Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Nauk o Żywności i Rybactwa - Mikrobiologia (S1)
specjalność: mikrobiologia stosowana

Sylabus przedmiotu Szkolenie - Biuro Karier:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Mikrobiologia
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta inżynier
Obszary studiów charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Szkolenie - Biuro Karier
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Studium Nauk Humanistycznych i Społecznych
Nauczyciel odpowiedzialny Dariusz Zienkiewicz <Dariusz.Zienkiewicz@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 0,0 ECTS (formy) 0,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW7 2 0,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Student zna swoje preferencje zawodowe i jest zainteresowany planowaniem oraz rozwojem kariery/aktywności zawodowej.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Celem zajęć jest zapoznanie studentów z aktualnymi zagadnieniami dotyczącymi rynku pracy oraz wskazanie możliwości samodzielnego rozwijania swojego potencjału zawodowego.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
wykłady
T-W-1Planowanie i rozwój kariery/aktywności zawodowej (rynek pracy, planowanie kariery zawodowej, dostrzeganie swoich mocnych i słabych stron, przygotowywanie dokumentów aplikacyjnych (m.in. CV, list motywacyjny), rozmowa kwalifikacyjna i autoprezentacja, współczesne formy rekrutacji i selekcji pracowników, aktywne metody poszukiwania pracy).2
2

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach2
2

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład problemowy, wykład konwersatoryjny, wykład informacyjny

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena podsumowująca: Obecność na wykładzie.

Zamierzone efekty uczenia się - wiedza

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
MS_1A_S3_W01
Student ma wiedzę dotyczącą planowania i rozwoju kariery/aktywności zawodowej, w odniesieniu do aktualnych i potencjalnych wymagań pracodawców i zmieniającego się dynamicznie rynku pracy.
MS_1A_W02C-1T-W-1M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
MS_1A_S3_U01
Student identyfikuje swoje słabe i mocne strony w odniesieniu do planowej kariery zawodowej, charakteryzuje dokumenty aplikacyjne, omawia aktywne metody poszukiwania pracy.
MS_1A_U01C-1T-W-1M-1S-1

Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty uczenia sięOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
MS_1A_S3_K01
Student dostrzega potrzebę systematycznego podnoszenia swoich kompetencji zawodowych oraz potencjalne konsekwencje podejmowanych decyzji dotyczących planowanej/realizowanej aktywności na rynku pracy.
MS_1A_K02, MS_1A_K03, MS_1A_K05, MS_1A_K01, MS_1A_K04C-1T-W-1M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
MS_1A_S3_W01
Student ma wiedzę dotyczącą planowania i rozwoju kariery/aktywności zawodowej, w odniesieniu do aktualnych i potencjalnych wymagań pracodawców i zmieniającego się dynamicznie rynku pracy.
2,0
3,0Student omawia i charakteryzuje oczekiwania pracodawców dotyczące absolwentów szkół wyższych, wymienia etapy rozwoju kariery/aktywności zawodowej, zna rodzaje dokumentów aplikacyjnych oraz opisuje aktywne metody poszukiwania pracy.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
MS_1A_S3_U01
Student identyfikuje swoje słabe i mocne strony w odniesieniu do planowej kariery zawodowej, charakteryzuje dokumenty aplikacyjne, omawia aktywne metody poszukiwania pracy.
2,0
3,0Student wskazuje i charakteryzuje swoje mocne i słabe strony w odniesieniu do aktualnych oraz potencjalnych oczekiwań pracodawców i planowanej kariery zawodowej, omawia również wybrane aspekty rozmowy kwalifikacyjnej.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt uczenia sięOcenaKryterium oceny
MS_1A_S3_K01
Student dostrzega potrzebę systematycznego podnoszenia swoich kompetencji zawodowych oraz potencjalne konsekwencje podejmowanych decyzji dotyczących planowanej/realizowanej aktywności na rynku pracy.
2,0
3,0Student dostrzega konieczność podejmowania aktywności w planowaniu kariery zawodowej oraz ma świadomość konsekwencji podejmowanych decyzji.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Armstrong M., Zarządzanie zasobami ludzkimi, Oficyna a Wolters Kluwer business, Warszawa, 2011
  2. Cialdini R., Wywieranie wpływu na ludzi. Teoria i praktyka, Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne, Sopot, 2016
  3. Klein S., Sposób na karierę, Amber, Warszawa, 2002
  4. Mitoraj-Jaroszek M., Zarządzanie rozwojem pracowników. Kompleksowe i praktyczne ujęcie, Helion, Gliwice, 2014

Literatura dodatkowa

  1. Ścibiorek Z., Dylematy rozwoju zawodowego, Wydawnictwo PTM, Warszawa, 2009
  2. Szczepanik R., Budowanie zespołu. Organizacja szkoleń outdoor i wypraw incentive. Poradnik dla menedżera personalnego, Wydawnictwo Helion, Gliwice, 2013

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Planowanie i rozwój kariery/aktywności zawodowej (rynek pracy, planowanie kariery zawodowej, dostrzeganie swoich mocnych i słabych stron, przygotowywanie dokumentów aplikacyjnych (m.in. CV, list motywacyjny), rozmowa kwalifikacyjna i autoprezentacja, współczesne formy rekrutacji i selekcji pracowników, aktywne metody poszukiwania pracy).2
2

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach2
2
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięMS_1A_S3_W01Student ma wiedzę dotyczącą planowania i rozwoju kariery/aktywności zawodowej, w odniesieniu do aktualnych i potencjalnych wymagań pracodawców i zmieniającego się dynamicznie rynku pracy.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówMS_1A_W02Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu, w zależności od zrealizowanych przedmiotów, zagadnienia z zakresu wiedzy humanistycznej, społecznej i prawnej, umożliwiającą zrozumienie zjawisk i procesów społecznych oraz zagadnienia z zakresu ekonomii i zarządzania przedsiębiorstwem a także ochrony własności intelektualnej i prawa patentowego.
Cel przedmiotuC-1Celem zajęć jest zapoznanie studentów z aktualnymi zagadnieniami dotyczącymi rynku pracy oraz wskazanie możliwości samodzielnego rozwijania swojego potencjału zawodowego.
Treści programoweT-W-1Planowanie i rozwój kariery/aktywności zawodowej (rynek pracy, planowanie kariery zawodowej, dostrzeganie swoich mocnych i słabych stron, przygotowywanie dokumentów aplikacyjnych (m.in. CV, list motywacyjny), rozmowa kwalifikacyjna i autoprezentacja, współczesne formy rekrutacji i selekcji pracowników, aktywne metody poszukiwania pracy).
Metody nauczaniaM-1Wykład problemowy, wykład konwersatoryjny, wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena podsumowująca: Obecność na wykładzie.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student omawia i charakteryzuje oczekiwania pracodawców dotyczące absolwentów szkół wyższych, wymienia etapy rozwoju kariery/aktywności zawodowej, zna rodzaje dokumentów aplikacyjnych oraz opisuje aktywne metody poszukiwania pracy.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięMS_1A_S3_U01Student identyfikuje swoje słabe i mocne strony w odniesieniu do planowej kariery zawodowej, charakteryzuje dokumenty aplikacyjne, omawia aktywne metody poszukiwania pracy.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówMS_1A_U01Potrafi wyszukiwać i wykorzystywać potrzebne informacje pochodzące z różnych źródeł w języku polskim i języku obcym. Potrafi dokonać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie.
Cel przedmiotuC-1Celem zajęć jest zapoznanie studentów z aktualnymi zagadnieniami dotyczącymi rynku pracy oraz wskazanie możliwości samodzielnego rozwijania swojego potencjału zawodowego.
Treści programoweT-W-1Planowanie i rozwój kariery/aktywności zawodowej (rynek pracy, planowanie kariery zawodowej, dostrzeganie swoich mocnych i słabych stron, przygotowywanie dokumentów aplikacyjnych (m.in. CV, list motywacyjny), rozmowa kwalifikacyjna i autoprezentacja, współczesne formy rekrutacji i selekcji pracowników, aktywne metody poszukiwania pracy).
Metody nauczaniaM-1Wykład problemowy, wykład konwersatoryjny, wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena podsumowująca: Obecność na wykładzie.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student wskazuje i charakteryzuje swoje mocne i słabe strony w odniesieniu do aktualnych oraz potencjalnych oczekiwań pracodawców i planowanej kariery zawodowej, omawia również wybrane aspekty rozmowy kwalifikacyjnej.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty uczenia sięMS_1A_S3_K01Student dostrzega potrzebę systematycznego podnoszenia swoich kompetencji zawodowych oraz potencjalne konsekwencje podejmowanych decyzji dotyczących planowanej/realizowanej aktywności na rynku pracy.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówMS_1A_K02Jest gotów do przestrzegania zasad etyki zawodowej i poszanowania różnorodności płci, poglądów i kultur.
MS_1A_K03Jest gotów ponieść odpowiedzialność za bezpieczeństwo pracy własnej i innych.
MS_1A_K05Jest gotów popularyzować nabytą wiedzę.
MS_1A_K01Jest gotów do dokształcania się i konieczności podnoszenia kompetencji zawodowych. Jest gotów wyznaczyć kierunki własnego rozwoju i kształcenia.
MS_1A_K04Jest gotów myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy indywidualnie i w zespole.
Cel przedmiotuC-1Celem zajęć jest zapoznanie studentów z aktualnymi zagadnieniami dotyczącymi rynku pracy oraz wskazanie możliwości samodzielnego rozwijania swojego potencjału zawodowego.
Treści programoweT-W-1Planowanie i rozwój kariery/aktywności zawodowej (rynek pracy, planowanie kariery zawodowej, dostrzeganie swoich mocnych i słabych stron, przygotowywanie dokumentów aplikacyjnych (m.in. CV, list motywacyjny), rozmowa kwalifikacyjna i autoprezentacja, współczesne formy rekrutacji i selekcji pracowników, aktywne metody poszukiwania pracy).
Metody nauczaniaM-1Wykład problemowy, wykład konwersatoryjny, wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena podsumowująca: Obecność na wykładzie.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student dostrzega konieczność podejmowania aktywności w planowaniu kariery zawodowej oraz ma świadomość konsekwencji podejmowanych decyzji.
3,5
4,0
4,5
5,0