Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Elektryczny - Elektrotechnika (S1)

Sylabus przedmiotu Nowoczesne sieci i instalacje elektroenergetyczne:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Elektrotechnika
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Nowoczesne sieci i instalacje elektroenergetyczne
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Wysokich Napięć i Elektroenergetyki
Nauczyciel odpowiedzialny Michał Zeńczak <Michal.Zenczak@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Piotr Cierzniewski <Piotr.Cierzniewski@zut.edu.pl>, Olgierd Małyszko <Olgierd.Malyszko@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 19 Grupa obieralna 1

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW7 10 1,00,56zaliczenie
projektyP7 15 2,00,44zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Postawy elektroenergetyki
W-2Urządzenia i instalacje niskiego napięcia

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Znajomości zasad funkcjonowania i projektowania nowoczesnych sieci i instalacji elektroenergetycznych
C-2Umiejętność projektowania nowoczesnych sieci i instalacji elektroenergetycznych

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Nowoczesna metody projektowania3
T-P-2Projekt fragmentu instalacji elektrycznej z wykorzystaniem nowoczesnych narzędzi6
T-P-3Projekt linii napowietrznej nowej generacji6
15
wykłady
T-W-1Nowoczesne rozwiązania konstrukcji wsporczych linii napowietrznych2
T-W-2Nowoczesne technogie stosowane w budowie przewodów linii napowietrznych3
T-W-3Nowoczasne techniki projektowania instalacji elektrycznych3
T-W-4Nowoczesne techniki projektowania oświetlenia Zaliczenie wykładu2
10

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-P-2Przygotowanie projektów33
A-P-3Konsultacje2
50
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach10
A-W-2Uzupełnienie wiedzy z literatury10
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia wykładów5
25

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny
M-2Metoda projektów

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne i ustne wykładów
S-2Ocena formująca: Ocena na podstawie wykonanych projektów

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
EL_1A_C32.5_W01
Nowoczesne rozwiązania w napowietrznych liniach energetycznych i przy projektowaniu instalacji elektrycznych i oświetleniowych
EL_1A_W04, EL_1A_W05C-1T-W-2, T-W-1, T-W-3, T-W-4M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
EL_1A_C32.5_U01
Potrafi zaprojektować fragmenty nowoczesnej sieci i instalacji elektroenergetycznej
EL_1A_U04, EL_1A_U07C-2T-P-3, T-P-2, T-P-1M-2S-2

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
EL_1A_C32.5_K01
Współpraca w grupie i gotowość przyjęcia roli lidera.
EL_1A_K03, EL_1A_K01C-2T-P-3, T-P-2, T-P-1M-2S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
EL_1A_C32.5_W01
Nowoczesne rozwiązania w napowietrznych liniach energetycznych i przy projektowaniu instalacji elektrycznych i oświetleniowych
2,0Student uzyskał poniżej 50% punktów z części zaliczenia dotyczącej efektu kształcenia
3,0Student uzyskał 50-60% punktów z części zaliczenia dotyczącej efektu kształcenia
3,5Student uzyskał 61-70% punktów z części zaliczenia dotyczącej efektu kształcenia
4,0Student uzyskał 71-80% punktów z części zaliczenia dotyczącej efektu kształcenia
4,5Student uzyskał 81-90% punktów z części zaliczenia dotyczącej efektu kształcenia
5,0Student uzyskał powyżej 90% punktów z części zaliczenia dotyczącej efektu kształcenia

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
EL_1A_C32.5_U01
Potrafi zaprojektować fragmenty nowoczesnej sieci i instalacji elektroenergetycznej
2,0Student uzyskał poniżej 50% punktów z części zaliczenia dotyczącej efektu kształcenia
3,0Student uzyskał 50-60% punktów z części zaliczenia dotyczącej efektu kształcenia
3,5Student uzyskał 61-70% punktów z części zaliczenia dotyczącej efektu kształcenia
4,0Student uzyskał 71-80% punktów z części zaliczenia dotyczącej efektu kształcenia
4,5Student uzyskał 81-90% punktów z części zaliczenia dotyczącej efektu kształcenia
5,0Student uzyskał powyżej 90% punktów z części zaliczenia dotyczącej efektu kształcenia

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
EL_1A_C32.5_K01
Współpraca w grupie i gotowość przyjęcia roli lidera.
2,0Student uzyskał poniżej 50% punktów z cześci zaliczenia dotyczącej efektu kształcenia
3,0Student uzyskał 50-60% punktów z cześci zaliczenia dotyczącej efektu kształcenia
3,5Student uzyskał 61-70% punktów z cześci zaliczenia dotyczącej efektu kształcenia
4,0Student uzyskał 71-80% punktów z cześci zaliczenia dotyczącej efektu kształcenia
4,5Student uzyskał 81-90% punktów z cześci zaliczenia dotyczącej efektu kształceni
5,0Student uzyskał powyżej 90% punktów z cześci zaliczenia dotyczącej efektu kształcenia

Literatura podstawowa

  1. Kujszczyk S.:, Elektroenergetyczne sieci rozdzielcze, Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa, 2004
  2. Mendera Z., Szojda L., Wandzik G., Stalowe konstrukcje wsporcze napowietrznych linii elektroenergetycznych wysokiego napięcia, PWN, Warszawa, 2012
  3. Knych T., Elektroenergetyczne przewody napowietrzne, Teoria-Materiały-Aplikacje, Wydawnictwo AGH, Kraków, 2010
  4. Szkutnik J., Perspektywy i kierunki rozwoju systemu elektroenergetycznego, Wydawnictwo Politechniki Częstochowskiej, Częstochowa, 2015
  5. Tomana A., BIM – Innowacyjna technologia w budownictwie. Podstawy, standardy, narzędzia, Builder, Kraków, 2015
  6. Dariusz Kasznia, Jacek Magiera, Paweł Wierzowiecki, BIM w praktyce Standardy Wdrożenie Case Study, PWN, Warszawa, 2018
  7. Wojciech Żagan, Rafał Krupiński, Teoria i praktyka iluminacji obiektów, OWPW, Warszawa, 2016
  8. Casper Kofod, Oświetlenie wewnętrzne w sektorze publicznym i prywatnym - poradnik, PremiumLight-Pro, Katoawice, 2017

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Nowoczesna metody projektowania3
T-P-2Projekt fragmentu instalacji elektrycznej z wykorzystaniem nowoczesnych narzędzi6
T-P-3Projekt linii napowietrznej nowej generacji6
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Nowoczesne rozwiązania konstrukcji wsporczych linii napowietrznych2
T-W-2Nowoczesne technogie stosowane w budowie przewodów linii napowietrznych3
T-W-3Nowoczasne techniki projektowania instalacji elektrycznych3
T-W-4Nowoczesne techniki projektowania oświetlenia Zaliczenie wykładu2
10

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-P-2Przygotowanie projektów33
A-P-3Konsultacje2
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach10
A-W-2Uzupełnienie wiedzy z literatury10
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia wykładów5
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięEL_1A_C32.5_W01Nowoczesne rozwiązania w napowietrznych liniach energetycznych i przy projektowaniu instalacji elektrycznych i oświetleniowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówEL_1A_W04Ma szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami w obszarze elektrotechniki.
EL_1A_W05Ma wiedzę o trendach rozwojowych z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla kierunku elektrotechnika.
Cel przedmiotuC-1Znajomości zasad funkcjonowania i projektowania nowoczesnych sieci i instalacji elektroenergetycznych
Treści programoweT-W-2Nowoczesne technogie stosowane w budowie przewodów linii napowietrznych
T-W-1Nowoczesne rozwiązania konstrukcji wsporczych linii napowietrznych
T-W-3Nowoczasne techniki projektowania instalacji elektrycznych
T-W-4Nowoczesne techniki projektowania oświetlenia Zaliczenie wykładu
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne i ustne wykładów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student uzyskał poniżej 50% punktów z części zaliczenia dotyczącej efektu kształcenia
3,0Student uzyskał 50-60% punktów z części zaliczenia dotyczącej efektu kształcenia
3,5Student uzyskał 61-70% punktów z części zaliczenia dotyczącej efektu kształcenia
4,0Student uzyskał 71-80% punktów z części zaliczenia dotyczącej efektu kształcenia
4,5Student uzyskał 81-90% punktów z części zaliczenia dotyczącej efektu kształcenia
5,0Student uzyskał powyżej 90% punktów z części zaliczenia dotyczącej efektu kształcenia
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięEL_1A_C32.5_U01Potrafi zaprojektować fragmenty nowoczesnej sieci i instalacji elektroenergetycznej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówEL_1A_U04Potrafi identyfikować związki i zależności w procesach zachodzących w systemach rzeczywistych i na tej podstawie tworzyć modele komputerowe i przeprowadzać ich symulacje, w szczególności dotyczące zagadnień elektrotechniki.
EL_1A_U07Potrafi samodzielnie posługiwać się materiałami źródłowymi w zakresie analizy i syntezy zawartych w nich informacji oraz poddawać je krytycznej ocenie w odniesieniu do problemów związanych z urządzeniami elektrycznymi.
Cel przedmiotuC-2Umiejętność projektowania nowoczesnych sieci i instalacji elektroenergetycznych
Treści programoweT-P-3Projekt linii napowietrznej nowej generacji
T-P-2Projekt fragmentu instalacji elektrycznej z wykorzystaniem nowoczesnych narzędzi
T-P-1Nowoczesna metody projektowania
Metody nauczaniaM-2Metoda projektów
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena na podstawie wykonanych projektów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student uzyskał poniżej 50% punktów z części zaliczenia dotyczącej efektu kształcenia
3,0Student uzyskał 50-60% punktów z części zaliczenia dotyczącej efektu kształcenia
3,5Student uzyskał 61-70% punktów z części zaliczenia dotyczącej efektu kształcenia
4,0Student uzyskał 71-80% punktów z części zaliczenia dotyczącej efektu kształcenia
4,5Student uzyskał 81-90% punktów z części zaliczenia dotyczącej efektu kształcenia
5,0Student uzyskał powyżej 90% punktów z części zaliczenia dotyczącej efektu kształcenia
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięEL_1A_C32.5_K01Współpraca w grupie i gotowość przyjęcia roli lidera.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówEL_1A_K03Jest gotów do podjęcia społecznej, zawodowej i etycznej odpowiedzialności za pełnione role zawodowe.
EL_1A_K01Jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy oraz ma świadomość jej znaczenia w procesie rozwiązywania szeregu problemów inżynierskich i technicznych w zakresie elektrotechniki oraz kierunków pokrewnych.
Cel przedmiotuC-2Umiejętność projektowania nowoczesnych sieci i instalacji elektroenergetycznych
Treści programoweT-P-3Projekt linii napowietrznej nowej generacji
T-P-2Projekt fragmentu instalacji elektrycznej z wykorzystaniem nowoczesnych narzędzi
T-P-1Nowoczesna metody projektowania
Metody nauczaniaM-2Metoda projektów
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena na podstawie wykonanych projektów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student uzyskał poniżej 50% punktów z cześci zaliczenia dotyczącej efektu kształcenia
3,0Student uzyskał 50-60% punktów z cześci zaliczenia dotyczącej efektu kształcenia
3,5Student uzyskał 61-70% punktów z cześci zaliczenia dotyczącej efektu kształcenia
4,0Student uzyskał 71-80% punktów z cześci zaliczenia dotyczącej efektu kształcenia
4,5Student uzyskał 81-90% punktów z cześci zaliczenia dotyczącej efektu kształceni
5,0Student uzyskał powyżej 90% punktów z cześci zaliczenia dotyczącej efektu kształcenia