Wydział Nauk o Żywności i Rybactwa - Dietetyka (S1)
specjalność: Dietetyka w gastronomii i cateringu
Sylabus przedmiotu Gastronomia i catering:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Dietetyka | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | licencjat | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Gastronomia i catering | ||
Specjalność | Dietetyka w gastronomii i cateringu | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Technologii Rybnej, Roślinnej i Gastronomicznej | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Grażyna Bortnowska <Grazyna.Bortnowska@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Podstawowe informacje dotyczące technologii wytwarzania produktów spożywczych |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Celem przedmiotu jest opanowanie wiedzy w zakresie umiejętności świadczenia usług gastronomicznych i cateringowych |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Projektowanie działów funkcjonalnych w zakładzie gastromomicznym | 6 |
T-L-2 | Posiłki codzienne i okolicznościowe, w tym dedykowane w gastronomii i cateringu | 6 |
T-L-3 | Żywność wygodna i funkcjonalna w gastronomii i cateringu | 6 |
T-L-4 | Układanie karty dań na specjalne okazje | 4 |
T-L-5 | Nowe formy przygotowywania i serwowania posiłków | 6 |
T-L-6 | Zaliczenie ćwiczeń | 2 |
30 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Gastronomia: krótki rys historyczny, podstawowe terminy i definicje oraz oczekiwania współczesnego konsumenta | 2 |
T-W-2 | Działy funkcjonale w zakładzie gastronomicznym | 4 |
T-W-3 | Podstawowe wyposażenie i procesy technologiczne stosowane w produkcji gastronomicznej | 8 |
T-W-4 | Zasady tworzenia kart dań - menu w gastronomii | 2 |
T-W-5 | Innowacyjne metody przygotowywania i serwowania posiłków | 4 |
T-W-6 | Catering dietetyczny jako forma usługi gastronomicznej | 8 |
T-W-7 | Zaliczenie wykładów | 2 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Uczestnictwo w ćwiczeniach | 30 |
A-L-2 | Przygotowanie się do ćwiczeń | 3 |
A-L-3 | Samodzielna praca z książką | 8 |
A-L-4 | Przygotowanie się kolokwiów | 8 |
49 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w wykładach | 30 |
A-W-2 | Konsultacje z nauczycielem | 2 |
A-W-3 | Analiza wskazanej literatury | 9 |
A-W-4 | Przygotowanie się do zaliczenia wykładów | 9 |
50 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | wykład informacyjny, dyskusja dydaktyczna, ćwiczenie laboratoryjne |
M-2 | Ocena okresowych osiągnięć studenta oraz ocena końcowa, która podsumowuje osiągnięte efekty uczenia się |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: okresowa ocena osiądnięć studenta, prowadzona w trakcie trwania zajęć |
S-2 | Ocena podsumowująca: Ocena podsumowująca efekty uczenia się |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
D_1A_DietS2-7_W08 W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie scharakteryzować i wytłumaczyć czynniki kształtujące procesy technologiczne i gastronomiczne | D_1A_W08 | — | C-1 | T-L-2, T-W-5, T-L-5, T-W-2, T-L-4, T-L-1, T-W-1, T-W-3, T-W-4, T-L-3, T-W-6 | M-2, M-1 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
D_1A_DietS2-7_U011 W wyniku przeprowadzonych zajęc student powinień umieć wdrażać praktyczne korzystanie z metod, materiałow i narzędzi w produkcji gastronomicznej | D_1A_U11 | — | C-1 | T-L-2, T-L-4, T-L-1, T-W-6, T-W-4, T-W-1, T-W-2, T-W-5, T-W-3, T-L-3, T-L-5 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
D_1A_DietS2-7_K03 W wyniku przeprowadzonych zajęć student nabędzie dbałość o dorobek i tradycje zawodowe dietetyka | D_1A_K03 | — | C-1 | T-L-5, T-W-4, T-W-1, T-L-2, T-L-1, T-W-6, T-L-3, T-W-5, T-W-2, T-W-3, T-L-4 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
D_1A_DietS2-7_W08 W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie scharakteryzować i wytłumaczyć czynniki kształtujące procesy technologiczne i gastronomiczne | 2,0 | Student nie potrafi w najprostrzy sposób zaprezentować wyników swoich badań |
3,0 | Student prezentuje ,,suche" wyniki bez umiejętności ich efektywnej analizy | |
3,5 | Student prezentuje wyniki z umiejętności ich efektywnej analizy | |
4,0 | Student nie tylko efektywnie prezentuje wyniki, ale również dokonuje ich analizy. Potrafi również prowadzić dyskusję o osiągniętych wynikach | |
4,5 | Student potrafi efektywnie prezentować, analizować, dyskutować o osiągniętych wynikach oraz oszacować błędy | |
5,0 | Student potrafi efektywnie prezentować, analizować, dyskutować o osiągniętych wynikach, a także proponować modyfikacje w układzie pomiarowym |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
D_1A_DietS2-7_U011 W wyniku przeprowadzonych zajęc student powinień umieć wdrażać praktyczne korzystanie z metod, materiałow i narzędzi w produkcji gastronomicznej | 2,0 | Student nie potrafi w najprostrzy sposób zaprezentować swoich wyników badań |
3,0 | Student prezentuje ,,suche" wyniki bez umiejętności ich efektywnej analizy | |
3,5 | Student prezentuje wyniki z umiejętności ich efektywnej analizy | |
4,0 | Student nie tylko efektywnie prezentuje wyniki, ale również dokonuje ich analizy. Potrafi również prowadzić dyskusję o osiągniętych wynikach | |
4,5 | Student potrafi efektywnie prezentować, analizować, dyskutować o osiągniętych wynikch oraz oszacować błędy | |
5,0 | Student potrafi efektywnie prezentować, analizować, dyskutować o osiągniętych wynikach, a także proponować modyfikacje w układzie pomiarowym |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
D_1A_DietS2-7_K03 W wyniku przeprowadzonych zajęć student nabędzie dbałość o dorobek i tradycje zawodowe dietetyka | 2,0 | Student nie nie potrafi w najprostrzy sposób zaprezentować swoich wyników badań |
3,0 | Student prezentuje ,,suche" wyniki bez umiejętności ich efektywnej analizy | |
3,5 | Student prezentuje wyniki z umiejętności ich efektywnej analizy | |
4,0 | Student nie tylko efektywnie prezentuje wyniki, ale również dokonuje ich analizy. Potrafi również prowadzić dyskusję o osiągniętych wynikach | |
4,5 | Student potrafi efektywnie prezentować, analizować, dyskutować o osiągniętych wynikach oraz oszacować błędy | |
5,0 | Student potrafi efektywnie prezentować, analizować, dyskutować o osiągniętych wynikach, a także proponować modyfikacje w układzie pomiarowym |
Literatura podstawowa
- Kmiołek A., Organizacja produkcji gastronomicznej, WSiP, Warszawa, 2013
- Szajna R. i Ławniczak D., Usługi gastronomiczne, WSiP, Warszawa, 2015
- Czasnecka-Skubina E., Obsługa consumenta w gastronomii i cateringu, Wyd. SGGW, Warszawa, 2008
Literatura dodatkowa
- Swiderski F., Żywność wygodna i żywność prozdrowotna, WNT, Warszawa, 2003