Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Elektryczny - Elektrotechnika (S1)

Sylabus przedmiotu Inżynieryjne narzędzia komputerowe:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Elektrotechnika
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Inżynieryjne narzędzia komputerowe
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Maszyn i Napędów Elektrycznych
Nauczyciel odpowiedzialny Piotr Paplicki <Piotr.Paplicki@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 5,0 ECTS (formy) 5,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW1 30 2,00,62zaliczenie
laboratoriaL1 45 3,00,38zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawy technologii informatycznych, wiadomości z zakresu matematyki i geometrii.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów z zasadami graficznego odwzorowania konstrukcji.
C-2Zapoznanie studentów z zasadami tworzenia rysunkowej dokumentacji technicznej zawierającej schematy elektryczne, z wykorzystaniem grafiki komputerowej.
C-3Ukształtowanie umiejętności rysowania połączeń oraz schematów elektrycznych.
C-4Ukształtowanie umiejętności wykorzystania narzędzi CAD (AutoCad, SolidWorks) do odwzorowania konstrukcji w technice 2D i 3D.
C-5Ukształtowanie umiejętności tworzenia rysunków wykonawczych części maszynowych z wykorzystaniem narzędzi CAD.
C-6Ukształtowanie kompetencji działania w obszarze wykonywania dokumentacji technicznej.
C-7Zapoznanie studentów ze środowiskiem MATLAB do realizacji interaktywnych obliczeń inżynierskich i naukowych oraz symulacji komputerowych.
C-8Zapoznanie studentów z podstawowymi operacjami na typach danych dostępnych w MATLAB
C-9Ukształtowanie umiejętności wykorzystania oprogramowania MATLAB do przygotowywania wniosków z analizy danych.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Wprowadzenie do ćwiczeń laboratoryjnych. Organizacja, regulamin i forma zaliczenia ćwiczeń laboratoryjnych. Wprowadzenie do AutoCAD. (2h)2
T-L-2Ćwiczenie laboratoryjne z grafiki CAD (2D) - podstawy AutoCAD 1: tworzenie, edycja, wyodrębnianie danych rysunkowych, import obiektów 2D. (2h)2
T-L-3Ćwiczenie laboratoryjne z grafiki CAD (2D)- podstawy AutoCAD 2: tworzenie i edycja bloków rysunkowych. (2h)2
T-L-4Ćwiczenie laboratoryjne z grafiki CAD (2D)- podstawy AutoCAD 3: tworzenie schematów elektrycznych. (2h)2
T-L-5Ćwiczenie laboratoryjne z grafiki CAD (2D)- podstawy AutoCAD 4: tworzenie planów instalacji elektrycznych. (2h)2
T-L-6Ćwiczenie laboratoryjne z grafiki CAD (3D) - podstawy AutoCAD 5: tworzenie brył z ich rzutów prostokątnych-wstęp do modelowania bryłowego 3D. (2h)2
T-L-7Ćwiczenie laboratoryjne z grafiki CAD (3D) - podstawy AutoCAD 6: tworzenie elementarnych modeli w przestrzeni 3D. (6h)2
T-L-8Ćwiczenie laboratoryjne z grafiki CAD (3D) - podstawy AutoCAD 7: tworzenie rysunków złożeniowych konstrukcji mechanicznych. (2h)2
T-L-9Ćwiczenie laboratoryjne z grafiki CAD (3D) - podstawy AutoCAD 8: tworzenie rysunku wykonawczego na podstawie modelu metalowego elementu maszynowego. (2h)2
T-L-10Ćwiczenie laboratoryjne z grafiki CAD (2D) - podstawy SolidWorks 1: tworzenie, edycja i import obiektów 2D. (2h)2
T-L-11Ćwiczenie laboratoryjne z grafiki CAD (3D) - podstawy SolidWorks 2: tworzenie brył z ich rzutów prostokątnych. (2h)2
T-L-12Ćwiczenie laboratoryjne z grafiki CAD (3D) - podstawy SolidWorks 3: tworzenie elementarnych modeli w przestrzeni 3D. (6h)2
T-L-13Ćwiczenie laboratoryjne z grafiki CAD (3D) - podstawy SolidWorks 4: tworzenie rysunków złożeniowych konstrukcji mechanicznych. (2h)2
T-L-14Ćwiczenie laboratoryjne z grafiki CAD (3D) - podstawy SolidWorks 5: tworzenie rysunku wykonawczego na podstawie modelu metalowego elementu maszynowego. (2h)2
T-L-15Opracowanie rysunku technicznego/wykonawczego - praca własna. (5h)2
T-L-16Wprowadzenie do ćwiczeń laboratoryjnych. Organizacja, regulamin i forma zaliczenia ćwiczeń laboratoryjnych z interaktywnego środowiska obliczeniowego. Wprowadzenie do MATLAB. (2h)2
T-L-17Ćwiczenie laboratoryjne z interaktywnego środowiska obliczeniowego - operacje na wektorach i macierzach. (2h)2
T-L-18Ćwiczenie laboratoryjne z interaktywnego środowiska obliczeniowego - wizualizacja danych. (2h)2
T-L-19Ćwiczenie laboratoryjne z interaktywnego środowiska obliczeniowego - tworzenie własnych funkcji i skryptów. (4h)4
T-L-20Ćwiczenie laboratoryjne z interaktywnego środowiska obliczeniowego - podstawowe metody analizy danych oraz praca na rozbudowanych typach danych. (4h)4
T-L-21Sprawdzan. (1h)1
45
wykłady
T-W-1Znormalizowane elementy rysunku technicznego. Rzutowanie prostokątne i aksonometryczne. (1h)1
T-W-2Przedstawianie konstrukcji i elementów maszynowych poprzez widoki, przekroje. Uproszczenia rysunkowe. (2h)2
T-W-3Wymiarowanie elementów maszynowych. Tolerowanie wymiarów liniowych, kształtu i położenia. Pasowania w budowie maszyn. (2h)2
T-W-4Elementy rysunku elektrycznego-plany, schematy. (2h)2
T-W-5Podstawy posługiwania się narzędziami grafiki komputerowej. Zastosowanie oprogramowania AutoCAD w działalności inżynierskiej. (4h)4
T-W-6Zastosowanie oprogramowania SolidWorks w działalności inżynierskiej. (2h)2
T-W-7Rysunki wykonawcze części oraz rysunki złożeniowe zespołów maszynowych. Zaliczenie wykładu. (2h)2
T-W-8Interaktywne środowisko do obliczeń inżynierskich oraz symulacji komputerowych. Wstęp do oprogramowania MATLAB. (2h)2
T-W-9Zapoznanie się ze składnią języka oraz podstawowymi typami danych. (3h)3
T-W-10Podstawowe metody analizy danych. (3h)3
T-W-11Wizualizacja danych jedno- i wielowymiarowych. (3h)3
T-W-12Rozbudowane typy danych. (2h)2
T-W-13Przykłady zastosowania interaktywnego środowiska obliczeniowego do prac inżynierskich. Zaliczenie wykładu. (2h)2
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Uczestnictwo w ćwiczeniach laboratoryjnych.45
A-L-2Przygotowanie do zajęć oraz sporządzenie sprawozdania z ćwiczeń laboratoryjnych.28
A-L-3Konsultacje2
75
wykłady
A-W-1Udział w wykładach.30
A-W-2Samodzielne studiowanie tematyki zajęć oraz przygotowanie się do zaliczenia wykładu.20
50

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metoda podająca/wykład informacyjny.
M-2Metoda praktyczna/ćwiczenia laboratoryjne.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Ocena wystawiona po zakończeniu wykładów na podstawie wyniku testu z zaliczenia treści wykładów.
S-2Ocena podsumowująca: Ocena wystawiona po zakończeniu całego cyklu ćwiczeń laboratoryjnych na podstawie samodzielnie przygotowanego i przedstawionego przez studenta sprawozdania z ćwiczeń.
S-3Ocena podsumowująca: Ocena wystawiona po zakończeniu całego cyklu ćwiczeń laboratoryjnych z interaktywnego środowiska obliczeniowego na podstawie odpowiedzi ustnej.

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
EL_1A_B04_W01
Student zna i rozumie graficzne odwzorowanie konstrukcji poprzez rzutowanie prostokątne i aksonometryczne z wykorzystaniem widoków i przekrojów rysunkowych oraz zna zasady wymiarowania i oznaczania tolerancji wymiarów.
EL_1A_W06C-1, C-2T-W-1, T-W-3, T-W-5, T-W-6, T-W-2, T-W-7M-1S-1
EL_1A_B04_W02
Student zna i rozumie połączenia oraz schematy elektryczne.
EL_1A_W06C-1, C-2T-W-4, T-W-5M-1S-1
EL_1A_B04_W03
Student zna podstawowe metody analizy i wizualizacji danych oraz sposoby wykorzystania interaktywnego środowiska obliczeniowego do realizacji podstawowych zadań inżynierskich
EL_1A_W06C-7, C-8T-W-11, T-W-13, T-W-10, T-W-12, T-W-9, T-W-8M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
EL_1A_B04_U01
Student potrafi rysować połączenia oraz schematy elektryczne.
EL_1A_U08C-3T-L-3, T-L-4, T-L-1, T-L-5, T-L-16, T-L-2M-2S-2
EL_1A_B04_U02
Student potrafi wykorzystać grafikę komputerową (AutoCAD/SolidWorks) do odwzorowania konstrukcji w technice 2D i 3D.
EL_1A_U08C-4T-L-12, T-L-10, T-L-13, T-L-6, T-L-16, T-L-8, T-L-15, T-L-7, T-L-11M-2S-2
EL_1A_B04_U03
Student potrafi sporządzić rysunek wykonawczy danej części maszynowej.
EL_1A_U08C-5T-L-16, T-L-14, T-L-15, T-L-9M-2S-2
EL_1A_B04_U04
Student potrafi wykorzystać interaktywne środowisko obliczeniowe do realizacji prostych analiz danych
EL_1A_U08C-9T-L-16, T-L-18, T-L-17, T-L-19, T-L-21, T-L-20M-2S-3

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
EL_1A_B04_K01
Student potrafi działać w obszarze wykonywania dokumentacji technicznej, rozumie potrzeby i zna możliwości dokształcania się w zakresie technik CAD w obszarze elektrotechniki.
EL_1A_K01C-6T-W-1, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-2, T-W-7, T-L-3, T-L-12, T-L-4, T-L-1, T-L-5, T-L-10, T-L-13, T-L-6, T-L-16, T-L-8, T-L-14, T-L-15, T-L-9, T-L-2, T-L-7, T-L-11M-1, M-2S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
EL_1A_B04_W01
Student zna i rozumie graficzne odwzorowanie konstrukcji poprzez rzutowanie prostokątne i aksonometryczne z wykorzystaniem widoków i przekrojów rysunkowych oraz zna zasady wymiarowania i oznaczania tolerancji wymiarów.
2,0Student uzyskał poniżej 50% punktów z części testu dotyczącego efektu kształcenia.
3,0Student uzyskał pomiędzy 50% a 60% punktów z części testu dotyczącego efektu kształcenia.
3,5Student uzyskał pomiędzy 61% a 70% punktów z części testu dotyczącego efektu kształcenia.
4,0Student uzyskał pomiędzy 71% a 80% punktów z części testu dotyczącego efektu kształcenia.
4,5Student uzyskał pomiędzy 81% a 90% punktów z części testu dotyczącego efektu kształcenia.
5,0Student uzyskał powyżej 90% punktów z części testu dotyczącego efektu kształcenia.
EL_1A_B04_W02
Student zna i rozumie połączenia oraz schematy elektryczne.
2,0Student uzyskał poniżej 50% punktów z części testu dotyczącego efektu kształcenia.
3,0Student uzyskał pomiędzy 50% a 60% punktów z części testu dotyczącego efektu kształcenia.
3,5Student uzyskał pomiędzy 61% a 70% punktów z części testu dotyczącego efektu kształcenia.
4,0Student uzyskał pomiędzy 71% a 80% punktów z części testu dotyczącego efektu kształcenia.
4,5Student uzyskał pomiędzy 81% a 90% punktów z części testu dotyczącego efektu kształcenia.
5,0Student uzyskał powyżej 90% punktów z części testu dotyczącego efektu kształcenia.
EL_1A_B04_W03
Student zna podstawowe metody analizy i wizualizacji danych oraz sposoby wykorzystania interaktywnego środowiska obliczeniowego do realizacji podstawowych zadań inżynierskich
2,0Student uzyskał poniżej 50% punktów z części testu dotyczącego efektu kształcenia.
3,0Student uzyskał pomiędzy 50% a 60% punktów z części testu dotyczącego efektu kształcenia.
3,5Student uzyskał pomiędzy 61% a 70% punktów z części testu dotyczącego efektu kształcenia.
4,0Student uzyskał pomiędzy 71% a 80% punktów z części testu dotyczącego efektu kształcenia.
4,5Student uzyskał pomiędzy 81% a 90% punktów z części testu dotyczącego efektu kształcenia.
5,0Student uzyskał pomiędzy 91% a 100% punktów z części testu dotyczącego efektu kształcenia.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
EL_1A_B04_U01
Student potrafi rysować połączenia oraz schematy elektryczne.
2,0Student nie złożył sprawozdania z ćwiczeń laboratoryjnych lub student złożył sprawozdanie, w którym zadanie, z części dotyczącej efektu kształcenia, zostało zrealizowane w zakresie 0-50%.
3,0Student złożył sprawozdanie z ćwiczeń laboratoryjnych i zadanie, z części dotyczącej efektu kształcenia, zostało zrealizowane w zakresie 51-60%.
3,5Student złożył sprawozdanie z ćwiczeń laboratoryjnych i zadanie, z części dotyczącej efektu kształcenia, zostało zrealizowane w zakresie 61-70%.
4,0Student złożył sprawozdanie z ćwiczeń laboratoryjnych i zadanie, z części dotyczącej efektu kształcenia, zostało zrealizowane w zakresie 71-80%.
4,5Student złożył sprawozdanie z ćwiczeń laboratoryjnych i zadanie, z części dotyczącej efektu kształcenia, zostało zrealizowane w zakresie 81-90%.
5,0Student złożył sprawozdanie z ćwiczeń laboratoryjnych i zadanie, z części dotyczącej efektu kształcenia, zostało zrealizowane w zakresie 91-100%.
EL_1A_B04_U02
Student potrafi wykorzystać grafikę komputerową (AutoCAD/SolidWorks) do odwzorowania konstrukcji w technice 2D i 3D.
2,0Student nie złożył sprawozdania z ćwiczeń laboratoryjnych lub student złożył sprawozdanie, w którym zadanie, z części dotyczącej efektu kształcenia, zostało zrealizowane w zakresie 0-50%.
3,0Student złożył sprawozdanie z ćwiczeń laboratoryjnych i zadanie, z części dotyczącej efektu kształcenia, zostało zrealizowane w zakresie 51-60%.
3,5Student złożył sprawozdanie z ćwiczeń laboratoryjnych i zadanie, z części dotyczącej efektu kształcenia, zostało zrealizowane w zakresie 61-70%.
4,0Student złożył sprawozdanie z ćwiczeń laboratoryjnych i zadanie, z części dotyczącej efektu kształcenia, zostało zrealizowane w zakresie 71-80%.
4,5Student złożył sprawozdanie z ćwiczeń laboratoryjnych i zadanie, z części dotyczącej efektu kształcenia, zostało zrealizowane w zakresie 81-90%.
5,0Student złożył sprawozdanie z ćwiczeń laboratoryjnych i zadanie, z części dotyczącej efektu kształcenia, zostało zrealizowane w zakresie 91-100%.
EL_1A_B04_U03
Student potrafi sporządzić rysunek wykonawczy danej części maszynowej.
2,0Student nie złożył sprawozdania z ćwiczeń laboratoryjnych lub student złożył sprawozdanie, w którym zadanie, z części dotyczącej efektu kształcenia, zostało zrealizowane w zakresie 0-50%.
3,0Student złożył sprawozdanie z ćwiczeń laboratoryjnych i zadanie, z części dotyczącej efektu kształcenia, zostało zrealizowane w zakresie 51-60%.
3,5Student złożył sprawozdanie z ćwiczeń laboratoryjnych i zadanie, z części dotyczącej efektu kształcenia, zostało zrealizowane w zakresie 61-70%.
4,0Student złożył sprawozdanie z ćwiczeń laboratoryjnych i zadanie, z części dotyczącej efektu kształcenia, zostało zrealizowane w zakresie 71-80%.
4,5Student złożył sprawozdanie z ćwiczeń laboratoryjnych i zadanie, z części dotyczącej efektu kształcenia, zostało zrealizowane w zakresie 81-90%.
5,0Student złożył sprawozdanie z ćwiczeń laboratoryjnych i zadanie, z części dotyczącej efektu kształcenia, zostało zrealizowane w zakresie 91-100%.
EL_1A_B04_U04
Student potrafi wykorzystać interaktywne środowisko obliczeniowe do realizacji prostych analiz danych
2,0Student uzyskał punktację w zakresie poniżej 50% z pytań zadawanych podczas zaliczenia części laboratoryjnej.
3,0Student uzyskał punktację w zakresie 50-60% z pytań zadawanych podczas zaliczenia części laboratoryjnej.
3,5Student uzyskał punktację w zakresie 61-70% z pytań zadawanych podczas zaliczenia części laboratoryjnej.
4,0Student uzyskał punktację w zakresie 71-80% z pytań zadawanych podczas zaliczenia części laboratoryjnej.
4,5Student uzyskał punktację w zakresie 81-90% z pytań zadawanych podczas zaliczenia części laboratoryjnej.
5,0Student uzyskał punktację w zakresie 91-100% z pytań zadawanych podczas zaliczenia części laboratoryjnej.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
EL_1A_B04_K01
Student potrafi działać w obszarze wykonywania dokumentacji technicznej, rozumie potrzeby i zna możliwości dokształcania się w zakresie technik CAD w obszarze elektrotechniki.
2,0Student nie podejmuje działania w obszarze wykonywania dokumentacji technicznej.
3,0Student bierze czynny udział w działaniu w obszarze wykonywania dokumentacji technicznej.
3,5Student bierze czynny udział w działaniu w obszarze wykonywania dokumentacji technicznej. Rozumie potrzeby dokształcania się w zakresie technik CAD w obszarze elektrotechniki.
4,0Student bierze czynny udział w działaniu w obszarze wykonywania dokumentacji technicznej. Rozumie potrzeby i zna możliwości dokształcania się w zakresie technik CAD w obszarze elektrotechniki.
4,5Student bierze czynny udział w działaniu w obszarze wykonywania dokumentacji technicznej. Rozumie potrzeby i zna możliwości dokształcania się w zakresie technik CAD w obszarze elektrotechniki, potrafi podać przykład.
5,0Student bierze czynny udział w działaniu w obszarze wykonywania dokumentacji technicznej. Rozumie potrzeby i zna możliwości dokształcania się w zakresie technik CAD w obszarze elektrotechniki, potrafi podać konkretne przykłady.

Literatura podstawowa

  1. Michel K, Sapiński T, Czytam rysunek techniczny, WSiP, Warszawa, 1999, szóste
  2. Otto F., Otto E., Podręcznik geometrii wykreślnej, WNT, Warszawa, 2000
  3. Dobrzański T., Rysunek Techniczny Maszynowy, WNT, 2004
  4. Mrozek B, Mrozek Z, MATLAB i Simulink. Poradnik użytkownika. Wydanie IV, Helion, ul. Kościuszki 1c, 44-100 Gliwice, 2018, IV

Literatura dodatkowa

  1. Pikoń A., Pierwsze kroki AutoCAD 2009 PL, Helion, 2009
  2. Larose, D., Odkrywanie wiedzy z danych, PWN, Warszawa, 2006
  3. Wilke, C., Podstawy wizualizacji danych, Helion, ul. Kościuszki 1c, 44-100 Gliwice, 2020

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Wprowadzenie do ćwiczeń laboratoryjnych. Organizacja, regulamin i forma zaliczenia ćwiczeń laboratoryjnych. Wprowadzenie do AutoCAD. (2h)2
T-L-2Ćwiczenie laboratoryjne z grafiki CAD (2D) - podstawy AutoCAD 1: tworzenie, edycja, wyodrębnianie danych rysunkowych, import obiektów 2D. (2h)2
T-L-3Ćwiczenie laboratoryjne z grafiki CAD (2D)- podstawy AutoCAD 2: tworzenie i edycja bloków rysunkowych. (2h)2
T-L-4Ćwiczenie laboratoryjne z grafiki CAD (2D)- podstawy AutoCAD 3: tworzenie schematów elektrycznych. (2h)2
T-L-5Ćwiczenie laboratoryjne z grafiki CAD (2D)- podstawy AutoCAD 4: tworzenie planów instalacji elektrycznych. (2h)2
T-L-6Ćwiczenie laboratoryjne z grafiki CAD (3D) - podstawy AutoCAD 5: tworzenie brył z ich rzutów prostokątnych-wstęp do modelowania bryłowego 3D. (2h)2
T-L-7Ćwiczenie laboratoryjne z grafiki CAD (3D) - podstawy AutoCAD 6: tworzenie elementarnych modeli w przestrzeni 3D. (6h)2
T-L-8Ćwiczenie laboratoryjne z grafiki CAD (3D) - podstawy AutoCAD 7: tworzenie rysunków złożeniowych konstrukcji mechanicznych. (2h)2
T-L-9Ćwiczenie laboratoryjne z grafiki CAD (3D) - podstawy AutoCAD 8: tworzenie rysunku wykonawczego na podstawie modelu metalowego elementu maszynowego. (2h)2
T-L-10Ćwiczenie laboratoryjne z grafiki CAD (2D) - podstawy SolidWorks 1: tworzenie, edycja i import obiektów 2D. (2h)2
T-L-11Ćwiczenie laboratoryjne z grafiki CAD (3D) - podstawy SolidWorks 2: tworzenie brył z ich rzutów prostokątnych. (2h)2
T-L-12Ćwiczenie laboratoryjne z grafiki CAD (3D) - podstawy SolidWorks 3: tworzenie elementarnych modeli w przestrzeni 3D. (6h)2
T-L-13Ćwiczenie laboratoryjne z grafiki CAD (3D) - podstawy SolidWorks 4: tworzenie rysunków złożeniowych konstrukcji mechanicznych. (2h)2
T-L-14Ćwiczenie laboratoryjne z grafiki CAD (3D) - podstawy SolidWorks 5: tworzenie rysunku wykonawczego na podstawie modelu metalowego elementu maszynowego. (2h)2
T-L-15Opracowanie rysunku technicznego/wykonawczego - praca własna. (5h)2
T-L-16Wprowadzenie do ćwiczeń laboratoryjnych. Organizacja, regulamin i forma zaliczenia ćwiczeń laboratoryjnych z interaktywnego środowiska obliczeniowego. Wprowadzenie do MATLAB. (2h)2
T-L-17Ćwiczenie laboratoryjne z interaktywnego środowiska obliczeniowego - operacje na wektorach i macierzach. (2h)2
T-L-18Ćwiczenie laboratoryjne z interaktywnego środowiska obliczeniowego - wizualizacja danych. (2h)2
T-L-19Ćwiczenie laboratoryjne z interaktywnego środowiska obliczeniowego - tworzenie własnych funkcji i skryptów. (4h)4
T-L-20Ćwiczenie laboratoryjne z interaktywnego środowiska obliczeniowego - podstawowe metody analizy danych oraz praca na rozbudowanych typach danych. (4h)4
T-L-21Sprawdzan. (1h)1
45

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Znormalizowane elementy rysunku technicznego. Rzutowanie prostokątne i aksonometryczne. (1h)1
T-W-2Przedstawianie konstrukcji i elementów maszynowych poprzez widoki, przekroje. Uproszczenia rysunkowe. (2h)2
T-W-3Wymiarowanie elementów maszynowych. Tolerowanie wymiarów liniowych, kształtu i położenia. Pasowania w budowie maszyn. (2h)2
T-W-4Elementy rysunku elektrycznego-plany, schematy. (2h)2
T-W-5Podstawy posługiwania się narzędziami grafiki komputerowej. Zastosowanie oprogramowania AutoCAD w działalności inżynierskiej. (4h)4
T-W-6Zastosowanie oprogramowania SolidWorks w działalności inżynierskiej. (2h)2
T-W-7Rysunki wykonawcze części oraz rysunki złożeniowe zespołów maszynowych. Zaliczenie wykładu. (2h)2
T-W-8Interaktywne środowisko do obliczeń inżynierskich oraz symulacji komputerowych. Wstęp do oprogramowania MATLAB. (2h)2
T-W-9Zapoznanie się ze składnią języka oraz podstawowymi typami danych. (3h)3
T-W-10Podstawowe metody analizy danych. (3h)3
T-W-11Wizualizacja danych jedno- i wielowymiarowych. (3h)3
T-W-12Rozbudowane typy danych. (2h)2
T-W-13Przykłady zastosowania interaktywnego środowiska obliczeniowego do prac inżynierskich. Zaliczenie wykładu. (2h)2
30

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Uczestnictwo w ćwiczeniach laboratoryjnych.45
A-L-2Przygotowanie do zajęć oraz sporządzenie sprawozdania z ćwiczeń laboratoryjnych.28
A-L-3Konsultacje2
75
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Udział w wykładach.30
A-W-2Samodzielne studiowanie tematyki zajęć oraz przygotowanie się do zaliczenia wykładu.20
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięEL_1A_B04_W01Student zna i rozumie graficzne odwzorowanie konstrukcji poprzez rzutowanie prostokątne i aksonometryczne z wykorzystaniem widoków i przekrojów rysunkowych oraz zna zasady wymiarowania i oznaczania tolerancji wymiarów.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówEL_1A_W06Zna metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich w obszarze elektrotechniki.
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z zasadami graficznego odwzorowania konstrukcji.
C-2Zapoznanie studentów z zasadami tworzenia rysunkowej dokumentacji technicznej zawierającej schematy elektryczne, z wykorzystaniem grafiki komputerowej.
Treści programoweT-W-1Znormalizowane elementy rysunku technicznego. Rzutowanie prostokątne i aksonometryczne. (1h)
T-W-3Wymiarowanie elementów maszynowych. Tolerowanie wymiarów liniowych, kształtu i położenia. Pasowania w budowie maszyn. (2h)
T-W-5Podstawy posługiwania się narzędziami grafiki komputerowej. Zastosowanie oprogramowania AutoCAD w działalności inżynierskiej. (4h)
T-W-6Zastosowanie oprogramowania SolidWorks w działalności inżynierskiej. (2h)
T-W-2Przedstawianie konstrukcji i elementów maszynowych poprzez widoki, przekroje. Uproszczenia rysunkowe. (2h)
T-W-7Rysunki wykonawcze części oraz rysunki złożeniowe zespołów maszynowych. Zaliczenie wykładu. (2h)
Metody nauczaniaM-1Metoda podająca/wykład informacyjny.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena wystawiona po zakończeniu wykładów na podstawie wyniku testu z zaliczenia treści wykładów.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student uzyskał poniżej 50% punktów z części testu dotyczącego efektu kształcenia.
3,0Student uzyskał pomiędzy 50% a 60% punktów z części testu dotyczącego efektu kształcenia.
3,5Student uzyskał pomiędzy 61% a 70% punktów z części testu dotyczącego efektu kształcenia.
4,0Student uzyskał pomiędzy 71% a 80% punktów z części testu dotyczącego efektu kształcenia.
4,5Student uzyskał pomiędzy 81% a 90% punktów z części testu dotyczącego efektu kształcenia.
5,0Student uzyskał powyżej 90% punktów z części testu dotyczącego efektu kształcenia.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięEL_1A_B04_W02Student zna i rozumie połączenia oraz schematy elektryczne.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówEL_1A_W06Zna metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich w obszarze elektrotechniki.
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z zasadami graficznego odwzorowania konstrukcji.
C-2Zapoznanie studentów z zasadami tworzenia rysunkowej dokumentacji technicznej zawierającej schematy elektryczne, z wykorzystaniem grafiki komputerowej.
Treści programoweT-W-4Elementy rysunku elektrycznego-plany, schematy. (2h)
T-W-5Podstawy posługiwania się narzędziami grafiki komputerowej. Zastosowanie oprogramowania AutoCAD w działalności inżynierskiej. (4h)
Metody nauczaniaM-1Metoda podająca/wykład informacyjny.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena wystawiona po zakończeniu wykładów na podstawie wyniku testu z zaliczenia treści wykładów.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student uzyskał poniżej 50% punktów z części testu dotyczącego efektu kształcenia.
3,0Student uzyskał pomiędzy 50% a 60% punktów z części testu dotyczącego efektu kształcenia.
3,5Student uzyskał pomiędzy 61% a 70% punktów z części testu dotyczącego efektu kształcenia.
4,0Student uzyskał pomiędzy 71% a 80% punktów z części testu dotyczącego efektu kształcenia.
4,5Student uzyskał pomiędzy 81% a 90% punktów z części testu dotyczącego efektu kształcenia.
5,0Student uzyskał powyżej 90% punktów z części testu dotyczącego efektu kształcenia.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięEL_1A_B04_W03Student zna podstawowe metody analizy i wizualizacji danych oraz sposoby wykorzystania interaktywnego środowiska obliczeniowego do realizacji podstawowych zadań inżynierskich
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówEL_1A_W06Zna metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich w obszarze elektrotechniki.
Cel przedmiotuC-7Zapoznanie studentów ze środowiskiem MATLAB do realizacji interaktywnych obliczeń inżynierskich i naukowych oraz symulacji komputerowych.
C-8Zapoznanie studentów z podstawowymi operacjami na typach danych dostępnych w MATLAB
Treści programoweT-W-11Wizualizacja danych jedno- i wielowymiarowych. (3h)
T-W-13Przykłady zastosowania interaktywnego środowiska obliczeniowego do prac inżynierskich. Zaliczenie wykładu. (2h)
T-W-10Podstawowe metody analizy danych. (3h)
T-W-12Rozbudowane typy danych. (2h)
T-W-9Zapoznanie się ze składnią języka oraz podstawowymi typami danych. (3h)
T-W-8Interaktywne środowisko do obliczeń inżynierskich oraz symulacji komputerowych. Wstęp do oprogramowania MATLAB. (2h)
Metody nauczaniaM-1Metoda podająca/wykład informacyjny.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena wystawiona po zakończeniu wykładów na podstawie wyniku testu z zaliczenia treści wykładów.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student uzyskał poniżej 50% punktów z części testu dotyczącego efektu kształcenia.
3,0Student uzyskał pomiędzy 50% a 60% punktów z części testu dotyczącego efektu kształcenia.
3,5Student uzyskał pomiędzy 61% a 70% punktów z części testu dotyczącego efektu kształcenia.
4,0Student uzyskał pomiędzy 71% a 80% punktów z części testu dotyczącego efektu kształcenia.
4,5Student uzyskał pomiędzy 81% a 90% punktów z części testu dotyczącego efektu kształcenia.
5,0Student uzyskał pomiędzy 91% a 100% punktów z części testu dotyczącego efektu kształcenia.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięEL_1A_B04_U01Student potrafi rysować połączenia oraz schematy elektryczne.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówEL_1A_U08Potrafi rozwiązywać zadania i problemy występujące w obszarze elektrotechniki z wykorzystaniem metod i narzędzi inżynierskich w szczególności stosując techniki analityczne lub symulacyjne.
Cel przedmiotuC-3Ukształtowanie umiejętności rysowania połączeń oraz schematów elektrycznych.
Treści programoweT-L-3Ćwiczenie laboratoryjne z grafiki CAD (2D)- podstawy AutoCAD 2: tworzenie i edycja bloków rysunkowych. (2h)
T-L-4Ćwiczenie laboratoryjne z grafiki CAD (2D)- podstawy AutoCAD 3: tworzenie schematów elektrycznych. (2h)
T-L-1Wprowadzenie do ćwiczeń laboratoryjnych. Organizacja, regulamin i forma zaliczenia ćwiczeń laboratoryjnych. Wprowadzenie do AutoCAD. (2h)
T-L-5Ćwiczenie laboratoryjne z grafiki CAD (2D)- podstawy AutoCAD 4: tworzenie planów instalacji elektrycznych. (2h)
T-L-16Wprowadzenie do ćwiczeń laboratoryjnych. Organizacja, regulamin i forma zaliczenia ćwiczeń laboratoryjnych z interaktywnego środowiska obliczeniowego. Wprowadzenie do MATLAB. (2h)
T-L-2Ćwiczenie laboratoryjne z grafiki CAD (2D) - podstawy AutoCAD 1: tworzenie, edycja, wyodrębnianie danych rysunkowych, import obiektów 2D. (2h)
Metody nauczaniaM-2Metoda praktyczna/ćwiczenia laboratoryjne.
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena wystawiona po zakończeniu całego cyklu ćwiczeń laboratoryjnych na podstawie samodzielnie przygotowanego i przedstawionego przez studenta sprawozdania z ćwiczeń.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie złożył sprawozdania z ćwiczeń laboratoryjnych lub student złożył sprawozdanie, w którym zadanie, z części dotyczącej efektu kształcenia, zostało zrealizowane w zakresie 0-50%.
3,0Student złożył sprawozdanie z ćwiczeń laboratoryjnych i zadanie, z części dotyczącej efektu kształcenia, zostało zrealizowane w zakresie 51-60%.
3,5Student złożył sprawozdanie z ćwiczeń laboratoryjnych i zadanie, z części dotyczącej efektu kształcenia, zostało zrealizowane w zakresie 61-70%.
4,0Student złożył sprawozdanie z ćwiczeń laboratoryjnych i zadanie, z części dotyczącej efektu kształcenia, zostało zrealizowane w zakresie 71-80%.
4,5Student złożył sprawozdanie z ćwiczeń laboratoryjnych i zadanie, z części dotyczącej efektu kształcenia, zostało zrealizowane w zakresie 81-90%.
5,0Student złożył sprawozdanie z ćwiczeń laboratoryjnych i zadanie, z części dotyczącej efektu kształcenia, zostało zrealizowane w zakresie 91-100%.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięEL_1A_B04_U02Student potrafi wykorzystać grafikę komputerową (AutoCAD/SolidWorks) do odwzorowania konstrukcji w technice 2D i 3D.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówEL_1A_U08Potrafi rozwiązywać zadania i problemy występujące w obszarze elektrotechniki z wykorzystaniem metod i narzędzi inżynierskich w szczególności stosując techniki analityczne lub symulacyjne.
Cel przedmiotuC-4Ukształtowanie umiejętności wykorzystania narzędzi CAD (AutoCad, SolidWorks) do odwzorowania konstrukcji w technice 2D i 3D.
Treści programoweT-L-12Ćwiczenie laboratoryjne z grafiki CAD (3D) - podstawy SolidWorks 3: tworzenie elementarnych modeli w przestrzeni 3D. (6h)
T-L-10Ćwiczenie laboratoryjne z grafiki CAD (2D) - podstawy SolidWorks 1: tworzenie, edycja i import obiektów 2D. (2h)
T-L-13Ćwiczenie laboratoryjne z grafiki CAD (3D) - podstawy SolidWorks 4: tworzenie rysunków złożeniowych konstrukcji mechanicznych. (2h)
T-L-6Ćwiczenie laboratoryjne z grafiki CAD (3D) - podstawy AutoCAD 5: tworzenie brył z ich rzutów prostokątnych-wstęp do modelowania bryłowego 3D. (2h)
T-L-16Wprowadzenie do ćwiczeń laboratoryjnych. Organizacja, regulamin i forma zaliczenia ćwiczeń laboratoryjnych z interaktywnego środowiska obliczeniowego. Wprowadzenie do MATLAB. (2h)
T-L-8Ćwiczenie laboratoryjne z grafiki CAD (3D) - podstawy AutoCAD 7: tworzenie rysunków złożeniowych konstrukcji mechanicznych. (2h)
T-L-15Opracowanie rysunku technicznego/wykonawczego - praca własna. (5h)
T-L-7Ćwiczenie laboratoryjne z grafiki CAD (3D) - podstawy AutoCAD 6: tworzenie elementarnych modeli w przestrzeni 3D. (6h)
T-L-11Ćwiczenie laboratoryjne z grafiki CAD (3D) - podstawy SolidWorks 2: tworzenie brył z ich rzutów prostokątnych. (2h)
Metody nauczaniaM-2Metoda praktyczna/ćwiczenia laboratoryjne.
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena wystawiona po zakończeniu całego cyklu ćwiczeń laboratoryjnych na podstawie samodzielnie przygotowanego i przedstawionego przez studenta sprawozdania z ćwiczeń.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie złożył sprawozdania z ćwiczeń laboratoryjnych lub student złożył sprawozdanie, w którym zadanie, z części dotyczącej efektu kształcenia, zostało zrealizowane w zakresie 0-50%.
3,0Student złożył sprawozdanie z ćwiczeń laboratoryjnych i zadanie, z części dotyczącej efektu kształcenia, zostało zrealizowane w zakresie 51-60%.
3,5Student złożył sprawozdanie z ćwiczeń laboratoryjnych i zadanie, z części dotyczącej efektu kształcenia, zostało zrealizowane w zakresie 61-70%.
4,0Student złożył sprawozdanie z ćwiczeń laboratoryjnych i zadanie, z części dotyczącej efektu kształcenia, zostało zrealizowane w zakresie 71-80%.
4,5Student złożył sprawozdanie z ćwiczeń laboratoryjnych i zadanie, z części dotyczącej efektu kształcenia, zostało zrealizowane w zakresie 81-90%.
5,0Student złożył sprawozdanie z ćwiczeń laboratoryjnych i zadanie, z części dotyczącej efektu kształcenia, zostało zrealizowane w zakresie 91-100%.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięEL_1A_B04_U03Student potrafi sporządzić rysunek wykonawczy danej części maszynowej.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówEL_1A_U08Potrafi rozwiązywać zadania i problemy występujące w obszarze elektrotechniki z wykorzystaniem metod i narzędzi inżynierskich w szczególności stosując techniki analityczne lub symulacyjne.
Cel przedmiotuC-5Ukształtowanie umiejętności tworzenia rysunków wykonawczych części maszynowych z wykorzystaniem narzędzi CAD.
Treści programoweT-L-16Wprowadzenie do ćwiczeń laboratoryjnych. Organizacja, regulamin i forma zaliczenia ćwiczeń laboratoryjnych z interaktywnego środowiska obliczeniowego. Wprowadzenie do MATLAB. (2h)
T-L-14Ćwiczenie laboratoryjne z grafiki CAD (3D) - podstawy SolidWorks 5: tworzenie rysunku wykonawczego na podstawie modelu metalowego elementu maszynowego. (2h)
T-L-15Opracowanie rysunku technicznego/wykonawczego - praca własna. (5h)
T-L-9Ćwiczenie laboratoryjne z grafiki CAD (3D) - podstawy AutoCAD 8: tworzenie rysunku wykonawczego na podstawie modelu metalowego elementu maszynowego. (2h)
Metody nauczaniaM-2Metoda praktyczna/ćwiczenia laboratoryjne.
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena wystawiona po zakończeniu całego cyklu ćwiczeń laboratoryjnych na podstawie samodzielnie przygotowanego i przedstawionego przez studenta sprawozdania z ćwiczeń.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie złożył sprawozdania z ćwiczeń laboratoryjnych lub student złożył sprawozdanie, w którym zadanie, z części dotyczącej efektu kształcenia, zostało zrealizowane w zakresie 0-50%.
3,0Student złożył sprawozdanie z ćwiczeń laboratoryjnych i zadanie, z części dotyczącej efektu kształcenia, zostało zrealizowane w zakresie 51-60%.
3,5Student złożył sprawozdanie z ćwiczeń laboratoryjnych i zadanie, z części dotyczącej efektu kształcenia, zostało zrealizowane w zakresie 61-70%.
4,0Student złożył sprawozdanie z ćwiczeń laboratoryjnych i zadanie, z części dotyczącej efektu kształcenia, zostało zrealizowane w zakresie 71-80%.
4,5Student złożył sprawozdanie z ćwiczeń laboratoryjnych i zadanie, z części dotyczącej efektu kształcenia, zostało zrealizowane w zakresie 81-90%.
5,0Student złożył sprawozdanie z ćwiczeń laboratoryjnych i zadanie, z części dotyczącej efektu kształcenia, zostało zrealizowane w zakresie 91-100%.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięEL_1A_B04_U04Student potrafi wykorzystać interaktywne środowisko obliczeniowe do realizacji prostych analiz danych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówEL_1A_U08Potrafi rozwiązywać zadania i problemy występujące w obszarze elektrotechniki z wykorzystaniem metod i narzędzi inżynierskich w szczególności stosując techniki analityczne lub symulacyjne.
Cel przedmiotuC-9Ukształtowanie umiejętności wykorzystania oprogramowania MATLAB do przygotowywania wniosków z analizy danych.
Treści programoweT-L-16Wprowadzenie do ćwiczeń laboratoryjnych. Organizacja, regulamin i forma zaliczenia ćwiczeń laboratoryjnych z interaktywnego środowiska obliczeniowego. Wprowadzenie do MATLAB. (2h)
T-L-18Ćwiczenie laboratoryjne z interaktywnego środowiska obliczeniowego - wizualizacja danych. (2h)
T-L-17Ćwiczenie laboratoryjne z interaktywnego środowiska obliczeniowego - operacje na wektorach i macierzach. (2h)
T-L-19Ćwiczenie laboratoryjne z interaktywnego środowiska obliczeniowego - tworzenie własnych funkcji i skryptów. (4h)
T-L-21Sprawdzan. (1h)
T-L-20Ćwiczenie laboratoryjne z interaktywnego środowiska obliczeniowego - podstawowe metody analizy danych oraz praca na rozbudowanych typach danych. (4h)
Metody nauczaniaM-2Metoda praktyczna/ćwiczenia laboratoryjne.
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Ocena wystawiona po zakończeniu całego cyklu ćwiczeń laboratoryjnych z interaktywnego środowiska obliczeniowego na podstawie odpowiedzi ustnej.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student uzyskał punktację w zakresie poniżej 50% z pytań zadawanych podczas zaliczenia części laboratoryjnej.
3,0Student uzyskał punktację w zakresie 50-60% z pytań zadawanych podczas zaliczenia części laboratoryjnej.
3,5Student uzyskał punktację w zakresie 61-70% z pytań zadawanych podczas zaliczenia części laboratoryjnej.
4,0Student uzyskał punktację w zakresie 71-80% z pytań zadawanych podczas zaliczenia części laboratoryjnej.
4,5Student uzyskał punktację w zakresie 81-90% z pytań zadawanych podczas zaliczenia części laboratoryjnej.
5,0Student uzyskał punktację w zakresie 91-100% z pytań zadawanych podczas zaliczenia części laboratoryjnej.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięEL_1A_B04_K01Student potrafi działać w obszarze wykonywania dokumentacji technicznej, rozumie potrzeby i zna możliwości dokształcania się w zakresie technik CAD w obszarze elektrotechniki.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówEL_1A_K01Jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy oraz ma świadomość jej znaczenia w procesie rozwiązywania szeregu problemów inżynierskich i technicznych w zakresie elektrotechniki oraz kierunków pokrewnych.
Cel przedmiotuC-6Ukształtowanie kompetencji działania w obszarze wykonywania dokumentacji technicznej.
Treści programoweT-W-1Znormalizowane elementy rysunku technicznego. Rzutowanie prostokątne i aksonometryczne. (1h)
T-W-3Wymiarowanie elementów maszynowych. Tolerowanie wymiarów liniowych, kształtu i położenia. Pasowania w budowie maszyn. (2h)
T-W-4Elementy rysunku elektrycznego-plany, schematy. (2h)
T-W-5Podstawy posługiwania się narzędziami grafiki komputerowej. Zastosowanie oprogramowania AutoCAD w działalności inżynierskiej. (4h)
T-W-6Zastosowanie oprogramowania SolidWorks w działalności inżynierskiej. (2h)
T-W-2Przedstawianie konstrukcji i elementów maszynowych poprzez widoki, przekroje. Uproszczenia rysunkowe. (2h)
T-W-7Rysunki wykonawcze części oraz rysunki złożeniowe zespołów maszynowych. Zaliczenie wykładu. (2h)
T-L-3Ćwiczenie laboratoryjne z grafiki CAD (2D)- podstawy AutoCAD 2: tworzenie i edycja bloków rysunkowych. (2h)
T-L-12Ćwiczenie laboratoryjne z grafiki CAD (3D) - podstawy SolidWorks 3: tworzenie elementarnych modeli w przestrzeni 3D. (6h)
T-L-4Ćwiczenie laboratoryjne z grafiki CAD (2D)- podstawy AutoCAD 3: tworzenie schematów elektrycznych. (2h)
T-L-1Wprowadzenie do ćwiczeń laboratoryjnych. Organizacja, regulamin i forma zaliczenia ćwiczeń laboratoryjnych. Wprowadzenie do AutoCAD. (2h)
T-L-5Ćwiczenie laboratoryjne z grafiki CAD (2D)- podstawy AutoCAD 4: tworzenie planów instalacji elektrycznych. (2h)
T-L-10Ćwiczenie laboratoryjne z grafiki CAD (2D) - podstawy SolidWorks 1: tworzenie, edycja i import obiektów 2D. (2h)
T-L-13Ćwiczenie laboratoryjne z grafiki CAD (3D) - podstawy SolidWorks 4: tworzenie rysunków złożeniowych konstrukcji mechanicznych. (2h)
T-L-6Ćwiczenie laboratoryjne z grafiki CAD (3D) - podstawy AutoCAD 5: tworzenie brył z ich rzutów prostokątnych-wstęp do modelowania bryłowego 3D. (2h)
T-L-16Wprowadzenie do ćwiczeń laboratoryjnych. Organizacja, regulamin i forma zaliczenia ćwiczeń laboratoryjnych z interaktywnego środowiska obliczeniowego. Wprowadzenie do MATLAB. (2h)
T-L-8Ćwiczenie laboratoryjne z grafiki CAD (3D) - podstawy AutoCAD 7: tworzenie rysunków złożeniowych konstrukcji mechanicznych. (2h)
T-L-14Ćwiczenie laboratoryjne z grafiki CAD (3D) - podstawy SolidWorks 5: tworzenie rysunku wykonawczego na podstawie modelu metalowego elementu maszynowego. (2h)
T-L-15Opracowanie rysunku technicznego/wykonawczego - praca własna. (5h)
T-L-9Ćwiczenie laboratoryjne z grafiki CAD (3D) - podstawy AutoCAD 8: tworzenie rysunku wykonawczego na podstawie modelu metalowego elementu maszynowego. (2h)
T-L-2Ćwiczenie laboratoryjne z grafiki CAD (2D) - podstawy AutoCAD 1: tworzenie, edycja, wyodrębnianie danych rysunkowych, import obiektów 2D. (2h)
T-L-7Ćwiczenie laboratoryjne z grafiki CAD (3D) - podstawy AutoCAD 6: tworzenie elementarnych modeli w przestrzeni 3D. (6h)
T-L-11Ćwiczenie laboratoryjne z grafiki CAD (3D) - podstawy SolidWorks 2: tworzenie brył z ich rzutów prostokątnych. (2h)
Metody nauczaniaM-1Metoda podająca/wykład informacyjny.
M-2Metoda praktyczna/ćwiczenia laboratoryjne.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Ocena wystawiona po zakończeniu wykładów na podstawie wyniku testu z zaliczenia treści wykładów.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie podejmuje działania w obszarze wykonywania dokumentacji technicznej.
3,0Student bierze czynny udział w działaniu w obszarze wykonywania dokumentacji technicznej.
3,5Student bierze czynny udział w działaniu w obszarze wykonywania dokumentacji technicznej. Rozumie potrzeby dokształcania się w zakresie technik CAD w obszarze elektrotechniki.
4,0Student bierze czynny udział w działaniu w obszarze wykonywania dokumentacji technicznej. Rozumie potrzeby i zna możliwości dokształcania się w zakresie technik CAD w obszarze elektrotechniki.
4,5Student bierze czynny udział w działaniu w obszarze wykonywania dokumentacji technicznej. Rozumie potrzeby i zna możliwości dokształcania się w zakresie technik CAD w obszarze elektrotechniki, potrafi podać przykład.
5,0Student bierze czynny udział w działaniu w obszarze wykonywania dokumentacji technicznej. Rozumie potrzeby i zna możliwości dokształcania się w zakresie technik CAD w obszarze elektrotechniki, potrafi podać konkretne przykłady.