Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Elektryczny - Elektrotechnika (S1)

Sylabus przedmiotu Podstawy techniki oświetleniowej:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Elektrotechnika
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Podstawy techniki oświetleniowej
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Maszyn i Napędów Elektrycznych
Nauczyciel odpowiedzialny Piotr Cierzniewski <Piotr.Cierzniewski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Zbigniew Frąckiewicz <Zbigniew.Frackiewicz@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL3 25 2,40,38zaliczenie
wykładyW3 15 1,60,62zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Matematyka
W-2Fizyka w zakresie fal elektromagnetycznych
W-3Podstawy elektrotechniki
W-4Podstawy informatyki

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zdobycie podstawowych wiadomości o technice oświetleniowej
C-2Zdobycie podstawowych wiadomości o źródłach światła
C-3Zdobycie umiejętności projektowania oświetlenia obiektów zamkniętych i otwartych

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Szkolenie BHP, regulaminu i omówienie ćwiczeń laboratoryjnych2
T-L-2Omówienie programu Dialux Evo2
T-L-3Tworzenie modelu obiektu w programie Dialux Evo2
T-L-4Aranżacja pomieszczeń w programie Dialux Evo4
T-L-5Wyznaczenie powierzchni obliczeniowych w programie Dialux Evo2
T-L-6Dobór opraw oświetleniowych w programie Dialux Evo4
T-L-7Obliczenia symulacyjne natężenia oświetlenia, równomierności U0 i współczynnika UGR oraz interpretacja ich wyników4
T-L-8Pomiar natężenia oświetlenia i wykonanie protokołu z pomiaru4
T-L-9Zaliczanie ćwiczeń laboratoryjnych1
25
wykłady
T-W-1Promieniowanie świetlne. Światło naturalne i sztuczne3
T-W-2Wielkości i jednostki oświetleniowe2
T-W-3Elektryczne źródła światła3
T-W-4Oprawy oświetleniowe3
T-W-5Przepisy dotyczące oświetlenia wnętrz. Zaliczenie wykładów4
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach25
A-L-2Wykonanie projektu oświetlenia28
A-L-3Przygotowanie się do zaliczenia ćwiczeń laboratoryjnych5
A-L-4Konsultacje2
60
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2Uzupełnianie wiedzy z literatury15
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia zajęć10
40

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny
M-2Ćwiczenia laboratoryjne
M-3Projekt oświetlenia z wykorzystaniem profesjonalnego oprogramowania specjalistycznego.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena wystawiana przed wykonaniem każdego ćwiczenia laboratoryjengo na podstawie pisemnej odpowiedzi na temat ćwiczenia
S-2Ocena podsumowująca: Ocena wystawiona na zakończenie cyklu ćwiczeń na podstawie ocen z "wejściówek", aktywności podczas ćwiczeń, wykonania sprawozdań, oraz wiedzy na temat ćwiczenia
S-3Ocena podsumowująca: Ocena wystawiana na zakończenie wykładów na podstawie testu oraz rozmowy ze studentem
S-4Ocena podsumowująca: Ocena wystawiona za wykonany projekt oświetlenia

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
EL_1A_C12_W01
Student zna naturę światła, zjawiska świetlne, oraz wielkości i jednostki fotometryczne. Zna rodzaje wrażeń wzrokowych. Zna rodzaje źródeł światła opraw i urządzeń oświetleniowych. Zna podstawowe normy oświetleniowe i zasady projektowania oświetlenia. Zna co najmniej jeden program komputerowy wspomagajacy projektowanie oświetlenia
EL_1A_W04C-2, C-1T-W-1, T-W-4, T-W-2, T-W-3, T-W-5M-1, M-2S-3, S-2, S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
EL_1A_C12_U01
Potrafi dobrać właściwe źródła światła oraz oprawy oświetleniowe do oświetlanego obiektu. Umie pomierzyć parametry źródeł światła oraz dokonać pomiaru oświetlenia dowolnego obiektu. Potrafi zaprojektować oświetlenie dowolnego obiektu zamkniętego i otwartego.
EL_1A_U08, EL_1A_U09C-3T-L-9, T-L-1, T-L-3, T-L-5, T-L-4, T-L-6, T-L-8, T-L-7, T-L-2M-2, M-3S-4, S-2, S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
EL_1A_C12_W01
Student zna naturę światła, zjawiska świetlne, oraz wielkości i jednostki fotometryczne. Zna rodzaje wrażeń wzrokowych. Zna rodzaje źródeł światła opraw i urządzeń oświetleniowych. Zna podstawowe normy oświetleniowe i zasady projektowania oświetlenia. Zna co najmniej jeden program komputerowy wspomagajacy projektowanie oświetlenia
2,0Uzyskanie poniżej 50% punktów z pytań testowych dotyczących ocenianego efektu przedmiotowego. Student nie zna natury światła i zjawisk świetlnych oraz wielkości i jednostek fotometrycznych, budowy narządu wzroku człowieka oraz rodzajów wrażeń wzrokowych ani rodzajów źródeł światła, opraw i urządzeń oświetleniowych, podstawowych norm oświetleniowych nie zna zasad projektowania oświetlenia, nie zna też żadnego programu komputerowego wspomagającego projektowanie oświetlenia.
3,0Uzyskanie 50-60% punktów z pytań testowych dotyczących ocenianego efektu przedmiotowego. Student słabo zna naturę światła i zjawiska świetlne oraz wielkości i jednostki fotometryczne, budowę narządu wzroku człowieka oraz rodzaje wrażeń wzrokowych, rodzaje źródeł światła opraw i urządzeń oświetleniowych, podstawowe normy oświetleniowe i zasady projektowania oświetlenia oraz co najmniej jeden program komputerowy wspomagający projektowanie oświetlenia.
3,5Uzyskanie 61-70% punktów z pytań testowych dotyczących ocenianego efektu przedmiotowego. Student lepiej niż słabo zna naturę światła i zjawiska świetlne oraz wielkości i jednostki fotometryczne, budowę narządu wzroku człowieka oraz rodzaje wrażeń wzrokowych, rodzaje źródeł światła opraw i urządzeń oświetleniowych, podstawowe normy oświetleniowe i zasady projektowania oświetlenia oraz co najmniej jeden program komputerowy wspomagający projektowanie oświetlenia.
4,0Uzyskanie 71-80% punktów z pytań testowych dotyczących ocenianego efektu przedmiotowego. Student dobrze zna naturę światła i zjawiska świetlne oraz wielkości i jednostki fotometryczne, budowę narządu wzroku człowieka oraz rodzaje wrażeń wzrokowych, rodzaje źródeł światła opraw i urządzeń oświetleniowych, podstawowe normy oświetleniowe i zasady projektowania oświetlenia oraz co najmniej jeden program komputerowy wspomagający projektowanie oświetlenia.
4,5Uzyskanie 81-90% punktów z pytań testowych dotyczących ocenianego efektu przedmiotowego. Student lepiej niż dobrze zna naturę światła i zjawiska świetlne oraz wielkości i jednostki fotometryczne, budowę narządu wzroku człowieka oraz rodzaje wrażeń wzrokowych, rodzaje źródeł światła opraw i urządzeń oświetleniowych, podstawowe normy oświetleniowe i zasady projektowania oświetlenia oraz co najmniej jeden program komputerowy wspomagający projektowanie oświetlenia.
5,0Uzyskanie 91-100% punktów z pytań testowych dotyczących ocenianego efektu przedmiotowego. Student bardzo dobrze zna naturę światła i zjawiska świetlne oraz wielkości i jednostki fotometryczne, budowę narządu wzroku człowieka oraz rodzaje wrażeń wzrokowych, rodzaje źródeł światła opraw i urządzeń oświetleniowych, podstawowe normy oświetleniowe i zasady projektowania oświetlenia oraz co najmniej jeden program komputerowy wspomagający projektowanie oświetlenia.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
EL_1A_C12_U01
Potrafi dobrać właściwe źródła światła oraz oprawy oświetleniowe do oświetlanego obiektu. Umie pomierzyć parametry źródeł światła oraz dokonać pomiaru oświetlenia dowolnego obiektu. Potrafi zaprojektować oświetlenie dowolnego obiektu zamkniętego i otwartego.
2,0Uzyskanie poniżej 50% punktów z pytań zadawanych podczas zaliczenia laboratorium. Student nie umie przyłączyć żadnego elektrycznego źródła światła do odpowiedniego źródła energii elektrycznej, dobrać właściwe źródła światła oraz oprawy oświetleniowej do oświetlanego obiektu, pomierzyć parametrów źródeł światła oraz dokonać pomiaru oświetlenia dowolnego obiektu ani też zaprojektować oświetlenia prostego obiektu zamkniętego.
3,0Uzyskanie 50-60% punktów z pytań zadawanych podczas zaliczenia projektu. Student słabo ale umie przyłączyć dowolne elektryczne źródło światła do odpowiedniego źródła energii elektrycznej, dobrać właściwe źródła światła oraz oprawy oświetleniowej do oświetlanego obiektu, pomierzyć parametry źródeł światła oraz dokonać pomiaru oświetlenia dowolnego obiektu a także zaprojektować oświetlenie prostego obiektu zamkniętego.
3,5Uzyskanie 61-70% punktów z pytań zadawanych podczas zaliczenia laboratorium. Student lepiej niż słabo umie przyłączyć dowolne elektryczne źródło światła do odpowiedniego źródła energii elektrycznej, dobrać właściwe źródła światła oraz oprawy oświetleniowej do oświetlanego obiektu, pomierzyć parametry źródeł światła oraz dokonać pomiaru oświetlenia dowolnego obiektu a także zaprojektować oświetlenie prostego obiektu zamkniętego.
4,0Uzyskanie 71-80% punktów z pytań zadawanych podczas zaliczenia laboratorium. Student dobrze umie przyłączyć dowolne elektryczne źródło światła do odpowiedniego źródła energii elektrycznej, dobrać właściwe źródła światła oraz oprawy oświetleniowej do oświetlanego obiektu, pomierzyć parametry źródeł światła oraz dokonać pomiaru oświetlenia dowolnego obiektu a także zaprojektować oświetlenie prostego obiektu zamkniętego.
4,5Uzyskanie 81-90% punktów z pytań zadawanych podczas zaliczenia laboratorium. Student lepiej niż dobrze umie przyłączyć dowolne elektryczne źródło światła do odpowiedniego źródła energii elektrycznej, dobrać właściwe źródła światła oraz oprawy oświetleniowej do oświetlanego obiektu, pomierzyć parametry źródeł światła oraz dokonać pomiaru oświetlenia dowolnego obiektu a także zaprojektować oświetlenie prostego obiektu zamkniętego.
5,0Uzyskanie 91-100% punktów z pytań zadawanych podczas zaliczenia laboratorium. Student bardzo dobrze umie przyłączyć dowolne elektryczne źródło światła do odpowiedniego źródła energii elektrycznej, dobrać właściwe źródła światła oraz oprawy oświetleniowej do oświetlanego obiektu, pomierzyć parametry źródeł światła oraz dokonać pomiaru oświetlenia dowolnego obiektu a także zaprojektować oświetlenie prostego obiektu zamkniętego.

Literatura podstawowa

  1. Bąk J., Oświetlenie mieszkań, WNT, Warszawa, 2000
  2. Hauser J., Elektrotechniczne podstway elektrotermii i techniki świetlnej, Wyd. Politechniki Poznańskiej, Poznań, 2006
  3. Żagan W., Iluminacja obiektów, Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa, 2003

Literatura dodatkowa

  1. Philips Lighting, Katalog źródeł światła i opraw firmy Philips Lighting, 2012
  2. Światło i środowisko, Kwartalnik
  3. Katalog, Diody świecące LED, lasery, 2012

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Szkolenie BHP, regulaminu i omówienie ćwiczeń laboratoryjnych2
T-L-2Omówienie programu Dialux Evo2
T-L-3Tworzenie modelu obiektu w programie Dialux Evo2
T-L-4Aranżacja pomieszczeń w programie Dialux Evo4
T-L-5Wyznaczenie powierzchni obliczeniowych w programie Dialux Evo2
T-L-6Dobór opraw oświetleniowych w programie Dialux Evo4
T-L-7Obliczenia symulacyjne natężenia oświetlenia, równomierności U0 i współczynnika UGR oraz interpretacja ich wyników4
T-L-8Pomiar natężenia oświetlenia i wykonanie protokołu z pomiaru4
T-L-9Zaliczanie ćwiczeń laboratoryjnych1
25

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Promieniowanie świetlne. Światło naturalne i sztuczne3
T-W-2Wielkości i jednostki oświetleniowe2
T-W-3Elektryczne źródła światła3
T-W-4Oprawy oświetleniowe3
T-W-5Przepisy dotyczące oświetlenia wnętrz. Zaliczenie wykładów4
15

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach25
A-L-2Wykonanie projektu oświetlenia28
A-L-3Przygotowanie się do zaliczenia ćwiczeń laboratoryjnych5
A-L-4Konsultacje2
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2Uzupełnianie wiedzy z literatury15
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia zajęć10
40
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięEL_1A_C12_W01Student zna naturę światła, zjawiska świetlne, oraz wielkości i jednostki fotometryczne. Zna rodzaje wrażeń wzrokowych. Zna rodzaje źródeł światła opraw i urządzeń oświetleniowych. Zna podstawowe normy oświetleniowe i zasady projektowania oświetlenia. Zna co najmniej jeden program komputerowy wspomagajacy projektowanie oświetlenia
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówEL_1A_W04Ma szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami w obszarze elektrotechniki.
Cel przedmiotuC-2Zdobycie podstawowych wiadomości o źródłach światła
C-1Zdobycie podstawowych wiadomości o technice oświetleniowej
Treści programoweT-W-1Promieniowanie świetlne. Światło naturalne i sztuczne
T-W-4Oprawy oświetleniowe
T-W-2Wielkości i jednostki oświetleniowe
T-W-3Elektryczne źródła światła
T-W-5Przepisy dotyczące oświetlenia wnętrz. Zaliczenie wykładów
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Ocena wystawiana na zakończenie wykładów na podstawie testu oraz rozmowy ze studentem
S-2Ocena podsumowująca: Ocena wystawiona na zakończenie cyklu ćwiczeń na podstawie ocen z "wejściówek", aktywności podczas ćwiczeń, wykonania sprawozdań, oraz wiedzy na temat ćwiczenia
S-1Ocena formująca: Ocena wystawiana przed wykonaniem każdego ćwiczenia laboratoryjengo na podstawie pisemnej odpowiedzi na temat ćwiczenia
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Uzyskanie poniżej 50% punktów z pytań testowych dotyczących ocenianego efektu przedmiotowego. Student nie zna natury światła i zjawisk świetlnych oraz wielkości i jednostek fotometrycznych, budowy narządu wzroku człowieka oraz rodzajów wrażeń wzrokowych ani rodzajów źródeł światła, opraw i urządzeń oświetleniowych, podstawowych norm oświetleniowych nie zna zasad projektowania oświetlenia, nie zna też żadnego programu komputerowego wspomagającego projektowanie oświetlenia.
3,0Uzyskanie 50-60% punktów z pytań testowych dotyczących ocenianego efektu przedmiotowego. Student słabo zna naturę światła i zjawiska świetlne oraz wielkości i jednostki fotometryczne, budowę narządu wzroku człowieka oraz rodzaje wrażeń wzrokowych, rodzaje źródeł światła opraw i urządzeń oświetleniowych, podstawowe normy oświetleniowe i zasady projektowania oświetlenia oraz co najmniej jeden program komputerowy wspomagający projektowanie oświetlenia.
3,5Uzyskanie 61-70% punktów z pytań testowych dotyczących ocenianego efektu przedmiotowego. Student lepiej niż słabo zna naturę światła i zjawiska świetlne oraz wielkości i jednostki fotometryczne, budowę narządu wzroku człowieka oraz rodzaje wrażeń wzrokowych, rodzaje źródeł światła opraw i urządzeń oświetleniowych, podstawowe normy oświetleniowe i zasady projektowania oświetlenia oraz co najmniej jeden program komputerowy wspomagający projektowanie oświetlenia.
4,0Uzyskanie 71-80% punktów z pytań testowych dotyczących ocenianego efektu przedmiotowego. Student dobrze zna naturę światła i zjawiska świetlne oraz wielkości i jednostki fotometryczne, budowę narządu wzroku człowieka oraz rodzaje wrażeń wzrokowych, rodzaje źródeł światła opraw i urządzeń oświetleniowych, podstawowe normy oświetleniowe i zasady projektowania oświetlenia oraz co najmniej jeden program komputerowy wspomagający projektowanie oświetlenia.
4,5Uzyskanie 81-90% punktów z pytań testowych dotyczących ocenianego efektu przedmiotowego. Student lepiej niż dobrze zna naturę światła i zjawiska świetlne oraz wielkości i jednostki fotometryczne, budowę narządu wzroku człowieka oraz rodzaje wrażeń wzrokowych, rodzaje źródeł światła opraw i urządzeń oświetleniowych, podstawowe normy oświetleniowe i zasady projektowania oświetlenia oraz co najmniej jeden program komputerowy wspomagający projektowanie oświetlenia.
5,0Uzyskanie 91-100% punktów z pytań testowych dotyczących ocenianego efektu przedmiotowego. Student bardzo dobrze zna naturę światła i zjawiska świetlne oraz wielkości i jednostki fotometryczne, budowę narządu wzroku człowieka oraz rodzaje wrażeń wzrokowych, rodzaje źródeł światła opraw i urządzeń oświetleniowych, podstawowe normy oświetleniowe i zasady projektowania oświetlenia oraz co najmniej jeden program komputerowy wspomagający projektowanie oświetlenia.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięEL_1A_C12_U01Potrafi dobrać właściwe źródła światła oraz oprawy oświetleniowe do oświetlanego obiektu. Umie pomierzyć parametry źródeł światła oraz dokonać pomiaru oświetlenia dowolnego obiektu. Potrafi zaprojektować oświetlenie dowolnego obiektu zamkniętego i otwartego.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówEL_1A_U08Potrafi rozwiązywać zadania i problemy występujące w obszarze elektrotechniki z wykorzystaniem metod i narzędzi inżynierskich w szczególności stosując techniki analityczne lub symulacyjne.
EL_1A_U09Potrafi dobrać właściwe metody i narzędzia do rozwiązywania różnych zadań w warunkach nie w pełni przewidywalnych.
Cel przedmiotuC-3Zdobycie umiejętności projektowania oświetlenia obiektów zamkniętych i otwartych
Treści programoweT-L-9Zaliczanie ćwiczeń laboratoryjnych
T-L-1Szkolenie BHP, regulaminu i omówienie ćwiczeń laboratoryjnych
T-L-3Tworzenie modelu obiektu w programie Dialux Evo
T-L-5Wyznaczenie powierzchni obliczeniowych w programie Dialux Evo
T-L-4Aranżacja pomieszczeń w programie Dialux Evo
T-L-6Dobór opraw oświetleniowych w programie Dialux Evo
T-L-8Pomiar natężenia oświetlenia i wykonanie protokołu z pomiaru
T-L-7Obliczenia symulacyjne natężenia oświetlenia, równomierności U0 i współczynnika UGR oraz interpretacja ich wyników
T-L-2Omówienie programu Dialux Evo
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia laboratoryjne
M-3Projekt oświetlenia z wykorzystaniem profesjonalnego oprogramowania specjalistycznego.
Sposób ocenyS-4Ocena podsumowująca: Ocena wystawiona za wykonany projekt oświetlenia
S-2Ocena podsumowująca: Ocena wystawiona na zakończenie cyklu ćwiczeń na podstawie ocen z "wejściówek", aktywności podczas ćwiczeń, wykonania sprawozdań, oraz wiedzy na temat ćwiczenia
S-1Ocena formująca: Ocena wystawiana przed wykonaniem każdego ćwiczenia laboratoryjengo na podstawie pisemnej odpowiedzi na temat ćwiczenia
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Uzyskanie poniżej 50% punktów z pytań zadawanych podczas zaliczenia laboratorium. Student nie umie przyłączyć żadnego elektrycznego źródła światła do odpowiedniego źródła energii elektrycznej, dobrać właściwe źródła światła oraz oprawy oświetleniowej do oświetlanego obiektu, pomierzyć parametrów źródeł światła oraz dokonać pomiaru oświetlenia dowolnego obiektu ani też zaprojektować oświetlenia prostego obiektu zamkniętego.
3,0Uzyskanie 50-60% punktów z pytań zadawanych podczas zaliczenia projektu. Student słabo ale umie przyłączyć dowolne elektryczne źródło światła do odpowiedniego źródła energii elektrycznej, dobrać właściwe źródła światła oraz oprawy oświetleniowej do oświetlanego obiektu, pomierzyć parametry źródeł światła oraz dokonać pomiaru oświetlenia dowolnego obiektu a także zaprojektować oświetlenie prostego obiektu zamkniętego.
3,5Uzyskanie 61-70% punktów z pytań zadawanych podczas zaliczenia laboratorium. Student lepiej niż słabo umie przyłączyć dowolne elektryczne źródło światła do odpowiedniego źródła energii elektrycznej, dobrać właściwe źródła światła oraz oprawy oświetleniowej do oświetlanego obiektu, pomierzyć parametry źródeł światła oraz dokonać pomiaru oświetlenia dowolnego obiektu a także zaprojektować oświetlenie prostego obiektu zamkniętego.
4,0Uzyskanie 71-80% punktów z pytań zadawanych podczas zaliczenia laboratorium. Student dobrze umie przyłączyć dowolne elektryczne źródło światła do odpowiedniego źródła energii elektrycznej, dobrać właściwe źródła światła oraz oprawy oświetleniowej do oświetlanego obiektu, pomierzyć parametry źródeł światła oraz dokonać pomiaru oświetlenia dowolnego obiektu a także zaprojektować oświetlenie prostego obiektu zamkniętego.
4,5Uzyskanie 81-90% punktów z pytań zadawanych podczas zaliczenia laboratorium. Student lepiej niż dobrze umie przyłączyć dowolne elektryczne źródło światła do odpowiedniego źródła energii elektrycznej, dobrać właściwe źródła światła oraz oprawy oświetleniowej do oświetlanego obiektu, pomierzyć parametry źródeł światła oraz dokonać pomiaru oświetlenia dowolnego obiektu a także zaprojektować oświetlenie prostego obiektu zamkniętego.
5,0Uzyskanie 91-100% punktów z pytań zadawanych podczas zaliczenia laboratorium. Student bardzo dobrze umie przyłączyć dowolne elektryczne źródło światła do odpowiedniego źródła energii elektrycznej, dobrać właściwe źródła światła oraz oprawy oświetleniowej do oświetlanego obiektu, pomierzyć parametry źródeł światła oraz dokonać pomiaru oświetlenia dowolnego obiektu a także zaprojektować oświetlenie prostego obiektu zamkniętego.