Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Elektryczny - Elektrotechnika (S1)

Sylabus przedmiotu Zajęcia uzupełniajce z fizyki:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Elektrotechnika
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Zajęcia uzupełniajce z fizyki
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Telekomunikacji i Fotoniki
Nauczyciel odpowiedzialny Ewa Weinert-Rączka <Ewa.Weinert-Raczka@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 0,0 ECTS (formy) 0,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA1 30 0,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajomość matematyki w zakresie szkoły średniej.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Uzupełnienie i utrwalenie wiedzy i umiejętności w zakresie programu nauczania fizyki w szkole średniej.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Rozwiązywanie zadań z zakresu kinematyki.4
T-A-2Rozwiązywanie zadań z zakresu dynamiki.6
T-A-3Rozwiązywanie zadań z zakresu drgań harmonicznych oraz ruchu falowego.6
T-A-4Rozwiązywanie zadań z zakresu termodynamiki.4
T-A-5Rozwiązywanie zadań z zakresu elektrodynamiki.6
T-A-6Rozwiązywanie zadań z zakresu optyki geometrycznej i optyki falowej.4
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Udział w zajęciach.30
A-A-2Przygotowanie do zajęć.18
A-A-3Udział w konsultacjach.2
50

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Ćwiczenia audytoryjne /rozwiązywanie zadań i dyskusja

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: sprawdziany zaliczające
S-2Ocena formująca: aktywność na zajęciach

Literatura podstawowa

  1. Halliday D., Resnick R., Walker J., Podstawy fizyki, PWN, Warszawa, 2003, 1
  2. K. Jezierski, B.Kołotka, K.Sierański, Zadania z fizyki z rozwiązaniami cz I i II, Oficyna Wydawnicza, Wrocław, 2000

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Rozwiązywanie zadań z zakresu kinematyki.4
T-A-2Rozwiązywanie zadań z zakresu dynamiki.6
T-A-3Rozwiązywanie zadań z zakresu drgań harmonicznych oraz ruchu falowego.6
T-A-4Rozwiązywanie zadań z zakresu termodynamiki.4
T-A-5Rozwiązywanie zadań z zakresu elektrodynamiki.6
T-A-6Rozwiązywanie zadań z zakresu optyki geometrycznej i optyki falowej.4
30

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Udział w zajęciach.30
A-A-2Przygotowanie do zajęć.18
A-A-3Udział w konsultacjach.2
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta