Wydział Ekonomiczny - Zarządzanie (S1)
specjalność: HR, kadry i płace
Sylabus przedmiotu Controlling marketingu i sprzedaży:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Zarządzanie | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | licencjat | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | praktyczny | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Controlling marketingu i sprzedaży | ||
Specjalność | Controlling finansowy | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Zarządzania i Marketingu | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Joanna Hernik <joanna.hernik@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Podstawy rachunkowości |
W-2 | Podstawy marketingu |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Wykształcenie umiejętności prowadzenia działań z zakresu controllingu marketingu |
C-2 | Wykształcenie umiejętności prowadzenia działań z zakresu controllingu sprzedaży |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Cele, zadania, instrumenty controllingu marketingu | 2 |
T-A-2 | Pomiar kosztów i przychodów działań marketingowych | 2 |
T-A-3 | Sposoby i narzędzia kontroli działań marketingowych | 4 |
T-A-4 | Tworzenie i monitorowanie budżetu marketingu i sprzedaży | 2 |
T-A-5 | Raportowanie wewnętrzne | 2 |
T-A-6 | Audyt marketingowy | 3 |
15 | ||
laboratoria | ||
T-L-1 | Ustalanie poziomu kosztów i przychodów działań marketingowych | 4 |
T-L-2 | Sporządzanie budżetów marketingu i sprzedaży | 4 |
T-L-3 | Sposoby i narzędzia kontroli działań marketingowych | 4 |
T-L-4 | Narzędzia raportowania wewnętrznego | 4 |
T-L-5 | Audyt marketingowy (strategii i procesów planowania marketingowego) | 4 |
T-L-6 | Sporządzanie raportów zarządczych. | 4 |
T-L-7 | Controlling mediów | 6 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-A-2 | konsultacje | 2 |
A-A-3 | przygotowanie do zajęć | 20 |
37 | ||
laboratoria | ||
A-L-1 | uczestnictwo w zajęciach | 30 |
A-L-2 | przygotowanie do zajęć | 32 |
62 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metoda praktyczna: ćwiczenia przedmiotowe |
M-2 | Metoda praktyczna: ćwiczenia laboratoryjne |
M-3 | Metoda aktywizująca: metoda przypadków |
M-4 | Metoda aktywizująca: metoda sytuacyjna |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Aktywność na zajęciach |
S-2 | Ocena formująca: Zadania praktyczne |
S-3 | Ocena podsumowująca: Ocena wykonanych zadań |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Z_1P_M03/5.2_W01 Student zna i rozumie ogólne zasady projektowania działań z zakresu controllingu w marketingu i sprzedaży | Z_1P_W01, Z_1P_W02 | — | C-1 | T-A-4, T-A-6, T-A-5, T-A-1, T-L-7 | M-3, M-1, M-4 | S-3, S-1 |
Z_1P_M03/5.2_W02 Student zna i rozumie mechanizmy stosowania instrumentów controllingu w marketingu i sprzedaży | Z_1P_W01, Z_1P_W02 | — | C-2, C-1 | T-A-6, T-A-4, T-A-5 | M-1, M-3, M-4 | S-3, S-1 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Z_1P_M03/5.2_U01 Student potrafi zastosować właściwe metody diagnozy sytuacji i zaproponować działania doskonalące w marketingu i sprzedaży | Z_1P_U02, Z_1P_U03, Z_1P_U04, Z_1P_U08 | — | C-1, C-2 | T-L-5, T-A-3, T-L-7, T-L-6, T-L-1, T-L-4, T-L-3, T-A-2, T-L-2 | M-1, M-2, M-4, M-3 | S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Z_1P_M03/5.2_K01 Student jest gotów do zdobywania informacji niezbędnych do zastosowania narzędzi controllingowych w marketingu i sprzedaży | Z_1P_K02, Z_1P_K01 | — | C-2, C-1 | T-L-2, T-L-5, T-L-6, T-L-3 | M-1, M-2, M-3, M-4 | S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Z_1P_M03/5.2_W01 Student zna i rozumie ogólne zasady projektowania działań z zakresu controllingu w marketingu i sprzedaży | 2,0 | |
3,0 | Student w stopniu dostatecznym zna zasady projektowania działań z zakresu controllingu w marketingu i sprzedaży | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
Z_1P_M03/5.2_W02 Student zna i rozumie mechanizmy stosowania instrumentów controllingu w marketingu i sprzedaży | 2,0 | |
3,0 | Student w stopniu dostatecznym zna mechanizmy stosowania instrumentów controllingu w marketingu i sprzedaży | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Z_1P_M03/5.2_U01 Student potrafi zastosować właściwe metody diagnozy sytuacji i zaproponować działania doskonalące w marketingu i sprzedaży | 2,0 | |
3,0 | Student w stopniu dostatecznym potrafi zastosować metody diagnozy sytuacji i zaproponować działania doskonalące w marketingu i sprzedaży | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Z_1P_M03/5.2_K01 Student jest gotów do zdobywania informacji niezbędnych do zastosowania narzędzi controllingowych w marketingu i sprzedaży | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi w stopniu dostatecznym pozyskać informacje niezbędne do zastosowania narzędzi controllingowych w marketingu i sprzedaży | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Sojak S, Rachunkowość zarządcza i rachunek kosztów, Wydawnictwo TNOiK, Toruń, 2012, Tom I: 2012, Tom II: 2014
- Szejniuk A, Kontrola, controlling czy audyt: istota i znaczenie w zarządzaniu organizacją, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń, 2018
- Moeller R, Nowoczesny audyt wewnętrzny, Wydawnictwo Nieoczywiste, Warszawa, 2018
- Cybulski K, Zarządzanie działem sprzedaży firmy: prognozowanie, organizowanie, motywowanie, kontrola, PWN, Warszawa, 2012
- Kozielski R, Wskaźniki marketingowe, Wydawnictwo Nieoczywiste, Warszawa, 2017
Literatura dodatkowa
- Parmenter D, Kluczowe wskaźniki efektywności (KPI):tworzenie, wdrażanie i stosowanie, Helion, Gliwice, 2016
- Dobiegała-Korona B., Doligalski T, Zarzadzanie wartością klienta. Pomiar i strategie, Poltex, Warszawa, 2011
- Havlíček K., Břečková P., Significance and differences of marketing and sales controlling, Central European Business Review, Prague, 2013, VOLUME 2, NUMBER 3