Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Informatyki - Informatyka (S1)

Sylabus przedmiotu Grafika webowa:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Informatyka
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Grafika webowa
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Inżynierii Systemów Informacyjnych
Nauczyciel odpowiedzialny Agnieszka Olejnik-Krugły <aolejnik@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 3 Grupa obieralna 2

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL3 15 1,00,50zaliczenie
wykładyW3 15 1,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Wprowadzenie do informatyki

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów z podstawowymi zagadnieniami projektowania grafiki webowej
C-2Nabycie przez studentów umiejętności zarządzania kolorem i projektowania grafiki webowej
C-3Nabycie przez studentów umiejętności analizowania wydajności stron www i optymalizacji plików graficznych

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Zarządzanie barwą w przeglądarkach internetowych2
T-L-2Praca z profilami icc w programach graficznych2
T-L-3Praca z bibliotekami plików graficznych, ikonami i fontami2
T-L-4Korekty barwne i tonalne obrazu, kadrowanie, filtry2
T-L-5Testowanie formatów grafiki webowej2
T-L-6Analiza plików graficznych pod kątem SEO i standardu dostępności WCAG2
T-L-7Badanie wydajności strony internetowej2
T-L-8Techniki optymalizacji zdjęć i grafik dla www1
15
wykłady
T-W-1System zarządzania barwą (percepcja, przestrzenie barwne, pomiar kolorów, CMS)2
T-W-2Profile barwne (ICC, iccMAX, profilowanie i kalibracja urządzeń)2
T-W-3Graficzne elementy stron internetowych (obrazy rastrowe i wektorowe, ikony, fonty, trendy i design)2
T-W-4Techniki fotografii na www (podstawy fotografii, korekty, retusze, kadrowanie)2
T-W-5Formaty grafiki webowej2
T-W-6Standardy dostosowania plików graficznych do www2
T-W-7Wydajność elementów graficznych na www2
T-W-8Optymalizacja plików graficznych na www1
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-L-2Przygotowanie do zajęć10
25
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w zjęciach15
A-W-2Praca własna8
A-W-3Konsultacje2
25

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny
M-2Ćwiczenia laboratoryjne

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie części teoretycznej
S-2Ocena formująca: Ocena poprawności wykonywania zadań laboratoryjnych

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Itest_1A_C12.2_W01
1. Student potrafi wymienić i scharakteryzować elementy grafiki webowej oraz proces ich projektowania. 2. Student ma wiedzę z zakresu optymalizacji zdjęć cyfrowych i grafiki wektorowej pod kątem produktów cyfrowych.
I_1A_W05C-1T-W-1, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-2, T-W-3M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Itest_1A_C12.2_U01
Student nabył umiejętności korzystania z profili icc, narzędzi i technik projektowania grafiki webowej oraz jej optymalizacji.
I_1A_U06, I_1A_U07, I_1A_U02C-2, C-3T-L-2, T-L-1, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-L-7, T-L-8M-2S-2

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Itest_1A_C12.2_K01
1. Student ma świadomość roli jaką odgrywa design w produktach cyfrowych. 2. Student ma świadomość znaczenia optymalizacji grafiki w kontekście wydajności stron www i aplikacji.
I_1A_K01C-1, C-2, C-3T-L-2, T-L-1, T-L-3, T-L-4, T-L-5, T-L-6, T-L-7, T-L-8, T-W-1, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-2, T-W-3M-1, M-2S-2, S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Itest_1A_C12.2_W01
1. Student potrafi wymienić i scharakteryzować elementy grafiki webowej oraz proces ich projektowania. 2. Student ma wiedzę z zakresu optymalizacji zdjęć cyfrowych i grafiki wektorowej pod kątem produktów cyfrowych.
2,0Student nie zna podstawowych pojęć z zakresu fotografii i grafiki webowej, nie potrafi scharakteryzować procesu projektowania grafiki webowej ani procesu wykonania i obróbki zdjęć cyfrowych, nie ma wiedzy na temat systemu zarządzania kolorem (w tym kalibracji i profilowania monitorów) ani znaczenia profili icc, nie ma wiedzy na temat technik optymalizacji i testów wydajności grafiki webowej, nie zna trendów ani wzorców projektowych.
3,0Student posiada bardzo ogólną wiedzę z zakresu fotografii i grafiki webowej, procesu projektowania grafiki webowej i procesu wykonania i obróbki zdjęć cyfrowych, systemu zarządzania kolorem, technik optymalizacji i testów wydajności grafiki webowej, trendów i wzorców projektowych.
3,5Student posiada ogólną wiedzę z zakresu podstawowych pojęć z obszaru fotografii i grafiki webowej, potrafi scharakteryzować proces projektowania grafiki webowej i proces wykonania i obróbki zdjęć cyfrowych, zna podstawowe pojęcia z zakresu zarządzania kolorem (w tym kalibracji i profilowania monitorów) i profili icc, ma ogólną wiedzę na temat technik optymalizacji i testów wydajności grafiki webowej, potrafi wymienić główne trendy i wzorce projektowe.
4,0Student posiada wiedzę z zakresu pojęć z obszaru fotografii i grafiki webowej, potrafi scharakteryzować proces projektowania grafiki webowej i proces wykonania i obróbki zdjęć cyfrowych, zna pojęcia z zakresu zarządzania kolorem (w tym kalibracji i profilowania monitorów) i profili icc, ma wiedzę na temat technik optymalizacji i testów wydajności grafiki webowej, potrafi wymienić i scharakteryzować główne trendy i wzorce projektowe.
4,5Student posiada dobrą wiedzę z zakresu pojęć z obszaru fotografii i grafiki webowej, potrafi dobrze scharakteryzować proces projektowania grafiki webowej i proces wykonania i obróbki zdjęć cyfrowych, zna dobrze pojęcia z zakresu zarządzania kolorem (w tym kalibracji i profilowania monitorów) i profili icc, ma dobrą wiedzę na temat technik optymalizacji i testów wydajności grafiki webowej, potrafi wymienić i scharakteryzować główne trendy i wzorce projektowe.
5,0Student posiada bardzo dobrą wiedzę z zakresu pojęć z obszaru fotografii i grafiki webowej, potrafi scharakteryzować proces projektowania grafiki webowej i proces wykonania i obróbki zdjęć cyfrowych, zna znaczenie i proces zarządzania kolorem (w tym proces kalibracji i profilowania monitorów) i zastosowania profili icc w programach graficznych, ma bardzo dobrą wiedzę na temat technik optymalizacji i testów wydajności grafiki webowej, potrafi wymienić i scharakteryzować główne trendy i wzorce projektowe.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Itest_1A_C12.2_U01
Student nabył umiejętności korzystania z profili icc, narzędzi i technik projektowania grafiki webowej oraz jej optymalizacji.
2,0Student nie wykona prawidłowo wszystkich zadań realizowanych na poszczególnych zajęciach laboratoryjnych.
3,0Student wykona zadania realizowane na poszczególnych zajęciach laboratoryjnych, ale będą one wykonane w sposób powierzchowny.
3,5Student wykona zadania realizowane na poszczególnych zajęciach laboratoryjnych, nie wszystkie (część) zadania zostaną wykonane w sposób dokładny.
4,0Student wykona zadania realizowane na poszczególnych zajęciach laboratoryjnych, zadania zostaną wykonane w sposób prawidłowy, dokładny, student będzie potrafił uzasadnić swoje decyzje i sposób realizacji zadań.
4,5Student wykona zadania realizowane na poszczególnych zajęciach laboratoryjnych, zadania zostaną wykonane w sposób staranny, prawidłowy, student będzie potrafił szczegółowo uzasadnić swoje decyzje i sposób realizacji zadań.
5,0Student wykona zadania realizowane na poszczególnych zajęciach laboratoryjnych, zadania zostaną wykonane w sposób staranny, prawidłowy, wykona dodatkowe czynności, które podniosą wartość merytoryczną zadań, student będzie potrafił szczegółowo uzasadnić swoje decyzje i sposób realizacji zadań.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Itest_1A_C12.2_K01
1. Student ma świadomość roli jaką odgrywa design w produktach cyfrowych. 2. Student ma świadomość znaczenia optymalizacji grafiki w kontekście wydajności stron www i aplikacji.
2,0Student nie rozumie znaczenia i roli fotografii oraz grafiki webowej w produktach cyfrowych (główne stron www i aplikacji).
3,0Student rozumie znaczenie i rolę fotografii oraz grafiki webowej w produktach cyfrowych (główne stron www i aplikacji).
3,5Student rozumie znaczenie i rolę fotografii oraz grafiki webowej w produktach cyfrowych (główne stron www i aplikacji), potrafi ogólnie uzasadnić znaczenie optymalizacji i testów wydajnościowych elementów graficznych, rozumie rolę systemu zarządzania barwą.
4,0Student dobrze rozumie znaczenie i rolę fotografii oraz grafiki webowej w produktach cyfrowych (główne stron www i aplikacji), potrafi dobrze uzasadnić znaczenie optymalizacji i testów wydajnościowych elementów graficznych, rozumie rolę systemu zarządzania barwą i profili icc.
4,5Student dobrze rozumie znaczenie i rolę fotografii oraz grafiki webowej w produktach cyfrowych (główne stron www i aplikacji), potrafi dobrze uzasadnić znaczenie optymalizacji i testów wydajnościowych elementów graficznych, rozumie rolę systemu zarządzania barwą i profili icc, rozumie przeznaczenie wykorzystanych narzędzi.
5,0Student bardzo dobrze rozumie znaczenie i rolę fotografii oraz grafiki webowej w produktach cyfrowych (główne stron www i aplikacji), potrafi bardzo dobrze uzasadnić znaczenie optymalizacji i testów wydajnościowych elementów graficznych, bardzo dobrze rozumie rolę systemu zarządzania barwą i profili icc, bardzo dobrze rozumie przeznaczenie wykorzystanych narzędzi, trendów i wzorców projektowych.

Literatura podstawowa

  1. Google, Documentation SEO - Google Search Central, https://developers.google.com/search
  2. W3C, Web Content Accessibility Guidelines, 2023, https://www.w3.org/TR/WCAG22/
  3. Stephanie Stimac, Design for Developers, Manning, Wielka Brytania, 2023, ISBN 9781617299476

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Zarządzanie barwą w przeglądarkach internetowych2
T-L-2Praca z profilami icc w programach graficznych2
T-L-3Praca z bibliotekami plików graficznych, ikonami i fontami2
T-L-4Korekty barwne i tonalne obrazu, kadrowanie, filtry2
T-L-5Testowanie formatów grafiki webowej2
T-L-6Analiza plików graficznych pod kątem SEO i standardu dostępności WCAG2
T-L-7Badanie wydajności strony internetowej2
T-L-8Techniki optymalizacji zdjęć i grafik dla www1
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1System zarządzania barwą (percepcja, przestrzenie barwne, pomiar kolorów, CMS)2
T-W-2Profile barwne (ICC, iccMAX, profilowanie i kalibracja urządzeń)2
T-W-3Graficzne elementy stron internetowych (obrazy rastrowe i wektorowe, ikony, fonty, trendy i design)2
T-W-4Techniki fotografii na www (podstawy fotografii, korekty, retusze, kadrowanie)2
T-W-5Formaty grafiki webowej2
T-W-6Standardy dostosowania plików graficznych do www2
T-W-7Wydajność elementów graficznych na www2
T-W-8Optymalizacja plików graficznych na www1
15

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-L-2Przygotowanie do zajęć10
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w zjęciach15
A-W-2Praca własna8
A-W-3Konsultacje2
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięItest_1A_C12.2_W011. Student potrafi wymienić i scharakteryzować elementy grafiki webowej oraz proces ich projektowania. 2. Student ma wiedzę z zakresu optymalizacji zdjęć cyfrowych i grafiki wektorowej pod kątem produktów cyfrowych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_1A_W05Ma wiedzę o nowoczesnych metodach projektowania, analizowania, wytwarzania, testowania oprogramowania oraz rozwiązywania wybranych zadań inżynierskich obejmujących w szczególności narzędzia wspomagające wytwarzanie oprogramowania na różnych etapach powstawania, eksploatacji i rozwoju systemów informatycznych.
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z podstawowymi zagadnieniami projektowania grafiki webowej
Treści programoweT-W-1System zarządzania barwą (percepcja, przestrzenie barwne, pomiar kolorów, CMS)
T-W-4Techniki fotografii na www (podstawy fotografii, korekty, retusze, kadrowanie)
T-W-5Formaty grafiki webowej
T-W-6Standardy dostosowania plików graficznych do www
T-W-7Wydajność elementów graficznych na www
T-W-8Optymalizacja plików graficznych na www
T-W-2Profile barwne (ICC, iccMAX, profilowanie i kalibracja urządzeń)
T-W-3Graficzne elementy stron internetowych (obrazy rastrowe i wektorowe, ikony, fonty, trendy i design)
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie części teoretycznej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zna podstawowych pojęć z zakresu fotografii i grafiki webowej, nie potrafi scharakteryzować procesu projektowania grafiki webowej ani procesu wykonania i obróbki zdjęć cyfrowych, nie ma wiedzy na temat systemu zarządzania kolorem (w tym kalibracji i profilowania monitorów) ani znaczenia profili icc, nie ma wiedzy na temat technik optymalizacji i testów wydajności grafiki webowej, nie zna trendów ani wzorców projektowych.
3,0Student posiada bardzo ogólną wiedzę z zakresu fotografii i grafiki webowej, procesu projektowania grafiki webowej i procesu wykonania i obróbki zdjęć cyfrowych, systemu zarządzania kolorem, technik optymalizacji i testów wydajności grafiki webowej, trendów i wzorców projektowych.
3,5Student posiada ogólną wiedzę z zakresu podstawowych pojęć z obszaru fotografii i grafiki webowej, potrafi scharakteryzować proces projektowania grafiki webowej i proces wykonania i obróbki zdjęć cyfrowych, zna podstawowe pojęcia z zakresu zarządzania kolorem (w tym kalibracji i profilowania monitorów) i profili icc, ma ogólną wiedzę na temat technik optymalizacji i testów wydajności grafiki webowej, potrafi wymienić główne trendy i wzorce projektowe.
4,0Student posiada wiedzę z zakresu pojęć z obszaru fotografii i grafiki webowej, potrafi scharakteryzować proces projektowania grafiki webowej i proces wykonania i obróbki zdjęć cyfrowych, zna pojęcia z zakresu zarządzania kolorem (w tym kalibracji i profilowania monitorów) i profili icc, ma wiedzę na temat technik optymalizacji i testów wydajności grafiki webowej, potrafi wymienić i scharakteryzować główne trendy i wzorce projektowe.
4,5Student posiada dobrą wiedzę z zakresu pojęć z obszaru fotografii i grafiki webowej, potrafi dobrze scharakteryzować proces projektowania grafiki webowej i proces wykonania i obróbki zdjęć cyfrowych, zna dobrze pojęcia z zakresu zarządzania kolorem (w tym kalibracji i profilowania monitorów) i profili icc, ma dobrą wiedzę na temat technik optymalizacji i testów wydajności grafiki webowej, potrafi wymienić i scharakteryzować główne trendy i wzorce projektowe.
5,0Student posiada bardzo dobrą wiedzę z zakresu pojęć z obszaru fotografii i grafiki webowej, potrafi scharakteryzować proces projektowania grafiki webowej i proces wykonania i obróbki zdjęć cyfrowych, zna znaczenie i proces zarządzania kolorem (w tym proces kalibracji i profilowania monitorów) i zastosowania profili icc w programach graficznych, ma bardzo dobrą wiedzę na temat technik optymalizacji i testów wydajności grafiki webowej, potrafi wymienić i scharakteryzować główne trendy i wzorce projektowe.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięItest_1A_C12.2_U01Student nabył umiejętności korzystania z profili icc, narzędzi i technik projektowania grafiki webowej oraz jej optymalizacji.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_1A_U06Potrafi pozyskiwać, przesyłać, przetwarzać dane, podsumowywać wyniki eksperymentów empirycznych, dokonywać interpretacji uzyskanych wyników i formułować wynikające z nich wnioski.
I_1A_U07Potrafi samodzielnie posługiwać się materiałami źródłowymi w zakresie analizy i syntezy zawartych w nich informacji oraz poddawać je krytycznej ocenie w odniesieniu do problemów informatycznych.
I_1A_U02Potrafi aktywnie uczestniczyć w pracach projektowych – zespołowych i indywidualnych. Przy planowaniu i realizacji projektów informatycznych potrafi zastosować podstawowe metodyki zarządzania projektami informatycznymi.
Cel przedmiotuC-2Nabycie przez studentów umiejętności zarządzania kolorem i projektowania grafiki webowej
C-3Nabycie przez studentów umiejętności analizowania wydajności stron www i optymalizacji plików graficznych
Treści programoweT-L-2Praca z profilami icc w programach graficznych
T-L-1Zarządzanie barwą w przeglądarkach internetowych
T-L-3Praca z bibliotekami plików graficznych, ikonami i fontami
T-L-4Korekty barwne i tonalne obrazu, kadrowanie, filtry
T-L-5Testowanie formatów grafiki webowej
T-L-6Analiza plików graficznych pod kątem SEO i standardu dostępności WCAG
T-L-7Badanie wydajności strony internetowej
T-L-8Techniki optymalizacji zdjęć i grafik dla www
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena poprawności wykonywania zadań laboratoryjnych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie wykona prawidłowo wszystkich zadań realizowanych na poszczególnych zajęciach laboratoryjnych.
3,0Student wykona zadania realizowane na poszczególnych zajęciach laboratoryjnych, ale będą one wykonane w sposób powierzchowny.
3,5Student wykona zadania realizowane na poszczególnych zajęciach laboratoryjnych, nie wszystkie (część) zadania zostaną wykonane w sposób dokładny.
4,0Student wykona zadania realizowane na poszczególnych zajęciach laboratoryjnych, zadania zostaną wykonane w sposób prawidłowy, dokładny, student będzie potrafił uzasadnić swoje decyzje i sposób realizacji zadań.
4,5Student wykona zadania realizowane na poszczególnych zajęciach laboratoryjnych, zadania zostaną wykonane w sposób staranny, prawidłowy, student będzie potrafił szczegółowo uzasadnić swoje decyzje i sposób realizacji zadań.
5,0Student wykona zadania realizowane na poszczególnych zajęciach laboratoryjnych, zadania zostaną wykonane w sposób staranny, prawidłowy, wykona dodatkowe czynności, które podniosą wartość merytoryczną zadań, student będzie potrafił szczegółowo uzasadnić swoje decyzje i sposób realizacji zadań.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięItest_1A_C12.2_K011. Student ma świadomość roli jaką odgrywa design w produktach cyfrowych. 2. Student ma świadomość znaczenia optymalizacji grafiki w kontekście wydajności stron www i aplikacji.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_1A_K01Jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy oraz ma świadomość jej znaczenia w procesie rozwiązywania szeregu problemów inżynierskich i technicznych w dziedzinie informatyki.
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z podstawowymi zagadnieniami projektowania grafiki webowej
C-2Nabycie przez studentów umiejętności zarządzania kolorem i projektowania grafiki webowej
C-3Nabycie przez studentów umiejętności analizowania wydajności stron www i optymalizacji plików graficznych
Treści programoweT-L-2Praca z profilami icc w programach graficznych
T-L-1Zarządzanie barwą w przeglądarkach internetowych
T-L-3Praca z bibliotekami plików graficznych, ikonami i fontami
T-L-4Korekty barwne i tonalne obrazu, kadrowanie, filtry
T-L-5Testowanie formatów grafiki webowej
T-L-6Analiza plików graficznych pod kątem SEO i standardu dostępności WCAG
T-L-7Badanie wydajności strony internetowej
T-L-8Techniki optymalizacji zdjęć i grafik dla www
T-W-1System zarządzania barwą (percepcja, przestrzenie barwne, pomiar kolorów, CMS)
T-W-4Techniki fotografii na www (podstawy fotografii, korekty, retusze, kadrowanie)
T-W-5Formaty grafiki webowej
T-W-6Standardy dostosowania plików graficznych do www
T-W-7Wydajność elementów graficznych na www
T-W-8Optymalizacja plików graficznych na www
T-W-2Profile barwne (ICC, iccMAX, profilowanie i kalibracja urządzeń)
T-W-3Graficzne elementy stron internetowych (obrazy rastrowe i wektorowe, ikony, fonty, trendy i design)
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena poprawności wykonywania zadań laboratoryjnych
S-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie części teoretycznej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie rozumie znaczenia i roli fotografii oraz grafiki webowej w produktach cyfrowych (główne stron www i aplikacji).
3,0Student rozumie znaczenie i rolę fotografii oraz grafiki webowej w produktach cyfrowych (główne stron www i aplikacji).
3,5Student rozumie znaczenie i rolę fotografii oraz grafiki webowej w produktach cyfrowych (główne stron www i aplikacji), potrafi ogólnie uzasadnić znaczenie optymalizacji i testów wydajnościowych elementów graficznych, rozumie rolę systemu zarządzania barwą.
4,0Student dobrze rozumie znaczenie i rolę fotografii oraz grafiki webowej w produktach cyfrowych (główne stron www i aplikacji), potrafi dobrze uzasadnić znaczenie optymalizacji i testów wydajnościowych elementów graficznych, rozumie rolę systemu zarządzania barwą i profili icc.
4,5Student dobrze rozumie znaczenie i rolę fotografii oraz grafiki webowej w produktach cyfrowych (główne stron www i aplikacji), potrafi dobrze uzasadnić znaczenie optymalizacji i testów wydajnościowych elementów graficznych, rozumie rolę systemu zarządzania barwą i profili icc, rozumie przeznaczenie wykorzystanych narzędzi.
5,0Student bardzo dobrze rozumie znaczenie i rolę fotografii oraz grafiki webowej w produktach cyfrowych (główne stron www i aplikacji), potrafi bardzo dobrze uzasadnić znaczenie optymalizacji i testów wydajnościowych elementów graficznych, bardzo dobrze rozumie rolę systemu zarządzania barwą i profili icc, bardzo dobrze rozumie przeznaczenie wykorzystanych narzędzi, trendów i wzorców projektowych.