Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Informatyki - Informatyka (S2)
specjalność: Programowanie gier komputerowych

Sylabus przedmiotu Projektowanie zorientowane na człowieka:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Informatyka
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Projektowanie zorientowane na człowieka
Specjalność Systemy komputerowe zorientowane na człowieka
Jednostka prowadząca Katedra Inżynierii Systemów Informacyjnych
Nauczyciel odpowiedzialny Jarosław Jankowski <Jaroslaw.Jankowski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Anna Lewandowska <Anna.Tomaszewska@zut.edu.pl>, Adam Nowosielski <Adam.Nowosielski@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL2 30 2,00,50zaliczenie
wykładyW2 30 2,00,50egzamin

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Projektowanie interfejsów użytkownika

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów z technologiami wykorzystywanymi w projektowaniu zorientowanym na człowieka
C-2Zapoznanie studentów możliwościami wykorzystywanymi w projektowaniu zorientowanym na człowieka

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Akwizycja danych percepcyjnych do analizy efektywności interfejsów graficznych użytkownika2
T-L-2Analiza sposobu percepcji danych z uwzględnieniem modelu poznawczego użytkownika2
T-L-3Projektowanie komponentów multimedialnych dedykowanych interfejsom użytkownika2
T-L-4Metryki oceny jakości obrazów cyfrowych2
T-L-5Projektowanie spersonalizowanego interfejsu graficznego2
T-L-6Analiza stabilności opracowanego systemu pod kątem bodźców przerywających system poznawczy użytkownika2
T-L-7Badanie efektywności gier w zależności od stylu poznawczego gracza2
T-L-8Zastosowanie analizy sentymentu w systemach afektywnych2
T-L-9Projektowanie mechanizmów grywalizacji dla wybranych założeń projektowych2
T-L-10Narzędzia wspomagające projektowanie systemów webowych zorientowanych na użytkownika2
T-L-11Planowanie i realizacja testów użyteczności z udziałem dedykowanych platform online2
T-L-12Planowanie i realizacja testów użyteczności z udziałem specjalizowanego oprogramowania2
T-L-13Analiza zachowań i opracowanie raportu użyteczności2
T-L-14Optymalizacji systemów interaktywnych z wykorzystaniem metod planowanie eksperymentów2
T-L-15Testowanie systemów informatycznych pod kątem dostępności dla osób niepełnosprawnych2
30
wykłady
T-W-1Uwzględnienie naturalnych preferencji człowieka w projektowanu systemów komputerowych.2
T-W-2Akwizycja naturalnych preferencji człowieka: techniki projektowania i reaizacja badań. Etyka i normy prawne.2
T-W-3Komponenty multimedialne w intefejsach użytkownika.2
T-W-4Metryki oceny jakości obrazów cyfrowych.2
T-W-5Interfejsy użytkownika uwzględniające system poznawczy człowieka.2
T-W-6Optymalizacja przerwań procesów poznawczych: ergonomia systemów.2
T-W-7Projektowanie gier komputerowych z uwzględnieniem systemu poznawczego człowieka2
T-W-8Systemy afektywne i analizy sentymentu w systemach informatycznych2
T-W-9Projektowanie systemów z udziałem mechanizmów grywalizacji2
T-W-10Projektowanie systemów internetowych zorientowane na użytkownika2
T-W-11Pomiary i analizy zachowań użytkowników systemów informatycznych2
T-W-12Metody i techniki badania użyteczności systemów informatycznych2
T-W-13Optymalizacja procesów w systemach handlu elektronicznego pod kątem zachowań użytkowników2
T-W-14Targetowanie i personalizacja w systemach marketingu elektronicznego2
T-W-15Testowanie systemów informatycznych pod kątem dostępności dla osób niepełnosprawnych2
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach30
A-L-2Przygotowanie sprawozdań12
A-L-3Analiza literatury8
50
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w wykładach30
A-W-2Przygotowanie do egzaminu10
A-W-3Konsultacje do wykładu2
A-W-4Analiza literatury6
A-W-5Egzamin2
50

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład z prezentacjami i przykładami
M-2Ćwiczenia laboratoryjne i realizacja zadań praktycznych.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Wykład: ocena podsumowująca. Zaliczenie pisemne z pytaniami praktycznymi, pytaniami w formie wyboru i opisu.
S-2Ocena formująca: Laboratoria: ocena na podstawie sprawozdań i obecności.

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
I_2A_D03.02_W01
Wiedza w zakresie wdrażania i eksploatacji systemów zorientowanych na człowieka.
I_2A_W03, I_2A_W05C-1, C-2T-L-8, T-L-1, T-L-10, T-L-13, T-L-4, T-L-3, T-L-5, T-L-2, T-L-6, T-L-7, T-W-2, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-11, T-W-9, T-W-1, T-W-3, T-W-7, T-W-8M-1, M-2S-1, S-2
I_2A_D03.02_W02
Wiedza w zakresie metod analitycznych, przetwarzania danych i algorytmów wykorzystywanych w systemach zorientowanych na człowieka.
I_2A_W04C-1, C-2T-L-8, T-L-1, T-L-11, T-L-6, T-W-5, T-W-14, T-W-3M-1, M-2S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
I_2A_D03.02_U01
Umiejętność wdrażania i eksploatacji systemów zorientowanych na człowieka.
I_2A_U03, I_2A_U10C-1, C-2T-L-8, T-L-1, T-L-10, T-L-11, T-L-13, T-L-4, T-L-3, T-L-5, T-L-2, T-L-6, T-L-7, T-W-2, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-11, T-W-9, T-W-14, T-W-1, T-W-3, T-W-7, T-W-8M-1, M-2S-1, S-2
I_2A_D03.02_U02
Posiada umiejętność stosowania metod analitycznych i algorytmów przetwarzania danych wykorzystywanych w systemach zorientowanych na człowieka.
I_2A_U06C-1, C-2T-L-8, T-L-11, T-L-6, T-W-5, T-W-6, T-W-14M-1, M-2S-1, S-2

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
I_2A_D03.02_K01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student ukształtuje aktywną postawę poznawczą i chęć rozwoju zawodowego
I_2A_K02C-1, C-2T-L-8, T-L-1, T-L-10, T-L-11, T-L-13, T-L-4, T-L-3, T-L-5, T-L-2, T-L-6, T-L-7, T-W-2, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-11, T-W-9, T-W-14, T-W-1, T-W-3, T-W-7, T-W-8M-1, M-2S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
I_2A_D03.02_W01
Wiedza w zakresie wdrażania i eksploatacji systemów zorientowanych na człowieka.
2,0Nie zna podstawowych pojęć związanych z technologiami wykorzystywanymi w systemach zorientowanych na człowieka.
3,0Zna podstawowe pojęcia i technologie stosowane w systemach zorientowanych na człowieka.
3,5Zna podstawowe pojęcia związane z technologiami wykorzystywanymi w systemach zorientowanych na człowieka. Zna podstawowe technologie i potrafi je wykorzystać.
4,0Dobrze zna podstawowe pojęcia związane z systemami zorientowanymi na człowieka. Dobrze zna technologie i potrafi je wykorzystać.
4,5Dobrze zna podstawowe i zaawansowane pojęcia związane z systemami zorientowanymi na człowieka. Dobrze zna podstawowe i zaawansowane technologie. Zna metody i narzędzia stosowane w pomiarach efektywności systemów zorientowanych na człowieka.
5,0Bardzo dobrze zna zaawansowane pojęcia związane z systemami zorientowanymi na człowieka. Bardzo dobrze zna zaawansowane technologie. Zna metody i narzędzia stosowane w pomiarach efektywności systemów zorientowanych na człowieka oraz powiązane z nimi metody optymalizacji.
I_2A_D03.02_W02
Wiedza w zakresie metod analitycznych, przetwarzania danych i algorytmów wykorzystywanych w systemach zorientowanych na człowieka.
2,0Nie zna podstawowych pojęć związanych z technologiami stosowanymi w systemach zorientowanych na człowieka.
3,0Zna podstawowe pojęcia i technologie stosowane w systemach zorientowanych na człowieka.
3,5Zna podstawowe pojęcia związane z technologiami stosowanymi w systemach zorientowanych na człowieka. Zna podstawowe technologie związane z takimi systemami i potrafi je wykorzystać.
4,0Dobrze zna podstawowe pojęcia związane z technologiami stosowanymi w systemach zorientowanych na człowieka. Dobrze zna technologie stosowane w w takich systemach i potrafi je wykorzystać.
4,5Dobrze zna podstawowe i zaawansowane pojęcia związane z systeami zorientowanymi na człowieka. Dobrze zna podstawowe i zaawansowane technologie stosowane w takich systemach. Zna metody i narzędzia stosowane w pomiarach efektywności systemów zorientowanych na użytkownika.
5,0Bardzo dobrze zna zaawansowane pojęcia związane z technologiami stosowanymi w systemach zorientowanych na człowieka. Bardzo dobrze zna zaawansowane technologie stosowane w takich systemach. Zna metody i narzędzia stosowane w pomiarach efektywności systemów zorientowanych na użytkownika oraz powiązane z nimi metody optymalizacji.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
I_2A_D03.02_U01
Umiejętność wdrażania i eksploatacji systemów zorientowanych na człowieka.
2,0Nie umie korzystać z systemów zorientowanych na człowieka.
3,0Umie korzystać z podstawowych funkcji systemów zorientowanych na człowieka
3,5Umie korzystać z podstawowych funkcji systemów zorientowanych na użytkownika. Umie konfigurować systemy zorientowane na człowieka.
4,0Umie korzystać z podstawowych funkcji systemów zorientowanych na użytkownika. Umie konfigurować i wdrażać systemy zorientowane na człowieka. Umie dostosować ich funkcjonalność do postawionych potrzeb.
4,5Umie korzystać z funkcji systemów zorientowanych na człowieka. Umie konfigurować i wdrażać systemy zorientowane na użytkownika. Umie dostosować ich funkcjonalność do postawionych potrzeb. Umie zastosować narzędzia pomiarowe i systemy analityczne.
5,0Umie korzystać z funkcji systemów zorientowanych na człowieka. Umie konfigurować i wdrażać systemy zorientowane na człowieka. Umie dostosować ich funkcjonalność do zadanych potrzeb. Umie zastosować narzędzia pomiarowe i systemy analityczne. Umie zastosować metody optymalizacji takich systemów.
I_2A_D03.02_U02
Posiada umiejętność stosowania metod analitycznych i algorytmów przetwarzania danych wykorzystywanych w systemach zorientowanych na człowieka.
2,0Nie umie nawet w podstawowym zakresie wykorzystać metody analityczne stosowane w systemach zorientowanych na człowieka.
3,0Umie w podstawowym zakresie wykorzystać metody analityczne stosowane w systemach zorientowanych na człowieka.
3,5Umie wykorzystać w systemach zorientowanych na człowieka podstawowe technologie powiązane z metodami analitycznymi.
4,0Umie wykorzystać w systemach zorientowanych na użytkownika podstawowe technologie powiązane z metodami analitycznymi. Umie wykorzystać podstawowe algorytmy i metody analityczne stosowane w tym obszarze.
4,5Umie wykorzystać w systemach zorientowanych na użytkownika technologie powiązane z metodami analitycznymi. Umie wykorzystać algorytmy i metody analityczne stosowane w tym obszarze.
5,0Umie wykorzystać w systemach zorientowanych na użytkownika zaawansowane technologie powiązane z metodami analitycznymi. Umie wykorzystać zaawansowane algorytmy i metody analityczne stosowane w tym obszarze.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
I_2A_D03.02_K01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student ukształtuje aktywną postawę poznawczą i chęć rozwoju zawodowego
2,0Nie spełnia kryteriów dla oceny 3
3,0Ma świadomość istnienia wielu technologii stosowanych w systemach zorientowanych na człowieka.
3,5Ma świadomość istnienia wielu technologii stosowanych w systemach zorientowanych na człowieka i postępu technologicznego w tym obszarze. Potrafi wskazać kluczowe technologie.
4,0Ma świadomość istnienia wielu technologii stosowanych w systemach zorientowanych na człowieka i postępu technologicznego w tym obszarze. Potrafi wskazać kluczowe technologie. Uzupełnia informacje w tym zakresie. Ma świadomość istnienia ograniczeń i regulacji prawnych związanych z danymi o preferencjach użytkownika.
4,5Ma świadomość istnienia wielu technologii stosowanych w systemach zorientowanych na człowieka. Potrafi wskazać kluczowe technologie. Aktywnie uzupełnia informacje w tym zakresie na podstawie najnowszych źródeł krajowych i zagranicznych. Ma świadomość istnienia ograniczeń i regulacji prawnych związanych z danymi o preferencjach użytkownika.
5,0Ma świadomość istnienia wielu możliwości wykorzytania wiedzy o preferncjach użytkownika. Potrafi wskazać kluczowe technologie. Aktywnie uzupełnia informacje w tym zakresie na podstawie najnowszych źródeł krajowych i zagranicznych i samodzielnie poszukuje nowych rozwiązań. Ma świadomość istnienia ograniczeń i regulacji prawnych związanych z wykorzystaniem danych o preferencjach użytkownika.

Literatura podstawowa

  1. Liana Evans, Bartosz Sałbut, Social Media Marketing. Odkryj potencjał Facebooka, Twittera i innych portali społecznościowych, Helion, Warszawa, 2011
  2. Ph. Kotler, Marketing 4.0. Era cyfrowa, MT Biznes, Warszawa, 2017
  3. M. Zastrożna, Google Analytics w biznesie, Helion, Warszawa, 2015
  4. D. Wydra, Reklama Google AdWords w praktyce, Edgard, Warszawa, 2014

Literatura dodatkowa

  1. Calvin Jones, Damian Ryan, Najlepsze kampanie marketingu cyfrowego, Wolters Kluwer Polska, Warszawa, 2011
  2. A. Fronczak, P. Fronczak, Świat sieci złożonych. Od fizyki do Internetu, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2009
  3. B. Stawarz-Garcia, Content Marketing i Social Media., Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2017
  4. P. Sala, J. Królewski, E-marketing. Współczesne trendy., Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2016
  5. Ł. Kępiński i in., Twoja firma widoczna w internecie - marketing internetowy, Poltext, Warszawa, 2015
  6. Dinesh K. Kumar, Sridhar Poosapadi Arjunan, Human–Computer Interface Technologies for the Motor Impaired, CRC Press, 2015

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Akwizycja danych percepcyjnych do analizy efektywności interfejsów graficznych użytkownika2
T-L-2Analiza sposobu percepcji danych z uwzględnieniem modelu poznawczego użytkownika2
T-L-3Projektowanie komponentów multimedialnych dedykowanych interfejsom użytkownika2
T-L-4Metryki oceny jakości obrazów cyfrowych2
T-L-5Projektowanie spersonalizowanego interfejsu graficznego2
T-L-6Analiza stabilności opracowanego systemu pod kątem bodźców przerywających system poznawczy użytkownika2
T-L-7Badanie efektywności gier w zależności od stylu poznawczego gracza2
T-L-8Zastosowanie analizy sentymentu w systemach afektywnych2
T-L-9Projektowanie mechanizmów grywalizacji dla wybranych założeń projektowych2
T-L-10Narzędzia wspomagające projektowanie systemów webowych zorientowanych na użytkownika2
T-L-11Planowanie i realizacja testów użyteczności z udziałem dedykowanych platform online2
T-L-12Planowanie i realizacja testów użyteczności z udziałem specjalizowanego oprogramowania2
T-L-13Analiza zachowań i opracowanie raportu użyteczności2
T-L-14Optymalizacji systemów interaktywnych z wykorzystaniem metod planowanie eksperymentów2
T-L-15Testowanie systemów informatycznych pod kątem dostępności dla osób niepełnosprawnych2
30

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Uwzględnienie naturalnych preferencji człowieka w projektowanu systemów komputerowych.2
T-W-2Akwizycja naturalnych preferencji człowieka: techniki projektowania i reaizacja badań. Etyka i normy prawne.2
T-W-3Komponenty multimedialne w intefejsach użytkownika.2
T-W-4Metryki oceny jakości obrazów cyfrowych.2
T-W-5Interfejsy użytkownika uwzględniające system poznawczy człowieka.2
T-W-6Optymalizacja przerwań procesów poznawczych: ergonomia systemów.2
T-W-7Projektowanie gier komputerowych z uwzględnieniem systemu poznawczego człowieka2
T-W-8Systemy afektywne i analizy sentymentu w systemach informatycznych2
T-W-9Projektowanie systemów z udziałem mechanizmów grywalizacji2
T-W-10Projektowanie systemów internetowych zorientowane na użytkownika2
T-W-11Pomiary i analizy zachowań użytkowników systemów informatycznych2
T-W-12Metody i techniki badania użyteczności systemów informatycznych2
T-W-13Optymalizacja procesów w systemach handlu elektronicznego pod kątem zachowań użytkowników2
T-W-14Targetowanie i personalizacja w systemach marketingu elektronicznego2
T-W-15Testowanie systemów informatycznych pod kątem dostępności dla osób niepełnosprawnych2
30

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach30
A-L-2Przygotowanie sprawozdań12
A-L-3Analiza literatury8
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w wykładach30
A-W-2Przygotowanie do egzaminu10
A-W-3Konsultacje do wykładu2
A-W-4Analiza literatury6
A-W-5Egzamin2
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięI_2A_D03.02_W01Wiedza w zakresie wdrażania i eksploatacji systemów zorientowanych na człowieka.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_2A_W03Ma uporządkowaną, podbudowaną metodycznie i teoretycznie wiedzę w zakresie metod i technik projektowania systemów informatycznych
I_2A_W05Ma poszerzoną wiedzę dotyczącą systemów i interakcji człowiek-maszyna
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z technologiami wykorzystywanymi w projektowaniu zorientowanym na człowieka
C-2Zapoznanie studentów możliwościami wykorzystywanymi w projektowaniu zorientowanym na człowieka
Treści programoweT-L-8Zastosowanie analizy sentymentu w systemach afektywnych
T-L-1Akwizycja danych percepcyjnych do analizy efektywności interfejsów graficznych użytkownika
T-L-10Narzędzia wspomagające projektowanie systemów webowych zorientowanych na użytkownika
T-L-13Analiza zachowań i opracowanie raportu użyteczności
T-L-4Metryki oceny jakości obrazów cyfrowych
T-L-3Projektowanie komponentów multimedialnych dedykowanych interfejsom użytkownika
T-L-5Projektowanie spersonalizowanego interfejsu graficznego
T-L-2Analiza sposobu percepcji danych z uwzględnieniem modelu poznawczego użytkownika
T-L-6Analiza stabilności opracowanego systemu pod kątem bodźców przerywających system poznawczy użytkownika
T-L-7Badanie efektywności gier w zależności od stylu poznawczego gracza
T-W-2Akwizycja naturalnych preferencji człowieka: techniki projektowania i reaizacja badań. Etyka i normy prawne.
T-W-4Metryki oceny jakości obrazów cyfrowych.
T-W-5Interfejsy użytkownika uwzględniające system poznawczy człowieka.
T-W-6Optymalizacja przerwań procesów poznawczych: ergonomia systemów.
T-W-11Pomiary i analizy zachowań użytkowników systemów informatycznych
T-W-9Projektowanie systemów z udziałem mechanizmów grywalizacji
T-W-1Uwzględnienie naturalnych preferencji człowieka w projektowanu systemów komputerowych.
T-W-3Komponenty multimedialne w intefejsach użytkownika.
T-W-7Projektowanie gier komputerowych z uwzględnieniem systemu poznawczego człowieka
T-W-8Systemy afektywne i analizy sentymentu w systemach informatycznych
Metody nauczaniaM-1Wykład z prezentacjami i przykładami
M-2Ćwiczenia laboratoryjne i realizacja zadań praktycznych.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Wykład: ocena podsumowująca. Zaliczenie pisemne z pytaniami praktycznymi, pytaniami w formie wyboru i opisu.
S-2Ocena formująca: Laboratoria: ocena na podstawie sprawozdań i obecności.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie zna podstawowych pojęć związanych z technologiami wykorzystywanymi w systemach zorientowanych na człowieka.
3,0Zna podstawowe pojęcia i technologie stosowane w systemach zorientowanych na człowieka.
3,5Zna podstawowe pojęcia związane z technologiami wykorzystywanymi w systemach zorientowanych na człowieka. Zna podstawowe technologie i potrafi je wykorzystać.
4,0Dobrze zna podstawowe pojęcia związane z systemami zorientowanymi na człowieka. Dobrze zna technologie i potrafi je wykorzystać.
4,5Dobrze zna podstawowe i zaawansowane pojęcia związane z systemami zorientowanymi na człowieka. Dobrze zna podstawowe i zaawansowane technologie. Zna metody i narzędzia stosowane w pomiarach efektywności systemów zorientowanych na człowieka.
5,0Bardzo dobrze zna zaawansowane pojęcia związane z systemami zorientowanymi na człowieka. Bardzo dobrze zna zaawansowane technologie. Zna metody i narzędzia stosowane w pomiarach efektywności systemów zorientowanych na człowieka oraz powiązane z nimi metody optymalizacji.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięI_2A_D03.02_W02Wiedza w zakresie metod analitycznych, przetwarzania danych i algorytmów wykorzystywanych w systemach zorientowanych na człowieka.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_2A_W04Ma rozszerzoną wiedzę o problemach, zadaniach i algorytmach analizy, przetwarzania oraz eksploracji danych
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z technologiami wykorzystywanymi w projektowaniu zorientowanym na człowieka
C-2Zapoznanie studentów możliwościami wykorzystywanymi w projektowaniu zorientowanym na człowieka
Treści programoweT-L-8Zastosowanie analizy sentymentu w systemach afektywnych
T-L-1Akwizycja danych percepcyjnych do analizy efektywności interfejsów graficznych użytkownika
T-L-11Planowanie i realizacja testów użyteczności z udziałem dedykowanych platform online
T-L-6Analiza stabilności opracowanego systemu pod kątem bodźców przerywających system poznawczy użytkownika
T-W-5Interfejsy użytkownika uwzględniające system poznawczy człowieka.
T-W-14Targetowanie i personalizacja w systemach marketingu elektronicznego
T-W-3Komponenty multimedialne w intefejsach użytkownika.
Metody nauczaniaM-1Wykład z prezentacjami i przykładami
M-2Ćwiczenia laboratoryjne i realizacja zadań praktycznych.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Wykład: ocena podsumowująca. Zaliczenie pisemne z pytaniami praktycznymi, pytaniami w formie wyboru i opisu.
S-2Ocena formująca: Laboratoria: ocena na podstawie sprawozdań i obecności.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie zna podstawowych pojęć związanych z technologiami stosowanymi w systemach zorientowanych na człowieka.
3,0Zna podstawowe pojęcia i technologie stosowane w systemach zorientowanych na człowieka.
3,5Zna podstawowe pojęcia związane z technologiami stosowanymi w systemach zorientowanych na człowieka. Zna podstawowe technologie związane z takimi systemami i potrafi je wykorzystać.
4,0Dobrze zna podstawowe pojęcia związane z technologiami stosowanymi w systemach zorientowanych na człowieka. Dobrze zna technologie stosowane w w takich systemach i potrafi je wykorzystać.
4,5Dobrze zna podstawowe i zaawansowane pojęcia związane z systeami zorientowanymi na człowieka. Dobrze zna podstawowe i zaawansowane technologie stosowane w takich systemach. Zna metody i narzędzia stosowane w pomiarach efektywności systemów zorientowanych na użytkownika.
5,0Bardzo dobrze zna zaawansowane pojęcia związane z technologiami stosowanymi w systemach zorientowanych na człowieka. Bardzo dobrze zna zaawansowane technologie stosowane w takich systemach. Zna metody i narzędzia stosowane w pomiarach efektywności systemów zorientowanych na użytkownika oraz powiązane z nimi metody optymalizacji.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięI_2A_D03.02_U01Umiejętność wdrażania i eksploatacji systemów zorientowanych na człowieka.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_2A_U03Potrafi dobierać, krytycznie oceniać przydatność oraz stosować metody i narzędzia do rozwiązania złożonego zadania inżynierskiego
I_2A_U10Potrafi projektować zgodnie z przyjętą specyfikacją złożony system informatyczny lub jego fragment oraz porównywać i krytycznie oceniać wybrane rozwiązania projektowe
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z technologiami wykorzystywanymi w projektowaniu zorientowanym na człowieka
C-2Zapoznanie studentów możliwościami wykorzystywanymi w projektowaniu zorientowanym na człowieka
Treści programoweT-L-8Zastosowanie analizy sentymentu w systemach afektywnych
T-L-1Akwizycja danych percepcyjnych do analizy efektywności interfejsów graficznych użytkownika
T-L-10Narzędzia wspomagające projektowanie systemów webowych zorientowanych na użytkownika
T-L-11Planowanie i realizacja testów użyteczności z udziałem dedykowanych platform online
T-L-13Analiza zachowań i opracowanie raportu użyteczności
T-L-4Metryki oceny jakości obrazów cyfrowych
T-L-3Projektowanie komponentów multimedialnych dedykowanych interfejsom użytkownika
T-L-5Projektowanie spersonalizowanego interfejsu graficznego
T-L-2Analiza sposobu percepcji danych z uwzględnieniem modelu poznawczego użytkownika
T-L-6Analiza stabilności opracowanego systemu pod kątem bodźców przerywających system poznawczy użytkownika
T-L-7Badanie efektywności gier w zależności od stylu poznawczego gracza
T-W-2Akwizycja naturalnych preferencji człowieka: techniki projektowania i reaizacja badań. Etyka i normy prawne.
T-W-4Metryki oceny jakości obrazów cyfrowych.
T-W-5Interfejsy użytkownika uwzględniające system poznawczy człowieka.
T-W-6Optymalizacja przerwań procesów poznawczych: ergonomia systemów.
T-W-11Pomiary i analizy zachowań użytkowników systemów informatycznych
T-W-9Projektowanie systemów z udziałem mechanizmów grywalizacji
T-W-14Targetowanie i personalizacja w systemach marketingu elektronicznego
T-W-1Uwzględnienie naturalnych preferencji człowieka w projektowanu systemów komputerowych.
T-W-3Komponenty multimedialne w intefejsach użytkownika.
T-W-7Projektowanie gier komputerowych z uwzględnieniem systemu poznawczego człowieka
T-W-8Systemy afektywne i analizy sentymentu w systemach informatycznych
Metody nauczaniaM-1Wykład z prezentacjami i przykładami
M-2Ćwiczenia laboratoryjne i realizacja zadań praktycznych.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Wykład: ocena podsumowująca. Zaliczenie pisemne z pytaniami praktycznymi, pytaniami w formie wyboru i opisu.
S-2Ocena formująca: Laboratoria: ocena na podstawie sprawozdań i obecności.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie umie korzystać z systemów zorientowanych na człowieka.
3,0Umie korzystać z podstawowych funkcji systemów zorientowanych na człowieka
3,5Umie korzystać z podstawowych funkcji systemów zorientowanych na użytkownika. Umie konfigurować systemy zorientowane na człowieka.
4,0Umie korzystać z podstawowych funkcji systemów zorientowanych na użytkownika. Umie konfigurować i wdrażać systemy zorientowane na człowieka. Umie dostosować ich funkcjonalność do postawionych potrzeb.
4,5Umie korzystać z funkcji systemów zorientowanych na człowieka. Umie konfigurować i wdrażać systemy zorientowane na użytkownika. Umie dostosować ich funkcjonalność do postawionych potrzeb. Umie zastosować narzędzia pomiarowe i systemy analityczne.
5,0Umie korzystać z funkcji systemów zorientowanych na człowieka. Umie konfigurować i wdrażać systemy zorientowane na człowieka. Umie dostosować ich funkcjonalność do zadanych potrzeb. Umie zastosować narzędzia pomiarowe i systemy analityczne. Umie zastosować metody optymalizacji takich systemów.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięI_2A_D03.02_U02Posiada umiejętność stosowania metod analitycznych i algorytmów przetwarzania danych wykorzystywanych w systemach zorientowanych na człowieka.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_2A_U06Potrafi stosować metody analityczne i eksperymentalne do rozwiązywania złożonych problemów w tym obliczeniowych
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z technologiami wykorzystywanymi w projektowaniu zorientowanym na człowieka
C-2Zapoznanie studentów możliwościami wykorzystywanymi w projektowaniu zorientowanym na człowieka
Treści programoweT-L-8Zastosowanie analizy sentymentu w systemach afektywnych
T-L-11Planowanie i realizacja testów użyteczności z udziałem dedykowanych platform online
T-L-6Analiza stabilności opracowanego systemu pod kątem bodźców przerywających system poznawczy użytkownika
T-W-5Interfejsy użytkownika uwzględniające system poznawczy człowieka.
T-W-6Optymalizacja przerwań procesów poznawczych: ergonomia systemów.
T-W-14Targetowanie i personalizacja w systemach marketingu elektronicznego
Metody nauczaniaM-1Wykład z prezentacjami i przykładami
M-2Ćwiczenia laboratoryjne i realizacja zadań praktycznych.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Wykład: ocena podsumowująca. Zaliczenie pisemne z pytaniami praktycznymi, pytaniami w formie wyboru i opisu.
S-2Ocena formująca: Laboratoria: ocena na podstawie sprawozdań i obecności.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie umie nawet w podstawowym zakresie wykorzystać metody analityczne stosowane w systemach zorientowanych na człowieka.
3,0Umie w podstawowym zakresie wykorzystać metody analityczne stosowane w systemach zorientowanych na człowieka.
3,5Umie wykorzystać w systemach zorientowanych na człowieka podstawowe technologie powiązane z metodami analitycznymi.
4,0Umie wykorzystać w systemach zorientowanych na użytkownika podstawowe technologie powiązane z metodami analitycznymi. Umie wykorzystać podstawowe algorytmy i metody analityczne stosowane w tym obszarze.
4,5Umie wykorzystać w systemach zorientowanych na użytkownika technologie powiązane z metodami analitycznymi. Umie wykorzystać algorytmy i metody analityczne stosowane w tym obszarze.
5,0Umie wykorzystać w systemach zorientowanych na użytkownika zaawansowane technologie powiązane z metodami analitycznymi. Umie wykorzystać zaawansowane algorytmy i metody analityczne stosowane w tym obszarze.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięI_2A_D03.02_K01W wyniku przeprowadzonych zajęć student ukształtuje aktywną postawę poznawczą i chęć rozwoju zawodowego
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_2A_K02Ma świadomość znaczenia aktualności wiedzy w rozwiązywaniu problemów, jest zdeterminowany do osiągania założonych celów, a w przypadku trudności w ich osiąganiu potrafi korzystać z pomocy ekspertów
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z technologiami wykorzystywanymi w projektowaniu zorientowanym na człowieka
C-2Zapoznanie studentów możliwościami wykorzystywanymi w projektowaniu zorientowanym na człowieka
Treści programoweT-L-8Zastosowanie analizy sentymentu w systemach afektywnych
T-L-1Akwizycja danych percepcyjnych do analizy efektywności interfejsów graficznych użytkownika
T-L-10Narzędzia wspomagające projektowanie systemów webowych zorientowanych na użytkownika
T-L-11Planowanie i realizacja testów użyteczności z udziałem dedykowanych platform online
T-L-13Analiza zachowań i opracowanie raportu użyteczności
T-L-4Metryki oceny jakości obrazów cyfrowych
T-L-3Projektowanie komponentów multimedialnych dedykowanych interfejsom użytkownika
T-L-5Projektowanie spersonalizowanego interfejsu graficznego
T-L-2Analiza sposobu percepcji danych z uwzględnieniem modelu poznawczego użytkownika
T-L-6Analiza stabilności opracowanego systemu pod kątem bodźców przerywających system poznawczy użytkownika
T-L-7Badanie efektywności gier w zależności od stylu poznawczego gracza
T-W-2Akwizycja naturalnych preferencji człowieka: techniki projektowania i reaizacja badań. Etyka i normy prawne.
T-W-4Metryki oceny jakości obrazów cyfrowych.
T-W-5Interfejsy użytkownika uwzględniające system poznawczy człowieka.
T-W-6Optymalizacja przerwań procesów poznawczych: ergonomia systemów.
T-W-11Pomiary i analizy zachowań użytkowników systemów informatycznych
T-W-9Projektowanie systemów z udziałem mechanizmów grywalizacji
T-W-14Targetowanie i personalizacja w systemach marketingu elektronicznego
T-W-1Uwzględnienie naturalnych preferencji człowieka w projektowanu systemów komputerowych.
T-W-3Komponenty multimedialne w intefejsach użytkownika.
T-W-7Projektowanie gier komputerowych z uwzględnieniem systemu poznawczego człowieka
T-W-8Systemy afektywne i analizy sentymentu w systemach informatycznych
Metody nauczaniaM-1Wykład z prezentacjami i przykładami
M-2Ćwiczenia laboratoryjne i realizacja zadań praktycznych.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Wykład: ocena podsumowująca. Zaliczenie pisemne z pytaniami praktycznymi, pytaniami w formie wyboru i opisu.
S-2Ocena formująca: Laboratoria: ocena na podstawie sprawozdań i obecności.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie spełnia kryteriów dla oceny 3
3,0Ma świadomość istnienia wielu technologii stosowanych w systemach zorientowanych na człowieka.
3,5Ma świadomość istnienia wielu technologii stosowanych w systemach zorientowanych na człowieka i postępu technologicznego w tym obszarze. Potrafi wskazać kluczowe technologie.
4,0Ma świadomość istnienia wielu technologii stosowanych w systemach zorientowanych na człowieka i postępu technologicznego w tym obszarze. Potrafi wskazać kluczowe technologie. Uzupełnia informacje w tym zakresie. Ma świadomość istnienia ograniczeń i regulacji prawnych związanych z danymi o preferencjach użytkownika.
4,5Ma świadomość istnienia wielu technologii stosowanych w systemach zorientowanych na człowieka. Potrafi wskazać kluczowe technologie. Aktywnie uzupełnia informacje w tym zakresie na podstawie najnowszych źródeł krajowych i zagranicznych. Ma świadomość istnienia ograniczeń i regulacji prawnych związanych z danymi o preferencjach użytkownika.
5,0Ma świadomość istnienia wielu możliwości wykorzytania wiedzy o preferncjach użytkownika. Potrafi wskazać kluczowe technologie. Aktywnie uzupełnia informacje w tym zakresie na podstawie najnowszych źródeł krajowych i zagranicznych i samodzielnie poszukuje nowych rozwiązań. Ma świadomość istnienia ograniczeń i regulacji prawnych związanych z wykorzystaniem danych o preferencjach użytkownika.