Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Inżynierii Mechanicznej i Mechatroniki - Technologie materiałowe i spawalnicze (S1)
specjalność: Inżynieria spawalnictwa

Sylabus przedmiotu Fizyka:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Technologie materiałowe i spawalnicze
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Fizyka
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Fizyki Technicznej
Nauczyciel odpowiedzialny Anna Szymczyk <Anna.Szymczyk@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW2 30 2,00,50zaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA2 15 1,00,25zaliczenie
laboratoriaL2 15 1,00,25zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajomość podstawowego kursu fizyki i matematyki na poziomie absolwenta szkoły ponadgimnazjalnej.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Student zdobywa podstawowa wiedzę i umiejętności w zakresie omawianych treści programowych z fizyki. Student nabywa umiejętności planowania i wykonywania pomiarów prostych wielkości fizycznych oraz ich prezentacji w formie analitycznej i graficznej. Są one przydatne w dalszym kształceniu na kierunku technologie materiałowe i spawalnicze, a także ułatwiają zrozumienie zjawisk przyrodniczych.
C-2Zdobycie przez studenta umiejętności wykorzystania metod matematycznych do opisu procesów fizycznych.
C-3Nabycie umiejętności korzystania z literatury.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Zamiana wartosci jednostek fizycznych w różnych układach jednostek.Rozwiązywanie zadań metodą analizy wymiarowej.; Rozwiązywanie zadań z wykorzystaniem zasad zachowania fizyki klasycznej.; Rozwiązywanie zadań z kinematyki, dynamiki punktu materialnego i bryły sztywnej.; Rozwiązywanie zadań z elektrostatyki i magnetyzmu.15
15
laboratoria
T-L-1Zajęcia organizacyjne; zapoznanie z metodami analizy niepewności pomiarowych i prezentacji wyników pomiarów.; Student wykonuje pięć ćwiczeń laboratoryjnych spośród wybranych, zgodnie z obowiązującym harmonogramem zamieszczonym na stronie internetowej Uczelni: http://labor.zut.edu.pl/; zaliczenie wykonanych ćwiczeń na podstawie sprawozdań.15
15
wykłady
T-W-1Wprowadzenie: wielkości fizyczne i ich zakresy, układ jednostek SI, analiza wymiarowa.; Kinematyka punktu materialnego.Dynamika punktu materialnego i bryły sztywnej. Warunki równowagi statycznej.; Zasaday zachowania fizyki klasycznej.; Ruch drgający i falowy.; Podstawowe pojęcia i prawa termodynamiki; mechaniki płynów i gazów.; Elektrostatyka.; Prawa przepływu prądu stałego.; Wielkosci chrakteryzujace pole magnetyczne.30
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Udział w zajęciach15
A-A-2Praca własna.8
A-A-3konsultacje2
25
laboratoria
A-L-1Udział w zajęciach.15
A-L-2Praca własna.8
A-L-3konsultacje2
25
wykłady
A-W-1Udział w zajęciach30
A-W-2Praca własna18
A-W-3konsultacje2
50

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny z użyciem projektora multimedialnego i pokazami eksperymentów fizycznych z zakresu omawianej tematyki.
M-2Ćwiczenia audytoryjne.
M-3Ćwiczenia labortoryjne obejmujące zaganienia z mechaniki, termodynamiki, optyki i elektyczności.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Kolokwium sprawdzające, zadania domowe.

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TMS_1A_A04_W01
Student ma wiedzę z wybranych działów fizyki niezbędną do ilościowego opisu, rozumienia oraz rozwiązywania prostych zadań związanych z kształtowaniem właściwości materiałów oraz funckcjonowniem apartury do przetwórstwa materiałowego oraz pomiarowej, technicznej oraz technologicznej ksztalktowania ich włąściwosci.
TMS_1A_W03C-2, C-3T-W-1M-3S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TMS_1A_A04_U01
Student rozumie rolę eksperymentu fizycznego w praktyce inżynierskiej. Potrafi zastosować posiadaną wiedzę do zaplanowania i wykonania prostych eksperymentów fizycznych. Potrafi korzystać z proponowanych metod, narzędzi oraz instrumentów badawczych. Umie opracować, przedstawić i interpretować wyniki eksperymentu fizycznego z zakresu ćwiczeń laboratoryjnych; stosuje elementy teorii niepewności pomiarowych.
TMS_1A_U05, TMS_1A_U07C-1, C-2, C-3T-W-1M-3S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
TMS_1A_A04_K01
Student ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania. Jest wrażliwy na dbałóść o sprzęt, jest otwarty na współpracę. Potrafi samodzielnie wyszukiwać informacje w literaturze. Student zna ograniczenia własnej wiedzy i rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie.
TMS_1A_K03C-1, C-3T-W-1M-3S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
TMS_1A_A04_W01
Student ma wiedzę z wybranych działów fizyki niezbędną do ilościowego opisu, rozumienia oraz rozwiązywania prostych zadań związanych z kształtowaniem właściwości materiałów oraz funckcjonowniem apartury do przetwórstwa materiałowego oraz pomiarowej, technicznej oraz technologicznej ksztalktowania ich włąściwosci.
2,0Student na kolokwium zaliczającym uzyskał mniej niż 50% możliwych punktów procentowych.
3,0Student na kolokwium pisemnym uzyskał od 50% do 65% możliwych punktów procentowych.
3,5Student na kolokwium pisemnym uzyskał od 66% do 80% możliwych punktów procentowych.
4,0Student na kolokwium pisemnym uzyskał od 81% do 90% możliwych punktów procentowych.
4,5Student na egzaminie pisemnym uzyskał od 91% do 95% możliwych punktów procentowych.
5,0Student na egzaminie pisemnym uzyskał powyżej 95% możliwych punktów procentowych.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
TMS_1A_A04_U01
Student rozumie rolę eksperymentu fizycznego w praktyce inżynierskiej. Potrafi zastosować posiadaną wiedzę do zaplanowania i wykonania prostych eksperymentów fizycznych. Potrafi korzystać z proponowanych metod, narzędzi oraz instrumentów badawczych. Umie opracować, przedstawić i interpretować wyniki eksperymentu fizycznego z zakresu ćwiczeń laboratoryjnych; stosuje elementy teorii niepewności pomiarowych.
2,0Sumaryczna ilość uzyskanych punktów procentowych (sprawdzian, kolokwium, zadania domowe, aktywność na zajęciach) poniżej 50%.
3,0Sumaryczna ilość uzyskanych punktów procentowych ( sprawdzian, kolokwium, zadania domowe, aktywność na zajęciach) w granicach od 50% do 65%.
3,5Sumaryczna ilośc uzyskanych punktów procentowych ( sprawdzian, kolokwium, zadania domowe, aktywność na zajęciach w granicach od 66% do 80%.
4,0Sumaryczna ilość uzyskanych punktów procentowych ( sprawdzian, kolokwium, zadania domowe, aktywność na zajęciach) w granicach od 81% do 90%.
4,5.Sumaryczna ilość uzyskanych punktów procentowych ( sprawdzian, kolokwium, zadania domowe, aktywność na zajęciach w granicach od 91% do 95%.
5,0Sumaryczna ilość uzyskanych punktów procentowych ( sprawdzian, kolokwium, zadania domowe, aktywność na zajęciach) powyżej 95%.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
TMS_1A_A04_K01
Student ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania. Jest wrażliwy na dbałóść o sprzęt, jest otwarty na współpracę. Potrafi samodzielnie wyszukiwać informacje w literaturze. Student zna ograniczenia własnej wiedzy i rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie.
2,0Student nie potrafi sformułować ze zrozumieniem podstawowych praw fizyki, nie potrafi zapisać ich używając formalizmu matematycznego oraz nie potrafi samodzielnie rozwiązywać prostych zadań fizycznych.
3,0Student potrafi sformułować ze zrozumieniem podstawowe prawa fizyki, potrafi zapisać je używając formalizmu matematycznego i zastosować je do rozwiązywania zadań fizycznych o średnim i niskim poziomie trudności. Wykonuje poprawnie proste obliczenia i przekształcenia rachunkowe. Przedstawia rozwiązania mało przejrzyste, bez komentarza, często z błędami rachunkowymi wpływającymi na wynik.
3,5Student potrafi sformułować ze zrozumieniem podstawowe prawa fizyki oraz zastosować je do rozwiązywania zadań fizycznych o średnim i wyższym poziomie trudności. Wykonuje poprawnie proste obliczenia i przekształcenia rachunkowe oraz przedstawia poprawne rozwiązanie z komentarzem zawierającym usterki i niedociągnięcia.
4,0Student potrafi sformułować ze zrozumieniem podstawowe prawa fizyki, zastosować je do rozwiązywania zadań fizycznych na średnim i wyższym poziomie trudności, stosując poprawny zapis i komentarz z nielicznymi usterkami. Potrafi przedstawić poprawny tok rozumowania i poprawne obliczenia.
4,5Student potrafi sformułować ze zrozumieniem podstawowe prawa fizyki, zastosować je do rozwiązywania trudnych zadań fizycznych, stosując poprawny, symboliczny jezyk zapisu, przejrzysty tok rozumowania i poprawne obliczenia rachunkowe. Potrafi weryfikować i interpretować wyniki.
5,0Student potrafi sformułować ze zrozumieniem podstawowe prawa fizyki, zastosować je do rozwiązywania trudnych zadań fizycznych, stosując przejrzysty, symboliczny język zapisu z poprawnym komentarzem. Potrafi weryfikować i interpretować wyniki. Stosuje swoją wiedzę w zadaniach problemowych. Potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę.

Literatura podstawowa

  1. D. Halliday, R. Resnick J. Walker, Fizyka,Tom I i II, III, IV, V, PWN, Warszawa, 2021
  2. K. Lichszteld, I. Kruk, Wykłady z fizyki, Wydawnictwo Uczelniane Politechniki Szczecińskiej, Szczecin, 2004
  3. J. Orear, Fizyka t 1 i 2, PWN, Warszawa, 2004
  4. I Kruk, J. Typek (red.), Ćwiczenia laboratoryjne z fizyki. Część II, Wydawnictwo Uczelniane Politechniki Szczecińskiej, Szczecin, 2007
  5. T. Rewaj (red.), Ćwiczenia laboratoryjne z fizyki, Wydawnictwo Uczelniane Politechniki Szczecińskiej, Szczecin, 2000

Literatura dodatkowa

  1. R. P. Feynman, R. S. Leiggton, M. Sands, Wykłady z Fizyki t 1-2, PWN, Warszawa, 2007

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Zamiana wartosci jednostek fizycznych w różnych układach jednostek.Rozwiązywanie zadań metodą analizy wymiarowej.; Rozwiązywanie zadań z wykorzystaniem zasad zachowania fizyki klasycznej.; Rozwiązywanie zadań z kinematyki, dynamiki punktu materialnego i bryły sztywnej.; Rozwiązywanie zadań z elektrostatyki i magnetyzmu.15
15

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Zajęcia organizacyjne; zapoznanie z metodami analizy niepewności pomiarowych i prezentacji wyników pomiarów.; Student wykonuje pięć ćwiczeń laboratoryjnych spośród wybranych, zgodnie z obowiązującym harmonogramem zamieszczonym na stronie internetowej Uczelni: http://labor.zut.edu.pl/; zaliczenie wykonanych ćwiczeń na podstawie sprawozdań.15
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Wprowadzenie: wielkości fizyczne i ich zakresy, układ jednostek SI, analiza wymiarowa.; Kinematyka punktu materialnego.Dynamika punktu materialnego i bryły sztywnej. Warunki równowagi statycznej.; Zasaday zachowania fizyki klasycznej.; Ruch drgający i falowy.; Podstawowe pojęcia i prawa termodynamiki; mechaniki płynów i gazów.; Elektrostatyka.; Prawa przepływu prądu stałego.; Wielkosci chrakteryzujace pole magnetyczne.30
30

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Udział w zajęciach15
A-A-2Praca własna.8
A-A-3konsultacje2
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Udział w zajęciach.15
A-L-2Praca własna.8
A-L-3konsultacje2
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Udział w zajęciach30
A-W-2Praca własna18
A-W-3konsultacje2
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTMS_1A_A04_W01Student ma wiedzę z wybranych działów fizyki niezbędną do ilościowego opisu, rozumienia oraz rozwiązywania prostych zadań związanych z kształtowaniem właściwości materiałów oraz funckcjonowniem apartury do przetwórstwa materiałowego oraz pomiarowej, technicznej oraz technologicznej ksztalktowania ich włąściwosci.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTMS_1A_W03Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu cykl życia obiektów technicznych oraz ich znaczenie i powiązanie z inżynierią materiałową i inżynierią mechaniczną
Cel przedmiotuC-2Zdobycie przez studenta umiejętności wykorzystania metod matematycznych do opisu procesów fizycznych.
C-3Nabycie umiejętności korzystania z literatury.
Treści programoweT-W-1Wprowadzenie: wielkości fizyczne i ich zakresy, układ jednostek SI, analiza wymiarowa.; Kinematyka punktu materialnego.Dynamika punktu materialnego i bryły sztywnej. Warunki równowagi statycznej.; Zasaday zachowania fizyki klasycznej.; Ruch drgający i falowy.; Podstawowe pojęcia i prawa termodynamiki; mechaniki płynów i gazów.; Elektrostatyka.; Prawa przepływu prądu stałego.; Wielkosci chrakteryzujace pole magnetyczne.
Metody nauczaniaM-3Ćwiczenia labortoryjne obejmujące zaganienia z mechaniki, termodynamiki, optyki i elektyczności.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Kolokwium sprawdzające, zadania domowe.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student na kolokwium zaliczającym uzyskał mniej niż 50% możliwych punktów procentowych.
3,0Student na kolokwium pisemnym uzyskał od 50% do 65% możliwych punktów procentowych.
3,5Student na kolokwium pisemnym uzyskał od 66% do 80% możliwych punktów procentowych.
4,0Student na kolokwium pisemnym uzyskał od 81% do 90% możliwych punktów procentowych.
4,5Student na egzaminie pisemnym uzyskał od 91% do 95% możliwych punktów procentowych.
5,0Student na egzaminie pisemnym uzyskał powyżej 95% możliwych punktów procentowych.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTMS_1A_A04_U01Student rozumie rolę eksperymentu fizycznego w praktyce inżynierskiej. Potrafi zastosować posiadaną wiedzę do zaplanowania i wykonania prostych eksperymentów fizycznych. Potrafi korzystać z proponowanych metod, narzędzi oraz instrumentów badawczych. Umie opracować, przedstawić i interpretować wyniki eksperymentu fizycznego z zakresu ćwiczeń laboratoryjnych; stosuje elementy teorii niepewności pomiarowych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTMS_1A_U05Potrafi zaplanować i zrealizować eksperymenty w zakresie oceny wydajności, złożoności, efektywności tworzonych materiałów
TMS_1A_U07Potrafi samodzielnie posługiwać się materiałami źródłowymi w zakresie analizy i syntezy zawartych w nich informacji oraz poddawać je krytycznej ocenie w odniesieniu do problemów inżynierii materiałów
Cel przedmiotuC-1Student zdobywa podstawowa wiedzę i umiejętności w zakresie omawianych treści programowych z fizyki. Student nabywa umiejętności planowania i wykonywania pomiarów prostych wielkości fizycznych oraz ich prezentacji w formie analitycznej i graficznej. Są one przydatne w dalszym kształceniu na kierunku technologie materiałowe i spawalnicze, a także ułatwiają zrozumienie zjawisk przyrodniczych.
C-2Zdobycie przez studenta umiejętności wykorzystania metod matematycznych do opisu procesów fizycznych.
C-3Nabycie umiejętności korzystania z literatury.
Treści programoweT-W-1Wprowadzenie: wielkości fizyczne i ich zakresy, układ jednostek SI, analiza wymiarowa.; Kinematyka punktu materialnego.Dynamika punktu materialnego i bryły sztywnej. Warunki równowagi statycznej.; Zasaday zachowania fizyki klasycznej.; Ruch drgający i falowy.; Podstawowe pojęcia i prawa termodynamiki; mechaniki płynów i gazów.; Elektrostatyka.; Prawa przepływu prądu stałego.; Wielkosci chrakteryzujace pole magnetyczne.
Metody nauczaniaM-3Ćwiczenia labortoryjne obejmujące zaganienia z mechaniki, termodynamiki, optyki i elektyczności.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Kolokwium sprawdzające, zadania domowe.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Sumaryczna ilość uzyskanych punktów procentowych (sprawdzian, kolokwium, zadania domowe, aktywność na zajęciach) poniżej 50%.
3,0Sumaryczna ilość uzyskanych punktów procentowych ( sprawdzian, kolokwium, zadania domowe, aktywność na zajęciach) w granicach od 50% do 65%.
3,5Sumaryczna ilośc uzyskanych punktów procentowych ( sprawdzian, kolokwium, zadania domowe, aktywność na zajęciach w granicach od 66% do 80%.
4,0Sumaryczna ilość uzyskanych punktów procentowych ( sprawdzian, kolokwium, zadania domowe, aktywność na zajęciach) w granicach od 81% do 90%.
4,5.Sumaryczna ilość uzyskanych punktów procentowych ( sprawdzian, kolokwium, zadania domowe, aktywność na zajęciach w granicach od 91% do 95%.
5,0Sumaryczna ilość uzyskanych punktów procentowych ( sprawdzian, kolokwium, zadania domowe, aktywność na zajęciach) powyżej 95%.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięTMS_1A_A04_K01Student ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną oraz gotowość podporządkowania się zasadom pracy w zespole i ponoszenia odpowiedzialności za wspólnie realizowane zadania. Jest wrażliwy na dbałóść o sprzęt, jest otwarty na współpracę. Potrafi samodzielnie wyszukiwać informacje w literaturze. Student zna ograniczenia własnej wiedzy i rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówTMS_1A_K03Jest gotów do podjęcia społecznej, zawodowej i etycznej odpowiedzialności za pełnione role zawodowe i wymagania tego do innych oraz dbałości o dorobek i tradycje zawodu
Cel przedmiotuC-1Student zdobywa podstawowa wiedzę i umiejętności w zakresie omawianych treści programowych z fizyki. Student nabywa umiejętności planowania i wykonywania pomiarów prostych wielkości fizycznych oraz ich prezentacji w formie analitycznej i graficznej. Są one przydatne w dalszym kształceniu na kierunku technologie materiałowe i spawalnicze, a także ułatwiają zrozumienie zjawisk przyrodniczych.
C-3Nabycie umiejętności korzystania z literatury.
Treści programoweT-W-1Wprowadzenie: wielkości fizyczne i ich zakresy, układ jednostek SI, analiza wymiarowa.; Kinematyka punktu materialnego.Dynamika punktu materialnego i bryły sztywnej. Warunki równowagi statycznej.; Zasaday zachowania fizyki klasycznej.; Ruch drgający i falowy.; Podstawowe pojęcia i prawa termodynamiki; mechaniki płynów i gazów.; Elektrostatyka.; Prawa przepływu prądu stałego.; Wielkosci chrakteryzujace pole magnetyczne.
Metody nauczaniaM-3Ćwiczenia labortoryjne obejmujące zaganienia z mechaniki, termodynamiki, optyki i elektyczności.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Kolokwium sprawdzające, zadania domowe.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi sformułować ze zrozumieniem podstawowych praw fizyki, nie potrafi zapisać ich używając formalizmu matematycznego oraz nie potrafi samodzielnie rozwiązywać prostych zadań fizycznych.
3,0Student potrafi sformułować ze zrozumieniem podstawowe prawa fizyki, potrafi zapisać je używając formalizmu matematycznego i zastosować je do rozwiązywania zadań fizycznych o średnim i niskim poziomie trudności. Wykonuje poprawnie proste obliczenia i przekształcenia rachunkowe. Przedstawia rozwiązania mało przejrzyste, bez komentarza, często z błędami rachunkowymi wpływającymi na wynik.
3,5Student potrafi sformułować ze zrozumieniem podstawowe prawa fizyki oraz zastosować je do rozwiązywania zadań fizycznych o średnim i wyższym poziomie trudności. Wykonuje poprawnie proste obliczenia i przekształcenia rachunkowe oraz przedstawia poprawne rozwiązanie z komentarzem zawierającym usterki i niedociągnięcia.
4,0Student potrafi sformułować ze zrozumieniem podstawowe prawa fizyki, zastosować je do rozwiązywania zadań fizycznych na średnim i wyższym poziomie trudności, stosując poprawny zapis i komentarz z nielicznymi usterkami. Potrafi przedstawić poprawny tok rozumowania i poprawne obliczenia.
4,5Student potrafi sformułować ze zrozumieniem podstawowe prawa fizyki, zastosować je do rozwiązywania trudnych zadań fizycznych, stosując poprawny, symboliczny jezyk zapisu, przejrzysty tok rozumowania i poprawne obliczenia rachunkowe. Potrafi weryfikować i interpretować wyniki.
5,0Student potrafi sformułować ze zrozumieniem podstawowe prawa fizyki, zastosować je do rozwiązywania trudnych zadań fizycznych, stosując przejrzysty, symboliczny język zapisu z poprawnym komentarzem. Potrafi weryfikować i interpretować wyniki. Stosuje swoją wiedzę w zadaniach problemowych. Potrafi samodzielnie zdobywać wiedzę.