Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Elektryczny - Elektrotechnika (S1)

Sylabus przedmiotu Podstawy elektrotechniki:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Elektrotechnika
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Podstawy elektrotechniki
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Elektrotechniki Teoretycznej i Informatyki Stosowanej
Nauczyciel odpowiedzialny Tomasz Chady <Tomasz.Chady@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Tomasz Chady <Tomasz.Chady@zut.edu.pl>, Grzegorz Psuj <Grzegorz.Psuj@zut.edu.pl>, Przemysław Łopato <Przemyslaw.Lopato@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 5,0 ECTS (formy) 5,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW1 45 3,00,60zaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA1 30 2,00,40zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Ukończenie modułu Matematyka.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zdobycie przez studenta wiedzy związanej z realizowanymi treściami programowymi w zakresie podstawowych praw i metod umożliwiających analizę i syntezę obwodów elektrycznych
C-2Zdobycie przez studenta wiedzy związanej z realizowanymi treściami programowymi w zakresie analizy obwodów prądu stałego
C-3Zdobycie przez studenta wiedzy związanej z realizowanymi treściami programowymi w zakresie analizy obwodów prądu sinusoidalne zmiennego
C-4Wykształcenie umiejętności doboru właściwej metody rozwiązywania postawionego problemu
C-5Ukształtowanie umiejętności samodoskonalenia i pracy z literaturą
C-6Nabycie umiejętności opisu i analizy zjawisk w obwodach elektrycznych

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Analiza prostych obwodów prądu stałego4
T-A-2Metoda prądów oczkowych i potencjałów węzłowych4
T-A-3Twierdzenie o zastępczym źródle energii (Thévenina i Nortona)4
T-A-4Analiza obwodów prądu sinusoidalnie zmiennego9
T-A-5Analiza obwodów ze sprzężeniami magnetycznymi3
T-A-6Analiza obwodów w stanie rezonansu6
30
wykłady
T-W-1Pojęcia podstawowe elektrotechniki. Wielkości i jednostki używane w elektrotechnice. Pojęcia podstawowe teorii obwodów. Właściwości obwodu elektrycznego. Klasyfikacja elementów obwodów elektrycznych. Podstawy topologii obwodów elektrycznych. Klasyfikacja sygnałów elektrycznych.2
T-W-2Podstawowe prawa w teorii obwodów elektrycznych (prawo Ohma, prawa Kirchhoffa, zasada superpozycji, twierdzenie o kompensacji i podstawieniu). Przekształcenia schematów zastępczych źródeł energii.4
T-W-3Metoda prądów oczkowych4
T-W-4Metoda potencjałów węzłowych4
T-W-5Twierdzenia o zastępczym źródle energii (Thévenina i Nortona)4
T-W-6Analiza prostych obwodów prądu sinusoidalnie zmiennego4
T-W-7Analiza obwodów prądu sinusoidalnie zmiennego - metoda symboliczna6
T-W-8Moc w obwodach prądu sinusoidalnie zmiennego2
T-W-9Analiza obwodów ze sprzężeniami magnetycznymi4
T-W-10Analiza obwodów w stanie rezonansu, wykresy wektorowe prądów i napięć, charakterystyki częstotliwościowe4
T-W-11Analiza prostych obwodów z elementami nieliniowymi3
T-W-12Wprowadzenie do analizy obwodów trójfazowych2
T-W-13Wykresy wskazowe obwodów prądu sinusoidalnie zmiennego. Zaliczenie wykładu.2
45

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach30
A-A-2Przygotowanie do zajęć10
A-A-3Przygotowanie do zaliczenia10
50
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach45
A-W-2Przygotowanie do zajęć (utrwalanie i powtarzanie materiału)10
A-W-3Praca własna z literaturą10
A-W-4Przygotowanie do zaliczenia10
75

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metody nauczania (wykład) - metody podające: wykład informacyjny
M-2Metody nauczania (ćwiczenia audytoryjne) - metody praktyczne: ćwiczenia przedmiotowe

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Metoda oceny (wykład): - zaliczenie końcowe pisemne
S-2Ocena formująca: Metoda oceny (ćwiczenia): - okresowe pisemne sprawdziany

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
EL_1A_C02_W01
Student zna podstawowe prawa i metody umożliwiające analizę i syntezę obwodów elektrycznych
EL_1A_W03C-1T-W-1, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-2M-1S-1
EL_1A_C02_W02
Student zna prawa, twierdzenia i metody stosowane do analizy obwodów prądu stałego
EL_1A_W03C-2T-W-11, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-2M-1S-1
EL_1A_C02_W03
Student zna prawa, twierdzenia i metody stosowane do analizy obwodów prądu zmiennego
EL_1A_W03C-3T-W-7, T-W-8, T-W-6, T-W-10, T-W-9, T-W-3, T-W-4, T-W-12, T-W-13, T-W-5M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
EL_1A_C02_U01
Student nabył umiejętność wykonania analizy obwodów prądu stałego.
EL_1A_U08C-5, C-4, C-6T-A-1, T-A-2, T-A-3M-2S-2
EL_1A_C02_U02
Student nabył umiejętność wykonania analizy obwodów prądu zmiennego.
EL_1A_U08C-5, C-4, C-6T-A-4, T-A-5, T-A-6M-2S-2

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
EL_1A_C02_K01
Student jest zdolny do samodzielnego rozwiązania postawionego problemu o średnim stopniu trudności
EL_1A_K01C-5, C-4, C-6T-A-4, T-A-1, T-A-2, T-A-5, T-A-6, T-A-3M-2S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
EL_1A_C02_W01
Student zna podstawowe prawa i metody umożliwiające analizę i syntezę obwodów elektrycznych
2,0Student uzyskał poniżej 45% punktów z części egzaminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
3,0Student uzyskał pomiędzy 46 a 60% punktów z części egzaminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
3,5Student uzyskał pomiędzy 61 a 70% punktów z części egzaminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
4,0Student uzyskał pomiędzy 71 a 80% punktów z części egzaminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
4,5Student uzyskał pomiędzy 81 a 90% punktów z części egzaminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
5,0Student uzyskał pomiędzy 91 a 100% punktów z części egzaminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
EL_1A_C02_W02
Student zna prawa, twierdzenia i metody stosowane do analizy obwodów prądu stałego
2,0Student uzyskał poniżej 45% punktów z części egzaminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
3,0Student uzyskał pomiędzy 46 a 60% punktów z części egzaminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
3,5Student uzyskał pomiędzy 61 a 70% punktów z części egzaminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
4,0Student uzyskał pomiędzy 71 a 80% punktów z części egzaminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
4,5Student uzyskał pomiędzy 81 a 90% punktów z części egzaminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
5,0Student uzyskał pomiędzy 91 a 100% punktów z części egzaminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
EL_1A_C02_W03
Student zna prawa, twierdzenia i metody stosowane do analizy obwodów prądu zmiennego
2,0Student uzyskał poniżej 45% punktów z części egzaminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
3,0Student uzyskał pomiędzy 46 a 60% punktów z części egzaminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
3,5Student uzyskał pomiędzy 61 a 70% punktów z części egzaminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
4,0Student uzyskał pomiędzy 71 a 80% punktów z części egzaminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
4,5Student uzyskał pomiędzy 81 a 90% punktów z części egzaminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
5,0Student uzyskał pomiędzy 91 a 100% punktów z części egzaminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
EL_1A_C02_U01
Student nabył umiejętność wykonania analizy obwodów prądu stałego.
2,0Student uzyskał poniżej 45% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
3,0Student uzyskał pomiędzy 46 a 60% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
3,5Student uzyskał pomiędzy 61 a 70% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
4,0Student uzyskał pomiędzy 71 a 80% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
4,5Student uzyskał pomiędzy 81 a 90% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
5,0Student uzyskał pomiędzy 91 a 100% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
EL_1A_C02_U02
Student nabył umiejętność wykonania analizy obwodów prądu zmiennego.
2,0Student uzyskał poniżej 45% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia.
3,0Student uzyskał pomiędzy 46 a 60% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia.
3,5Student uzyskał pomiędzy 61 a 70% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia.
4,0Student uzyskał pomiędzy 71 a 80% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia.
4,5Student uzyskał pomiędzy 81 a 90% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia.
5,0Student uzyskał pomiędzy 91 a 100% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
EL_1A_C02_K01
Student jest zdolny do samodzielnego rozwiązania postawionego problemu o średnim stopniu trudności
2,0Student uzyskał poniżej 45% punktów z części egzaminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia.
3,0Student uzyskał pomiędzy 46 a 60% punktów z części egzaminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia.
3,5Student uzyskał pomiędzy 61 a 70% punktów z części egzaminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia.
4,0Student uzyskał pomiędzy 71 a 80% punktów z części egzaminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia.
4,5Student uzyskał pomiędzy 81 a 90% punktów z części egzaminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia.
5,0Student uzyskał pomiędzy 91 a 100% punktów z części egzaminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia.

Literatura podstawowa

  1. Ryszard Sikora, Tomasz Chady, Przemysław Łopato, Grzegorz Psuj, Elektrotechnika teoretyczna, Wydawnictwo uczelniane Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie, Szczecin, 2016
  2. Jerzy Osiowski, Jerzy Szabatin, Podstawy teorii obwodów, tom 1, 2 i 3, WNT, Warszawa, 2020
  3. Jerzy Szabatin, Edward Śliwa, Zbiór zadań z teorii obwodów. Cz. I i II, Wydawnictwo: OWPW, Warszawa, 2015, 6

Literatura dodatkowa

  1. Stanisław Osowski, Wybrane zagadnienia teorii obwodów, Oficyna Wydawnicza PW, Warszawa, 2011
  2. Stanisław Bolkowski, Teoria obwodów elektrycznych, Wydawnictwa Naukowo-Techniczne, Warszawa, 2022
  3. Henryk Rawa, Stanisław Bolkowski Wojciech Brociek, Teoria obwodów elektrycznych: zadania, Wydawnictwa Naukowo-Techniczne, Warszawa, 2022

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Analiza prostych obwodów prądu stałego4
T-A-2Metoda prądów oczkowych i potencjałów węzłowych4
T-A-3Twierdzenie o zastępczym źródle energii (Thévenina i Nortona)4
T-A-4Analiza obwodów prądu sinusoidalnie zmiennego9
T-A-5Analiza obwodów ze sprzężeniami magnetycznymi3
T-A-6Analiza obwodów w stanie rezonansu6
30

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Pojęcia podstawowe elektrotechniki. Wielkości i jednostki używane w elektrotechnice. Pojęcia podstawowe teorii obwodów. Właściwości obwodu elektrycznego. Klasyfikacja elementów obwodów elektrycznych. Podstawy topologii obwodów elektrycznych. Klasyfikacja sygnałów elektrycznych.2
T-W-2Podstawowe prawa w teorii obwodów elektrycznych (prawo Ohma, prawa Kirchhoffa, zasada superpozycji, twierdzenie o kompensacji i podstawieniu). Przekształcenia schematów zastępczych źródeł energii.4
T-W-3Metoda prądów oczkowych4
T-W-4Metoda potencjałów węzłowych4
T-W-5Twierdzenia o zastępczym źródle energii (Thévenina i Nortona)4
T-W-6Analiza prostych obwodów prądu sinusoidalnie zmiennego4
T-W-7Analiza obwodów prądu sinusoidalnie zmiennego - metoda symboliczna6
T-W-8Moc w obwodach prądu sinusoidalnie zmiennego2
T-W-9Analiza obwodów ze sprzężeniami magnetycznymi4
T-W-10Analiza obwodów w stanie rezonansu, wykresy wektorowe prądów i napięć, charakterystyki częstotliwościowe4
T-W-11Analiza prostych obwodów z elementami nieliniowymi3
T-W-12Wprowadzenie do analizy obwodów trójfazowych2
T-W-13Wykresy wskazowe obwodów prądu sinusoidalnie zmiennego. Zaliczenie wykładu.2
45

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach30
A-A-2Przygotowanie do zajęć10
A-A-3Przygotowanie do zaliczenia10
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach45
A-W-2Przygotowanie do zajęć (utrwalanie i powtarzanie materiału)10
A-W-3Praca własna z literaturą10
A-W-4Przygotowanie do zaliczenia10
75
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięEL_1A_C02_W01Student zna podstawowe prawa i metody umożliwiające analizę i syntezę obwodów elektrycznych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówEL_1A_W03Ma zaawansowaną, uporządkowaną i podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z obszaru elektrotechniki.
Cel przedmiotuC-1Zdobycie przez studenta wiedzy związanej z realizowanymi treściami programowymi w zakresie podstawowych praw i metod umożliwiających analizę i syntezę obwodów elektrycznych
Treści programoweT-W-1Pojęcia podstawowe elektrotechniki. Wielkości i jednostki używane w elektrotechnice. Pojęcia podstawowe teorii obwodów. Właściwości obwodu elektrycznego. Klasyfikacja elementów obwodów elektrycznych. Podstawy topologii obwodów elektrycznych. Klasyfikacja sygnałów elektrycznych.
T-W-3Metoda prądów oczkowych
T-W-4Metoda potencjałów węzłowych
T-W-5Twierdzenia o zastępczym źródle energii (Thévenina i Nortona)
T-W-2Podstawowe prawa w teorii obwodów elektrycznych (prawo Ohma, prawa Kirchhoffa, zasada superpozycji, twierdzenie o kompensacji i podstawieniu). Przekształcenia schematów zastępczych źródeł energii.
Metody nauczaniaM-1Metody nauczania (wykład) - metody podające: wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Metoda oceny (wykład): - zaliczenie końcowe pisemne
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student uzyskał poniżej 45% punktów z części egzaminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
3,0Student uzyskał pomiędzy 46 a 60% punktów z części egzaminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
3,5Student uzyskał pomiędzy 61 a 70% punktów z części egzaminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
4,0Student uzyskał pomiędzy 71 a 80% punktów z części egzaminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
4,5Student uzyskał pomiędzy 81 a 90% punktów z części egzaminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
5,0Student uzyskał pomiędzy 91 a 100% punktów z części egzaminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięEL_1A_C02_W02Student zna prawa, twierdzenia i metody stosowane do analizy obwodów prądu stałego
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówEL_1A_W03Ma zaawansowaną, uporządkowaną i podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z obszaru elektrotechniki.
Cel przedmiotuC-2Zdobycie przez studenta wiedzy związanej z realizowanymi treściami programowymi w zakresie analizy obwodów prądu stałego
Treści programoweT-W-11Analiza prostych obwodów z elementami nieliniowymi
T-W-3Metoda prądów oczkowych
T-W-4Metoda potencjałów węzłowych
T-W-5Twierdzenia o zastępczym źródle energii (Thévenina i Nortona)
T-W-2Podstawowe prawa w teorii obwodów elektrycznych (prawo Ohma, prawa Kirchhoffa, zasada superpozycji, twierdzenie o kompensacji i podstawieniu). Przekształcenia schematów zastępczych źródeł energii.
Metody nauczaniaM-1Metody nauczania (wykład) - metody podające: wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Metoda oceny (wykład): - zaliczenie końcowe pisemne
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student uzyskał poniżej 45% punktów z części egzaminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
3,0Student uzyskał pomiędzy 46 a 60% punktów z części egzaminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
3,5Student uzyskał pomiędzy 61 a 70% punktów z części egzaminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
4,0Student uzyskał pomiędzy 71 a 80% punktów z części egzaminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
4,5Student uzyskał pomiędzy 81 a 90% punktów z części egzaminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
5,0Student uzyskał pomiędzy 91 a 100% punktów z części egzaminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięEL_1A_C02_W03Student zna prawa, twierdzenia i metody stosowane do analizy obwodów prądu zmiennego
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówEL_1A_W03Ma zaawansowaną, uporządkowaną i podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z obszaru elektrotechniki.
Cel przedmiotuC-3Zdobycie przez studenta wiedzy związanej z realizowanymi treściami programowymi w zakresie analizy obwodów prądu sinusoidalne zmiennego
Treści programoweT-W-7Analiza obwodów prądu sinusoidalnie zmiennego - metoda symboliczna
T-W-8Moc w obwodach prądu sinusoidalnie zmiennego
T-W-6Analiza prostych obwodów prądu sinusoidalnie zmiennego
T-W-10Analiza obwodów w stanie rezonansu, wykresy wektorowe prądów i napięć, charakterystyki częstotliwościowe
T-W-9Analiza obwodów ze sprzężeniami magnetycznymi
T-W-3Metoda prądów oczkowych
T-W-4Metoda potencjałów węzłowych
T-W-12Wprowadzenie do analizy obwodów trójfazowych
T-W-13Wykresy wskazowe obwodów prądu sinusoidalnie zmiennego. Zaliczenie wykładu.
T-W-5Twierdzenia o zastępczym źródle energii (Thévenina i Nortona)
Metody nauczaniaM-1Metody nauczania (wykład) - metody podające: wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Metoda oceny (wykład): - zaliczenie końcowe pisemne
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student uzyskał poniżej 45% punktów z części egzaminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
3,0Student uzyskał pomiędzy 46 a 60% punktów z części egzaminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
3,5Student uzyskał pomiędzy 61 a 70% punktów z części egzaminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
4,0Student uzyskał pomiędzy 71 a 80% punktów z części egzaminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
4,5Student uzyskał pomiędzy 81 a 90% punktów z części egzaminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
5,0Student uzyskał pomiędzy 91 a 100% punktów z części egzaminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięEL_1A_C02_U01Student nabył umiejętność wykonania analizy obwodów prądu stałego.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówEL_1A_U08Potrafi rozwiązywać zadania i problemy występujące w obszarze elektrotechniki z wykorzystaniem metod i narzędzi inżynierskich w szczególności stosując techniki analityczne lub symulacyjne.
Cel przedmiotuC-5Ukształtowanie umiejętności samodoskonalenia i pracy z literaturą
C-4Wykształcenie umiejętności doboru właściwej metody rozwiązywania postawionego problemu
C-6Nabycie umiejętności opisu i analizy zjawisk w obwodach elektrycznych
Treści programoweT-A-1Analiza prostych obwodów prądu stałego
T-A-2Metoda prądów oczkowych i potencjałów węzłowych
T-A-3Twierdzenie o zastępczym źródle energii (Thévenina i Nortona)
Metody nauczaniaM-2Metody nauczania (ćwiczenia audytoryjne) - metody praktyczne: ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Metoda oceny (ćwiczenia): - okresowe pisemne sprawdziany
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student uzyskał poniżej 45% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
3,0Student uzyskał pomiędzy 46 a 60% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
3,5Student uzyskał pomiędzy 61 a 70% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
4,0Student uzyskał pomiędzy 71 a 80% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
4,5Student uzyskał pomiędzy 81 a 90% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
5,0Student uzyskał pomiędzy 91 a 100% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięEL_1A_C02_U02Student nabył umiejętność wykonania analizy obwodów prądu zmiennego.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówEL_1A_U08Potrafi rozwiązywać zadania i problemy występujące w obszarze elektrotechniki z wykorzystaniem metod i narzędzi inżynierskich w szczególności stosując techniki analityczne lub symulacyjne.
Cel przedmiotuC-5Ukształtowanie umiejętności samodoskonalenia i pracy z literaturą
C-4Wykształcenie umiejętności doboru właściwej metody rozwiązywania postawionego problemu
C-6Nabycie umiejętności opisu i analizy zjawisk w obwodach elektrycznych
Treści programoweT-A-4Analiza obwodów prądu sinusoidalnie zmiennego
T-A-5Analiza obwodów ze sprzężeniami magnetycznymi
T-A-6Analiza obwodów w stanie rezonansu
Metody nauczaniaM-2Metody nauczania (ćwiczenia audytoryjne) - metody praktyczne: ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Metoda oceny (ćwiczenia): - okresowe pisemne sprawdziany
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student uzyskał poniżej 45% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia.
3,0Student uzyskał pomiędzy 46 a 60% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia.
3,5Student uzyskał pomiędzy 61 a 70% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia.
4,0Student uzyskał pomiędzy 71 a 80% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia.
4,5Student uzyskał pomiędzy 81 a 90% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia.
5,0Student uzyskał pomiędzy 91 a 100% punktów z części zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięEL_1A_C02_K01Student jest zdolny do samodzielnego rozwiązania postawionego problemu o średnim stopniu trudności
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówEL_1A_K01Jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy oraz ma świadomość jej znaczenia w procesie rozwiązywania szeregu problemów inżynierskich i technicznych w zakresie elektrotechniki oraz kierunków pokrewnych.
Cel przedmiotuC-5Ukształtowanie umiejętności samodoskonalenia i pracy z literaturą
C-4Wykształcenie umiejętności doboru właściwej metody rozwiązywania postawionego problemu
C-6Nabycie umiejętności opisu i analizy zjawisk w obwodach elektrycznych
Treści programoweT-A-4Analiza obwodów prądu sinusoidalnie zmiennego
T-A-1Analiza prostych obwodów prądu stałego
T-A-2Metoda prądów oczkowych i potencjałów węzłowych
T-A-5Analiza obwodów ze sprzężeniami magnetycznymi
T-A-6Analiza obwodów w stanie rezonansu
T-A-3Twierdzenie o zastępczym źródle energii (Thévenina i Nortona)
Metody nauczaniaM-2Metody nauczania (ćwiczenia audytoryjne) - metody praktyczne: ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Metoda oceny (ćwiczenia): - okresowe pisemne sprawdziany
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student uzyskał poniżej 45% punktów z części egzaminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia.
3,0Student uzyskał pomiędzy 46 a 60% punktów z części egzaminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia.
3,5Student uzyskał pomiędzy 61 a 70% punktów z części egzaminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia.
4,0Student uzyskał pomiędzy 71 a 80% punktów z części egzaminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia.
4,5Student uzyskał pomiędzy 81 a 90% punktów z części egzaminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia.
5,0Student uzyskał pomiędzy 91 a 100% punktów z części egzaminu/zaliczenia dotyczącego efektu kształcenia.