Wydział Ekonomiczny - Ekonomia 28.09.2023 (N1)
specjalność: Wycena i obrót nieruchomościami
Sylabus przedmiotu Podstawy ekonomiki przemysłu:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Ekonomia 28.09.2023 | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | licencjat | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Podstawy ekonomiki przemysłu | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Zarządzania i Marketingu | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Robert Rusielik <Robert.Rusielik@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 2 | Grupa obieralna | 4 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
dla tego przedmiotu nie są określone wymagania wstępneCele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Ogólna wiedza na temat przemysłu, podstawowych procesów rozwoju przemysłu i jego otoczenia |
C-2 | Znajomość zagadnień związanych z mechanizmami kształtowania podstawowych procesów rozwoju przemysłu |
C-3 | Znajomość aspektów polityki przemysłowej |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Nauki ekonomiczne a ekonomika przemysłu | 1 |
T-A-2 | Rynek i jego funkcjonowanie | 1 |
T-A-3 | Istota i cele działalności przemysłowej | 1 |
T-A-4 | Struktury przemysłu | 1 |
T-A-5 | Procesy wytwarzania w przemyśle | 1 |
T-A-6 | Rozwój i rola przemysłu w Polskiej gospodarce. Lokalizacja przemysłu. | 3 |
T-A-7 | Efektywność i rentowność produkcji w przemyśle | 1 |
T-A-8 | Efektywność działalności przemysłowej w Polsce | 1 |
T-A-9 | Polityka przemysłowa i strategie rozwoju przemysłu w Polsce | 2 |
T-A-10 | Działalność innowacyjna przedsiębiorstw przemysłowych. | 1 |
T-A-11 | Zaliczenie | 2 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-A-2 | Przygotowanie do zaliczenia ćwiczeń | 35 |
50 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład problemowy |
M-2 | Ćwiczenia przedmiotowe |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne |
S-2 | Ocena formująca: Ocena ćwiczeń |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_1A_O09_W01 Student jest w stanie objaśnić podstawowe pojęcia związane z przemysłem i procesami przemysłowymi | E_1A_W08, E_1A_W01 | — | C-1 | T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
E_1A_O09_W02 Student jest w stanie wytłumaczyć mechanizmy kształtowania podstawowych procesów rozwoju przemysłu | E_1A_W04, E_1A_W01 | — | C-2 | T-A-6, T-A-7 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
E_1A_O09_W03 Zna i jest w stanie wytłumaczyć podstawowe aspekty polityki przemysłowej | E_1A_W01, E_1A_W08 | — | C-3 | T-A-8, T-A-9, T-A-10 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_1A_O09_U01 Student potrafi na podstawie danych zinterpretować jawiska występujące w różnych sektorach i działach przemysłu | E_1A_U09, E_1A_U01 | — | C-1, C-2, C-3 | T-A-1, T-A-2, T-A-6 | M-1, M-2 | S-2 |
E_1A_O09_U02 Student potrafi znaleźć i wykorzystać do analizy źródła danych związane z ekonomiką przemysłu | E_1A_U04, E_1A_U07 | — | C-1, C-2, C-3 | T-A-6, T-A-7, T-A-8 | M-1, M-2 | S-2 |
E_1A_O09_U03 Student potrafi analizować struktury przemysłu i zmiany struktur przemysłu | E_1A_U01 | — | C-1, C-2, C-3 | T-A-3, T-A-4, T-A-9 | M-1, M-2 | S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_1A_O09_W01 Student jest w stanie objaśnić podstawowe pojęcia związane z przemysłem i procesami przemysłowymi | 2,0 | Nie jest w stanie wymienić i objaśnić podstawowych pojęć związanych z przemysłem i procesami przemysłowymi |
3,0 | Wymienia pojęcia związane z przemysłem i procesami przemysłowymi i wyjaśnia ogólnie niektóre z omawianych zagadnienień | |
3,5 | Wymienia pojęcia związane z przemysłem i procesami przemysłowymi i wyjaśnia ogólnie omawiane zagadnienia | |
4,0 | Wymienia i objaśnia wiekszość pojęć związanych z przemysłem i procesami przemysłowymi | |
4,5 | Wymienia i objaśnia wszystkie pojęcia związane z przemysłem i procesami przemysłowymi | |
5,0 | Szczegółowo wymienia i objaśnia wszystkie pojęcia związane z przemysłem i procesami przemysłowymi | |
E_1A_O09_W02 Student jest w stanie wytłumaczyć mechanizmy kształtowania podstawowych procesów rozwoju przemysłu | 2,0 | Nie jest w stanie wymienić i objaśnić podstawowych pojęć związanych z mechanizmami kształtującymi procesy rozwoju przemysłu |
3,0 | Wymienia pojęcia związane z mechanizmami kształtującymi procesy rozwoju przemysłu | |
3,5 | Wymienia pojęcia związane z mechanizmami kształtującymi procesy rozwoju przemysłu i wyjaśnia ogólnie omawiane zagadnienia | |
4,0 | Wymienia i objaśnia wiekszość pojęć związanych z mechanizmami kształtującymi procesy rozwoju przemysłu | |
4,5 | Wymienia i objaśnia wszystkie pojęcia związane z mechanizmami kształtującymi procesy rozwoju przemysłu | |
5,0 | Szczegółowo wymienia i objaśnia wszystkie pojęcia związane z mechanizmami kształtującymi procesy rozwoju przemysłu | |
E_1A_O09_W03 Zna i jest w stanie wytłumaczyć podstawowe aspekty polityki przemysłowej | 2,0 | Nie jest w stanie wymienić i objaśnić podstawowych pojęć związanych z aspektami polityki przemysłowej |
3,0 | Wymienia pojęcia związane z aspektami polityki przemysłowej i objaśnia pojedyncze z nich | |
3,5 | Wymienia pojęcia związane z aspektami polityki przemysłowej i wyjaśnia ogólnie omawiane zagadnienia | |
4,0 | Wymienia i objaśnia wiekszość pojęć związanych z aspektami polityki przemysłowej | |
4,5 | Wymienia i objaśnia wszystkie pojęcia związane z aspektami polityki przemysłowej | |
5,0 | Szczegółowo wymienia i objaśnia wszystkie pojęcia związane z aspektami polityki przemysłowej |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_1A_O09_U01 Student potrafi na podstawie danych zinterpretować jawiska występujące w różnych sektorach i działach przemysłu | 2,0 | Student nie potrafi w dostatecznym stopniu zinterpretować otrzymane dane na temat przemysłu. |
3,0 | Student potrafi w dostatecznym stopniu zinterpretować otrzymane dane na temat przemysłu | |
3,5 | Student potrafi prawidłowo zinterpretować otrzymane dane na temat przemysłu. | |
4,0 | Student potrafi dobrze zinterpretować otrzymane dane na temat przemysłu ale popełnia błędy. | |
4,5 | Student potrafi dobrze i trafnie zinterpretować otrzymane dane na temat przemysłu. Popełnia drobne, pojedyncze błędy. | |
5,0 | Student potrafi bardzo dobrze zinterpretować otrzymane dane na temat przemysłu. | |
E_1A_O09_U02 Student potrafi znaleźć i wykorzystać do analizy źródła danych związane z ekonomiką przemysłu | 2,0 | Student nie potrafi znaleźć i wykorzystać podstawowych źródeł danych na temat przemysłu i polityki przemysłowej |
3,0 | Student w bardzo ograniczonym zakresie potrafi znaleźć i wykorzystać podstawowe źródła danych na temat przemysłu i polityki przemysłowej | |
3,5 | Student w ograniczonym zakresie potrafi znaleźć i wykorzystać podstawowe źródła danych na temat przemysłu i polityki przemysłowej | |
4,0 | Student potrafi znaleźć i wykorzystać podstawowe źródła danych na temat przemysłu i polityki przemysłowej | |
4,5 | Student potrafi znaleźć i wykorzystać podstawowe i dodatkowe źródła danych na temat przemysłu i polityki przemysłowej. Popełnia nieliczne błędy. | |
5,0 | Student bardzo dobrze potrafi znaleźć i wykorzystać podstawowe i dodatkowe źródła danych na temat przemysłu i polityki przemysłowej. | |
E_1A_O09_U03 Student potrafi analizować struktury przemysłu i zmiany struktur przemysłu | 2,0 | Student nie potrafi na podstawie danych określić rodzaje struktur przemysłu i charakter zachodzących zmian |
3,0 | Student potrafi na podstawie danych określić rodzaje struktur przemysłu i charakter zachodzących zmian | |
3,5 | Student potrafi na podstawie danych określić rodzaje struktur przemysłu i charakter zachodzących zmian. Prawidłowo interpretuje otrzymane dane. | |
4,0 | Student w stopniu dobrym potrafi na podstawie danych określić rodzaje struktur przemysłu i charakter zachodzących zmian. W stopniu dobrym interpretuje otrzymane dane. | |
4,5 | Student w stopniu dobrym potrafi na podstawie danych określić rodzaje struktur przemysłu i charakter zachodzących zmian. W stopniu dobrym interpretuje otrzymane dane. | |
5,0 | Student w stopniu bardzo dobrym potrafi na podstawie danych określić rodzaje struktur przemysłu i charakter zachodzących zmian. W stopniu bardzo dobrym interpretuje otrzymane dane. |
Literatura podstawowa
- V. G. Antonets, Strategia rozwoju przemyslu turystyka w regionie, Wydawnictwo Nasza Wiedza, 2021
- GUS, Rocznik statystyczny przemysłu, GUS, Warszawa, 2020
- Ministerstwo Rozwoju Pracy i Technologii, Polityka Przemysłowa Polski, Warszawa, 2021
- Jasiński Leszek Jerzy, Sektory przemysłu i wiedzy. Ewolucja struktury gospodarki., Politechnika Warszawska, Warszawa, 2013
- Kożuch Małgorzata, Ekonomika przemysłu wybrane zagadnienia, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Krakowie, Kraków, 2007
- Janasz W. (Red.), Zarys Strategii Rozwoju Przemysłu, Difin, 2005
- Janasz W. (Red.), Podstawy ekonomiki przemysłu, PWN, Warszawa, 1997
- Janasz W, Elementy strategii rozwoju przemysłu, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin, 2000
Literatura dodatkowa
- Ewa Wójcik, Tomasz Zieliński, ECONOMICS OF SUSTAINABILITY, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, Katowice, 2022, Dostępny online ibuk.libra.pl