Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Zarządzanie (S1)
specjalność: Marketing i sprzedaż

Sylabus przedmiotu Zarządzanie kanałem dystrybucji:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Zarządzanie
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta licencjat
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil praktyczny
Moduł
Przedmiot Zarządzanie kanałem dystrybucji
Specjalność Marketing i sprzedaż
Jednostka prowadząca Katedra Zarządzania i Marketingu
Nauczyciel odpowiedzialny Anna Czarny <Anna.Czarny@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA4 35 2,50,50zaliczenie
warsztatyWR4 20 1,50,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajomość podstawowych zagadnień dotyczących logistyki dystrybucji.
W-2Znajomość podstawowych zagadnień dotyczących marketingu.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zaznajomienie studentów z zagadnieniami i problemami decyzyjnymi związanymi z zarządzaniem dystrybucją, w szczególności kanałami dystrybucji i logistyką marketingową.
C-2Zapoznanie studentów z uwarunkowaniami zarządzania dystrybucją i jego konsekwencjami dla systemu zarządczego przedsiębiorstwa.
C-3Nabycie umiejętności podejmowania decyzji dotyczących wyboru kanałów dystrybucji, tworzenia kanałów dystrybucji oraz zarządzania kanałami dystrybucji.
C-4Nabycie umiejętności zarządzania hurtem i detalem oraz fizyczną dystrybucją produktów.
C-5Nabycie umiejętności nawiązywania współpracy i rozwiązywania konfliktów w obrębie kanałów dystrybucji, a także motywowania i oceny jego uczestników.
C-6Nabycie umiejętności kształtowania zintegrowanych łańcuchów dostaw, ustalania strategii dystrybucji na rynku krajowym i międzynarodowym oraz dokonywania oceny efektywności systemu dystrybucji.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Istota i funkcje dystrybucji w marketingu (dystrybucja jako element marketing mix).2
T-A-2Typy kanałów dystrybucji. Uczestnicy kanałów dystrybucji.3
T-A-3Decyzje dotyczące wyboru kanałów dystrybucji.3
T-A-4Zarządzanie kanałami dystrybucji.3
T-A-5Franchising jako forma kooperacji w dystrybucji.2
T-A-6Zarządzanie hurtem i detalem.2
T-A-7Współpraca i konflikty w obrębie kanałów dystrybucji.3
T-A-8Motywowanie i ocena uczestników kanału dystrybucji (trade marketing).3
T-A-9Fizyczna dystrybucja produktów.2
T-A-10Zarządzanie sferą logistyki marketingowej.3
T-A-11Kształtowanie zintegrowanych łańcuchów dostaw.3
T-A-12Strategie dystrybucji na rynku krajowym i międzynarodowym.3
T-A-13Metody oceny efektywności systemu dystrybucji.3
35
warsztaty
T-WR-1Decyzje dotyczące wyboru kanałów dystrybucji. Zarządzanie kanałami dystrybucji.2
T-WR-2Franchising jako forma kooperacji w dystrybucji.2
T-WR-3Zarządzanie hurtem i detalem.2
T-WR-4Współpraca i konflikty w obrębie kanałów dystrybucji.2
T-WR-5Motywowanie i ocena uczestników kanału dystrybucji (trade marketing).2
T-WR-6Fizyczna dystrybucja produktów.2
T-WR-7Zarządzanie sferą logistyki marketingowej.2
T-WR-8Kształtowanie zintegrowanych łańcuchów dostaw.2
T-WR-9Strategie dystrybucji na rynku krajowym i międzynarodowym.2
T-WR-10Metody oceny efektywności systemu dystrybucji.2
20

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1uczestnictwo w zajęciach35
A-A-2konsultacje2
A-A-3czytanie wskazanej literatury i samodzielne poszerzanie wiedzy służącej do wykonania ćwiczeń przedmiotowych25
62
warsztaty
A-WR-1uczestnictwo w zajęciach20
A-WR-2czytanie wskazanej literatury i samodzielne poszerzanie wiedzy służącej do wykonania ćwiczeń przedmiotowych10
A-WR-3przygotowanie do zajęć8
38

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metody podające: objaśnienie lub wyjaśnienie.
M-2Metody problemowe: klasyczna metoda problemowa.
M-3Metody aktywizujące: metoda przypadków, metoda sytuacyjna, dyskusja dydaktyczna.
M-4Metody praktyczne: pokaz, ćwiczenia przedmiotowe, symulacja.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena aktywności i zaangażowania w wykonywanie zadań praktycznych.
S-2Ocena podsumowująca: Ocena wykonania zadań praktycznych.

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Z_1P_M01/4,4_W01
Student zna i rozumie podstawowe pojęcia: dystrybucji, strategii dystrybucji, kanału dystrybucji, logistyki dystrybucyjnej.
Z_1P_W01, Z_1P_W02C-1, C-2T-A-2, T-A-1, T-A-5M-2, M-4, M-3, M-1S-1, S-2
Z_1P_M01/4,4_W02
Student zna i rozumie klasyfikację strategii dystrybucji i kanałów dystrybucji.
Z_1P_W03, Z_1P_W02, Z_1P_W01C-1, C-2T-A-3, T-A-5, T-A-10, T-A-12, T-A-4, T-A-9M-4, M-3, M-2, M-1S-1, S-2
Z_1P_M01/4,4_W03
Student zna i rozumie problemy decyzyjne w obrębie zarządzania dystrybucją.
Z_1P_W02, Z_1P_W03, Z_1P_W04, Z_1P_W01C-2, C-1T-A-8, T-A-11, T-A-7, T-A-6, T-A-12, T-A-4, T-A-13, T-A-3M-2, M-3, M-1, M-4S-1, S-2
Z_1P_M01/4,4_W04
Student zna i rozumie uwarunkowania zarządzania dystrybucją oraz zna i rozumie jego konsekwencje w sferze zarządczej i ekonomicznej.
Z_1P_W01, Z_1P_W02, Z_1P_W03, Z_1P_W04C-1, C-2T-A-6, T-A-7, T-A-13, T-A-12, T-A-3, T-A-8, T-A-4M-2, M-1, M-4, M-3S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Z_1P_M01/4,4_U01
Student potrafi stworzyć strategię dystrybucji dla produktu i podejmować decyzje w tym zakresie.
Z_1P_U01, Z_1P_U03, Z_1P_U02C-3, C-6, C-5, C-4T-WR-7, T-WR-6, T-WR-2, T-WR-5, T-WR-3, T-WR-8, T-WR-9, T-WR-1, T-WR-10, T-WR-4M-3, M-4, M-2, M-1S-1, S-2
Z_1P_M01/4,4_U02
Student potrafi zaprojektować proces zarządzania kategorią, w szczególności konstruować kategorie dla wybranych formatów handlu.
Z_1P_U02, Z_1P_U04, Z_1P_U03, Z_1P_U01C-5, C-3, C-6, C-4T-WR-4, T-WR-9, T-WR-6, T-WR-10, T-WR-1, T-WR-7, T-WR-3, T-WR-2, T-WR-8, T-WR-5M-4, M-2, M-3, M-1S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Z_1P_M01/4,4_K01
Student jest gotów do krytycznej oceny swojej wiedzy i zasięgania wiedzy ekspertów
Z_1P_K01, Z_1P_K02, Z_1P_K04C-4, C-5, C-2, C-1, C-3, C-6T-A-12, T-A-4, T-WR-6, T-A-13, T-A-5, T-A-6, T-WR-7, T-WR-1, T-A-3, T-WR-4, T-A-9, T-A-7, T-WR-10, T-A-11, T-A-2, T-A-8, T-A-1, T-WR-3, T-WR-2, T-WR-8, T-WR-5, T-A-10, T-WR-9M-3, M-1, M-2, M-4S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Z_1P_M01/4,4_W01
Student zna i rozumie podstawowe pojęcia: dystrybucji, strategii dystrybucji, kanału dystrybucji, logistyki dystrybucyjnej.
2,0Student nie zna i nie rozumie podstawowych pojęć: dystrybucji, strategii dystrybucji, kanału dystrybucji, logistyki dystrybucyjnej.
3,0Student w stopniu dostatecznym zna i rozumie podstawowe pojęcia: dystrybucji, strategii dystrybucji, kanału dystrybucji, logistyki dystrybucyjnej.
3,5Student w stopniu więcej niż dostatecznym zna i rozumie podstawowe pojęcia: dystrybucji, strategii dystrybucji, kanału dystrybucji, logistyki dystrybucyjnej.
4,0Student w stopniu dobrym zna i rozumie podstawowe pojęcia: dystrybucji, strategii dystrybucji, kanału dystrybucji, logistyki dystrybucyjnej.
4,5Student w stopniu więcej niż dobrym zna i rozumie podstawowe pojęcia: dystrybucji, strategii dystrybucji, kanału dystrybucji, logistyki dystrybucyjnej.
5,0Student w stopniu bardzo dobrym zna i rozumie podstawowe pojęcia: dystrybucji, strategii dystrybucji, kanału dystrybucji, logistyki dystrybucyjnej.
Z_1P_M01/4,4_W02
Student zna i rozumie klasyfikację strategii dystrybucji i kanałów dystrybucji.
2,0Student nie zna i nie rozumie klasyfikacji strategii dystrybucji i kanałów dystrybucji.
3,0Student zna i rozumie klasyfikację strategii dystrybucji i kanałów dystrybucji w stopniu dostatecznym.
3,5Student zna i rozumie klasyfikację strategii dystrybucji i kanałów dystrybucji w stopniu więcej niż dostatecznym.
4,0Student zna i rozumie klasyfikację strategii dystrybucji i kanałów dystrybucji w stopniu dobrym.
4,5Student zna i rozumie klasyfikację strategii dystrybucji i kanałów dystrybucji w stopniu więcej niż dobrym.
5,0Student zna i rozumie klasyfikację strategii dystrybucji i kanałów dystrybucji w stopniu bardzo dobrym.
Z_1P_M01/4,4_W03
Student zna i rozumie problemy decyzyjne w obrębie zarządzania dystrybucją.
2,0Student nie zna i nie rozumie problemów decyzyjnych w obrębie zarządzania dystrybucją.
3,0Student w stopniu dostatecznym zna i rozumie problemy decyzyjne w obrębie zarządzania dystrybucją.
3,5Student w stopniu więcej niż dostatecznym zna i rozumie problemy decyzyjne w obrębie zarządzania dystrybucją.
4,0Student w stopniu dobrym zna i rozumie problemy decyzyjne w obrębie zarządzania dystrybucją.
4,5Student w stopniu więcej niż dobrym zna i rozumie problemy decyzyjne w obrębie zarządzania dystrybucją.
5,0Student w stopniu bardzo dobrym zna i rozumie problemy decyzyjne w obrębie zarządzania dystrybucją.
Z_1P_M01/4,4_W04
Student zna i rozumie uwarunkowania zarządzania dystrybucją oraz zna i rozumie jego konsekwencje w sferze zarządczej i ekonomicznej.
2,0Student nie zna i nie rozumie uwarunkowań zarządzania dystrybucją oraz nie zna i nie rozumie jego konsekwencji w sferze zarządczej i ekonomicznej.
3,0Student w stopniu dostatecznym zna i rozumie uwarunkowania zarządzania dystrybucją oraz określać jego konsekwencje w sferze zarządczej i ekonomicznej.
3,5Student w stopniu więcej niż dostatecznym zna i rozumie uwarunkowania zarządzania dystrybucją oraz określać jego konsekwencje w sferze zarządczej i ekonomicznej.
4,0Student w stopniu dobrym zna i rozumie uwarunkowania zarządzania dystrybucją oraz określać jego konsekwencje w sferze zarządczej i ekonomicznej.
4,5Student w stopniu więcej niż dobrym zna i rozumie uwarunkowania zarządzania dystrybucją oraz określać jego konsekwencje w sferze zarządczej i ekonomicznej.
5,0Student w stopniu bardzo dobrym zna i rozumie uwarunkowania zarządzania dystrybucją oraz określać jego konsekwencje w sferze zarządczej i ekonomicznej.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Z_1P_M01/4,4_U01
Student potrafi stworzyć strategię dystrybucji dla produktu i podejmować decyzje w tym zakresie.
2,0Student nie potrafi stworzyć strategii dystrybucji dla produktu i podejmować decyzji w tym zakresie.
3,0Student potrafi w stopniu dostatecznym stworzyć strategię dystrybucji dla produktu i podejmować decyzje w tym zakresie.
3,5Student potrafi w stopniu więcej niż dostatecznym stworzyć strategię dystrybucji dla produktu i podejmować decyzje w tym zakresie.
4,0Student potrafi w stopniu dobrym stworzyć strategię dystrybucji dla produktu i podejmować decyzje w tym zakresie.
4,5Student potrafi w stopniu więcej niż dobrym stworzyć strategię dystrybucji dla produktu i podejmować decyzje w tym zakresie.
5,0Student potrafi w stopniu bardzo dobrym stworzyć strategię dystrybucji dla produktu i podejmować decyzje w tym zakresie.
Z_1P_M01/4,4_U02
Student potrafi zaprojektować proces zarządzania kategorią, w szczególności konstruować kategorie dla wybranych formatów handlu.
2,0Student nie potrafi zaprojektować procesu zarządzania kategorią, w szczególności konstruować kategorii dla wybranych formatów handlu.
3,0Student potrafi w stopniu dostatecznym zaprojektować proces zarządzania kategorią, w szczególności konstruować kategorie dla wybranych formatów handlu.
3,5Student potrafi w stopniu więcej niż dostatecznym zaprojektować proces zarządzania kategorią, w szczególności konstruować kategorie dla wybranych formatów handlu.
4,0Student potrafi w stopniu dobrym zaprojektować proces zarządzania kategorią, w szczególności konstruować kategorie dla wybranych formatów handlu.
4,5Student potrafi w stopniu więcej niż dobrym zaprojektować proces zarządzania kategorią, w szczególności konstruować kategorie dla wybranych formatów handlu.
5,0Student potrafi w stopniu bardzo dobrym zaprojektować proces zarządzania kategorią, w szczególności konstruować kategorie dla wybranych formatów handlu.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Z_1P_M01/4,4_K01
Student jest gotów do krytycznej oceny swojej wiedzy i zasięgania wiedzy ekspertów
2,0
3,0Student w dostatecznym stopniu jest gotów do krytycznej oceny swojej wiedzy i zasięgania roli ekspertów
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Czubała A., Dystrybucja produktów, PWE, Warszawa, 2001
  2. Spyra Z., Kanały dystrybucji. Kształtowanie relacji, CeDeWu, Warszawa, 2008
  3. Sołtysik A., Świerczek A., Podstawy zarządzania łańcuchem dostaw, Wyd. Akademii Ekonomicznej w Katowicach, Katowice, 2009
  4. Witkowski J., Zarządzanie łańcuchem dostaw. Koncepcje, procedury, doświadczenia, PWE, Warszawa, 2010
  5. Zarzycka A. M., Systemy dystrybucji w eksporcie, Wyd. SGH, Warszawa, 2008

Literatura dodatkowa

  1. Kawa A., Konfigurowanie łańcucha dostaw: teoria, instrumenty i technologie, Wyd. Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu, Poznań, 2011
  2. Hastings R. D., Channel Distribution Sales and Management, 2018, ISBN 978-1-31-025653-0
  3. Gorchels L., West C., Marien E. J., The Manager's Guide to Distribution Channels, McGraw-Hill, 2004, ISBN: 978-0-07-144295-4
  4. Pelton L. E., Strutton D., Lumpkin J. R., Marketing Channels A Relationship Management Approach, Edinburgh Business School Heriot-Watt University, United Kingdom, 2016
  5. Ciesielski M., Długosz J., Strategie łańcuchów dostaw, PWE, Warszawa, 2010

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Istota i funkcje dystrybucji w marketingu (dystrybucja jako element marketing mix).2
T-A-2Typy kanałów dystrybucji. Uczestnicy kanałów dystrybucji.3
T-A-3Decyzje dotyczące wyboru kanałów dystrybucji.3
T-A-4Zarządzanie kanałami dystrybucji.3
T-A-5Franchising jako forma kooperacji w dystrybucji.2
T-A-6Zarządzanie hurtem i detalem.2
T-A-7Współpraca i konflikty w obrębie kanałów dystrybucji.3
T-A-8Motywowanie i ocena uczestników kanału dystrybucji (trade marketing).3
T-A-9Fizyczna dystrybucja produktów.2
T-A-10Zarządzanie sferą logistyki marketingowej.3
T-A-11Kształtowanie zintegrowanych łańcuchów dostaw.3
T-A-12Strategie dystrybucji na rynku krajowym i międzynarodowym.3
T-A-13Metody oceny efektywności systemu dystrybucji.3
35

Treści programowe - warsztaty

KODTreść programowaGodziny
T-WR-1Decyzje dotyczące wyboru kanałów dystrybucji. Zarządzanie kanałami dystrybucji.2
T-WR-2Franchising jako forma kooperacji w dystrybucji.2
T-WR-3Zarządzanie hurtem i detalem.2
T-WR-4Współpraca i konflikty w obrębie kanałów dystrybucji.2
T-WR-5Motywowanie i ocena uczestników kanału dystrybucji (trade marketing).2
T-WR-6Fizyczna dystrybucja produktów.2
T-WR-7Zarządzanie sferą logistyki marketingowej.2
T-WR-8Kształtowanie zintegrowanych łańcuchów dostaw.2
T-WR-9Strategie dystrybucji na rynku krajowym i międzynarodowym.2
T-WR-10Metody oceny efektywności systemu dystrybucji.2
20

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1uczestnictwo w zajęciach35
A-A-2konsultacje2
A-A-3czytanie wskazanej literatury i samodzielne poszerzanie wiedzy służącej do wykonania ćwiczeń przedmiotowych25
62
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - warsztaty

KODForma aktywnościGodziny
A-WR-1uczestnictwo w zajęciach20
A-WR-2czytanie wskazanej literatury i samodzielne poszerzanie wiedzy służącej do wykonania ćwiczeń przedmiotowych10
A-WR-3przygotowanie do zajęć8
38
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1P_M01/4,4_W01Student zna i rozumie podstawowe pojęcia: dystrybucji, strategii dystrybucji, kanału dystrybucji, logistyki dystrybucyjnej.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1P_W01Absolwent zna i rozumie w zaawansowanym stopniu wybrane fakty, obiekty i zjawiska oraz dotyczące ich metody i teorie, wyjaśniające zależności między nimi, stanowiące podstawową wiedzę z zakresu dyscypliny nauki o zarządzaniu i jakości oraz ekonomia i finanse, a także wybrane zagadnienia z zakresu wiedzy szczegółowej właściwe dla programu studiów
Z_1P_W02Absolwent zna i rozumie w zaawansowanym stopniu zastosowania praktyczne wiedzy w działalności zawodowej związanej z zarządzaniem organizacjami
Cel przedmiotuC-1Zaznajomienie studentów z zagadnieniami i problemami decyzyjnymi związanymi z zarządzaniem dystrybucją, w szczególności kanałami dystrybucji i logistyką marketingową.
C-2Zapoznanie studentów z uwarunkowaniami zarządzania dystrybucją i jego konsekwencjami dla systemu zarządczego przedsiębiorstwa.
Treści programoweT-A-2Typy kanałów dystrybucji. Uczestnicy kanałów dystrybucji.
T-A-1Istota i funkcje dystrybucji w marketingu (dystrybucja jako element marketing mix).
T-A-5Franchising jako forma kooperacji w dystrybucji.
Metody nauczaniaM-2Metody problemowe: klasyczna metoda problemowa.
M-4Metody praktyczne: pokaz, ćwiczenia przedmiotowe, symulacja.
M-3Metody aktywizujące: metoda przypadków, metoda sytuacyjna, dyskusja dydaktyczna.
M-1Metody podające: objaśnienie lub wyjaśnienie.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena aktywności i zaangażowania w wykonywanie zadań praktycznych.
S-2Ocena podsumowująca: Ocena wykonania zadań praktycznych.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zna i nie rozumie podstawowych pojęć: dystrybucji, strategii dystrybucji, kanału dystrybucji, logistyki dystrybucyjnej.
3,0Student w stopniu dostatecznym zna i rozumie podstawowe pojęcia: dystrybucji, strategii dystrybucji, kanału dystrybucji, logistyki dystrybucyjnej.
3,5Student w stopniu więcej niż dostatecznym zna i rozumie podstawowe pojęcia: dystrybucji, strategii dystrybucji, kanału dystrybucji, logistyki dystrybucyjnej.
4,0Student w stopniu dobrym zna i rozumie podstawowe pojęcia: dystrybucji, strategii dystrybucji, kanału dystrybucji, logistyki dystrybucyjnej.
4,5Student w stopniu więcej niż dobrym zna i rozumie podstawowe pojęcia: dystrybucji, strategii dystrybucji, kanału dystrybucji, logistyki dystrybucyjnej.
5,0Student w stopniu bardzo dobrym zna i rozumie podstawowe pojęcia: dystrybucji, strategii dystrybucji, kanału dystrybucji, logistyki dystrybucyjnej.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1P_M01/4,4_W02Student zna i rozumie klasyfikację strategii dystrybucji i kanałów dystrybucji.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1P_W03Absolwent zna i rozumie fundamentalne dylematy współczesnej cywilizacji, szczególnie w zakresie społecznych, ekonomicznych, prawnych i etycznych uwarunkowań działalności organizacji
Z_1P_W02Absolwent zna i rozumie w zaawansowanym stopniu zastosowania praktyczne wiedzy w działalności zawodowej związanej z zarządzaniem organizacjami
Z_1P_W01Absolwent zna i rozumie w zaawansowanym stopniu wybrane fakty, obiekty i zjawiska oraz dotyczące ich metody i teorie, wyjaśniające zależności między nimi, stanowiące podstawową wiedzę z zakresu dyscypliny nauki o zarządzaniu i jakości oraz ekonomia i finanse, a także wybrane zagadnienia z zakresu wiedzy szczegółowej właściwe dla programu studiów
Cel przedmiotuC-1Zaznajomienie studentów z zagadnieniami i problemami decyzyjnymi związanymi z zarządzaniem dystrybucją, w szczególności kanałami dystrybucji i logistyką marketingową.
C-2Zapoznanie studentów z uwarunkowaniami zarządzania dystrybucją i jego konsekwencjami dla systemu zarządczego przedsiębiorstwa.
Treści programoweT-A-3Decyzje dotyczące wyboru kanałów dystrybucji.
T-A-5Franchising jako forma kooperacji w dystrybucji.
T-A-10Zarządzanie sferą logistyki marketingowej.
T-A-12Strategie dystrybucji na rynku krajowym i międzynarodowym.
T-A-4Zarządzanie kanałami dystrybucji.
T-A-9Fizyczna dystrybucja produktów.
Metody nauczaniaM-4Metody praktyczne: pokaz, ćwiczenia przedmiotowe, symulacja.
M-3Metody aktywizujące: metoda przypadków, metoda sytuacyjna, dyskusja dydaktyczna.
M-2Metody problemowe: klasyczna metoda problemowa.
M-1Metody podające: objaśnienie lub wyjaśnienie.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena aktywności i zaangażowania w wykonywanie zadań praktycznych.
S-2Ocena podsumowująca: Ocena wykonania zadań praktycznych.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zna i nie rozumie klasyfikacji strategii dystrybucji i kanałów dystrybucji.
3,0Student zna i rozumie klasyfikację strategii dystrybucji i kanałów dystrybucji w stopniu dostatecznym.
3,5Student zna i rozumie klasyfikację strategii dystrybucji i kanałów dystrybucji w stopniu więcej niż dostatecznym.
4,0Student zna i rozumie klasyfikację strategii dystrybucji i kanałów dystrybucji w stopniu dobrym.
4,5Student zna i rozumie klasyfikację strategii dystrybucji i kanałów dystrybucji w stopniu więcej niż dobrym.
5,0Student zna i rozumie klasyfikację strategii dystrybucji i kanałów dystrybucji w stopniu bardzo dobrym.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1P_M01/4,4_W03Student zna i rozumie problemy decyzyjne w obrębie zarządzania dystrybucją.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1P_W02Absolwent zna i rozumie w zaawansowanym stopniu zastosowania praktyczne wiedzy w działalności zawodowej związanej z zarządzaniem organizacjami
Z_1P_W03Absolwent zna i rozumie fundamentalne dylematy współczesnej cywilizacji, szczególnie w zakresie społecznych, ekonomicznych, prawnych i etycznych uwarunkowań działalności organizacji
Z_1P_W04Absolwent zna i rozumie fakty i zjawiska związane z zarządzaniem organizacjami, w tym podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego
Z_1P_W01Absolwent zna i rozumie w zaawansowanym stopniu wybrane fakty, obiekty i zjawiska oraz dotyczące ich metody i teorie, wyjaśniające zależności między nimi, stanowiące podstawową wiedzę z zakresu dyscypliny nauki o zarządzaniu i jakości oraz ekonomia i finanse, a także wybrane zagadnienia z zakresu wiedzy szczegółowej właściwe dla programu studiów
Cel przedmiotuC-2Zapoznanie studentów z uwarunkowaniami zarządzania dystrybucją i jego konsekwencjami dla systemu zarządczego przedsiębiorstwa.
C-1Zaznajomienie studentów z zagadnieniami i problemami decyzyjnymi związanymi z zarządzaniem dystrybucją, w szczególności kanałami dystrybucji i logistyką marketingową.
Treści programoweT-A-8Motywowanie i ocena uczestników kanału dystrybucji (trade marketing).
T-A-11Kształtowanie zintegrowanych łańcuchów dostaw.
T-A-7Współpraca i konflikty w obrębie kanałów dystrybucji.
T-A-6Zarządzanie hurtem i detalem.
T-A-12Strategie dystrybucji na rynku krajowym i międzynarodowym.
T-A-4Zarządzanie kanałami dystrybucji.
T-A-13Metody oceny efektywności systemu dystrybucji.
T-A-3Decyzje dotyczące wyboru kanałów dystrybucji.
Metody nauczaniaM-2Metody problemowe: klasyczna metoda problemowa.
M-3Metody aktywizujące: metoda przypadków, metoda sytuacyjna, dyskusja dydaktyczna.
M-1Metody podające: objaśnienie lub wyjaśnienie.
M-4Metody praktyczne: pokaz, ćwiczenia przedmiotowe, symulacja.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena aktywności i zaangażowania w wykonywanie zadań praktycznych.
S-2Ocena podsumowująca: Ocena wykonania zadań praktycznych.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zna i nie rozumie problemów decyzyjnych w obrębie zarządzania dystrybucją.
3,0Student w stopniu dostatecznym zna i rozumie problemy decyzyjne w obrębie zarządzania dystrybucją.
3,5Student w stopniu więcej niż dostatecznym zna i rozumie problemy decyzyjne w obrębie zarządzania dystrybucją.
4,0Student w stopniu dobrym zna i rozumie problemy decyzyjne w obrębie zarządzania dystrybucją.
4,5Student w stopniu więcej niż dobrym zna i rozumie problemy decyzyjne w obrębie zarządzania dystrybucją.
5,0Student w stopniu bardzo dobrym zna i rozumie problemy decyzyjne w obrębie zarządzania dystrybucją.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1P_M01/4,4_W04Student zna i rozumie uwarunkowania zarządzania dystrybucją oraz zna i rozumie jego konsekwencje w sferze zarządczej i ekonomicznej.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1P_W01Absolwent zna i rozumie w zaawansowanym stopniu wybrane fakty, obiekty i zjawiska oraz dotyczące ich metody i teorie, wyjaśniające zależności między nimi, stanowiące podstawową wiedzę z zakresu dyscypliny nauki o zarządzaniu i jakości oraz ekonomia i finanse, a także wybrane zagadnienia z zakresu wiedzy szczegółowej właściwe dla programu studiów
Z_1P_W02Absolwent zna i rozumie w zaawansowanym stopniu zastosowania praktyczne wiedzy w działalności zawodowej związanej z zarządzaniem organizacjami
Z_1P_W03Absolwent zna i rozumie fundamentalne dylematy współczesnej cywilizacji, szczególnie w zakresie społecznych, ekonomicznych, prawnych i etycznych uwarunkowań działalności organizacji
Z_1P_W04Absolwent zna i rozumie fakty i zjawiska związane z zarządzaniem organizacjami, w tym podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego
Cel przedmiotuC-1Zaznajomienie studentów z zagadnieniami i problemami decyzyjnymi związanymi z zarządzaniem dystrybucją, w szczególności kanałami dystrybucji i logistyką marketingową.
C-2Zapoznanie studentów z uwarunkowaniami zarządzania dystrybucją i jego konsekwencjami dla systemu zarządczego przedsiębiorstwa.
Treści programoweT-A-6Zarządzanie hurtem i detalem.
T-A-7Współpraca i konflikty w obrębie kanałów dystrybucji.
T-A-13Metody oceny efektywności systemu dystrybucji.
T-A-12Strategie dystrybucji na rynku krajowym i międzynarodowym.
T-A-3Decyzje dotyczące wyboru kanałów dystrybucji.
T-A-8Motywowanie i ocena uczestników kanału dystrybucji (trade marketing).
T-A-4Zarządzanie kanałami dystrybucji.
Metody nauczaniaM-2Metody problemowe: klasyczna metoda problemowa.
M-1Metody podające: objaśnienie lub wyjaśnienie.
M-4Metody praktyczne: pokaz, ćwiczenia przedmiotowe, symulacja.
M-3Metody aktywizujące: metoda przypadków, metoda sytuacyjna, dyskusja dydaktyczna.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena aktywności i zaangażowania w wykonywanie zadań praktycznych.
S-2Ocena podsumowująca: Ocena wykonania zadań praktycznych.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zna i nie rozumie uwarunkowań zarządzania dystrybucją oraz nie zna i nie rozumie jego konsekwencji w sferze zarządczej i ekonomicznej.
3,0Student w stopniu dostatecznym zna i rozumie uwarunkowania zarządzania dystrybucją oraz określać jego konsekwencje w sferze zarządczej i ekonomicznej.
3,5Student w stopniu więcej niż dostatecznym zna i rozumie uwarunkowania zarządzania dystrybucją oraz określać jego konsekwencje w sferze zarządczej i ekonomicznej.
4,0Student w stopniu dobrym zna i rozumie uwarunkowania zarządzania dystrybucją oraz określać jego konsekwencje w sferze zarządczej i ekonomicznej.
4,5Student w stopniu więcej niż dobrym zna i rozumie uwarunkowania zarządzania dystrybucją oraz określać jego konsekwencje w sferze zarządczej i ekonomicznej.
5,0Student w stopniu bardzo dobrym zna i rozumie uwarunkowania zarządzania dystrybucją oraz określać jego konsekwencje w sferze zarządczej i ekonomicznej.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1P_M01/4,4_U01Student potrafi stworzyć strategię dystrybucji dla produktu i podejmować decyzje w tym zakresie.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1P_U01Absolwent potrafi wykorzystać posiadaną wiedzę do rozwiązywania złożonych i nietypowych problemów z zakresu zarządzania w warunkach nie w pełni przewidywalnych, dobierając i stosując właściwe metody i narzędzia, w tym zaawansowane techniki informacyjno-komunikacyjne
Z_1P_U03Absolwent potrafi wykorzystać posiadaną wiedzę do formułowania i rozwiązywania problemów oraz wykonywania zadań typowych dla działalności zawodowej związanej z zarządzaniem organizacjami
Z_1P_U02Absolwent potrafi rozwiązywać problemy i wykonywać zadania z zakresu zarządzania poprzez właściwy dobór źródeł i informacji z nich pochodzących, a także poprzez dokonywanie oceny, krytycznej analizy i syntezy tych informacji
Cel przedmiotuC-3Nabycie umiejętności podejmowania decyzji dotyczących wyboru kanałów dystrybucji, tworzenia kanałów dystrybucji oraz zarządzania kanałami dystrybucji.
C-6Nabycie umiejętności kształtowania zintegrowanych łańcuchów dostaw, ustalania strategii dystrybucji na rynku krajowym i międzynarodowym oraz dokonywania oceny efektywności systemu dystrybucji.
C-5Nabycie umiejętności nawiązywania współpracy i rozwiązywania konfliktów w obrębie kanałów dystrybucji, a także motywowania i oceny jego uczestników.
C-4Nabycie umiejętności zarządzania hurtem i detalem oraz fizyczną dystrybucją produktów.
Treści programoweT-WR-7Zarządzanie sferą logistyki marketingowej.
T-WR-6Fizyczna dystrybucja produktów.
T-WR-2Franchising jako forma kooperacji w dystrybucji.
T-WR-5Motywowanie i ocena uczestników kanału dystrybucji (trade marketing).
T-WR-3Zarządzanie hurtem i detalem.
T-WR-8Kształtowanie zintegrowanych łańcuchów dostaw.
T-WR-9Strategie dystrybucji na rynku krajowym i międzynarodowym.
T-WR-1Decyzje dotyczące wyboru kanałów dystrybucji. Zarządzanie kanałami dystrybucji.
T-WR-10Metody oceny efektywności systemu dystrybucji.
T-WR-4Współpraca i konflikty w obrębie kanałów dystrybucji.
Metody nauczaniaM-3Metody aktywizujące: metoda przypadków, metoda sytuacyjna, dyskusja dydaktyczna.
M-4Metody praktyczne: pokaz, ćwiczenia przedmiotowe, symulacja.
M-2Metody problemowe: klasyczna metoda problemowa.
M-1Metody podające: objaśnienie lub wyjaśnienie.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena aktywności i zaangażowania w wykonywanie zadań praktycznych.
S-2Ocena podsumowująca: Ocena wykonania zadań praktycznych.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi stworzyć strategii dystrybucji dla produktu i podejmować decyzji w tym zakresie.
3,0Student potrafi w stopniu dostatecznym stworzyć strategię dystrybucji dla produktu i podejmować decyzje w tym zakresie.
3,5Student potrafi w stopniu więcej niż dostatecznym stworzyć strategię dystrybucji dla produktu i podejmować decyzje w tym zakresie.
4,0Student potrafi w stopniu dobrym stworzyć strategię dystrybucji dla produktu i podejmować decyzje w tym zakresie.
4,5Student potrafi w stopniu więcej niż dobrym stworzyć strategię dystrybucji dla produktu i podejmować decyzje w tym zakresie.
5,0Student potrafi w stopniu bardzo dobrym stworzyć strategię dystrybucji dla produktu i podejmować decyzje w tym zakresie.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1P_M01/4,4_U02Student potrafi zaprojektować proces zarządzania kategorią, w szczególności konstruować kategorie dla wybranych formatów handlu.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1P_U02Absolwent potrafi rozwiązywać problemy i wykonywać zadania z zakresu zarządzania poprzez właściwy dobór źródeł i informacji z nich pochodzących, a także poprzez dokonywanie oceny, krytycznej analizy i syntezy tych informacji
Z_1P_U04Absolwent potrafi komunikować się ze współpracownikami i otoczeniem z użyciem specjalistycznej terminologii
Z_1P_U03Absolwent potrafi wykorzystać posiadaną wiedzę do formułowania i rozwiązywania problemów oraz wykonywania zadań typowych dla działalności zawodowej związanej z zarządzaniem organizacjami
Z_1P_U01Absolwent potrafi wykorzystać posiadaną wiedzę do rozwiązywania złożonych i nietypowych problemów z zakresu zarządzania w warunkach nie w pełni przewidywalnych, dobierając i stosując właściwe metody i narzędzia, w tym zaawansowane techniki informacyjno-komunikacyjne
Cel przedmiotuC-5Nabycie umiejętności nawiązywania współpracy i rozwiązywania konfliktów w obrębie kanałów dystrybucji, a także motywowania i oceny jego uczestników.
C-3Nabycie umiejętności podejmowania decyzji dotyczących wyboru kanałów dystrybucji, tworzenia kanałów dystrybucji oraz zarządzania kanałami dystrybucji.
C-6Nabycie umiejętności kształtowania zintegrowanych łańcuchów dostaw, ustalania strategii dystrybucji na rynku krajowym i międzynarodowym oraz dokonywania oceny efektywności systemu dystrybucji.
C-4Nabycie umiejętności zarządzania hurtem i detalem oraz fizyczną dystrybucją produktów.
Treści programoweT-WR-4Współpraca i konflikty w obrębie kanałów dystrybucji.
T-WR-9Strategie dystrybucji na rynku krajowym i międzynarodowym.
T-WR-6Fizyczna dystrybucja produktów.
T-WR-10Metody oceny efektywności systemu dystrybucji.
T-WR-1Decyzje dotyczące wyboru kanałów dystrybucji. Zarządzanie kanałami dystrybucji.
T-WR-7Zarządzanie sferą logistyki marketingowej.
T-WR-3Zarządzanie hurtem i detalem.
T-WR-2Franchising jako forma kooperacji w dystrybucji.
T-WR-8Kształtowanie zintegrowanych łańcuchów dostaw.
T-WR-5Motywowanie i ocena uczestników kanału dystrybucji (trade marketing).
Metody nauczaniaM-4Metody praktyczne: pokaz, ćwiczenia przedmiotowe, symulacja.
M-2Metody problemowe: klasyczna metoda problemowa.
M-3Metody aktywizujące: metoda przypadków, metoda sytuacyjna, dyskusja dydaktyczna.
M-1Metody podające: objaśnienie lub wyjaśnienie.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena aktywności i zaangażowania w wykonywanie zadań praktycznych.
S-2Ocena podsumowująca: Ocena wykonania zadań praktycznych.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi zaprojektować procesu zarządzania kategorią, w szczególności konstruować kategorii dla wybranych formatów handlu.
3,0Student potrafi w stopniu dostatecznym zaprojektować proces zarządzania kategorią, w szczególności konstruować kategorie dla wybranych formatów handlu.
3,5Student potrafi w stopniu więcej niż dostatecznym zaprojektować proces zarządzania kategorią, w szczególności konstruować kategorie dla wybranych formatów handlu.
4,0Student potrafi w stopniu dobrym zaprojektować proces zarządzania kategorią, w szczególności konstruować kategorie dla wybranych formatów handlu.
4,5Student potrafi w stopniu więcej niż dobrym zaprojektować proces zarządzania kategorią, w szczególności konstruować kategorie dla wybranych formatów handlu.
5,0Student potrafi w stopniu bardzo dobrym zaprojektować proces zarządzania kategorią, w szczególności konstruować kategorie dla wybranych formatów handlu.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięZ_1P_M01/4,4_K01Student jest gotów do krytycznej oceny swojej wiedzy i zasięgania wiedzy ekspertów
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1P_K01Absolwent jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy i odbieranych treści
Z_1P_K02Absolwent jest gotów do uznawania znaczenia wiedzy w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych z zakresu zarządzania oraz zasięgania opinii ekspertów w przypadku trudności z samodzielnym rozwiązaniem problemu
Z_1P_K04Absolwent jest gotów do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-4Nabycie umiejętności zarządzania hurtem i detalem oraz fizyczną dystrybucją produktów.
C-5Nabycie umiejętności nawiązywania współpracy i rozwiązywania konfliktów w obrębie kanałów dystrybucji, a także motywowania i oceny jego uczestników.
C-2Zapoznanie studentów z uwarunkowaniami zarządzania dystrybucją i jego konsekwencjami dla systemu zarządczego przedsiębiorstwa.
C-1Zaznajomienie studentów z zagadnieniami i problemami decyzyjnymi związanymi z zarządzaniem dystrybucją, w szczególności kanałami dystrybucji i logistyką marketingową.
C-3Nabycie umiejętności podejmowania decyzji dotyczących wyboru kanałów dystrybucji, tworzenia kanałów dystrybucji oraz zarządzania kanałami dystrybucji.
C-6Nabycie umiejętności kształtowania zintegrowanych łańcuchów dostaw, ustalania strategii dystrybucji na rynku krajowym i międzynarodowym oraz dokonywania oceny efektywności systemu dystrybucji.
Treści programoweT-A-12Strategie dystrybucji na rynku krajowym i międzynarodowym.
T-A-4Zarządzanie kanałami dystrybucji.
T-WR-6Fizyczna dystrybucja produktów.
T-A-13Metody oceny efektywności systemu dystrybucji.
T-A-5Franchising jako forma kooperacji w dystrybucji.
T-A-6Zarządzanie hurtem i detalem.
T-WR-7Zarządzanie sferą logistyki marketingowej.
T-WR-1Decyzje dotyczące wyboru kanałów dystrybucji. Zarządzanie kanałami dystrybucji.
T-A-3Decyzje dotyczące wyboru kanałów dystrybucji.
T-WR-4Współpraca i konflikty w obrębie kanałów dystrybucji.
T-A-9Fizyczna dystrybucja produktów.
T-A-7Współpraca i konflikty w obrębie kanałów dystrybucji.
T-WR-10Metody oceny efektywności systemu dystrybucji.
T-A-11Kształtowanie zintegrowanych łańcuchów dostaw.
T-A-2Typy kanałów dystrybucji. Uczestnicy kanałów dystrybucji.
T-A-8Motywowanie i ocena uczestników kanału dystrybucji (trade marketing).
T-A-1Istota i funkcje dystrybucji w marketingu (dystrybucja jako element marketing mix).
T-WR-3Zarządzanie hurtem i detalem.
T-WR-2Franchising jako forma kooperacji w dystrybucji.
T-WR-8Kształtowanie zintegrowanych łańcuchów dostaw.
T-WR-5Motywowanie i ocena uczestników kanału dystrybucji (trade marketing).
T-A-10Zarządzanie sferą logistyki marketingowej.
T-WR-9Strategie dystrybucji na rynku krajowym i międzynarodowym.
Metody nauczaniaM-3Metody aktywizujące: metoda przypadków, metoda sytuacyjna, dyskusja dydaktyczna.
M-1Metody podające: objaśnienie lub wyjaśnienie.
M-2Metody problemowe: klasyczna metoda problemowa.
M-4Metody praktyczne: pokaz, ćwiczenia przedmiotowe, symulacja.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena aktywności i zaangażowania w wykonywanie zadań praktycznych.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student w dostatecznym stopniu jest gotów do krytycznej oceny swojej wiedzy i zasięgania roli ekspertów
3,5
4,0
4,5
5,0