Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Informatyki - Programowanie z elementami systemów wbudowanych

Sylabus przedmiotu Projekt praktyczny - praca zaliczeniowa:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Programowanie z elementami systemów wbudowanych
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom podyplomowe
Tytuł zawodowy absolwenta
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil
Moduł
Przedmiot Projekt praktyczny - praca zaliczeniowa
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Architektury Komputerów i Telekomunikacji
Nauczyciel odpowiedzialny Radosław Maciaszczyk <Radoslaw.Maciaszczyk@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 5,0 ECTS (formy) 5,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
projektyP2 12 5,01,00egzamin

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Słuchacz zna składnię języka C,C++, potrafi implementować proste algorytmy w języku C, C++, potrafi kompilować programy składające się z wielu plików źródłowych.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Słuchacz potrafi stworzyć od podstaw prosty projekt praktyczny

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Przedstawienie projektów do realizacji, analiza funkcjonalności projektów.2
T-P-2Implementacja projektów w wybranym środowisku10
12

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach12
A-P-2Konsultacje z opiekunem projektu8
A-P-3Samodzielna praca nad projektem100
120

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Klasyczna metoda problemowa
M-2Metoda projektów
M-3Nauka i ćwiczenia własne

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Obserwacja aktywności na zajęciach
S-2Ocena formująca: Ocena kompletności rozwiązań problemów postawionych w projekcie
S-3Ocena podsumowująca: Prezentacja końcowa

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
PESW_10-_10_W01
Potrafi wykorzystać wiedze zdobytą w trakcie studiów w procesie tworzenia od podstaw projektu
PESW_10-_W06, PESW_10-_W07, PESW_10-_W08, PESW_10-_W09, PESW_10-_W10, PESW_10-_W11, PESW_10-_W12, PESW_10-_W13, PESW_10-_W14, PESW_10-_W03, PESW_10-_W04, PESW_10-_W05C-1T-P-1, T-P-2M-1, M-2, M-3S-1, S-2, S-3

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
PESW_10-_10_U01
Umie stworzyć program na podstawie zadanego zadania projektowego
PESW_10-_U02, PESW_10-_U03, PESW_10-_U04, PESW_10-_U05, PESW_10-_U06, PESW_10-_U07, PESW_10-_U08, PESW_10-_U10, PESW_10-_U11C-1T-P-1, T-P-2M-1, M-2, M-3S-1, S-2, S-3

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
PESW_10-_10_K01
Rozumie rolę programisty w procesie projektowania, wykonania, testowania oprogramowania.
PESW_10-_K01, PESW_10-_K02C-1T-P-1, T-P-2M-1, M-2, M-3S-2, S-3

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
PESW_10-_10_W01
Potrafi wykorzystać wiedze zdobytą w trakcie studiów w procesie tworzenia od podstaw projektu
2,0
3,0Potrafi wskazać rozwiązania techniczne do realizacji problemu postawionego w projekcie
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
PESW_10-_10_U01
Umie stworzyć program na podstawie zadanego zadania projektowego
2,0
3,0Potrafi zaimplementować program realizujący w sposób podstawowy problem postawiony w projekcie
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
PESW_10-_10_K01
Rozumie rolę programisty w procesie projektowania, wykonania, testowania oprogramowania.
2,0
3,0Potrafi wskazać zagrożenia jakie mogą wystąpić w danym projekcie wynikające z błędnej implementacji.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Robert C. Martin, Czysty kod. Podręcznik dobrego programisty, Helion, 2010

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Przedstawienie projektów do realizacji, analiza funkcjonalności projektów.2
T-P-2Implementacja projektów w wybranym środowisku10
12

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach12
A-P-2Konsultacje z opiekunem projektu8
A-P-3Samodzielna praca nad projektem100
120
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięPESW_10-_10_W01Potrafi wykorzystać wiedze zdobytą w trakcie studiów w procesie tworzenia od podstaw projektu
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówPESW_10-_W06Słuchacz zna struktury danych i podstawowe algorytmy stosowane w informatyce.
PESW_10-_W07Słuchacz wie jak wykorzystać mechanizmy progmramistyczne udostępnione w systemie Linux.
PESW_10-_W08Słuchacz zna metody tworzenia procesów i wątków oraz komunikacji pomiędzy nimi w systemie Linux.
PESW_10-_W09Słuchacz zna techniki programowania proceduralnego w języku C++, zna składnie, semantykę i sferę zastosowań języka C++.
PESW_10-_W10Słuchacz rozumie proces kompilacji oraz uruchamiania programów.
PESW_10-_W11Słuchacz zna paradygmaty programowania obiektowego i generycznego w kontekście języka C++.
PESW_10-_W12Studen zna budowę programów wielowątkowych w języku C++.
PESW_10-_W13Słuchacz zna kontenery i algorytmy biblioteki standardowej C++.
PESW_10-_W14Student zna techniki testowania, rodzaje testów i metodykę testowania.
PESW_10-_W03Słuchacz zna podstawowe narzędzia programistyczne.
PESW_10-_W04Słuchacz wie jak implementować i wdrażać aplikacje na platformy dedykowane.
PESW_10-_W05Słuchacz zna mechanizmy dynamicznego zarządzania pamięcią.
Cel przedmiotuC-1Słuchacz potrafi stworzyć od podstaw prosty projekt praktyczny
Treści programoweT-P-1Przedstawienie projektów do realizacji, analiza funkcjonalności projektów.
T-P-2Implementacja projektów w wybranym środowisku
Metody nauczaniaM-1Klasyczna metoda problemowa
M-2Metoda projektów
M-3Nauka i ćwiczenia własne
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Obserwacja aktywności na zajęciach
S-2Ocena formująca: Ocena kompletności rozwiązań problemów postawionych w projekcie
S-3Ocena podsumowująca: Prezentacja końcowa
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Potrafi wskazać rozwiązania techniczne do realizacji problemu postawionego w projekcie
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięPESW_10-_10_U01Umie stworzyć program na podstawie zadanego zadania projektowego
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówPESW_10-_U02Słuchacz umie implementować i instalować aplikacje na platformie dedykowanej.
PESW_10-_U03Słuchacz potrafi wykorzystać mechanizmy dynamicznego zarządzania pamięcią.
PESW_10-_U04Słuchacz umie zaimplementować algorytmy i struktury danych odpowiednio do zadania.
PESW_10-_U05Słuchacz umie zaimplementować komunikację miedzy procesami i wątkami w systemie Linux.
PESW_10-_U06Słuchacz umie sterować procesem kompilacji.
PESW_10-_U07Słuchacz umie wykorzystać własności programowania obiektowego w języku C++.
PESW_10-_U08Słuchacz potrafi zrównoleglić zadany algorytm wykorzystując mechanizm programowania wielowątkowego w języku C++.
PESW_10-_U10Słuchacz umie zaprojektować i tworzyć przypadki testowe.
PESW_10-_U11Słuchacz potrafi wykorzystać systemy wersjonowania plików.
Cel przedmiotuC-1Słuchacz potrafi stworzyć od podstaw prosty projekt praktyczny
Treści programoweT-P-1Przedstawienie projektów do realizacji, analiza funkcjonalności projektów.
T-P-2Implementacja projektów w wybranym środowisku
Metody nauczaniaM-1Klasyczna metoda problemowa
M-2Metoda projektów
M-3Nauka i ćwiczenia własne
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Obserwacja aktywności na zajęciach
S-2Ocena formująca: Ocena kompletności rozwiązań problemów postawionych w projekcie
S-3Ocena podsumowująca: Prezentacja końcowa
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Potrafi zaimplementować program realizujący w sposób podstawowy problem postawiony w projekcie
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięPESW_10-_10_K01Rozumie rolę programisty w procesie projektowania, wykonania, testowania oprogramowania.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówPESW_10-_K01Rozumie rolę programisty w procesie wytwarzania oprogramowania.
PESW_10-_K02Rozumie rolę testera w procesie wytwarzania oprogramowania.
Cel przedmiotuC-1Słuchacz potrafi stworzyć od podstaw prosty projekt praktyczny
Treści programoweT-P-1Przedstawienie projektów do realizacji, analiza funkcjonalności projektów.
T-P-2Implementacja projektów w wybranym środowisku
Metody nauczaniaM-1Klasyczna metoda problemowa
M-2Metoda projektów
M-3Nauka i ćwiczenia własne
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena kompletności rozwiązań problemów postawionych w projekcie
S-3Ocena podsumowująca: Prezentacja końcowa
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Potrafi wskazać zagrożenia jakie mogą wystąpić w danym projekcie wynikające z błędnej implementacji.
3,5
4,0
4,5
5,0