Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Elektryczny - Automatyka i robotyka (S2)

Sylabus przedmiotu Roboty kooperacyjne i społeczne:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Automatyka i robotyka
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Roboty kooperacyjne i społeczne
Specjalność Bezpieczeństwo funkcjonalne systemów przemysłowych
Jednostka prowadząca Katedra Automatyki i Robotyki
Nauczyciel odpowiedzialny Maja Kocoń <Maja.Kocon@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
projektyP2 60 3,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajomość podstaw programowania oraz podstawach robotyki.
W-2Umiejętność korzystania z dedykowanego oprogramowania do projektowania i sterowania robotami.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studenta z teoretycznymi i praktycznymi zagadnieniami związanymi z robotyką kooperacyjną i społeczną, programowaniem robotów i ich zastosowaniem w zakresie określonym przez treści programowe.
C-2Wskazanie studentowi możliwości wykorzystania wiedzy z wielu dziedzin do realizacji zadań związanych z robotyką kooperacyjną i społeczną.
C-3Rozwijanie umiejętności samodzielnego projektowania i rozwiązywania zadań związanych ze sterowaniem robotami i kształtowanie umiejętnościpracy zespołowej.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Omówienie problemu i wymagań projektowych.4
T-P-2Opracowanie rozwiązania problemu projektowego.8
T-P-3Implementacja symulacyjna rozwiązania problemu projektowego.8
T-P-4Weryfikacja symulacyjna rozwiązania problemu projektowego.8
T-P-5Przygotowanie komponentów aplikacji na platformę sprzętową.8
T-P-6Implementacja aplikacji na platformie sprzętowej.8
T-P-7Weryfikacja aplikacji na platformie sprzętowej.8
T-P-8Zaliczenie projektu - prezentacja rozwiązania zespołowego.8
60

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach.60
A-P-2Samodzielna praca nad projektem.13
A-P-3Konsultacje2
75

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Zajęcia projektowe.
M-2Konsultacje projektowe.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Ocena na podstawie wykonanych projektów. Ocenie podlega poprawność wykonania projektów oraz ich prezentacja.
S-2Ocena formująca: Ocena postepów w trakcie opracowywania projektów.

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
AR_2A_D05-BSFP_U01
Potrafi zaprojektować złożony system robotyczny uwzględniając zaawansowaną interakcję robota z otoczeniem
AR_2A_U09, AR_2A_U10C-1, C-3, C-2T-P-1, T-P-2, T-P-5, T-P-8, T-P-3, T-P-4, T-P-6, T-P-7M-1, M-2S-1, S-2

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
AR_2A_D05-BSFP_U01
Potrafi zaprojektować złożony system robotyczny uwzględniając zaawansowaną interakcję robota z otoczeniem
2,0Brak podstawowej wiedzy z zakresu przedmiotu. Student uzyskał poniżej 50% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia.
3,0Student uzyskał pomiędzy 50% a 60% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia.
3,5Student uzyskał pomiędzy 61% a 70% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia.
4,0Student uzyskał pomiędzy 71% a 80% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia.
4,5Student uzyskał pomiędzy 81% a 90% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia.
5,0Student uzyskał powyżej 91% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia.

Literatura podstawowa

  1. Ben Shneiderman, , Catherine Plaisant, Designing the user interface: strategies for effective human-computer interaction., Addison-Wesley, 2010
  2. Peter Matthews, Steven Greenspan, Automation and Collaborative Robotics: A Guide to the Future of Work., Apress, 2020
  3. Jeff Faneuff, Jonathan Follett, Designing for collaborative robotics, O'Reilly Media, Inc, 2016

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Omówienie problemu i wymagań projektowych.4
T-P-2Opracowanie rozwiązania problemu projektowego.8
T-P-3Implementacja symulacyjna rozwiązania problemu projektowego.8
T-P-4Weryfikacja symulacyjna rozwiązania problemu projektowego.8
T-P-5Przygotowanie komponentów aplikacji na platformę sprzętową.8
T-P-6Implementacja aplikacji na platformie sprzętowej.8
T-P-7Weryfikacja aplikacji na platformie sprzętowej.8
T-P-8Zaliczenie projektu - prezentacja rozwiązania zespołowego.8
60

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach.60
A-P-2Samodzielna praca nad projektem.13
A-P-3Konsultacje2
75
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięAR_2A_D05-BSFP_U01Potrafi zaprojektować złożony system robotyczny uwzględniając zaawansowaną interakcję robota z otoczeniem
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówAR_2A_U09Potrafi zaprojektować układ sterowania złożonym obiektem mechanicznym, dobrać urządzenia wykonawcze oraz pomiarowe oraz zaimplementować algorytm sterowania w systemie mikroprocesorowym.
AR_2A_U10Potrafi zaprojektować złożony system robotyczny uwzględniając zaawansowaną interakcję robota z otoczeniem
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studenta z teoretycznymi i praktycznymi zagadnieniami związanymi z robotyką kooperacyjną i społeczną, programowaniem robotów i ich zastosowaniem w zakresie określonym przez treści programowe.
C-3Rozwijanie umiejętności samodzielnego projektowania i rozwiązywania zadań związanych ze sterowaniem robotami i kształtowanie umiejętnościpracy zespołowej.
C-2Wskazanie studentowi możliwości wykorzystania wiedzy z wielu dziedzin do realizacji zadań związanych z robotyką kooperacyjną i społeczną.
Treści programoweT-P-1Omówienie problemu i wymagań projektowych.
T-P-2Opracowanie rozwiązania problemu projektowego.
T-P-5Przygotowanie komponentów aplikacji na platformę sprzętową.
T-P-8Zaliczenie projektu - prezentacja rozwiązania zespołowego.
T-P-3Implementacja symulacyjna rozwiązania problemu projektowego.
T-P-4Weryfikacja symulacyjna rozwiązania problemu projektowego.
T-P-6Implementacja aplikacji na platformie sprzętowej.
T-P-7Weryfikacja aplikacji na platformie sprzętowej.
Metody nauczaniaM-1Zajęcia projektowe.
M-2Konsultacje projektowe.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena na podstawie wykonanych projektów. Ocenie podlega poprawność wykonania projektów oraz ich prezentacja.
S-2Ocena formująca: Ocena postepów w trakcie opracowywania projektów.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Brak podstawowej wiedzy z zakresu przedmiotu. Student uzyskał poniżej 50% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia.
3,0Student uzyskał pomiędzy 50% a 60% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia.
3,5Student uzyskał pomiędzy 61% a 70% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia.
4,0Student uzyskał pomiędzy 71% a 80% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia.
4,5Student uzyskał pomiędzy 81% a 90% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia.
5,0Student uzyskał powyżej 91% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia.