Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Elektryczny - Elektrotechnika (S1)

Sylabus przedmiotu Podstawy algorytmizacji i programowania:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Elektrotechnika
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Podstawy algorytmizacji i programowania
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Elektrotechniki Teoretycznej i Informatyki Stosowanej
Nauczyciel odpowiedzialny Barbara Grochowalska <Barbara.Szymanik@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Maciej Burak <Maciej.Burak@zut.edu.pl>, Katarzyna Cichoń <Katarzyna.Cichon@zut.edu.pl>, Irena Karpik <Irena.Karpik@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 5,0 ECTS (formy) 5,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW1 30 3,00,62egzamin
laboratoriaL1 30 2,00,38zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajomość podstaw informatyki w zakresie szkoły średniej.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów z podstawowymi pojęciami informatyki.
C-2Zapoznanie studentów z zakresem technik programowania strukturalnego w języku C++

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Pierwszy program. Deklaracje zmiennych, wczytywanie i wyświetlanie danych. Kompilacja2
T-L-2Operatory, wyrażenia arytmetyczne, logiczne, bitowe, funkcje matematyczne2
T-L-3Instrukcje warunkowe2
T-L-4Instrukcje sterujące2
T-L-5Tablice jedno i dwuwymiarowe2
T-L-6Struktury i unie2
T-L-7Sprawdzian nr 12
T-L-8Wskaźniki i referencje2
T-L-9Dynamiczna alokacja pamięci2
T-L-10Funkcje - wprowadzenie2
T-L-11Funkcje – wskaźnik i referencja jako argument funkcji2
T-L-12Funkcje obsługujące typ tablicowy2
T-L-13Rekurencja2
T-L-14Czytanie i pisanie do plików2
T-L-15Sprawdzian nr 22
30
wykłady
T-W-1Podstawowa struktura programu1
T-W-2Dyrektywy preprocesora, pliki nagłówkowe, linkowanie bibliotek1
T-W-3Typy, konwersje typów i operatory2
T-W-4Operacje wy/we, wyrażenia arytmetyczne, łańcuchy znaków2
T-W-5Instrukcje warunkowe1
T-W-6Iteracyjne instrukcje sterujące1
T-W-7Agregacja danych – tablice4
T-W-8Agregacja danych - struktury i unie2
T-W-9Wskaźniki i referencje2
T-W-10Zarządzanie pamięcią – stos i sterta4
T-W-11Modularyzacja programu - funkcje2
T-W-12Funkcje inline, przeciążanie nazw funkcji2
T-W-13Podstawowe algorytmy – obsługa danych tablicowych, rekurencja4
T-W-14Strumienie - obsługa strumieni wejścia i wyjścia, czytanie i pisanie do plików2
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach30
A-L-2Przygotowanie do zajęć6
A-L-3Samodzielne wykonywanie programów w domu.7
A-L-4Przygotowanie do sprawdzianów.5
A-L-5Konsultacje2
50
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach30
A-W-2Przygotowanie do zajęć (utrwalanie i powtarzanie materiału)17
A-W-3Praca własna z literaturą10
A-W-4Przygotowanie do egzaminu15
A-W-5Egzamin2
74

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny z przykładami
M-2Praca w laboratorium komputerowym.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Zaliczenie laboratorium.
S-2Ocena podsumowująca: Sprawdzian końcowy z wykładów.
S-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie końcowe laboratorium.

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
EL_1A_B02_W01
Ma wiedzę w zakresie binarnego kodowania podstawowych, ustandaryzowanych typów danych.
EL_1A_W02C-1T-W-2, T-W-3, T-W-1, T-W-4M-1S-2
EL_1A_B02_W02
Ma wiedzę w zakresie zasad tworzenia algorytmów obliczeniowych.
EL_1A_W02C-1T-W-5, T-W-7, T-W-6, T-W-8, T-W-9M-1S-2
EL_1A_B02_W03
Ma wiedzę w zakresie technik programowania
EL_1A_W02C-2T-W-10, T-W-11, T-W-12, T-W-13, T-W-14M-1S-2

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
EL_1A_B02_U01
Student nabył umiejętność analizy i wytwarzania kodu oraz potrafi dokonać implementacji prostego problemu programistycznego
EL_1A_U08C-1T-L-3, T-L-1, T-L-2, T-L-5, T-L-4, T-L-6, T-L-7M-2S-1, S-3
EL_1A_B02_U02
Student samodzielnie potrafi zaimplementować złożony algorytm z wykorzystaniem narzędzi programowania strukturalnego.
EL_1A_U08C-2T-L-10, T-L-11, T-L-12, T-L-13, T-L-14, T-L-15, T-L-9, T-L-8M-2S-1, S-3

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
EL_1A_B02_W01
Ma wiedzę w zakresie binarnego kodowania podstawowych, ustandaryzowanych typów danych.
2,0Student uzyskał punktację w zakresie poniżej 50% pytań egzaminacyjnych lub bieżących, krótkich sprawdzianów z treści wykładów, przeprowadzanych przed przystąpieniem do zadań w ramach ćwiczeń laboratoryjnych.
3,0Student uzyskał punktację w zakresie 50-59% pytań egzaminacyjnych lub bieżących, krótkich sprawdzianów z treści wykładów, przeprowadzanych przed przystąpieniem do zadań w ramach ćwiczeń laboratoryjnych.
3,5Student uzyskał punktację w zakresie 60-69% pytań egzaminacyjnych lub bieżących, krótkich sprawdzianów z treści wykładów, przeprowadzanych przed przystąpieniem do zadań w ramach ćwiczeń laboratoryjnych.
4,0Student uzyskał punktację w zakresie 70-79% pytań egzaminacyjnych lub bieżących, krótkich sprawdzianów z treści wykładów, przeprowadzanych przed przystąpieniem do zadań w ramach ćwiczeń laboratoryjnych.
4,5Student uzyskał punktację w zakresie 80-89% pytań egzaminacyjnych lub bieżących, krótkich sprawdzianów z treści wykładów, przeprowadzanych przed przystąpieniem do zadań w ramach ćwiczeń laboratoryjnych.
5,0Student uzyskał punktację w zakresie 90-100% pytań egzaminacyjnych lub bieżących, krótkich sprawdzianów z treści wykładów, przeprowadzanych przed przystąpieniem do zadań w ramach ćwiczeń laboratoryjnych.
EL_1A_B02_W02
Ma wiedzę w zakresie zasad tworzenia algorytmów obliczeniowych.
2,0Student uzyskał punktację w zakresie poniżej 50% pytań egzaminacyjnych lub bieżących, krótkich sprawdzianów z treści wykładów, przeprowadzanych przed przystąpieniem do zadań w ramach ćwiczeń laboratoryjnych.
3,0Student uzyskał punktację w zakresie 50-59% pytań egzaminacyjnych lub bieżących, krótkich sprawdzianów z treści wykładów, przeprowadzanych przed przystąpieniem do zadań w ramach ćwiczeń laboratoryjnych.
3,5Student uzyskał punktację w zakresie 60-69% pytań egzaminacyjnych lub bieżących, krótkich sprawdzianów z treści wykładów, przeprowadzanych przed przystąpieniem do zadań w ramach ćwiczeń laboratoryjnych.
4,0Student uzyskał punktację w zakresie 70-79% pytań egzaminacyjnych lub bieżących, krótkich sprawdzianów z treści wykładów, przeprowadzanych przed przystąpieniem do zadań w ramach ćwiczeń laboratoryjnych.
4,5Student uzyskał punktację w zakresie 80-89% pytań egzaminacyjnych lub bieżących, krótkich sprawdzianów z treści wykładów, przeprowadzanych przed przystąpieniem do zadań w ramach ćwiczeń laboratoryjnych.
5,0Student uzyskał punktację w zakresie 90-100% pytań egzaminacyjnych lub bieżących, krótkich sprawdzianów z treści wykładów, przeprowadzanych przed przystąpieniem do zadań w ramach ćwiczeń laboratoryjnych.
EL_1A_B02_W03
Ma wiedzę w zakresie technik programowania
2,0Student uzyskał punktację w zakresie poniżej 50% pytań egzaminacyjnych lub bieżących, krótkich sprawdzianów z treści wykładów, przeprowadzanych przed przystąpieniem do zadań w ramach ćwiczeń laboratoryjnych.
3,0Student uzyskał punktację w zakresie 50-59% pytań egzaminacyjnych lub bieżących, krótkich sprawdzianów z treści wykładów, przeprowadzanych przed przystąpieniem do zadań w ramach ćwiczeń laboratoryjnych.
3,5Student uzyskał punktację w zakresie 60-69% pytań egzaminacyjnych lub bieżących, krótkich sprawdzianów z treści wykładów, przeprowadzanych przed przystąpieniem do zadań w ramach ćwiczeń laboratoryjnych.
4,0Student uzyskał punktację w zakresie 70-79% pytań egzaminacyjnych lub bieżących, krótkich sprawdzianów z treści wykładów, przeprowadzanych przed przystąpieniem do zadań w ramach ćwiczeń laboratoryjnych.
4,5Student uzyskał punktację w zakresie 80-89% pytań egzaminacyjnych lub bieżących, krótkich sprawdzianów z treści wykładów, przeprowadzanych przed przystąpieniem do zadań w ramach ćwiczeń laboratoryjnych.
5,0Student uzyskał punktację w zakresie 90-100% pytań egzaminacyjnych lub bieżących, krótkich sprawdzianów z treści wykładów, przeprowadzanych przed przystąpieniem do zadań w ramach ćwiczeń laboratoryjnych.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
EL_1A_B02_U01
Student nabył umiejętność analizy i wytwarzania kodu oraz potrafi dokonać implementacji prostego problemu programistycznego
2,0Student uzyskał punktację mniejszą niż 50% z pytań zadawanych podczas zaliczenia pierwszej części laboratorium.
3,0Student uzyskał punktację w zakresie 50-59% z pytań zadawanych podczas zaliczenia pierwszej części laboratorium.
3,5Student uzyskał punktację w zakresie 60-69% z pytań zadawanych podczas zaliczenia pierwszej części laboratorium.
4,0Student uzyskał punktację w zakresie 70-79% z pytań zadawanych podczas zaliczenia pierwszej części laboratorium.
4,5Student uzyskał punktację w zakresie 80-89% z pytań zadawanych podczas zaliczenia pierwszej części laboratorium.
5,0Student uzyskał punktację w zakresie 90-100% z pytań zadawanych podczas zaliczenia pierwszej części laboratorium.
EL_1A_B02_U02
Student samodzielnie potrafi zaimplementować złożony algorytm z wykorzystaniem narzędzi programowania strukturalnego.
2,0Student uzyskał punktację mniejszą niż 50% z pytań zadawanych podczas zaliczenia drugiej części laboratorium.
3,0Student uzyskał punktację w zakresie 50-59% z pytań zadawanych podczas zaliczenia drugiej części laboratorium.
3,5Student uzyskał punktację w zakresie 60-69% z pytań zadawanych podczas zaliczenia drugiej części laboratorium.
4,0Student uzyskał punktację w zakresie 70-79% z pytań zadawanych podczas zaliczenia drugiej części laboratorium.
4,5Student uzyskał punktację w zakresie 80-89% z pytań zadawanych podczas zaliczenia drugiej części laboratorium.
5,0Student uzyskał punktację w zakresie 90-100% z pytań zadawanych podczas zaliczenia drugiej części laboratorium.

Literatura podstawowa

  1. Jerzy Grębosz, Symfonia C++, Edition 2000, 2008
  2. Stephen Prata, Język C++. Szkoła programowania., Helion, 2012
  3. Piotr Wróblewski, Algorytmy struktury danych i techniki programowania, Helion, Gliwice, 2001, 2
  4. L.Banachowski, K.Diks, W.Rytter, Algorytmy i struktury danych, WNT-Wydawnictwa Naukowo-Techniczne Sp.z o.o., 2006

Literatura dodatkowa

  1. Thomas H. Cormen, Charles E. Leiserson, Ronald L. Rivest, Clifford Stein, Wprowadzenie do algorytmów, Wydawnictwa Naukowo - Techniczne, 2004

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Pierwszy program. Deklaracje zmiennych, wczytywanie i wyświetlanie danych. Kompilacja2
T-L-2Operatory, wyrażenia arytmetyczne, logiczne, bitowe, funkcje matematyczne2
T-L-3Instrukcje warunkowe2
T-L-4Instrukcje sterujące2
T-L-5Tablice jedno i dwuwymiarowe2
T-L-6Struktury i unie2
T-L-7Sprawdzian nr 12
T-L-8Wskaźniki i referencje2
T-L-9Dynamiczna alokacja pamięci2
T-L-10Funkcje - wprowadzenie2
T-L-11Funkcje – wskaźnik i referencja jako argument funkcji2
T-L-12Funkcje obsługujące typ tablicowy2
T-L-13Rekurencja2
T-L-14Czytanie i pisanie do plików2
T-L-15Sprawdzian nr 22
30

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Podstawowa struktura programu1
T-W-2Dyrektywy preprocesora, pliki nagłówkowe, linkowanie bibliotek1
T-W-3Typy, konwersje typów i operatory2
T-W-4Operacje wy/we, wyrażenia arytmetyczne, łańcuchy znaków2
T-W-5Instrukcje warunkowe1
T-W-6Iteracyjne instrukcje sterujące1
T-W-7Agregacja danych – tablice4
T-W-8Agregacja danych - struktury i unie2
T-W-9Wskaźniki i referencje2
T-W-10Zarządzanie pamięcią – stos i sterta4
T-W-11Modularyzacja programu - funkcje2
T-W-12Funkcje inline, przeciążanie nazw funkcji2
T-W-13Podstawowe algorytmy – obsługa danych tablicowych, rekurencja4
T-W-14Strumienie - obsługa strumieni wejścia i wyjścia, czytanie i pisanie do plików2
30

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach30
A-L-2Przygotowanie do zajęć6
A-L-3Samodzielne wykonywanie programów w domu.7
A-L-4Przygotowanie do sprawdzianów.5
A-L-5Konsultacje2
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach30
A-W-2Przygotowanie do zajęć (utrwalanie i powtarzanie materiału)17
A-W-3Praca własna z literaturą10
A-W-4Przygotowanie do egzaminu15
A-W-5Egzamin2
74
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięEL_1A_B02_W01Ma wiedzę w zakresie binarnego kodowania podstawowych, ustandaryzowanych typów danych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówEL_1A_W02Ma wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych z kierunkiem elektrotechnika.
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z podstawowymi pojęciami informatyki.
Treści programoweT-W-2Dyrektywy preprocesora, pliki nagłówkowe, linkowanie bibliotek
T-W-3Typy, konwersje typów i operatory
T-W-1Podstawowa struktura programu
T-W-4Operacje wy/we, wyrażenia arytmetyczne, łańcuchy znaków
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny z przykładami
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Sprawdzian końcowy z wykładów.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student uzyskał punktację w zakresie poniżej 50% pytań egzaminacyjnych lub bieżących, krótkich sprawdzianów z treści wykładów, przeprowadzanych przed przystąpieniem do zadań w ramach ćwiczeń laboratoryjnych.
3,0Student uzyskał punktację w zakresie 50-59% pytań egzaminacyjnych lub bieżących, krótkich sprawdzianów z treści wykładów, przeprowadzanych przed przystąpieniem do zadań w ramach ćwiczeń laboratoryjnych.
3,5Student uzyskał punktację w zakresie 60-69% pytań egzaminacyjnych lub bieżących, krótkich sprawdzianów z treści wykładów, przeprowadzanych przed przystąpieniem do zadań w ramach ćwiczeń laboratoryjnych.
4,0Student uzyskał punktację w zakresie 70-79% pytań egzaminacyjnych lub bieżących, krótkich sprawdzianów z treści wykładów, przeprowadzanych przed przystąpieniem do zadań w ramach ćwiczeń laboratoryjnych.
4,5Student uzyskał punktację w zakresie 80-89% pytań egzaminacyjnych lub bieżących, krótkich sprawdzianów z treści wykładów, przeprowadzanych przed przystąpieniem do zadań w ramach ćwiczeń laboratoryjnych.
5,0Student uzyskał punktację w zakresie 90-100% pytań egzaminacyjnych lub bieżących, krótkich sprawdzianów z treści wykładów, przeprowadzanych przed przystąpieniem do zadań w ramach ćwiczeń laboratoryjnych.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięEL_1A_B02_W02Ma wiedzę w zakresie zasad tworzenia algorytmów obliczeniowych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówEL_1A_W02Ma wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych z kierunkiem elektrotechnika.
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z podstawowymi pojęciami informatyki.
Treści programoweT-W-5Instrukcje warunkowe
T-W-7Agregacja danych – tablice
T-W-6Iteracyjne instrukcje sterujące
T-W-8Agregacja danych - struktury i unie
T-W-9Wskaźniki i referencje
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny z przykładami
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Sprawdzian końcowy z wykładów.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student uzyskał punktację w zakresie poniżej 50% pytań egzaminacyjnych lub bieżących, krótkich sprawdzianów z treści wykładów, przeprowadzanych przed przystąpieniem do zadań w ramach ćwiczeń laboratoryjnych.
3,0Student uzyskał punktację w zakresie 50-59% pytań egzaminacyjnych lub bieżących, krótkich sprawdzianów z treści wykładów, przeprowadzanych przed przystąpieniem do zadań w ramach ćwiczeń laboratoryjnych.
3,5Student uzyskał punktację w zakresie 60-69% pytań egzaminacyjnych lub bieżących, krótkich sprawdzianów z treści wykładów, przeprowadzanych przed przystąpieniem do zadań w ramach ćwiczeń laboratoryjnych.
4,0Student uzyskał punktację w zakresie 70-79% pytań egzaminacyjnych lub bieżących, krótkich sprawdzianów z treści wykładów, przeprowadzanych przed przystąpieniem do zadań w ramach ćwiczeń laboratoryjnych.
4,5Student uzyskał punktację w zakresie 80-89% pytań egzaminacyjnych lub bieżących, krótkich sprawdzianów z treści wykładów, przeprowadzanych przed przystąpieniem do zadań w ramach ćwiczeń laboratoryjnych.
5,0Student uzyskał punktację w zakresie 90-100% pytań egzaminacyjnych lub bieżących, krótkich sprawdzianów z treści wykładów, przeprowadzanych przed przystąpieniem do zadań w ramach ćwiczeń laboratoryjnych.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięEL_1A_B02_W03Ma wiedzę w zakresie technik programowania
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówEL_1A_W02Ma wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych z kierunkiem elektrotechnika.
Cel przedmiotuC-2Zapoznanie studentów z zakresem technik programowania strukturalnego w języku C++
Treści programoweT-W-10Zarządzanie pamięcią – stos i sterta
T-W-11Modularyzacja programu - funkcje
T-W-12Funkcje inline, przeciążanie nazw funkcji
T-W-13Podstawowe algorytmy – obsługa danych tablicowych, rekurencja
T-W-14Strumienie - obsługa strumieni wejścia i wyjścia, czytanie i pisanie do plików
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny z przykładami
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Sprawdzian końcowy z wykładów.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student uzyskał punktację w zakresie poniżej 50% pytań egzaminacyjnych lub bieżących, krótkich sprawdzianów z treści wykładów, przeprowadzanych przed przystąpieniem do zadań w ramach ćwiczeń laboratoryjnych.
3,0Student uzyskał punktację w zakresie 50-59% pytań egzaminacyjnych lub bieżących, krótkich sprawdzianów z treści wykładów, przeprowadzanych przed przystąpieniem do zadań w ramach ćwiczeń laboratoryjnych.
3,5Student uzyskał punktację w zakresie 60-69% pytań egzaminacyjnych lub bieżących, krótkich sprawdzianów z treści wykładów, przeprowadzanych przed przystąpieniem do zadań w ramach ćwiczeń laboratoryjnych.
4,0Student uzyskał punktację w zakresie 70-79% pytań egzaminacyjnych lub bieżących, krótkich sprawdzianów z treści wykładów, przeprowadzanych przed przystąpieniem do zadań w ramach ćwiczeń laboratoryjnych.
4,5Student uzyskał punktację w zakresie 80-89% pytań egzaminacyjnych lub bieżących, krótkich sprawdzianów z treści wykładów, przeprowadzanych przed przystąpieniem do zadań w ramach ćwiczeń laboratoryjnych.
5,0Student uzyskał punktację w zakresie 90-100% pytań egzaminacyjnych lub bieżących, krótkich sprawdzianów z treści wykładów, przeprowadzanych przed przystąpieniem do zadań w ramach ćwiczeń laboratoryjnych.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięEL_1A_B02_U01Student nabył umiejętność analizy i wytwarzania kodu oraz potrafi dokonać implementacji prostego problemu programistycznego
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówEL_1A_U08Potrafi rozwiązywać zadania i problemy występujące w obszarze elektrotechniki z wykorzystaniem metod i narzędzi inżynierskich w szczególności stosując techniki analityczne lub symulacyjne.
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z podstawowymi pojęciami informatyki.
Treści programoweT-L-3Instrukcje warunkowe
T-L-1Pierwszy program. Deklaracje zmiennych, wczytywanie i wyświetlanie danych. Kompilacja
T-L-2Operatory, wyrażenia arytmetyczne, logiczne, bitowe, funkcje matematyczne
T-L-5Tablice jedno i dwuwymiarowe
T-L-4Instrukcje sterujące
T-L-6Struktury i unie
T-L-7Sprawdzian nr 1
Metody nauczaniaM-2Praca w laboratorium komputerowym.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Zaliczenie laboratorium.
S-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie końcowe laboratorium.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student uzyskał punktację mniejszą niż 50% z pytań zadawanych podczas zaliczenia pierwszej części laboratorium.
3,0Student uzyskał punktację w zakresie 50-59% z pytań zadawanych podczas zaliczenia pierwszej części laboratorium.
3,5Student uzyskał punktację w zakresie 60-69% z pytań zadawanych podczas zaliczenia pierwszej części laboratorium.
4,0Student uzyskał punktację w zakresie 70-79% z pytań zadawanych podczas zaliczenia pierwszej części laboratorium.
4,5Student uzyskał punktację w zakresie 80-89% z pytań zadawanych podczas zaliczenia pierwszej części laboratorium.
5,0Student uzyskał punktację w zakresie 90-100% z pytań zadawanych podczas zaliczenia pierwszej części laboratorium.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięEL_1A_B02_U02Student samodzielnie potrafi zaimplementować złożony algorytm z wykorzystaniem narzędzi programowania strukturalnego.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówEL_1A_U08Potrafi rozwiązywać zadania i problemy występujące w obszarze elektrotechniki z wykorzystaniem metod i narzędzi inżynierskich w szczególności stosując techniki analityczne lub symulacyjne.
Cel przedmiotuC-2Zapoznanie studentów z zakresem technik programowania strukturalnego w języku C++
Treści programoweT-L-10Funkcje - wprowadzenie
T-L-11Funkcje – wskaźnik i referencja jako argument funkcji
T-L-12Funkcje obsługujące typ tablicowy
T-L-13Rekurencja
T-L-14Czytanie i pisanie do plików
T-L-15Sprawdzian nr 2
T-L-9Dynamiczna alokacja pamięci
T-L-8Wskaźniki i referencje
Metody nauczaniaM-2Praca w laboratorium komputerowym.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Zaliczenie laboratorium.
S-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie końcowe laboratorium.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student uzyskał punktację mniejszą niż 50% z pytań zadawanych podczas zaliczenia drugiej części laboratorium.
3,0Student uzyskał punktację w zakresie 50-59% z pytań zadawanych podczas zaliczenia drugiej części laboratorium.
3,5Student uzyskał punktację w zakresie 60-69% z pytań zadawanych podczas zaliczenia drugiej części laboratorium.
4,0Student uzyskał punktację w zakresie 70-79% z pytań zadawanych podczas zaliczenia drugiej części laboratorium.
4,5Student uzyskał punktację w zakresie 80-89% z pytań zadawanych podczas zaliczenia drugiej części laboratorium.
5,0Student uzyskał punktację w zakresie 90-100% z pytań zadawanych podczas zaliczenia drugiej części laboratorium.