Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Ekonomia 28.09.2023 transfer (S1)
specjalność: Rachunkowość i finanse w jednostkach gospodarczych

Sylabus przedmiotu Kształtowanie wizerunku firmy:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Ekonomia 28.09.2023 transfer
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta licencjat
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Kształtowanie wizerunku firmy
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Zarządzania i Marketingu
Nauczyciel odpowiedzialny Joanna Hernik <joanna.hernik@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Karolina Ertmańska <karolina.ertmanska@zut.edu.pl>, Rafał Mazur <Rafal.Mazur@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 3 Grupa obieralna 2

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA5 25 2,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawowa wiedza z zarządzania i marketingu

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Uczestnicy mają uzyskać podstawową wiedzą z zakresu kształtowania wizerunku firmy
C-2mają samodzielnie analizować wyrózniki tożsamosci
C-3planować działania promocyjne konieczne do wykreowania pozytywnego wizerunku.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Czym jest wizerunek? Narzędzia kreowania wizerunku.2
T-A-2Wizerunek a tożsamość i wyrózniki tożsamości.2
T-A-3Formułowanie misji firmy. Wpływ na wizerunek.3
T-A-4Wizerunek a kryzysy w działalności firmy.4
T-A-5Pracownik jako twórca wizerunku.4
T-A-6Etyka biznesu a wizerunek.4
T-A-7Zarządzanie wizerunkiem w czasie.2
T-A-8Badanie wizerunku firmy.4
25

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach25
A-A-2Przygotowanie projektu oceniającego wizerunek wybranej firmy12
A-A-3Analiza wiadomości medialnych - przygotowanie do zajęć.5
A-A-4Przygotowanie do kolokwium.7
A-A-5Zadania problemowe - odpowiedź mailowa1
50

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład problemowy z wykorzystaniem prezentacji w PP.
M-2Wykład konwersacyjny.
M-3Analiza przypadków.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Kolokwium z pytaniami testowymi i problemowymi.
S-2Ocena formująca: Aktywność na zajęciach (dyskusja).
S-3Ocena formująca: Wykonywane prace domowe (krótkie prace, odpowiedź e-mailem).
S-4Ocena podsumowująca: Projekt oceniający wizerunek wybranej firmy.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_1A_O12_W01
W wyniku przeprowadzonych zajęć studnet powinien rozumieć istotę wizerunku i proces jego kształtowania
E_1A_W04, E_1A_W15C-1T-A-2, T-A-1M-1S-4, S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_1A_O12_U01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien przygotowaywać programy działań promocyjnych zmierzające do stworzenia pozytywnego wizrunku firmy.
E_1A_U02, E_1A_U18C-2, C-3T-A-4, T-A-6, T-A-1, T-A-7, T-A-5M-3, M-2S-3, S-4

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_1A_O12_K01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien wartościować działania frimy.
E_1A_K03, E_1A_K04C-2, C-3T-A-6, T-A-7, T-A-8M-3S-3, S-4, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_1A_O12_W01
W wyniku przeprowadzonych zajęć studnet powinien rozumieć istotę wizerunku i proces jego kształtowania
2,0
3,0Student powinien definiować wizerunek i proces kształtowania wizerunku.
3,5Student powinien definiować tożsamość podmiotu
4,0Student powinien nazywać elementy kształtujące tożsamość podmiotu
4,5Strudent powinien charakteryzowac zależności między tożsamością a wizerunkiem
5,0Student powinien zaproponować działania mające na celu kształtowanie wizerunku firmy

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_1A_O12_U01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien przygotowaywać programy działań promocyjnych zmierzające do stworzenia pozytywnego wizrunku firmy.
2,0
3,0strudent powinien sporządzać zestaw działań z zakresu Public Relations
3,5student powinien przygotować propozycję działań prowadzących do oceny wizerunku firmy
4,0strudent powinien dobierać działania z zakresu promocji przydatne do kształtowania wizerunku
4,5strudent poinien wdrażać zasady etyki do programu działań kształtujących wizerunek
5,0student powinien przygotowyać plany kształtowania wizerunku, jak i plany ratowania wizerunku w kryzysie

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_1A_O12_K01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien wartościować działania frimy.
2,0
3,0W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien wartościować działania frimy.
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Budzyński W., Public relations. Wizerunek. Reputacja. Tożsamość, Poltext, Warszawa, 2018
  2. Pułka L., Rozbicka P., Marka: wizerunek, wizualność, komunikacja, Libron, Warszawa, 2018
  3. Bronowicz M., Komunikacja wizerunkowa: public relations, reklama, branding, Astrum, Warszawa, 2015
  4. Marcos Ormeño, Managing Corporate Brands, Deutscher Universitäts-Verlag, 2007, ISBN 978-3-8350-0781-9

Literatura dodatkowa

  1. Daszkiewicz M., Wrona S., Kreowanie marki korporacyjnej, Difin, Warszawa, 2014
  2. K.J. Rychter, Z. Chmielewski, D. Tworzydło, Tożsamość wizualna. Znak, system, wizerunek, NEWS LINE, Rzeszów, 2012
  3. D. Meerman Scott, Marketing i PR w czasie rzeczywistym. Jak błyskawicznie dotrzeć do rynku i nawiązać kontakt z klientami, Wolters Kluwer Polska, Warszawa, 2012
  4. Verena Schwaighofer, Tourist Destination Images and Local Culture, Springer, 2014, ISBN 978-3-658-04520-3

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Czym jest wizerunek? Narzędzia kreowania wizerunku.2
T-A-2Wizerunek a tożsamość i wyrózniki tożsamości.2
T-A-3Formułowanie misji firmy. Wpływ na wizerunek.3
T-A-4Wizerunek a kryzysy w działalności firmy.4
T-A-5Pracownik jako twórca wizerunku.4
T-A-6Etyka biznesu a wizerunek.4
T-A-7Zarządzanie wizerunkiem w czasie.2
T-A-8Badanie wizerunku firmy.4
25

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach25
A-A-2Przygotowanie projektu oceniającego wizerunek wybranej firmy12
A-A-3Analiza wiadomości medialnych - przygotowanie do zajęć.5
A-A-4Przygotowanie do kolokwium.7
A-A-5Zadania problemowe - odpowiedź mailowa1
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_O12_W01W wyniku przeprowadzonych zajęć studnet powinien rozumieć istotę wizerunku i proces jego kształtowania
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_W04Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu rodzaje więzi społecznych, ich wpływ na gospodarkę oraz rządzące nimi prawidłowości
E_1A_W15Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości wykorzystując wiedzę z zakresu ekonomii i finansów
Cel przedmiotuC-1Uczestnicy mają uzyskać podstawową wiedzą z zakresu kształtowania wizerunku firmy
Treści programoweT-A-2Wizerunek a tożsamość i wyrózniki tożsamości.
T-A-1Czym jest wizerunek? Narzędzia kreowania wizerunku.
Metody nauczaniaM-1Wykład problemowy z wykorzystaniem prezentacji w PP.
Sposób ocenyS-4Ocena podsumowująca: Projekt oceniający wizerunek wybranej firmy.
S-1Ocena podsumowująca: Kolokwium z pytaniami testowymi i problemowymi.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student powinien definiować wizerunek i proces kształtowania wizerunku.
3,5Student powinien definiować tożsamość podmiotu
4,0Student powinien nazywać elementy kształtujące tożsamość podmiotu
4,5Strudent powinien charakteryzowac zależności między tożsamością a wizerunkiem
5,0Student powinien zaproponować działania mające na celu kształtowanie wizerunku firmy
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_O12_U01W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien przygotowaywać programy działań promocyjnych zmierzające do stworzenia pozytywnego wizrunku firmy.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_U02Potrafi zastosować posiadaną wiedzę teoretyczną, dobierając właściwie dane, metody i narzędzia, do formułowania i rozwiązywania nietypowych i złożonych problemów dotyczących procesów i zjawisk społeczno-gospodarczych oraz rozwiązywać zadania w warunkach nie w pełni przewidywalnych
E_1A_U18Potrafi oceniać swoje działania ze względu na ich skutki ekonomiczno-finansowe, prawne i moralne
Cel przedmiotuC-2mają samodzielnie analizować wyrózniki tożsamosci
C-3planować działania promocyjne konieczne do wykreowania pozytywnego wizerunku.
Treści programoweT-A-4Wizerunek a kryzysy w działalności firmy.
T-A-6Etyka biznesu a wizerunek.
T-A-1Czym jest wizerunek? Narzędzia kreowania wizerunku.
T-A-7Zarządzanie wizerunkiem w czasie.
T-A-5Pracownik jako twórca wizerunku.
Metody nauczaniaM-3Analiza przypadków.
M-2Wykład konwersacyjny.
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: Wykonywane prace domowe (krótkie prace, odpowiedź e-mailem).
S-4Ocena podsumowująca: Projekt oceniający wizerunek wybranej firmy.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0strudent powinien sporządzać zestaw działań z zakresu Public Relations
3,5student powinien przygotować propozycję działań prowadzących do oceny wizerunku firmy
4,0strudent powinien dobierać działania z zakresu promocji przydatne do kształtowania wizerunku
4,5strudent poinien wdrażać zasady etyki do programu działań kształtujących wizerunek
5,0student powinien przygotowyać plany kształtowania wizerunku, jak i plany ratowania wizerunku w kryzysie
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_O12_K01W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien wartościować działania frimy.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_K03Jest gotów do opracowywania projektów społecznych uwzględniających aspekty prawne, ekonomiczne i polityczne
E_1A_K04Jest gotów do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-2mają samodzielnie analizować wyrózniki tożsamosci
C-3planować działania promocyjne konieczne do wykreowania pozytywnego wizerunku.
Treści programoweT-A-6Etyka biznesu a wizerunek.
T-A-7Zarządzanie wizerunkiem w czasie.
T-A-8Badanie wizerunku firmy.
Metody nauczaniaM-3Analiza przypadków.
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: Wykonywane prace domowe (krótkie prace, odpowiedź e-mailem).
S-4Ocena podsumowująca: Projekt oceniający wizerunek wybranej firmy.
S-2Ocena formująca: Aktywność na zajęciach (dyskusja).
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien wartościować działania frimy.
3,5
4,0
4,5
5,0