Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Informatyki - Informatyka (S1)

Sylabus przedmiotu Inżynierski projekt zespołowy 2:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Informatyka
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Inżynierski projekt zespołowy 2
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Kolegium Dziekańskie
Nauczyciel odpowiedzialny Mirosław Łazoryszczak <Miroslaw.Lazoryszczak@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Jerzy Pejaś <Jerzy.Pejas@zut.edu.pl>, Piotr Piela <Piotr.Piela@zut.edu.pl>, Mirosław Łazoryszczak <Miroslaw.Lazoryszczak@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
projektyP6 45 3,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Inżynierski projekt zespołowy 1

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Celem przedmiotu nauczenie studenta pracy zespołowej przy realizacj praktycznych projektów inżynierskich.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Wybór i ustalenie tematyki projektu.3
T-P-2Realizacja praktyczna projektu obejmująca następujące elementy wspólne dla wszystkich projektów: wybór metodyki zarządzania projektem, podział ról w zespole, ustalenie koncepcji oraz założeń projektowych (wybór środowiska programistycznego wybór bibliotek), implementację, przygotowanie dokumentacji oraz raportu z testów aplikacji/urządzenia. Projekty realizowane są w zespołach standardowo 4 osobowych, obejmujące wyższy stopień zaawansowania, bądź stanowiące rozszerzenie lub kontynuację Inżynierskiego projektu zespołowego 1. Tematyka projektów dotyczy takich obszarów jak np.: ogólna inżynieria oprogramowania, sztuczna inteligencja, grafika i gry komputerowe, cyberbezpieczeństwo, systemy wbudowane, automatyka cyfrowa i inne.39
T-P-3Prezentacje projektów na forum grupy.3
45

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach45
A-P-2Implementacja projektu - praca własna30
75

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Projekt zespołowy

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena merytoryczna projektu, dokumentacji projektowej, oraz prezentacji wykonanego projektu.
S-2Ocena podsumowująca: Ocena przygotowania studenta do zadań projektowych
S-3Ocena podsumowująca: Końćowa, zespołowa prezentacja projektu

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Itest_1A_C22.2_W01
Ma wiedzę na temat projetowania inzynierskiego oraz metodyk zarządzania projektamI.
I_1A_W05, I_1A_W06C-1T-P-2M-1S-2

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Itest_1A_C22.2_U01
Umie zarządzać projektem informatycznym, potrafi przygotować dokumentację projektową oraz zrezlizować projekt informatyczny.
I_1A_U08, I_1A_U07, I_1A_U02, I_1A_U09, I_1A_U04C-1T-P-1, T-P-2, T-P-3M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Itest_1A_C22.2_K01
Wykazuje się kreatywnością, otwartością na komunikację wewnętrzną i zewnętrzną, jest świadomy posiadanej wiedzy w rozwiązywaniu problemów inżynierskich oraz znaczenia aspektów rynkowych w procesie projektowania inżynierskiego.
I_1A_K01, I_1A_K02, I_1A_K03C-1T-P-3M-1S-3

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Itest_1A_C22.2_W01
Ma wiedzę na temat projetowania inzynierskiego oraz metodyk zarządzania projektamI.
2,0
3,0Student zna w stopniu elementarnym zasady realizacji projektu zespołowego.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Itest_1A_C22.2_U01
Umie zarządzać projektem informatycznym, potrafi przygotować dokumentację projektową oraz zrezlizować projekt informatyczny.
2,0
3,0Student w stopniu elementarnym potrafi zrealizować projekt zespołowy.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
Itest_1A_C22.2_K01
Wykazuje się kreatywnością, otwartością na komunikację wewnętrzną i zewnętrzną, jest świadomy posiadanej wiedzy w rozwiązywaniu problemów inżynierskich oraz znaczenia aspektów rynkowych w procesie projektowania inżynierskiego.
2,0
3,0Zespołowa prezentacja projektu w stopniu podstawowym pod względem merytorycznym i formalnym.
3,5
4,0
4,5
5,0

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Wybór i ustalenie tematyki projektu.3
T-P-2Realizacja praktyczna projektu obejmująca następujące elementy wspólne dla wszystkich projektów: wybór metodyki zarządzania projektem, podział ról w zespole, ustalenie koncepcji oraz założeń projektowych (wybór środowiska programistycznego wybór bibliotek), implementację, przygotowanie dokumentacji oraz raportu z testów aplikacji/urządzenia. Projekty realizowane są w zespołach standardowo 4 osobowych, obejmujące wyższy stopień zaawansowania, bądź stanowiące rozszerzenie lub kontynuację Inżynierskiego projektu zespołowego 1. Tematyka projektów dotyczy takich obszarów jak np.: ogólna inżynieria oprogramowania, sztuczna inteligencja, grafika i gry komputerowe, cyberbezpieczeństwo, systemy wbudowane, automatyka cyfrowa i inne.39
T-P-3Prezentacje projektów na forum grupy.3
45

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach45
A-P-2Implementacja projektu - praca własna30
75
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięItest_1A_C22.2_W01Ma wiedzę na temat projetowania inzynierskiego oraz metodyk zarządzania projektamI.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_1A_W05Ma wiedzę o nowoczesnych metodach projektowania, analizowania, wytwarzania, testowania oprogramowania oraz rozwiązywania wybranych zadań inżynierskich obejmujących w szczególności narzędzia wspomagające wytwarzanie oprogramowania na różnych etapach powstawania, eksploatacji i rozwoju systemów informatycznych.
I_1A_W06Zna i rozumie procesy współczesnej cywilizacji w zakresie ekonomii i prawa, zwłaszcza w kontekście ochrony własności intelektualnej ze szczególnym uwzględnieniem rozwiązań w produktach informatycznych.
Cel przedmiotuC-1Celem przedmiotu nauczenie studenta pracy zespołowej przy realizacj praktycznych projektów inżynierskich.
Treści programoweT-P-2Realizacja praktyczna projektu obejmująca następujące elementy wspólne dla wszystkich projektów: wybór metodyki zarządzania projektem, podział ról w zespole, ustalenie koncepcji oraz założeń projektowych (wybór środowiska programistycznego wybór bibliotek), implementację, przygotowanie dokumentacji oraz raportu z testów aplikacji/urządzenia. Projekty realizowane są w zespołach standardowo 4 osobowych, obejmujące wyższy stopień zaawansowania, bądź stanowiące rozszerzenie lub kontynuację Inżynierskiego projektu zespołowego 1. Tematyka projektów dotyczy takich obszarów jak np.: ogólna inżynieria oprogramowania, sztuczna inteligencja, grafika i gry komputerowe, cyberbezpieczeństwo, systemy wbudowane, automatyka cyfrowa i inne.
Metody nauczaniaM-1Projekt zespołowy
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena przygotowania studenta do zadań projektowych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student zna w stopniu elementarnym zasady realizacji projektu zespołowego.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięItest_1A_C22.2_U01Umie zarządzać projektem informatycznym, potrafi przygotować dokumentację projektową oraz zrezlizować projekt informatyczny.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_1A_U08Potrafi rozwiązywać inżynierskie zadania informatyczne z wykorzystaniem metod matematyki obliczeniowej w szczególności stosując techniki analityczne lub symulacyjne.
I_1A_U07Potrafi samodzielnie posługiwać się materiałami źródłowymi w zakresie analizy i syntezy zawartych w nich informacji oraz poddawać je krytycznej ocenie w odniesieniu do problemów informatycznych.
I_1A_U02Potrafi aktywnie uczestniczyć w pracach projektowych – zespołowych i indywidualnych. Przy planowaniu i realizacji projektów informatycznych potrafi zastosować podstawowe metodyki zarządzania projektami informatycznymi.
I_1A_U09Potrafi dobrać właściwe metody i narzędzia do rozwiązywania wybranych zadań informatycznych w warunkach nie w pełni przewidywalnych.
I_1A_U04Potrafi identyfikować związki i zależności w procesach zachodzących w systemach rzeczywistych i na tej podstawie tworzyć modele komputerowe oraz przeprowadzać ich symulacje.
Cel przedmiotuC-1Celem przedmiotu nauczenie studenta pracy zespołowej przy realizacj praktycznych projektów inżynierskich.
Treści programoweT-P-1Wybór i ustalenie tematyki projektu.
T-P-2Realizacja praktyczna projektu obejmująca następujące elementy wspólne dla wszystkich projektów: wybór metodyki zarządzania projektem, podział ról w zespole, ustalenie koncepcji oraz założeń projektowych (wybór środowiska programistycznego wybór bibliotek), implementację, przygotowanie dokumentacji oraz raportu z testów aplikacji/urządzenia. Projekty realizowane są w zespołach standardowo 4 osobowych, obejmujące wyższy stopień zaawansowania, bądź stanowiące rozszerzenie lub kontynuację Inżynierskiego projektu zespołowego 1. Tematyka projektów dotyczy takich obszarów jak np.: ogólna inżynieria oprogramowania, sztuczna inteligencja, grafika i gry komputerowe, cyberbezpieczeństwo, systemy wbudowane, automatyka cyfrowa i inne.
T-P-3Prezentacje projektów na forum grupy.
Metody nauczaniaM-1Projekt zespołowy
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena merytoryczna projektu, dokumentacji projektowej, oraz prezentacji wykonanego projektu.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student w stopniu elementarnym potrafi zrealizować projekt zespołowy.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięItest_1A_C22.2_K01Wykazuje się kreatywnością, otwartością na komunikację wewnętrzną i zewnętrzną, jest świadomy posiadanej wiedzy w rozwiązywaniu problemów inżynierskich oraz znaczenia aspektów rynkowych w procesie projektowania inżynierskiego.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_1A_K01Jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy oraz ma świadomość jej znaczenia w procesie rozwiązywania szeregu problemów inżynierskich i technicznych w dziedzinie informatyki.
I_1A_K02Jest gotów do kształtowania i stosowania postaw prospołecznych: humanizmu, patriotyzmu, tolerancji, otwartości i współpracy oraz efektywnego komunikowania się, inicjowania działań i uczestnictwa w działalności na rzecz właściwego wykorzystywania nowych technologii i szerzenia idei społeczeństwa informacyjnego, a także do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy.
I_1A_K03Jest gotów do podjęcia społecznej, zawodowej i etycznej odpowiedzialności za pełnione role zawodowe w kontekście informatyki i związanych z nimi aspektów prawnych i etycznych, a także wymagania takiej postawy od innych.
Cel przedmiotuC-1Celem przedmiotu nauczenie studenta pracy zespołowej przy realizacj praktycznych projektów inżynierskich.
Treści programoweT-P-3Prezentacje projektów na forum grupy.
Metody nauczaniaM-1Projekt zespołowy
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Końćowa, zespołowa prezentacja projektu
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Zespołowa prezentacja projektu w stopniu podstawowym pod względem merytorycznym i formalnym.
3,5
4,0
4,5
5,0