gotowy do samodzielnego rozwiązania problemów związanych z planowaniem i prognozowaniem zjawisk turystycznych.
3,0Student jest w stopniu dostatecznym gotowy do samodzielnego rozwiązania problemów związanych z planowaniem i prognozowaniem zjawisk turystycznych.
3,5Student jest w stopniu bardziej niż dostatecznym gotowy do samodzielnego rozwiązania problemów związanych z planowaniem i prognozowaniem zjawisk turystycznych.
4,0Student jest w stopniu dobrym gotowy do samodzielnego rozwiązania problemów związanych z planowaniem i prognozowaniem zjawisk turystycznych.
4,5Student jest w stopniu więcej niż dobrym gotowy do samodzielnego rozwiązania problemów związanych z planowaniem i prognozowaniem zjawisk turystycznych.
5,0Student jest w stopniu bardzo dobrym gotowy do samodzielnego rozwiązania problemów związanych z planowaniem i prognozowaniem zjawisk turystycznych.