Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Elektryczny - Elektrotechnika (S1)

Sylabus przedmiotu Elektromagnetyzm:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Elektrotechnika
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Elektromagnetyzm
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Elektrotechniki Teoretycznej i Informatyki Stosowanej
Nauczyciel odpowiedzialny Stanisław Gratkowski <Stanislaw.Gratkowski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Krzysztof Stawicki <Krzysztof.Stawicki@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 6,0 ECTS (formy) 6,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny 10 Grupa obieralna 1

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
projektyP4 15 2,00,26zaliczenie
wykładyW4 30 2,00,44egzamin
laboratoriaL4 30 2,00,30zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Zaliczenie przedmiotów: Algebra, Analiza matematyczna, Metody matematyczne w elektrotechnice, Fizyka, Podstawy elektrotechniki, Elektrotechnika teoretyczna i techniki symulacji.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zdobycie umiejętności tworzenia modeli matematycznych opisujących różnorodne zagadnienia pola elektromagnetycznego oraz rozwiązywania tych modeli metodami analitycznymi i numerycznymi z wykorzystaniem programów Matlab i Comsol.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Obliczanie pól elektrostatycznych.2
T-L-2Linia dwuprzewodowa.2
T-L-3Linia dwuprzewodowa - obliczenia metodą elementów skończonych.2
T-L-4Obliczanie pojemności kondensatora płaskiego.2
T-L-5Prawo przepływu.2
T-L-6Prawo Biota - Savarta.2
T-L-7Pole magnetyczne przewodnika z prądem.2
T-L-8Pole magnetyczne cylindrycznej cewki bez rdzenia.2
T-L-9Elektromagnes z rdzeniem ferromagnetycznym.4
T-L-10Obliczanie indukcyjności.2
T-L-11Zjawisko naskórkowości i efekt zbliżenia.4
T-L-12Indukcja elektromagnetyczna.2
T-L-13Przetwornik wiroprądowy.2
30
projekty
T-P-1Analiza obiektów w polu elektrostatycznym.3
T-P-2Symulacje elementów zasilanych prądem stałym.5
T-P-3Obliczenia i analiza obiektów w polu elektromagnetycznym.7
15
wykłady
T-W-1Podstawowe równania elektromagnetyzmu. Rys historyczny.1
T-W-2Linie długie.5
T-W-3Elektrostatyka: równania w swobodnej przestrzeni, prawo Coulomba, prawo Gaussa i zastosowania, potencjał elektryczny, przewodniki i dielektryki w polu elektrostatycznym, warunki brzegowe i warunki ciągłości, pojemności i kondensatory, energia i siły.6
T-W-4Stałe prądy elektryczne: gęstość prądu i różniczkowe prawo Ohma, równanie ciągłości, prawo Joule’a, warunki ciągłości pola, rezystancja przejścia, uziomy.2
T-W-5Magnetostatyka: równania w swobodnej przestrzeni, wektorowy potencjał magnetyczny, prawo Biota-Savarta, dipol magnetyczny, wektor magnetyzacji, materiały magnetyczne, warunki ciągłości pola, indukcyjność własna i wzajemna, energia, siły i momenty.6
T-W-6Pola zmienne w czasie: prawo Faradaya indukcji elektromagnetycznej, równania Maxwella, warunki brzegowe i warunki ciągłości pola, potencjały, równania falowe, pola harmoniczne, płaska fala elektromagnetyczna, fala płaska w ośrodku stratnym, przepływ energii elektromagnetycznej i wektor Poyntinga.10
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach.30
A-L-2Przygotowanie do zajęć.13
A-L-3Opracowanie sprawozdań z wykonanych ćwiczeń laboratoryjnych.5
A-L-4Konsultacje2
50
projekty
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-P-2Samodzielne wykonanie projektu i przygotowanie prezentacji33
A-P-3Konsultacje2
50
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach.30
A-W-2Samodzielne studiowanie literatury.10
A-W-3Przygotowanie do egzaminu.8
A-W-4Egzamin2
50

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny.
M-2Wykład problemowy.
M-3Pokaz.
M-4Ćwiczenia laboratoryjne z użyciem komputera. Wykorzystanie pogramów Matlab i Comsol Multiphysics do rozwiązywania zagadnień pola elektromagnetycznego.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Sprawdzian przed rozpoczęciem ćwiczenia laboratoryjnego.
S-2Ocena formująca: Sprawozdanie z wykonanego ćwiczenia.
S-3Ocena podsumowująca: Ocena wykonanego projektu.
S-4Ocena podsumowująca: Egzamin.

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
EL_1A_C08_W01
Ma uporządkowaną i podbudowaną teoretycznie wiedzę niezbędną do opisu i analizy pola elektrostatycznego i magnetostatycznego umożliwiającą zrozumienie podstawowych zjawisk fizycznych występujących w elementach i układach elektrycznych prądu stałego.
EL_1A_W01, EL_1A_W03C-1T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4M-1, M-4, M-2, M-3S-1, S-4
EL_1A_C10_W01
Ma uporządkowaną i podbudowaną teoretycznie wiedzę niezbędną do opisu i analizy pola elektromagnetycznego umożliwiającą zrozumienie zjawisk fizycznych występujących w elementach i układach elektrycznych oraz ich otoczeniu.
EL_1A_W01, EL_1A_W03C-1T-W-6, T-W-5M-1, M-4, M-2, M-3S-1, S-4

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
EL_1A_C08_U07
Potrafi wykorzystać poznane metody i modele matematyczne, a także symulacje komputerowe do analizy i opisu pola elektrostatycznego i magnetostatycznego.
EL_1A_U08C-1T-L-4, T-L-3, T-L-5, T-L-8, T-L-1, T-L-2, T-L-7, T-L-6M-4, M-2, M-3S-2, S-1
EL_1A_C10_U01
Potrafi budować modele matematyczne i przeprowadzać symulacje komputerowe wykorzystując je do analizy i opisu pola elektromagnetycznego.
EL_1A_U08C-1T-L-9, T-L-13, T-L-12, T-L-11, T-L-10, T-P-3, T-P-1, T-P-2M-4, M-2, M-3S-2, S-1, S-3

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
EL_1A_C08_W01
Ma uporządkowaną i podbudowaną teoretycznie wiedzę niezbędną do opisu i analizy pola elektrostatycznego i magnetostatycznego umożliwiającą zrozumienie podstawowych zjawisk fizycznych występujących w elementach i układach elektrycznych prądu stałego.
2,0Średnia ocen z poszczególnych form poniżej 3,00.
3,0Średnia ocen z poszczególnych form min. 3,00.
3,5Średnia ocen z poszczególnych form min. 3,25.
4,0Średnia ocen z poszczególnych form min. 3,75.
4,5Średnia ocen z poszczególnych form min. 4,25.
5,0Średnia ocen z poszczególnych form min. 4,75.
EL_1A_C10_W01
Ma uporządkowaną i podbudowaną teoretycznie wiedzę niezbędną do opisu i analizy pola elektromagnetycznego umożliwiającą zrozumienie zjawisk fizycznych występujących w elementach i układach elektrycznych oraz ich otoczeniu.
2,0Średnia ocen z poszczególnych form poniżej 3,00.
3,0Średnia ocen z poszczególnych form min. 3,00.
3,5Średnia ocen z poszczególnych form min. 3,25.
4,0Średnia ocen z poszczególnych form min. 3,75.
4,5Średnia ocen z poszczególnych form min. 4,25.
5,0Średnia ocen z poszczególnych form min. 4,75.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
EL_1A_C08_U07
Potrafi wykorzystać poznane metody i modele matematyczne, a także symulacje komputerowe do analizy i opisu pola elektrostatycznego i magnetostatycznego.
2,0Student uzyskał mniej niż 50% punktów możliwych do zdobycia ze sprawdzianów.
3,0Student uzyskał minimum 50% punktów możliwych do zdobycia ze sprawdzianów.
3,5Student uzyskał minimum 60% punktów możliwych do zdobycia ze sprawdzianów.
4,0Student uzyskał minimum 70% punktów możliwych do zdobycia ze sprawdzianów.
4,5Student uzyskał minimum 80% punktów możliwych do zdobycia ze sprawdzianów.
5,0Student uzyskał minimum 90% punktów możliwych do zdobycia ze sprawdzianów.
EL_1A_C10_U01
Potrafi budować modele matematyczne i przeprowadzać symulacje komputerowe wykorzystując je do analizy i opisu pola elektromagnetycznego.
2,0Student uzyskał mniej niż 50% punktów możliwych do zdobycia z poszczególnych form oceny.
3,0Student uzyskał minimum 50% punktów możliwych do zdobycia z poszczególnych form oceny.
3,5Student uzyskał minimum 60% punktów możliwych do zdobycia z poszczególnych form oceny.
4,0Student uzyskał minimum 70% punktów możliwych do zdobycia z poszczególnych form oceny.
4,5Student uzyskał minimum 80% punktów możliwych do zdobycia z poszczególnych form oceny.
5,0Student uzyskał minimum 90% punktów możliwych do zdobycia z poszczególnych form oceny.

Literatura podstawowa

  1. Krakowski M., Elektrotechnika teoretyczna - pole elektromagnetyczne, PWN, Warszawa, 1995
  2. Rawa H., Elektryczność i magnetyzm w technice., PWN, Warszawa, 1994
  3. Griffiths D. J., Podstawy elektrodynamiki, PWN, Warszawa, 2006, Wydanie drugie
  4. Sikora R., Teoria pola elektromagnetycznego, WNT, Warszawa, 1997

Literatura dodatkowa

  1. Morawski T., Gwarek W., Pola i fale elektromagnetyczne, WNT, Warszawa, 1998
  2. Sadiku M. N. O., Numerical techniques in electromagnetics, CRC Press LLC, 2001

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Obliczanie pól elektrostatycznych.2
T-L-2Linia dwuprzewodowa.2
T-L-3Linia dwuprzewodowa - obliczenia metodą elementów skończonych.2
T-L-4Obliczanie pojemności kondensatora płaskiego.2
T-L-5Prawo przepływu.2
T-L-6Prawo Biota - Savarta.2
T-L-7Pole magnetyczne przewodnika z prądem.2
T-L-8Pole magnetyczne cylindrycznej cewki bez rdzenia.2
T-L-9Elektromagnes z rdzeniem ferromagnetycznym.4
T-L-10Obliczanie indukcyjności.2
T-L-11Zjawisko naskórkowości i efekt zbliżenia.4
T-L-12Indukcja elektromagnetyczna.2
T-L-13Przetwornik wiroprądowy.2
30

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Analiza obiektów w polu elektrostatycznym.3
T-P-2Symulacje elementów zasilanych prądem stałym.5
T-P-3Obliczenia i analiza obiektów w polu elektromagnetycznym.7
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Podstawowe równania elektromagnetyzmu. Rys historyczny.1
T-W-2Linie długie.5
T-W-3Elektrostatyka: równania w swobodnej przestrzeni, prawo Coulomba, prawo Gaussa i zastosowania, potencjał elektryczny, przewodniki i dielektryki w polu elektrostatycznym, warunki brzegowe i warunki ciągłości, pojemności i kondensatory, energia i siły.6
T-W-4Stałe prądy elektryczne: gęstość prądu i różniczkowe prawo Ohma, równanie ciągłości, prawo Joule’a, warunki ciągłości pola, rezystancja przejścia, uziomy.2
T-W-5Magnetostatyka: równania w swobodnej przestrzeni, wektorowy potencjał magnetyczny, prawo Biota-Savarta, dipol magnetyczny, wektor magnetyzacji, materiały magnetyczne, warunki ciągłości pola, indukcyjność własna i wzajemna, energia, siły i momenty.6
T-W-6Pola zmienne w czasie: prawo Faradaya indukcji elektromagnetycznej, równania Maxwella, warunki brzegowe i warunki ciągłości pola, potencjały, równania falowe, pola harmoniczne, płaska fala elektromagnetyczna, fala płaska w ośrodku stratnym, przepływ energii elektromagnetycznej i wektor Poyntinga.10
30

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach.30
A-L-2Przygotowanie do zajęć.13
A-L-3Opracowanie sprawozdań z wykonanych ćwiczeń laboratoryjnych.5
A-L-4Konsultacje2
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-P-2Samodzielne wykonanie projektu i przygotowanie prezentacji33
A-P-3Konsultacje2
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach.30
A-W-2Samodzielne studiowanie literatury.10
A-W-3Przygotowanie do egzaminu.8
A-W-4Egzamin2
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięEL_1A_C08_W01Ma uporządkowaną i podbudowaną teoretycznie wiedzę niezbędną do opisu i analizy pola elektrostatycznego i magnetostatycznego umożliwiającą zrozumienie podstawowych zjawisk fizycznych występujących w elementach i układach elektrycznych prądu stałego.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówEL_1A_W01Ma wiedzę z zakresu matematyki, fizyki i innych obszarów właściwych dla kierunku elektrotechnika przydatną do formułowania i rozwiązywania prostych zadań z zakresu elektrotechniki i obszarów pokrewnych.
EL_1A_W03Ma zaawansowaną, uporządkowaną i podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z obszaru elektrotechniki.
Cel przedmiotuC-1Zdobycie umiejętności tworzenia modeli matematycznych opisujących różnorodne zagadnienia pola elektromagnetycznego oraz rozwiązywania tych modeli metodami analitycznymi i numerycznymi z wykorzystaniem programów Matlab i Comsol.
Treści programoweT-W-1Podstawowe równania elektromagnetyzmu. Rys historyczny.
T-W-2Linie długie.
T-W-3Elektrostatyka: równania w swobodnej przestrzeni, prawo Coulomba, prawo Gaussa i zastosowania, potencjał elektryczny, przewodniki i dielektryki w polu elektrostatycznym, warunki brzegowe i warunki ciągłości, pojemności i kondensatory, energia i siły.
T-W-4Stałe prądy elektryczne: gęstość prądu i różniczkowe prawo Ohma, równanie ciągłości, prawo Joule’a, warunki ciągłości pola, rezystancja przejścia, uziomy.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny.
M-4Ćwiczenia laboratoryjne z użyciem komputera. Wykorzystanie pogramów Matlab i Comsol Multiphysics do rozwiązywania zagadnień pola elektromagnetycznego.
M-2Wykład problemowy.
M-3Pokaz.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Sprawdzian przed rozpoczęciem ćwiczenia laboratoryjnego.
S-4Ocena podsumowująca: Egzamin.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Średnia ocen z poszczególnych form poniżej 3,00.
3,0Średnia ocen z poszczególnych form min. 3,00.
3,5Średnia ocen z poszczególnych form min. 3,25.
4,0Średnia ocen z poszczególnych form min. 3,75.
4,5Średnia ocen z poszczególnych form min. 4,25.
5,0Średnia ocen z poszczególnych form min. 4,75.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięEL_1A_C10_W01Ma uporządkowaną i podbudowaną teoretycznie wiedzę niezbędną do opisu i analizy pola elektromagnetycznego umożliwiającą zrozumienie zjawisk fizycznych występujących w elementach i układach elektrycznych oraz ich otoczeniu.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówEL_1A_W01Ma wiedzę z zakresu matematyki, fizyki i innych obszarów właściwych dla kierunku elektrotechnika przydatną do formułowania i rozwiązywania prostych zadań z zakresu elektrotechniki i obszarów pokrewnych.
EL_1A_W03Ma zaawansowaną, uporządkowaną i podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z obszaru elektrotechniki.
Cel przedmiotuC-1Zdobycie umiejętności tworzenia modeli matematycznych opisujących różnorodne zagadnienia pola elektromagnetycznego oraz rozwiązywania tych modeli metodami analitycznymi i numerycznymi z wykorzystaniem programów Matlab i Comsol.
Treści programoweT-W-6Pola zmienne w czasie: prawo Faradaya indukcji elektromagnetycznej, równania Maxwella, warunki brzegowe i warunki ciągłości pola, potencjały, równania falowe, pola harmoniczne, płaska fala elektromagnetyczna, fala płaska w ośrodku stratnym, przepływ energii elektromagnetycznej i wektor Poyntinga.
T-W-5Magnetostatyka: równania w swobodnej przestrzeni, wektorowy potencjał magnetyczny, prawo Biota-Savarta, dipol magnetyczny, wektor magnetyzacji, materiały magnetyczne, warunki ciągłości pola, indukcyjność własna i wzajemna, energia, siły i momenty.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny.
M-4Ćwiczenia laboratoryjne z użyciem komputera. Wykorzystanie pogramów Matlab i Comsol Multiphysics do rozwiązywania zagadnień pola elektromagnetycznego.
M-2Wykład problemowy.
M-3Pokaz.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Sprawdzian przed rozpoczęciem ćwiczenia laboratoryjnego.
S-4Ocena podsumowująca: Egzamin.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Średnia ocen z poszczególnych form poniżej 3,00.
3,0Średnia ocen z poszczególnych form min. 3,00.
3,5Średnia ocen z poszczególnych form min. 3,25.
4,0Średnia ocen z poszczególnych form min. 3,75.
4,5Średnia ocen z poszczególnych form min. 4,25.
5,0Średnia ocen z poszczególnych form min. 4,75.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięEL_1A_C08_U07Potrafi wykorzystać poznane metody i modele matematyczne, a także symulacje komputerowe do analizy i opisu pola elektrostatycznego i magnetostatycznego.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówEL_1A_U08Potrafi rozwiązywać zadania i problemy występujące w obszarze elektrotechniki z wykorzystaniem metod i narzędzi inżynierskich w szczególności stosując techniki analityczne lub symulacyjne.
Cel przedmiotuC-1Zdobycie umiejętności tworzenia modeli matematycznych opisujących różnorodne zagadnienia pola elektromagnetycznego oraz rozwiązywania tych modeli metodami analitycznymi i numerycznymi z wykorzystaniem programów Matlab i Comsol.
Treści programoweT-L-4Obliczanie pojemności kondensatora płaskiego.
T-L-3Linia dwuprzewodowa - obliczenia metodą elementów skończonych.
T-L-5Prawo przepływu.
T-L-8Pole magnetyczne cylindrycznej cewki bez rdzenia.
T-L-1Obliczanie pól elektrostatycznych.
T-L-2Linia dwuprzewodowa.
T-L-7Pole magnetyczne przewodnika z prądem.
T-L-6Prawo Biota - Savarta.
Metody nauczaniaM-4Ćwiczenia laboratoryjne z użyciem komputera. Wykorzystanie pogramów Matlab i Comsol Multiphysics do rozwiązywania zagadnień pola elektromagnetycznego.
M-2Wykład problemowy.
M-3Pokaz.
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Sprawozdanie z wykonanego ćwiczenia.
S-1Ocena formująca: Sprawdzian przed rozpoczęciem ćwiczenia laboratoryjnego.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student uzyskał mniej niż 50% punktów możliwych do zdobycia ze sprawdzianów.
3,0Student uzyskał minimum 50% punktów możliwych do zdobycia ze sprawdzianów.
3,5Student uzyskał minimum 60% punktów możliwych do zdobycia ze sprawdzianów.
4,0Student uzyskał minimum 70% punktów możliwych do zdobycia ze sprawdzianów.
4,5Student uzyskał minimum 80% punktów możliwych do zdobycia ze sprawdzianów.
5,0Student uzyskał minimum 90% punktów możliwych do zdobycia ze sprawdzianów.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięEL_1A_C10_U01Potrafi budować modele matematyczne i przeprowadzać symulacje komputerowe wykorzystując je do analizy i opisu pola elektromagnetycznego.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówEL_1A_U08Potrafi rozwiązywać zadania i problemy występujące w obszarze elektrotechniki z wykorzystaniem metod i narzędzi inżynierskich w szczególności stosując techniki analityczne lub symulacyjne.
Cel przedmiotuC-1Zdobycie umiejętności tworzenia modeli matematycznych opisujących różnorodne zagadnienia pola elektromagnetycznego oraz rozwiązywania tych modeli metodami analitycznymi i numerycznymi z wykorzystaniem programów Matlab i Comsol.
Treści programoweT-L-9Elektromagnes z rdzeniem ferromagnetycznym.
T-L-13Przetwornik wiroprądowy.
T-L-12Indukcja elektromagnetyczna.
T-L-11Zjawisko naskórkowości i efekt zbliżenia.
T-L-10Obliczanie indukcyjności.
T-P-3Obliczenia i analiza obiektów w polu elektromagnetycznym.
T-P-1Analiza obiektów w polu elektrostatycznym.
T-P-2Symulacje elementów zasilanych prądem stałym.
Metody nauczaniaM-4Ćwiczenia laboratoryjne z użyciem komputera. Wykorzystanie pogramów Matlab i Comsol Multiphysics do rozwiązywania zagadnień pola elektromagnetycznego.
M-2Wykład problemowy.
M-3Pokaz.
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Sprawozdanie z wykonanego ćwiczenia.
S-1Ocena formująca: Sprawdzian przed rozpoczęciem ćwiczenia laboratoryjnego.
S-3Ocena podsumowująca: Ocena wykonanego projektu.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student uzyskał mniej niż 50% punktów możliwych do zdobycia z poszczególnych form oceny.
3,0Student uzyskał minimum 50% punktów możliwych do zdobycia z poszczególnych form oceny.
3,5Student uzyskał minimum 60% punktów możliwych do zdobycia z poszczególnych form oceny.
4,0Student uzyskał minimum 70% punktów możliwych do zdobycia z poszczególnych form oceny.
4,5Student uzyskał minimum 80% punktów możliwych do zdobycia z poszczególnych form oceny.
5,0Student uzyskał minimum 90% punktów możliwych do zdobycia z poszczególnych form oceny.