Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Ekonomia 28.09.2023 transfer (S2)
specjalność: Innowacje w gospodarce

Sylabus przedmiotu Fundusze na innowacje:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Ekonomia 28.09.2023 transfer
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Fundusze na innowacje
Specjalność Innowacje w gospodarce
Jednostka prowadząca Katedra Studiów Regionalnych i Europejskich
Nauczyciel odpowiedzialny Milena Bera <Milena.Bera@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 5,0 ECTS (formy) 5,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
konwersatoriaK3 70 5,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Opanowanie wiedzy z przedmiotów mikroekonomia i makroekonomia.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zdobycie wiedzy z zakresu źródeł finansowania projektów innowacyjnych.
C-2Zapoznanie studentów z metodami i narzędziami pozwalającymi na zaplanowanie i zrealizowanie innowacyjnego projektu innowacyjnego zgodnie z jego etapami (fazami).
C-3Ukształtowanie umiejętności z zakresu budowania partnerstwa na rzecz realizacji projektów innowacyjnych.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
konwersatoria
T-K-1Przegląd możliwych źródeł wsparcia dla projektów innowacyjnych10
T-K-2Logika interwencji funduszy unijnych. Źródła informacji o funduszach europejskich6
T-K-3Polityka Unii Europejskiej i priorytetowe obszary wsparcia6
T-K-4Inteligentne specjalizacje4
T-K-5Przeznaczenie i kategorie pomocy publicznej adresowanej do przedsiębiorstw z sektora MSP6
T-K-6Znaczenie projektów innowacyjnych w rozwoju regionu6
T-K-7Ryzyko a finansowanie projektów innowacyjnych10
T-K-8Zasady tworzenia struktur organizacyjnych odpowiednich dla kierowania innowacjami6
T-K-9Ocena efektywności finansowania projektu innowacyjnego10
T-K-10Etapy realizacji projektu innowacyjnego5
T-K-11Kolokwium zaliczeniowe1
70

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
konwersatoria
A-K-1uczestnictwo w zajęciach70
A-K-2Zapoznanie się z literaturą przedmiotu i studiami przypadków.30
A-K-3Przygotowanie do kolokwium.25
125

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1wykład inofrmacyjny, wykład konwersatoryjny, burza mózgów
M-2ćwiczenia przedmiotowe, wykład problemowy

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Test pisemny.
S-2Ocena formująca: Odpowiedzi na pytania w trakcie zajęć.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_D3/3.1_W01
Student zna i rozumie źródła finansowania projektów innowacyjnych. oraz proces planowania projektów innowacyjnych.
E_2A_W01, E_2A_W02, E_2A_W03, E_2A_W04, E_2A_W05, E_2A_W06, E_2A_W07, E_2A_W08, E_2A_W09, E_2A_W10C-2, C-1T-K-1, T-K-6, T-K-10, T-K-5, T-K-4, T-K-7, T-K-9, T-K-3, T-K-2, T-K-8M-2, M-1S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_D3/3.1_U01
Student potrafi analizować i projektować strukturę źródeł finansowania innowacyjnych inwestycji w przedsiębiorstwie oraz potrafi budować partnerstwo na rzecz realizacji projektów innowacyjnych.
E_2A_U01, E_2A_U02, E_2A_U03, E_2A_U04, E_2A_U05, E_2A_U06, E_2A_U07, E_2A_U08, E_2A_U09, E_2A_U11, E_2A_U12, E_2A_U13C-2, C-1, C-3T-K-9, T-K-4, T-K-6, T-K-8, T-K-2, T-K-3, T-K-5, T-K-11, T-K-10, T-K-1, T-K-7M-1, M-2S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_D3/3.1_K01
Student jest gotów do prowadzenia działalności zawodowej w sposób innowacyjny zgodnie z zasadą zrównoważonego rozwoju.
E_2A_K01, E_2A_K02, E_2A_K03, E_2A_K04, E_2A_K05, E_2A_K06C-2, C-3, C-1T-K-7, T-K-8, T-K-6, T-K-3, T-K-10, T-K-9, T-K-5, T-K-4, T-K-2, T-K-1M-2, M-1S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_2A_D3/3.1_W01
Student zna i rozumie źródła finansowania projektów innowacyjnych. oraz proces planowania projektów innowacyjnych.
2,0Student nie zna i nie rozumie źródeł finansowania projektów innowacyjnych oraz nie zna i nie rozumie metod i narzędzi pozwalających na zaplanowanie i zrealizowanie projektu innowacyjnego zgodnie z jego etapami (fazami).
3,0Student zna i rozumie źródła finansowania projektów innowacyjnych oraz zna i rozumie metody i narzędzia pozwalające na zaplanowanie i zrealizowanie projektu innowacyjnego zgodnie z jego etapami (fazami) w stopniu dostatecznym (co najmniej w 55%).
3,5Student zna i rozumie źródła finansowania projektów innowacyjnych oraz zna i rozumie metody i narzędzia pozwalające na zaplanowanie i zrealizowanie projektu innowacyjnego zgodnie z jego etapami (fazami) w stopniu dostatecznym plus (co najmniej w 65%).
4,0Student zna i rozumie źródła finansowania projektów innowacyjnych oraz zna i rozumie metody i narzędzia pozwalające na zaplanowanie i zrealizowanie projektu innowacyjnego zgodnie z jego etapami (fazami) w stopniu dobrym (co najmniej w 75%).
4,5Student zna i rozumie źródła finansowania projektów innowacyjnych oraz zna i rozumie metody i narzędzia pozwalające na zaplanowanie i zrealizowanie projektu innowacyjnego zgodnie z jego etapami (fazami) w stopniu dobrym plus (co najmniej w 85%)
5,0Student zna i rozumie źródła finansowania projektów innowacyjnych oraz zna i rozumie metody i narzędzia pozwalające na zaplanowanie i zrealizowanie projektu innowacyjnego zgodnie z jego etapami (fazami) w stopniu bardzo dobrym (co najmniej w 95%).

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_2A_D3/3.1_U01
Student potrafi analizować i projektować strukturę źródeł finansowania innowacyjnych inwestycji w przedsiębiorstwie oraz potrafi budować partnerstwo na rzecz realizacji projektów innowacyjnych.
2,0Student nie potrafi analizować i nie potrafi projektować struktury źródeł finansowania innowacyjnych inwestycji w przedsiębiorstwie oraz nie potrafi budować partnerstwa na rzecz realizacji projektów innowacyjnych.
3,0Student potrafi analizować i potrafi projektować strukturę źródeł finansowania innowacyjnych inwestycji w przedsiębiorstwie oraz potrafi budować partnerstwo na rzecz realizacji projektów innowacyjnych w stopniu dostatecznym ( co najmniej w 55%).
3,5Student potrafi analizować i potrafi projektować strukturę źródeł finansowania innowacyjnych inwestycji w przedsiębiorstwie oraz potrafi budować partnerstwo na rzecz realizacji projektów innowacyjnych w stopniu dostatecznym plus( co najmniej w 65%).
4,0Student potrafi analizować i potrafi projektować strukturę źródeł finansowania innowacyjnych inwestycji w przedsiębiorstwie oraz potrafi budować partnerstwo na rzecz realizacji projektów innowacyjnych w stopniu dobrym ( co najmniej w 75%).
4,5Student potrafi analizować i potrafi projektować strukturę źródeł finansowania innowacyjnych inwestycji w przedsiębiorstwie oraz potrafi budować partnerstwo na rzecz realizacji projektów innowacyjnych w stopniu dobrym plus( co najmniej w 85%).
5,0Student potrafi analizować i potrafi projektować strukturę źródeł finansowania innowacyjnych inwestycji w przedsiębiorstwie oraz potrafi budować partnerstwo na rzecz realizacji projektów innowacyjnych w stopniu bardzo dobrym ( co najmniej w 95%).

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_2A_D3/3.1_K01
Student jest gotów do prowadzenia działalności zawodowej w sposób innowacyjny zgodnie z zasadą zrównoważonego rozwoju.
2,0Student nie jest gotów do prowadzenia działalności zawodowej w sposób innowacyjny zgodnie z zasadą zrównoważonego rozwoju.
3,0Student jest gotów do prowadzenia działalności zawodowej w sposób innowacyjny zgodnie z zasadą zrównoważonego rozwoju w zakresie dostatecznym (co najmniej w 55%).
3,5Student jest gotów do prowadzenia działalności zawodowej w sposób innowacyjny zgodnie z zasadą zrównoważonego rozwoju w zakresie dostatecznym plus (co najmniej w 65%).
4,0Student jest gotów do prowadzenia działalności zawodowej w sposób innowacyjny zgodnie z zasadą zrównoważonego rozwoju w zakresie dobrym (co najmniej w 75%).
4,5Student jest gotów do prowadzenia działalności zawodowej w sposób innowacyjny zgodnie z zasadą zrównoważonego rozwoju w zakresie dobrym plus (co najmniej w 85%).
5,0Student jest gotów do prowadzenia działalności zawodowej w sposób innowacyjny zgodnie z zasadą zrównoważonego rozwoju w zakresie bardzo dobrym (co najmniej w 95%).

Literatura podstawowa

  1. Sołtyskik M, Projektowanie strategii innowacji, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa, 2021
  2. Plata – Nalborski K., Projekty z dotacją. Podręcznik konsultanta, wnioskodawcy i beneficjenta, OnePress, Gliwice, 2017
  3. Rogulenko, Tatyana; Orlov, Evgeniy Vladimirovich; Smolyakov, Oleg Alexandrovich; Bodiako, Anna Vladimirovna, Analytical methods to assess financial capacity in face of innovation projects risks, 2021, : https://www.econbiz.de/Record/analytical-methods-to-assess-financial-capacity-in-face-of-innovation-projects-risks-rogulenko-tatyana/10013200835

Literatura dodatkowa

  1. Waniak-Michalak H., Pozabankowe źródła finansowania małych i średnich przedsiębiorstw, Oficyna Ekonomiczna, Kraków, 2007
  2. Christiansen C.M., Anthony S. D., Innowacje. Następny krok, Wydawnictwo Studio Emka, Wydawnictwo Studio Emka, 2010

Treści programowe - konwersatoria

KODTreść programowaGodziny
T-K-1Przegląd możliwych źródeł wsparcia dla projektów innowacyjnych10
T-K-2Logika interwencji funduszy unijnych. Źródła informacji o funduszach europejskich6
T-K-3Polityka Unii Europejskiej i priorytetowe obszary wsparcia6
T-K-4Inteligentne specjalizacje4
T-K-5Przeznaczenie i kategorie pomocy publicznej adresowanej do przedsiębiorstw z sektora MSP6
T-K-6Znaczenie projektów innowacyjnych w rozwoju regionu6
T-K-7Ryzyko a finansowanie projektów innowacyjnych10
T-K-8Zasady tworzenia struktur organizacyjnych odpowiednich dla kierowania innowacjami6
T-K-9Ocena efektywności finansowania projektu innowacyjnego10
T-K-10Etapy realizacji projektu innowacyjnego5
T-K-11Kolokwium zaliczeniowe1
70

Formy aktywności - konwersatoria

KODForma aktywnościGodziny
A-K-1uczestnictwo w zajęciach70
A-K-2Zapoznanie się z literaturą przedmiotu i studiami przypadków.30
A-K-3Przygotowanie do kolokwium.25
125
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_2A_D3/3.1_W01Student zna i rozumie źródła finansowania projektów innowacyjnych. oraz proces planowania projektów innowacyjnych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_W01Zna i rozumie w pogłębionym stopniu fakty i zjawiska gospodarcze i społeczne oraz teorie wyjaśniające złożone zależności między nimi stanowiące zaawansowaną wiedzę ogólną z dyscypliny ekonomia i finanse oraz wybrane zagadnienia z zakresu zaawansowanej wiedzy szczegółowej
E_2A_W02Zna i rozumie w pogłębionym stopniu miejsce i znaczenie ekonomii i finansów w systemie nauk społecznych oraz powiązania z innymi dyscyplinami naukowymi i kierunki jej rozwoju
E_2A_W03Zna i rozumie w pogłębionym stopniu metodologię badań w zakresie dyscypliny ekonomia i finanse
E_2A_W04Zna i rozumie w pogłębionym stopniu struktury i instytucje społeczne, relacje między nimi, występujące w nich więzi i rządzące nimi prawidłowości
E_2A_W05Zna i rozumie w pogłębionym stopniu rolę człowieka jako podmiotu tworzącego i działającego w strukturach społeczno-gospodarczych oraz obszary jego aktywności społeczno-gospodarczej
E_2A_W06Zna i rozumie w pogłębionym stopniu metody gromadzenia, przetwarzania, interpretacji i prezentacji danych oraz modelowania zjawisk i procesów społeczno-gospodarczych, a w szczególności metody ilościowe (w tym wnioskowanie statystyczne, ekonometrię i prognozowanie procesów ekonomicznych) oraz metody analizy ekonomiczno-finansowej
E_2A_W07Zna i rozumie w pogłębionym stopniu koncepcje i metody gospodarowania, w tym kapitałem ludzkim oraz powiązania między obszarami i funkcjami gospodarowania w podmiotach społeczno-gospodarczych
E_2A_W08Zna i rozumie w pogłębionym stopniu system finansowy i jego wpływ na funkcjonowanie gospodarki
E_2A_W09Zna i rozumie fundamentalne dylematy i wyzwania ekonomiczne oraz społeczne współczesnej cywilizacji
E_2A_W10Zna i rozumie normy i reguły prawne, ekonomiczne, organizacyjne, etyczne i inne warunkujące funkcjonowanie gospodarki, w tym podmiotów gospodarczych i instytucji społecznych
Cel przedmiotuC-2Zapoznanie studentów z metodami i narzędziami pozwalającymi na zaplanowanie i zrealizowanie innowacyjnego projektu innowacyjnego zgodnie z jego etapami (fazami).
C-1Zdobycie wiedzy z zakresu źródeł finansowania projektów innowacyjnych.
Treści programoweT-K-1Przegląd możliwych źródeł wsparcia dla projektów innowacyjnych
T-K-6Znaczenie projektów innowacyjnych w rozwoju regionu
T-K-10Etapy realizacji projektu innowacyjnego
T-K-5Przeznaczenie i kategorie pomocy publicznej adresowanej do przedsiębiorstw z sektora MSP
T-K-4Inteligentne specjalizacje
T-K-7Ryzyko a finansowanie projektów innowacyjnych
T-K-9Ocena efektywności finansowania projektu innowacyjnego
T-K-3Polityka Unii Europejskiej i priorytetowe obszary wsparcia
T-K-2Logika interwencji funduszy unijnych. Źródła informacji o funduszach europejskich
T-K-8Zasady tworzenia struktur organizacyjnych odpowiednich dla kierowania innowacjami
Metody nauczaniaM-2ćwiczenia przedmiotowe, wykład problemowy
M-1wykład inofrmacyjny, wykład konwersatoryjny, burza mózgów
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Test pisemny.
S-2Ocena formująca: Odpowiedzi na pytania w trakcie zajęć.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zna i nie rozumie źródeł finansowania projektów innowacyjnych oraz nie zna i nie rozumie metod i narzędzi pozwalających na zaplanowanie i zrealizowanie projektu innowacyjnego zgodnie z jego etapami (fazami).
3,0Student zna i rozumie źródła finansowania projektów innowacyjnych oraz zna i rozumie metody i narzędzia pozwalające na zaplanowanie i zrealizowanie projektu innowacyjnego zgodnie z jego etapami (fazami) w stopniu dostatecznym (co najmniej w 55%).
3,5Student zna i rozumie źródła finansowania projektów innowacyjnych oraz zna i rozumie metody i narzędzia pozwalające na zaplanowanie i zrealizowanie projektu innowacyjnego zgodnie z jego etapami (fazami) w stopniu dostatecznym plus (co najmniej w 65%).
4,0Student zna i rozumie źródła finansowania projektów innowacyjnych oraz zna i rozumie metody i narzędzia pozwalające na zaplanowanie i zrealizowanie projektu innowacyjnego zgodnie z jego etapami (fazami) w stopniu dobrym (co najmniej w 75%).
4,5Student zna i rozumie źródła finansowania projektów innowacyjnych oraz zna i rozumie metody i narzędzia pozwalające na zaplanowanie i zrealizowanie projektu innowacyjnego zgodnie z jego etapami (fazami) w stopniu dobrym plus (co najmniej w 85%)
5,0Student zna i rozumie źródła finansowania projektów innowacyjnych oraz zna i rozumie metody i narzędzia pozwalające na zaplanowanie i zrealizowanie projektu innowacyjnego zgodnie z jego etapami (fazami) w stopniu bardzo dobrym (co najmniej w 95%).
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_2A_D3/3.1_U01Student potrafi analizować i projektować strukturę źródeł finansowania innowacyjnych inwestycji w przedsiębiorstwie oraz potrafi budować partnerstwo na rzecz realizacji projektów innowacyjnych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_U01Potrafi wykorzystać wiedzę do formułowania i rozwiązywania złożonych i nietypowych problemów dotyczących procesów i zjawisk społeczno-gospodarczych oraz rozwiązywania zadań w nieprzewidywalnych warunkach w sposób innowacyjny
E_2A_U02Potrafi wykorzystać wiedzę do identyfikacji, wyjaśniania oraz prognozowania zjawisk społeczno-gospodarczych oraz relacji między nimi, stosując właściwy dobór źródeł i informacji poprzez ich ocenę, krytyczną analizę, syntezę i twórczą interpretację
E_2A_U03Potrafi dobrać i stosować właściwe metody i narzędzia, w tym zaawansowane techniki informacyjno-komunikacyjne do analizowania, prognozowania i modelowania procesów i zjawisk ekonomicznych oraz rozwiązywania problemów gospodarczych
E_2A_U04Potrafi formułować i testować hipotezy związane z prostymi problemami badawczymi z zakresu ekonomii i finansów
E_2A_U05Potrafi dobierać źródła finansowania przedsięwzięć gospodarczych i wykorzystać wiedzę z zakresu rachunkowości w procesach gospodarowania
E_2A_U06Potrafi posługiwać się normami oraz regułami prawno-organizacyjnymi w celu rozwiązania konkretnego zadania oraz weryfikować swoje działania ze względu na ich skutki ekonomiczno-finansowe, prawne i moralne
E_2A_U07Potrafi analizować trendy w gospodarce (w tym oceniać efekty rozwoju zrównoważonego na poziomie globalnym, krajowym, regionalnym i lokalnym) oraz złożone problemy współczesnej gospodarki w świetle dorobku i poglądów autorytetów ekonomii i finansów
E_2A_U08Potrafi komunikować się na tematy specjalistyczne z zakresu ekonomii i finansów ze zróżnicowanymi kręgami odbiorców
E_2A_U09Potrafi prowadzić debatę na tematy dotyczące zagadnień gospodarczych, wykorzystując dorobek i poglądy autorytetów ekonomii i finansów
E_2A_U11Potrafi przygotować w języku polskim lub obcym prace pisemne lub wystąpienia ustne z zakresu ekonomii i finansów lub w obszarze leżącym na pograniczu różnych dyscyplin naukowych
E_2A_U12Potrafi współdziałać z innymi osobami w ramach prac zespołowych przyjmując różne, w tym kierownicze role
E_2A_U13Potrafi samodzielnie planować i realizować proces własnego uczenia przez całe życie oraz inspirować innych do samodoskonalenia
Cel przedmiotuC-2Zapoznanie studentów z metodami i narzędziami pozwalającymi na zaplanowanie i zrealizowanie innowacyjnego projektu innowacyjnego zgodnie z jego etapami (fazami).
C-1Zdobycie wiedzy z zakresu źródeł finansowania projektów innowacyjnych.
C-3Ukształtowanie umiejętności z zakresu budowania partnerstwa na rzecz realizacji projektów innowacyjnych.
Treści programoweT-K-9Ocena efektywności finansowania projektu innowacyjnego
T-K-4Inteligentne specjalizacje
T-K-6Znaczenie projektów innowacyjnych w rozwoju regionu
T-K-8Zasady tworzenia struktur organizacyjnych odpowiednich dla kierowania innowacjami
T-K-2Logika interwencji funduszy unijnych. Źródła informacji o funduszach europejskich
T-K-3Polityka Unii Europejskiej i priorytetowe obszary wsparcia
T-K-5Przeznaczenie i kategorie pomocy publicznej adresowanej do przedsiębiorstw z sektora MSP
T-K-11Kolokwium zaliczeniowe
T-K-10Etapy realizacji projektu innowacyjnego
T-K-1Przegląd możliwych źródeł wsparcia dla projektów innowacyjnych
T-K-7Ryzyko a finansowanie projektów innowacyjnych
Metody nauczaniaM-1wykład inofrmacyjny, wykład konwersatoryjny, burza mózgów
M-2ćwiczenia przedmiotowe, wykład problemowy
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Test pisemny.
S-2Ocena formująca: Odpowiedzi na pytania w trakcie zajęć.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi analizować i nie potrafi projektować struktury źródeł finansowania innowacyjnych inwestycji w przedsiębiorstwie oraz nie potrafi budować partnerstwa na rzecz realizacji projektów innowacyjnych.
3,0Student potrafi analizować i potrafi projektować strukturę źródeł finansowania innowacyjnych inwestycji w przedsiębiorstwie oraz potrafi budować partnerstwo na rzecz realizacji projektów innowacyjnych w stopniu dostatecznym ( co najmniej w 55%).
3,5Student potrafi analizować i potrafi projektować strukturę źródeł finansowania innowacyjnych inwestycji w przedsiębiorstwie oraz potrafi budować partnerstwo na rzecz realizacji projektów innowacyjnych w stopniu dostatecznym plus( co najmniej w 65%).
4,0Student potrafi analizować i potrafi projektować strukturę źródeł finansowania innowacyjnych inwestycji w przedsiębiorstwie oraz potrafi budować partnerstwo na rzecz realizacji projektów innowacyjnych w stopniu dobrym ( co najmniej w 75%).
4,5Student potrafi analizować i potrafi projektować strukturę źródeł finansowania innowacyjnych inwestycji w przedsiębiorstwie oraz potrafi budować partnerstwo na rzecz realizacji projektów innowacyjnych w stopniu dobrym plus( co najmniej w 85%).
5,0Student potrafi analizować i potrafi projektować strukturę źródeł finansowania innowacyjnych inwestycji w przedsiębiorstwie oraz potrafi budować partnerstwo na rzecz realizacji projektów innowacyjnych w stopniu bardzo dobrym ( co najmniej w 95%).
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_2A_D3/3.1_K01Student jest gotów do prowadzenia działalności zawodowej w sposób innowacyjny zgodnie z zasadą zrównoważonego rozwoju.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_K01Jest gotów do krytycznej oceny posiadanej wiedzy, umiejętności i odbieranych treści
E_2A_K02Jest gotów do uznawania znaczenia wiedzy z zakresu ekonomii i finansów w rozwiązywaniu problemów poznawczych i praktycznych, a w przypadku trudności z ich rozwiązaniem jest gotów do korzystania z opinii ekspertów
E_2A_K03Jest gotów do wypełniania zobowiązań społecznych uwzględniając aspekty prawne, ekonomiczne, etyczne i polityczne oraz inspirowania i organizowania działalności na rzecz środowiska społecznego i interesu publicznego
E_2A_K04Jest gotów do myślenia i rozwiązywania problemów w sposób kreatywny i przedsiębiorczy
E_2A_K05Jest gotów do odpowiedzialnego pełnienia ról zawodowych z uwzględnieniem zmieniających się warunków i potrzeb społecznych przez identyfikację dylematów związanych z wykonywaniem zawodu, przestrzeganie i rozwijanie zasad etyki zawodowej, podtrzymywanie etosu zawodowego i rozwijanie dorobku zawodu
E_2A_K06Jest gotów do wykazywania tolerancji i otwartości wobec różnych poglądów, postaw i kultur
Cel przedmiotuC-2Zapoznanie studentów z metodami i narzędziami pozwalającymi na zaplanowanie i zrealizowanie innowacyjnego projektu innowacyjnego zgodnie z jego etapami (fazami).
C-3Ukształtowanie umiejętności z zakresu budowania partnerstwa na rzecz realizacji projektów innowacyjnych.
C-1Zdobycie wiedzy z zakresu źródeł finansowania projektów innowacyjnych.
Treści programoweT-K-7Ryzyko a finansowanie projektów innowacyjnych
T-K-8Zasady tworzenia struktur organizacyjnych odpowiednich dla kierowania innowacjami
T-K-6Znaczenie projektów innowacyjnych w rozwoju regionu
T-K-3Polityka Unii Europejskiej i priorytetowe obszary wsparcia
T-K-10Etapy realizacji projektu innowacyjnego
T-K-9Ocena efektywności finansowania projektu innowacyjnego
T-K-5Przeznaczenie i kategorie pomocy publicznej adresowanej do przedsiębiorstw z sektora MSP
T-K-4Inteligentne specjalizacje
T-K-2Logika interwencji funduszy unijnych. Źródła informacji o funduszach europejskich
T-K-1Przegląd możliwych źródeł wsparcia dla projektów innowacyjnych
Metody nauczaniaM-2ćwiczenia przedmiotowe, wykład problemowy
M-1wykład inofrmacyjny, wykład konwersatoryjny, burza mózgów
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Test pisemny.
S-2Ocena formująca: Odpowiedzi na pytania w trakcie zajęć.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie jest gotów do prowadzenia działalności zawodowej w sposób innowacyjny zgodnie z zasadą zrównoważonego rozwoju.
3,0Student jest gotów do prowadzenia działalności zawodowej w sposób innowacyjny zgodnie z zasadą zrównoważonego rozwoju w zakresie dostatecznym (co najmniej w 55%).
3,5Student jest gotów do prowadzenia działalności zawodowej w sposób innowacyjny zgodnie z zasadą zrównoważonego rozwoju w zakresie dostatecznym plus (co najmniej w 65%).
4,0Student jest gotów do prowadzenia działalności zawodowej w sposób innowacyjny zgodnie z zasadą zrównoważonego rozwoju w zakresie dobrym (co najmniej w 75%).
4,5Student jest gotów do prowadzenia działalności zawodowej w sposób innowacyjny zgodnie z zasadą zrównoważonego rozwoju w zakresie dobrym plus (co najmniej w 85%).
5,0Student jest gotów do prowadzenia działalności zawodowej w sposób innowacyjny zgodnie z zasadą zrównoważonego rozwoju w zakresie bardzo dobrym (co najmniej w 95%).