Wydział Techniki Morskiej i Transportu - Logistyka (S1)
Sylabus przedmiotu Logistyka produkcji:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Logistyka | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | inżynier | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK, kompetencje inżynierskie PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Logistyka produkcji | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Mechaniki Konstrukcji | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Tomasz Urbański <Tomasz.Urbanski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Podstawowe wiadomości i umiejętności z rysunku technicznego. |
W-2 | Podstawowe wiadomości i umiejętności z mechaniki technicznej oraz projektowania procesów produkcyjnych. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studentów z podstawami logistyki produkcji. |
C-2 | Nabycie podstawowych umiejętności zastosowania obliczeń inżynierskich do analizy wybranych zagadnień związanych z logistyką produkcji. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Analiza przepływu materiałów, półproduktów oraz gotowych wyrobów w wybranych procesach produkcyjnych. | 2 |
T-A-2 | Planowanie i harmonogramowanie wybranych procesów produkcyjnych. | 4 |
T-A-3 | Optymalizacja wybranych procesów produkcyjnych. | 3 |
T-A-4 | Wykorzystanie metod komputerowych w analizie wybranych zagadnień logistyki produkcji. | 4 |
T-A-5 | Kolokwia zaliczeniowe. | 2 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Definicje stosowane w tej dziedzinie nauki. Istota i zakres logistyki produkcji. | 1 |
T-W-2 | Charakterystyka procesu produkcyjnego oraz procesu wytwórczego. | 4 |
T-W-3 | Procesy przepływu materiałów, półproduktów i wyrobów gotowych w procesach produkcyjnych. | 4 |
T-W-4 | Planowanie i harmonogramowanie produkcji. | 5 |
T-W-5 | Sterowanie przepływami fizycznymi oraz zapasami w produkcji. | 5 |
T-W-6 | Optymalizacja procesów produkcyjnych. | 5 |
T-W-7 | Komputerowe wspomaganie logistyki produkcji. | 6 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Uczestnictwo w zajęciach. | 15 |
A-A-2 | Przygotowywanie się do kolokwiów. | 10 |
25 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w zajęciach. | 30 |
A-W-2 | Studiowanie literatury. | 13 |
A-W-3 | Przygotowywanie się do zaliczenia formy zajęć. | 5 |
A-W-4 | Udział w egzaminie. | 2 |
50 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metody podające: wykład informacyjny, objaśnienie lub wyjaśnienie. |
M-2 | Metody problemowe: wykład problemowy. |
M-3 | Metody praktyczne: pokaz, ćwiczenia przedmiotowe. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena ciągła. |
S-2 | Ocena formująca: Ocena na podstawie wyników pracy zaliczeniowej (wykłady). |
S-3 | Ocena podsumowująca: Ocena na podstawie wyników kolokwiów zaliczeniowych (ćwiczenia audytoryjne). |
Zamierzone efekty uczenia się - wiedza
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
LO_1A_C09_W01 Ma pogłębioną wiedzę w zakresie zagadnień wykorzystywanych w logistyce produkcji. | LO_1A_W15 | — | — | C-1, C-2 | T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty uczenia się - umiejętności
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
LO_1A_C09_U01 potrafi wykonać podstawowe obliczenia inżynierskie i wykorzystać je do analizy wybranych zagadnień logistyki produkcji. | LO_1A_U08 | — | — | C-1, C-2 | T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7 | M-1, M-3 | S-1, S-3 |
Zamierzone efekty uczenia się - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty uczenia się | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów uczenia się prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
LO_1A_C09_K01 ma świadomość ważności zachowań w sposób profesjonalny, przestrzegania zasad etyki zawodowej w reprezentowanym przez siebie środowisku oraz ma świadomość ryzyka, jak również potrafi ocenić skutki środowiskowe wykonywanej działalności. | LO_1A_K05, LO_1A_K01 | — | — | C-1, C-2 | T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2, S-3 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
LO_1A_C09_W01 Ma pogłębioną wiedzę w zakresie zagadnień wykorzystywanych w logistyce produkcji. | 2,0 | Student nie posiada wiedzy z zakresu podstawowych zagadnień wykorzystywanych w logistyce produkcji. |
3,0 | Student posiada wiedzę w zakresie podstawowych zagadnień wykorzystywanych w logistyce produkcji na poziomie podstawowym. | |
3,5 | Student posiada wiedzę w zakresie podstawowych zagadnień wykorzystywanych w logistyce produkcji na poziomie średnim. | |
4,0 | Student posiada wiedzę w zakresie podstawowych zagadnień wykorzystywanych w logistyce produkcji na poziomie dobrym. | |
4,5 | Student posiada wiedzę w zakresie podstawowych zagadnień wykorzystywanych w logistyce produkcji na poziomie średniozaawansowanym | |
5,0 | Student posiada wiedzę w zakresie podstawowych zagadnień wykorzystywanych w logistyce produkcji na poziomie zaawansowanym. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
LO_1A_C09_U01 potrafi wykonać podstawowe obliczenia inżynierskie i wykorzystać je do analizy wybranych zagadnień logistyki produkcji. | 2,0 | Student nie potrafi wykonać podstawowych obliczeń inżynierskie wybranych zagadnień logistyki produkcji. |
3,0 | Student potrafi wykonać podstawowe obliczenia inżynierskie i wykorzystać je do analizy wybranych zagadnień logistyki produkcji na poziomie podstawowym. | |
3,5 | Student potrafi wykonać podstawowe obliczenia inżynierskie i wykorzystać je do analizy wybranych zagadnień logistyki produkcji na poziomie średnim. | |
4,0 | Student potrafi wykonać podstawowe obliczenia inżynierskie i wykorzystać je do analizy wybranych zagadnień logistyki produkcji na poziomie dobrym. | |
4,5 | Student potrafi wykonać podstawowe obliczenia inżynierskie i wykorzystać je do analizy wybranych zagadnień logistyki produkcji na poziomie średniozaawansowanym. | |
5,0 | Student potrafi wykonać podstawowe obliczenia inżynierskie i wykorzystać je do analizy wybranych zagadnień logistyki produkcji na poziomie zaawansowanym. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt uczenia się | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
LO_1A_C09_K01 ma świadomość ważności zachowań w sposób profesjonalny, przestrzegania zasad etyki zawodowej w reprezentowanym przez siebie środowisku oraz ma świadomość ryzyka, jak również potrafi ocenić skutki środowiskowe wykonywanej działalności. | 2,0 | Student nie wykazuje żadnych kompetencji społecznych. |
3,0 | Student wykazuje kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia, na podstawowym poziomie świadomości. | |
3,5 | Student wykazuje kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia, na średnim poziomie świadomości. | |
4,0 | Student wykazuje kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia, na średniozaawansowanym poziomie świadomości. | |
4,5 | Student wykazuje kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia, na zaawansowanym poziomie świadomości. | |
5,0 | Student wykazuje kompetencje społeczne adekwatne do efektu kształcenia, na zaawansowanym poziomie świadomości, przy uwzględnieniu oczekiwań społecznych innych osób. |
Literatura podstawowa
- Bendkowski J., Matysek M., Logistyka produkcji. Praktyczne aspekty cz. 1. Planowanie i sterowanie produkcją, Wydawnictwo Politechniki Śląskiej, Gliwice, 2013
- Pisz I., Sęk T., Zielecki W., Logistyka w przedsiębiorstwie, PWE, Warszawa, 2013
- Bozarth C.,. Handfield R. B, Wprowadzenie do zarządzania operacjami i łańcuchami dostaw, Helion, Gliwice, 2007
- Michlowicz E., Podstawy logistyki przemysłowej, Wydawnictwo AGH, Kraków, 2002
- Brzeziński M., Organizacja produkcji w przedsiębiorstwie, Difin, Warszawa, 2013
- Fertsch. M., Logistyka produkcji. Teoria i praktyka, Instytut Logistyki i Magazynowania, Poznań, 2010
- Coyle J., Bardi E., Langley C., Zarządzanie logistyczne, PWE, Warszawa, 2002
Literatura dodatkowa
- Fertsch M., Podstawy zarządzania przepływem materiałów w przykładach, Instytut Logistyki i Magazynowania, Poznań, 2003
- Skowronek Cz., Sarjusz-Wolski Z., Logistyka w przedsiębiorstwie, PWE, Warszawa, 2012
- Szymonik A. (red.), Logistyka produkcji: procesy, systemy, organizacja, Difin, Warszawa, 2012
- Jasiński Z., Podstawy zarządzania operacyjnego, Oficyna Ekonomiczna, Kraków, 2005
- Muhlemann A.P., Oakland J.S., Lockyer K.G., Zarządzanie: produkcja i usługi, PWN, Warszawa, 2001