Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Elektryczny - Elektrotechnika (S1)

Sylabus przedmiotu Zarządzanie projektami:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Elektrotechnika
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Zarządzanie projektami
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Elektrotechniki Teoretycznej i Informatyki Stosowanej
Nauczyciel odpowiedzialny Grzegorz Psuj <Grzegorz.Psuj@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW4 15 1,00,50zaliczenie
laboratoriaL4 15 1,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Ukończony kurs akademicki z zakresu podstaw technologii informatycznych

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zdobycie wiedzy z zakresu wykorzystania podstawowych technik do tworzenia i zarządzania projektami.
C-2Nabycie umiejętności wykorzystania podstawowych technik komputerowych do tworzenia i zarządzania projektami

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Wprowadzenie do technik komputerowych w zarządzaniu projektami1
T-L-2Definiowanie projektu1
T-L-3Planowanie zadań, zasobów, czasu i kosztów w projekcie4
T-L-4Optymalizacja planu projektu3
T-L-5Kontrola realizacji projektu1
T-L-6Analizowanie informacji o projekcie1
T-L-7Raportowanie z przebiegu projektu1
T-L-8Zakończenie projektu3
15
wykłady
T-W-1Podstawy tworzenia i zarządzania projektami.4
T-W-2Definiowanie i planowanie projektu.5
T-W-3Optymalizacja planu projektu.2
T-W-4Analiza i kontrola nad realizacją projektu.2
T-W-5Raportowanie z przebiegu projektu.1
T-W-6Zakończenie projektu. Zaliczenie wykładu.1
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-L-2Przygotowanie do zajęć5
A-L-3Przygotowanie do zaliczenia zajęć3
A-L-4Konsultacje2
25
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach.15
A-W-2Przygotowanie do zajęć5
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia5
25

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metody podające: opis
M-2Metody aktywizujące: metoda przypadków
M-3Metody programowane: z użyciem komputera
M-4Metody praktyczne: metoda projektów

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena wystawiana w trakcie ćwiczeń laboratoryjnych uwzględniająca indywidualne przygotowanie, aktywność i współpracę w zespole w celu rozwiązania postawionych problemów oraz umiejętność prezentacji opracowanych wyników.
S-2Ocena podsumowująca: Ocena wystawiana na koniec zajęć na podstawie ocen cząstkowych uzyskanych w trakcie realizacji poszczególnych ćwiczeń.
S-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie końcowe.

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
EL_1A_A09_W01
Student zna podstawowe techniki komputerowe wspomagające proces tworzenia i zarządzania projektami i ma wiedzę umożliwiającą wskazanie prostej metody rozwiązywania standardowych problemów
EL_1A_W08C-1T-W-5, T-W-4, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-6M-1, M-2S-3

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
EL_1A_A09_U01
Student potrafi stosować podstawowe techniki komputerowe wspomagające proces tworzenia i zarządzania projektami i umie zastosować prostą metodę rozwiązywania standardowych problemów
EL_1A_U02C-2T-L-6, T-L-7, T-L-8, T-L-2, T-L-1, T-L-3, T-L-4, T-L-5M-3, M-4S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
EL_1A_A09_W01
Student zna podstawowe techniki komputerowe wspomagające proces tworzenia i zarządzania projektami i ma wiedzę umożliwiającą wskazanie prostej metody rozwiązywania standardowych problemów
2,0Student uzyskał punktację w zakresie poniżej 50% z zagadnień z tematyki dotyczącej ocenianego efektu przedmiotowego.
3,0Student uzyskał punktację w zakresie 51-60% z zagadnień z tematyki dotyczącej ocenianego efektu przedmiotowego.
3,5Student uzyskał punktację w zakresie 61-70% z zagadnień z tematyki dotyczącej ocenianego efektu przedmiotowego.
4,0Student uzyskał punktację w zakresie 71-80% z zagadnień z tematyki dotyczącej ocenianego efektu przedmiotowego.
4,5Student uzyskał punktację w zakresie 81-90% z zagadnień z tematyki dotyczącej ocenianego efektu przedmiotowego.
5,0Student uzyskał punktację w zakresie 91-100% z zagadnień z tematyki dotyczącej ocenianego efektu przedmiotowego.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
EL_1A_A09_U01
Student potrafi stosować podstawowe techniki komputerowe wspomagające proces tworzenia i zarządzania projektami i umie zastosować prostą metodę rozwiązywania standardowych problemów
2,0Student uzyskał punktację w zakresie poniżej 50% z zagadnień z tematyki dotyczącej ocenianego efektu przedmiotowego.
3,0Student uzyskał punktację w zakresie 51-60% z zagadnień z tematyki dotyczącej ocenianego efektu przedmiotowego.
3,5Student uzyskał punktację w zakresie 61-70% z zagadnień z tematyki dotyczącej ocenianego efektu przedmiotowego.
4,0Student uzyskał punktację w zakresie 71-80% z zagadnień z tematyki dotyczącej ocenianego efektu przedmiotowego.
4,5Student uzyskał punktację w zakresie 81-90% z zagadnień z tematyki dotyczącej ocenianego efektu przedmiotowego.
5,0Student uzyskał punktację w zakresie 91-100% z zagadnień z tematyki dotyczącej ocenianego efektu przedmiotowego.

Literatura podstawowa

  1. Sebastian Wilczewski, MS Project 2013 i MS Project Server 2013. Efektywne zarządzanie projektem i portfelem projektów, Helion, 2014
  2. Cynthia Snyder, Nancy Muir, MS Project 2013 dla bystrzaków, Helion, Gliwice, 2015
  3. Adam Koszlajda, Zarządzanie projektami IT. Przewodnik po metodykach., Helion, 2011

Literatura dodatkowa

  1. Chatfield Carl, Johnson Timothy, Microsoft Project 2016 Krok po kroku, Promise, 2016
  2. Opracowanie zbiorowe, Microsoft Office Project 2010 Microsoft Official Academic Course, John Wiley & Sons, 2012
  3. Adam Koszlajda, Od pomysłu do przemysłu. Projekty IT w praktyce, Helion, 2018
  4. Marcin Żmirogrodzki, Zarządzanie projektami dla początkujących. Jak zmienić wyzwanie w proste zadanie, OnePress, 2018
  5. Carl Chatfield, Timothy Johnson, Microsoft Project 2016. Krok po kroku, APN Promise, 2015
  6. Sebastain Wilczewski, MS Project 2007. Ćwiczenia praktyczne., Helion, 2009
  7. Piotr Wróblewski, Zarządzanie projektami z wykorzystaniem darmowego oprogramowania, Helion, 2012
  8. Harold Kerzner, Zarządzanie projektami. Studium przypadków, Helion, 2005

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Wprowadzenie do technik komputerowych w zarządzaniu projektami1
T-L-2Definiowanie projektu1
T-L-3Planowanie zadań, zasobów, czasu i kosztów w projekcie4
T-L-4Optymalizacja planu projektu3
T-L-5Kontrola realizacji projektu1
T-L-6Analizowanie informacji o projekcie1
T-L-7Raportowanie z przebiegu projektu1
T-L-8Zakończenie projektu3
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Podstawy tworzenia i zarządzania projektami.4
T-W-2Definiowanie i planowanie projektu.5
T-W-3Optymalizacja planu projektu.2
T-W-4Analiza i kontrola nad realizacją projektu.2
T-W-5Raportowanie z przebiegu projektu.1
T-W-6Zakończenie projektu. Zaliczenie wykładu.1
15

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-L-2Przygotowanie do zajęć5
A-L-3Przygotowanie do zaliczenia zajęć3
A-L-4Konsultacje2
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach.15
A-W-2Przygotowanie do zajęć5
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia5
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięEL_1A_A09_W01Student zna podstawowe techniki komputerowe wspomagające proces tworzenia i zarządzania projektami i ma wiedzę umożliwiającą wskazanie prostej metody rozwiązywania standardowych problemów
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówEL_1A_W08Zna i rozumie problemy współczesnej cywilizacji, ma wiedzę z zakresu ekonomii, zarządzania i prawa, w tym podstawowych pojęć i zasad z zakresu ochrony własności przemysłowej i praw autorskich.
Cel przedmiotuC-1Zdobycie wiedzy z zakresu wykorzystania podstawowych technik do tworzenia i zarządzania projektami.
Treści programoweT-W-5Raportowanie z przebiegu projektu.
T-W-4Analiza i kontrola nad realizacją projektu.
T-W-1Podstawy tworzenia i zarządzania projektami.
T-W-2Definiowanie i planowanie projektu.
T-W-3Optymalizacja planu projektu.
T-W-6Zakończenie projektu. Zaliczenie wykładu.
Metody nauczaniaM-1Metody podające: opis
M-2Metody aktywizujące: metoda przypadków
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie końcowe.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student uzyskał punktację w zakresie poniżej 50% z zagadnień z tematyki dotyczącej ocenianego efektu przedmiotowego.
3,0Student uzyskał punktację w zakresie 51-60% z zagadnień z tematyki dotyczącej ocenianego efektu przedmiotowego.
3,5Student uzyskał punktację w zakresie 61-70% z zagadnień z tematyki dotyczącej ocenianego efektu przedmiotowego.
4,0Student uzyskał punktację w zakresie 71-80% z zagadnień z tematyki dotyczącej ocenianego efektu przedmiotowego.
4,5Student uzyskał punktację w zakresie 81-90% z zagadnień z tematyki dotyczącej ocenianego efektu przedmiotowego.
5,0Student uzyskał punktację w zakresie 91-100% z zagadnień z tematyki dotyczącej ocenianego efektu przedmiotowego.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięEL_1A_A09_U01Student potrafi stosować podstawowe techniki komputerowe wspomagające proces tworzenia i zarządzania projektami i umie zastosować prostą metodę rozwiązywania standardowych problemów
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówEL_1A_U02Potrafi planować i organizować prace zespołowe i indywidualne oraz aktywnie w nich uczestniczyć przyjmując różne role.
Cel przedmiotuC-2Nabycie umiejętności wykorzystania podstawowych technik komputerowych do tworzenia i zarządzania projektami
Treści programoweT-L-6Analizowanie informacji o projekcie
T-L-7Raportowanie z przebiegu projektu
T-L-8Zakończenie projektu
T-L-2Definiowanie projektu
T-L-1Wprowadzenie do technik komputerowych w zarządzaniu projektami
T-L-3Planowanie zadań, zasobów, czasu i kosztów w projekcie
T-L-4Optymalizacja planu projektu
T-L-5Kontrola realizacji projektu
Metody nauczaniaM-3Metody programowane: z użyciem komputera
M-4Metody praktyczne: metoda projektów
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena wystawiana w trakcie ćwiczeń laboratoryjnych uwzględniająca indywidualne przygotowanie, aktywność i współpracę w zespole w celu rozwiązania postawionych problemów oraz umiejętność prezentacji opracowanych wyników.
S-2Ocena podsumowująca: Ocena wystawiana na koniec zajęć na podstawie ocen cząstkowych uzyskanych w trakcie realizacji poszczególnych ćwiczeń.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student uzyskał punktację w zakresie poniżej 50% z zagadnień z tematyki dotyczącej ocenianego efektu przedmiotowego.
3,0Student uzyskał punktację w zakresie 51-60% z zagadnień z tematyki dotyczącej ocenianego efektu przedmiotowego.
3,5Student uzyskał punktację w zakresie 61-70% z zagadnień z tematyki dotyczącej ocenianego efektu przedmiotowego.
4,0Student uzyskał punktację w zakresie 71-80% z zagadnień z tematyki dotyczącej ocenianego efektu przedmiotowego.
4,5Student uzyskał punktację w zakresie 81-90% z zagadnień z tematyki dotyczącej ocenianego efektu przedmiotowego.
5,0Student uzyskał punktację w zakresie 91-100% z zagadnień z tematyki dotyczącej ocenianego efektu przedmiotowego.