Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Ekonomia 28.09.2023 (N1)
specjalność: Wycena i obrót nieruchomościami

Sylabus przedmiotu Podstawy ekonomiki przemysłu:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Ekonomia 28.09.2023
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta licencjat
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Podstawy ekonomiki przemysłu
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Zarządzania i Marketingu
Nauczyciel odpowiedzialny Robert Rusielik <Robert.Rusielik@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 2 Grupa obieralna 4

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA4 15 2,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

dla tego przedmiotu nie są określone wymagania wstępne

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Ogólna wiedza na temat przemysłu, podstawowych procesów rozwoju przemysłu i jego otoczenia
C-2Znajomość zagadnień związanych z mechanizmami kształtowania podstawowych procesów rozwoju przemysłu
C-3Znajomość aspektów polityki przemysłowej

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Nauki ekonomiczne a ekonomika przemysłu1
T-A-2Rynek i jego funkcjonowanie1
T-A-3Istota i cele działalności przemysłowej1
T-A-4Struktury przemysłu1
T-A-5Procesy wytwarzania w przemyśle1
T-A-6Rozwój i rola przemysłu w Polskiej gospodarce. Lokalizacja przemysłu.3
T-A-7Efektywność i rentowność produkcji w przemyśle1
T-A-8Efektywność działalności przemysłowej w Polsce1
T-A-9Polityka przemysłowa i strategie rozwoju przemysłu w Polsce2
T-A-10Działalność innowacyjna przedsiębiorstw przemysłowych.1
T-A-11Zaliczenie2
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-A-2Przygotowanie do zaliczenia ćwiczeń35
50

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład problemowy
M-2Ćwiczenia przedmiotowe

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne
S-2Ocena formująca: Ocena ćwiczeń

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_1A_O09_W01
Student jest w stanie objaśnić podstawowe pojęcia związane z przemysłem i procesami przemysłowymi
E_1A_W08, E_1A_W01C-1T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5M-1, M-2S-1, S-2
E_1A_O09_W02
Student jest w stanie wytłumaczyć mechanizmy kształtowania podstawowych procesów rozwoju przemysłu
E_1A_W04, E_1A_W01C-2T-A-6, T-A-7M-1, M-2S-1, S-2
E_1A_O09_W03
Zna i jest w stanie wytłumaczyć podstawowe aspekty polityki przemysłowej
E_1A_W01, E_1A_W08C-3T-A-8, T-A-9, T-A-10M-1, M-2S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_1A_O09_U01
Student potrafi na podstawie danych zinterpretować jawiska występujące w różnych sektorach i działach przemysłu
E_1A_U09, E_1A_U01C-1, C-2, C-3T-A-1, T-A-2, T-A-6M-1, M-2S-2
E_1A_O09_U02
Student potrafi znaleźć i wykorzystać do analizy źródła danych związane z ekonomiką przemysłu
E_1A_U04, E_1A_U07C-1, C-2, C-3T-A-6, T-A-7, T-A-8M-1, M-2S-2
E_1A_O09_U03
Student potrafi analizować struktury przemysłu i zmiany struktur przemysłu
E_1A_U01C-1, C-2, C-3T-A-3, T-A-4, T-A-9M-1, M-2S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_1A_O09_W01
Student jest w stanie objaśnić podstawowe pojęcia związane z przemysłem i procesami przemysłowymi
2,0Nie jest w stanie wymienić i objaśnić podstawowych pojęć związanych z przemysłem i procesami przemysłowymi
3,0Wymienia pojęcia związane z przemysłem i procesami przemysłowymi i wyjaśnia ogólnie niektóre z omawianych zagadnienień
3,5Wymienia pojęcia związane z przemysłem i procesami przemysłowymi i wyjaśnia ogólnie omawiane zagadnienia
4,0Wymienia i objaśnia wiekszość pojęć związanych z przemysłem i procesami przemysłowymi
4,5Wymienia i objaśnia wszystkie pojęcia związane z przemysłem i procesami przemysłowymi
5,0Szczegółowo wymienia i objaśnia wszystkie pojęcia związane z przemysłem i procesami przemysłowymi
E_1A_O09_W02
Student jest w stanie wytłumaczyć mechanizmy kształtowania podstawowych procesów rozwoju przemysłu
2,0Nie jest w stanie wymienić i objaśnić podstawowych pojęć związanych z mechanizmami kształtującymi procesy rozwoju przemysłu
3,0Wymienia pojęcia związane z mechanizmami kształtującymi procesy rozwoju przemysłu
3,5Wymienia pojęcia związane z mechanizmami kształtującymi procesy rozwoju przemysłu i wyjaśnia ogólnie omawiane zagadnienia
4,0Wymienia i objaśnia wiekszość pojęć związanych z mechanizmami kształtującymi procesy rozwoju przemysłu
4,5Wymienia i objaśnia wszystkie pojęcia związane z mechanizmami kształtującymi procesy rozwoju przemysłu
5,0Szczegółowo wymienia i objaśnia wszystkie pojęcia związane z mechanizmami kształtującymi procesy rozwoju przemysłu
E_1A_O09_W03
Zna i jest w stanie wytłumaczyć podstawowe aspekty polityki przemysłowej
2,0Nie jest w stanie wymienić i objaśnić podstawowych pojęć związanych z aspektami polityki przemysłowej
3,0Wymienia pojęcia związane z aspektami polityki przemysłowej i objaśnia pojedyncze z nich
3,5Wymienia pojęcia związane z aspektami polityki przemysłowej i wyjaśnia ogólnie omawiane zagadnienia
4,0Wymienia i objaśnia wiekszość pojęć związanych z aspektami polityki przemysłowej
4,5Wymienia i objaśnia wszystkie pojęcia związane z aspektami polityki przemysłowej
5,0Szczegółowo wymienia i objaśnia wszystkie pojęcia związane z aspektami polityki przemysłowej

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_1A_O09_U01
Student potrafi na podstawie danych zinterpretować jawiska występujące w różnych sektorach i działach przemysłu
2,0Student nie potrafi w dostatecznym stopniu zinterpretować otrzymane dane na temat przemysłu.
3,0Student potrafi w dostatecznym stopniu zinterpretować otrzymane dane na temat przemysłu
3,5Student potrafi prawidłowo zinterpretować otrzymane dane na temat przemysłu.
4,0Student potrafi dobrze zinterpretować otrzymane dane na temat przemysłu ale popełnia błędy.
4,5Student potrafi dobrze i trafnie zinterpretować otrzymane dane na temat przemysłu. Popełnia drobne, pojedyncze błędy.
5,0Student potrafi bardzo dobrze zinterpretować otrzymane dane na temat przemysłu.
E_1A_O09_U02
Student potrafi znaleźć i wykorzystać do analizy źródła danych związane z ekonomiką przemysłu
2,0Student nie potrafi znaleźć i wykorzystać podstawowych źródeł danych na temat przemysłu i polityki przemysłowej
3,0Student w bardzo ograniczonym zakresie potrafi znaleźć i wykorzystać podstawowe źródła danych na temat przemysłu i polityki przemysłowej
3,5Student w ograniczonym zakresie potrafi znaleźć i wykorzystać podstawowe źródła danych na temat przemysłu i polityki przemysłowej
4,0Student potrafi znaleźć i wykorzystać podstawowe źródła danych na temat przemysłu i polityki przemysłowej
4,5Student potrafi znaleźć i wykorzystać podstawowe i dodatkowe źródła danych na temat przemysłu i polityki przemysłowej. Popełnia nieliczne błędy.
5,0Student bardzo dobrze potrafi znaleźć i wykorzystać podstawowe i dodatkowe źródła danych na temat przemysłu i polityki przemysłowej.
E_1A_O09_U03
Student potrafi analizować struktury przemysłu i zmiany struktur przemysłu
2,0Student nie potrafi na podstawie danych określić rodzaje struktur przemysłu i charakter zachodzących zmian
3,0Student potrafi na podstawie danych określić rodzaje struktur przemysłu i charakter zachodzących zmian
3,5Student potrafi na podstawie danych określić rodzaje struktur przemysłu i charakter zachodzących zmian. Prawidłowo interpretuje otrzymane dane.
4,0Student w stopniu dobrym potrafi na podstawie danych określić rodzaje struktur przemysłu i charakter zachodzących zmian. W stopniu dobrym interpretuje otrzymane dane.
4,5Student w stopniu dobrym potrafi na podstawie danych określić rodzaje struktur przemysłu i charakter zachodzących zmian. W stopniu dobrym interpretuje otrzymane dane.
5,0Student w stopniu bardzo dobrym potrafi na podstawie danych określić rodzaje struktur przemysłu i charakter zachodzących zmian. W stopniu bardzo dobrym interpretuje otrzymane dane.

Literatura podstawowa

  1. V. G. Antonets, Strategia rozwoju przemyslu turystyka w regionie, Wydawnictwo Nasza Wiedza, 2021
  2. GUS, Rocznik statystyczny przemysłu, GUS, Warszawa, 2020
  3. Ministerstwo Rozwoju Pracy i Technologii, Polityka Przemysłowa Polski, Warszawa, 2021
  4. Jasiński Leszek Jerzy, Sektory przemysłu i wiedzy. Ewolucja struktury gospodarki., Politechnika Warszawska, Warszawa, 2013
  5. Kożuch Małgorzata, Ekonomika przemysłu wybrane zagadnienia, Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Krakowie, Kraków, 2007
  6. Janasz W. (Red.), Zarys Strategii Rozwoju Przemysłu, Difin, 2005
  7. Janasz W. (Red.), Podstawy ekonomiki przemysłu, PWN, Warszawa, 1997
  8. Janasz W, Elementy strategii rozwoju przemysłu, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin, 2000

Literatura dodatkowa

  1. Ewa Wójcik, Tomasz Zieliński, ECONOMICS OF SUSTAINABILITY, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, Katowice, 2022, Dostępny online ibuk.libra.pl

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Nauki ekonomiczne a ekonomika przemysłu1
T-A-2Rynek i jego funkcjonowanie1
T-A-3Istota i cele działalności przemysłowej1
T-A-4Struktury przemysłu1
T-A-5Procesy wytwarzania w przemyśle1
T-A-6Rozwój i rola przemysłu w Polskiej gospodarce. Lokalizacja przemysłu.3
T-A-7Efektywność i rentowność produkcji w przemyśle1
T-A-8Efektywność działalności przemysłowej w Polsce1
T-A-9Polityka przemysłowa i strategie rozwoju przemysłu w Polsce2
T-A-10Działalność innowacyjna przedsiębiorstw przemysłowych.1
T-A-11Zaliczenie2
15

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-A-2Przygotowanie do zaliczenia ćwiczeń35
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_O09_W01Student jest w stanie objaśnić podstawowe pojęcia związane z przemysłem i procesami przemysłowymi
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_W08Zna i rozumie podstawowe ekonomiczne, prawne, etyczne i inne uwarunkowania działań związanych z funkcjonowaniem gospodarki
E_1A_W01Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu fakty i zjawiska gospodarcze i społeczne oraz teorie wyjaśniające złożone zależności między nimi stanowiące podstawową wiedzę ogólną z dyscypliny ekonomia i finanse, a także wybrane zagadnienia z zakresu wiedzy szczegółowej
Cel przedmiotuC-1Ogólna wiedza na temat przemysłu, podstawowych procesów rozwoju przemysłu i jego otoczenia
Treści programoweT-A-1Nauki ekonomiczne a ekonomika przemysłu
T-A-2Rynek i jego funkcjonowanie
T-A-3Istota i cele działalności przemysłowej
T-A-4Struktury przemysłu
T-A-5Procesy wytwarzania w przemyśle
Metody nauczaniaM-1Wykład problemowy
M-2Ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne
S-2Ocena formująca: Ocena ćwiczeń
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie jest w stanie wymienić i objaśnić podstawowych pojęć związanych z przemysłem i procesami przemysłowymi
3,0Wymienia pojęcia związane z przemysłem i procesami przemysłowymi i wyjaśnia ogólnie niektóre z omawianych zagadnienień
3,5Wymienia pojęcia związane z przemysłem i procesami przemysłowymi i wyjaśnia ogólnie omawiane zagadnienia
4,0Wymienia i objaśnia wiekszość pojęć związanych z przemysłem i procesami przemysłowymi
4,5Wymienia i objaśnia wszystkie pojęcia związane z przemysłem i procesami przemysłowymi
5,0Szczegółowo wymienia i objaśnia wszystkie pojęcia związane z przemysłem i procesami przemysłowymi
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_O09_W02Student jest w stanie wytłumaczyć mechanizmy kształtowania podstawowych procesów rozwoju przemysłu
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_W04Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu formy instytucji społecznych (publicznych, kulturowych, politycznych, prawnych, ekonomicznych), ich struktury, a także relacje między nimi w skali krajowej i międzynarodowej
E_1A_W01Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu fakty i zjawiska gospodarcze i społeczne oraz teorie wyjaśniające złożone zależności między nimi stanowiące podstawową wiedzę ogólną z dyscypliny ekonomia i finanse, a także wybrane zagadnienia z zakresu wiedzy szczegółowej
Cel przedmiotuC-2Znajomość zagadnień związanych z mechanizmami kształtowania podstawowych procesów rozwoju przemysłu
Treści programoweT-A-6Rozwój i rola przemysłu w Polskiej gospodarce. Lokalizacja przemysłu.
T-A-7Efektywność i rentowność produkcji w przemyśle
Metody nauczaniaM-1Wykład problemowy
M-2Ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne
S-2Ocena formująca: Ocena ćwiczeń
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie jest w stanie wymienić i objaśnić podstawowych pojęć związanych z mechanizmami kształtującymi procesy rozwoju przemysłu
3,0Wymienia pojęcia związane z mechanizmami kształtującymi procesy rozwoju przemysłu
3,5Wymienia pojęcia związane z mechanizmami kształtującymi procesy rozwoju przemysłu i wyjaśnia ogólnie omawiane zagadnienia
4,0Wymienia i objaśnia wiekszość pojęć związanych z mechanizmami kształtującymi procesy rozwoju przemysłu
4,5Wymienia i objaśnia wszystkie pojęcia związane z mechanizmami kształtującymi procesy rozwoju przemysłu
5,0Szczegółowo wymienia i objaśnia wszystkie pojęcia związane z mechanizmami kształtującymi procesy rozwoju przemysłu
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_O09_W03Zna i jest w stanie wytłumaczyć podstawowe aspekty polityki przemysłowej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_W01Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu fakty i zjawiska gospodarcze i społeczne oraz teorie wyjaśniające złożone zależności między nimi stanowiące podstawową wiedzę ogólną z dyscypliny ekonomia i finanse, a także wybrane zagadnienia z zakresu wiedzy szczegółowej
E_1A_W08Zna i rozumie podstawowe ekonomiczne, prawne, etyczne i inne uwarunkowania działań związanych z funkcjonowaniem gospodarki
Cel przedmiotuC-3Znajomość aspektów polityki przemysłowej
Treści programoweT-A-8Efektywność działalności przemysłowej w Polsce
T-A-9Polityka przemysłowa i strategie rozwoju przemysłu w Polsce
T-A-10Działalność innowacyjna przedsiębiorstw przemysłowych.
Metody nauczaniaM-1Wykład problemowy
M-2Ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne
S-2Ocena formująca: Ocena ćwiczeń
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie jest w stanie wymienić i objaśnić podstawowych pojęć związanych z aspektami polityki przemysłowej
3,0Wymienia pojęcia związane z aspektami polityki przemysłowej i objaśnia pojedyncze z nich
3,5Wymienia pojęcia związane z aspektami polityki przemysłowej i wyjaśnia ogólnie omawiane zagadnienia
4,0Wymienia i objaśnia wiekszość pojęć związanych z aspektami polityki przemysłowej
4,5Wymienia i objaśnia wszystkie pojęcia związane z aspektami polityki przemysłowej
5,0Szczegółowo wymienia i objaśnia wszystkie pojęcia związane z aspektami polityki przemysłowej
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_O09_U01Student potrafi na podstawie danych zinterpretować jawiska występujące w różnych sektorach i działach przemysłu
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_U09Potrafi planować i organizować pracę indywidualną oraz współpracować z innymi osobami w ramach działań zespołowych
E_1A_U01Potrafi wykorzystać wiedzę do identyfikacji i interpretacji procesów i zjawisk społeczno-gospodarczych z wykorzystaniem metod i narzędzi właściwych dla ekonomii
Cel przedmiotuC-1Ogólna wiedza na temat przemysłu, podstawowych procesów rozwoju przemysłu i jego otoczenia
C-2Znajomość zagadnień związanych z mechanizmami kształtowania podstawowych procesów rozwoju przemysłu
C-3Znajomość aspektów polityki przemysłowej
Treści programoweT-A-1Nauki ekonomiczne a ekonomika przemysłu
T-A-2Rynek i jego funkcjonowanie
T-A-6Rozwój i rola przemysłu w Polskiej gospodarce. Lokalizacja przemysłu.
Metody nauczaniaM-1Wykład problemowy
M-2Ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena ćwiczeń
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi w dostatecznym stopniu zinterpretować otrzymane dane na temat przemysłu.
3,0Student potrafi w dostatecznym stopniu zinterpretować otrzymane dane na temat przemysłu
3,5Student potrafi prawidłowo zinterpretować otrzymane dane na temat przemysłu.
4,0Student potrafi dobrze zinterpretować otrzymane dane na temat przemysłu ale popełnia błędy.
4,5Student potrafi dobrze i trafnie zinterpretować otrzymane dane na temat przemysłu. Popełnia drobne, pojedyncze błędy.
5,0Student potrafi bardzo dobrze zinterpretować otrzymane dane na temat przemysłu.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_O09_U02Student potrafi znaleźć i wykorzystać do analizy źródła danych związane z ekonomiką przemysłu
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_U04Potrafi dobrać i stosować właściwe metody i narzędzia, w tym zaawansowane techniki informacyjno-komunikacyjne do analizowania i prognozowania procesów i zjawisk ekonomicznych oraz rozwiązywania problemów gospodarczych
E_1A_U07Potrafi przygotować typowe prace pisemne lub wystąpienia ustne z zakresu ekonomii i finansów w języku polskim lub obcym, dotyczące zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem ujęć teoretycznych oraz różnych źródeł
Cel przedmiotuC-1Ogólna wiedza na temat przemysłu, podstawowych procesów rozwoju przemysłu i jego otoczenia
C-2Znajomość zagadnień związanych z mechanizmami kształtowania podstawowych procesów rozwoju przemysłu
C-3Znajomość aspektów polityki przemysłowej
Treści programoweT-A-6Rozwój i rola przemysłu w Polskiej gospodarce. Lokalizacja przemysłu.
T-A-7Efektywność i rentowność produkcji w przemyśle
T-A-8Efektywność działalności przemysłowej w Polsce
Metody nauczaniaM-1Wykład problemowy
M-2Ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena ćwiczeń
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi znaleźć i wykorzystać podstawowych źródeł danych na temat przemysłu i polityki przemysłowej
3,0Student w bardzo ograniczonym zakresie potrafi znaleźć i wykorzystać podstawowe źródła danych na temat przemysłu i polityki przemysłowej
3,5Student w ograniczonym zakresie potrafi znaleźć i wykorzystać podstawowe źródła danych na temat przemysłu i polityki przemysłowej
4,0Student potrafi znaleźć i wykorzystać podstawowe źródła danych na temat przemysłu i polityki przemysłowej
4,5Student potrafi znaleźć i wykorzystać podstawowe i dodatkowe źródła danych na temat przemysłu i polityki przemysłowej. Popełnia nieliczne błędy.
5,0Student bardzo dobrze potrafi znaleźć i wykorzystać podstawowe i dodatkowe źródła danych na temat przemysłu i polityki przemysłowej.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_O09_U03Student potrafi analizować struktury przemysłu i zmiany struktur przemysłu
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_U01Potrafi wykorzystać wiedzę do identyfikacji i interpretacji procesów i zjawisk społeczno-gospodarczych z wykorzystaniem metod i narzędzi właściwych dla ekonomii
Cel przedmiotuC-1Ogólna wiedza na temat przemysłu, podstawowych procesów rozwoju przemysłu i jego otoczenia
C-2Znajomość zagadnień związanych z mechanizmami kształtowania podstawowych procesów rozwoju przemysłu
C-3Znajomość aspektów polityki przemysłowej
Treści programoweT-A-3Istota i cele działalności przemysłowej
T-A-4Struktury przemysłu
T-A-9Polityka przemysłowa i strategie rozwoju przemysłu w Polsce
Metody nauczaniaM-1Wykład problemowy
M-2Ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Ocena ćwiczeń
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi na podstawie danych określić rodzaje struktur przemysłu i charakter zachodzących zmian
3,0Student potrafi na podstawie danych określić rodzaje struktur przemysłu i charakter zachodzących zmian
3,5Student potrafi na podstawie danych określić rodzaje struktur przemysłu i charakter zachodzących zmian. Prawidłowo interpretuje otrzymane dane.
4,0Student w stopniu dobrym potrafi na podstawie danych określić rodzaje struktur przemysłu i charakter zachodzących zmian. W stopniu dobrym interpretuje otrzymane dane.
4,5Student w stopniu dobrym potrafi na podstawie danych określić rodzaje struktur przemysłu i charakter zachodzących zmian. W stopniu dobrym interpretuje otrzymane dane.
5,0Student w stopniu bardzo dobrym potrafi na podstawie danych określić rodzaje struktur przemysłu i charakter zachodzących zmian. W stopniu bardzo dobrym interpretuje otrzymane dane.