Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Ekonomia 28.09.2023 transfer (N1)
specjalność: Rzeczoznawstwo majątkowe i obrót nieruchomościami

Sylabus przedmiotu Logistyka dystrybucji wyrobów gotowych:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Ekonomia 28.09.2023 transfer
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta licencjat
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Logistyka dystrybucji wyrobów gotowych
Specjalność Logistyka w przedsiębiorstwie produkcyjnym
Jednostka prowadząca Katedra Analizy Systemowej i Marketingu
Nauczyciel odpowiedzialny Anna Czarny <Anna.Czarny@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW6 9 1,00,50zaliczenie
konwersatoriaK6 9 1,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Student powinien posiadać podstawową wiedzę z zakresu logistyki zaopatrzenia i produkcji, zarządzania przedsiębiorstwem oraz ekonomicznych uwarunkowań jego funkcjonowania.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Posiadanie wiedzy z zakresu logistyki dystrybucji w przedsiębiorstwie, a w szczególności zarządzania łańcuchem sprzedaży, efektywnym rozmieszczeniem wyrobów gotowych na rynku zewnętrznym, zastosowania zasad dotyczących konsolidacji i integracji działań, czyli np. koncepcji ECR.
C-2Umiejętność tworzenia modeli służących efektywnemu rozdysponowaniu produktów.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
konwersatoria
T-K-1Logistyczne kanały dystrybucji2
T-K-2Logistyczna obsługa odbiorcy1
T-K-3Metody prognozowania popytu rynku zewnętrznego1
T-K-4Systemy wspierania logistyki dystrybucji Elementy handlu elektronicznego w logistyce dystrybucji1
T-K-5Strategia Efektywnej obsługi konsumenta (ECR)1
T-K-6Model DRP – studium przypadku1
T-K-7Logistyka marketingowa w sieciach dystrybucyjnych Centra magazynowo-transportowe1
T-K-8Zaliczenie1
9
wykłady
T-W-1Logistyczne kanały dystrybucji1
T-W-2Logistyczna obsługa odbiorcy1
T-W-3Metody prognozowania popytu na rynku1
T-W-4Systemy wspierania logistyki dystrybucji Elementy handlu elektronicznego w logistyce dystrybucji2
T-W-5Strategia efektywnej obsługi konsumenta (ECR)1
T-W-6Model DRP - studium przypadku1
T-W-7Logistyka marketingowa w sieciach dystrybucyjnych Centra magazynowo-transportowe1
T-W-8Zaliczenie1
9

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
konwersatoria
A-K-1Uczestnictwo w konwersatoriach9
A-K-2Przygotowanie do zaliczenia10
A-K-3Przygotowanie do tematyki konwersatoriów6
25
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w wykładach9
A-W-2Przygotowanie do zaliczenia wykładów7
A-W-3Zapoznanie się z podstawową literaturą z zakresu Logistyki dystrybucji9
25

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metody podające (wykład informacyjny, objaśnianie i wyjaśnianie)
M-2Metody problemowe (wykład problemowy, wykład konwersatoryjny, metody aktywizujące np. metoda przypadków)
M-3Metody praktyczne (ćwiczenia przedmiotowe)

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Test jednokrotnego wyboru lub odpowiedź ustna
S-2Ocena podsumowująca: Praca zaliczeniowa składająca się z zaprezentowania wykonanego zadania.
S-3Ocena formująca: Ocena aktywności uczestnictwa studentów w zajęciach.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_1A_D3/10_W01
Wiedza z zakresu logistyki dystrybucji w przedsiębiorstwie
E_1A_W01, E_1A_W07, E_1A_W15, E_1A_W10C-1T-W-3, T-W-2, T-W-6, T-W-5, T-W-7, T-W-1, T-W-4M-1, M-2S-3, S-1, S-2
E_1A_D3/10_W02
Wiedza z zakresu efektywnego rozmieszczenia wyrobów gotowych na rynku zewnętrznym
E_1A_W01, E_1A_W07, E_1A_W15, E_1A_W10C-1T-W-3, T-W-2, T-W-6, T-W-5, T-W-7, T-W-1, T-W-4M-1, M-2S-3, S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_1A_D3/10_U01
Umiejętność zastosowania zasad dotyczących konsolidacji i integracji działań, czyli np. koncepcji ECR.
E_1A_U01, E_1A_U02, E_1A_U03, E_1A_U07, E_1A_U10C-2T-K-3, T-K-1, T-K-5, T-K-4, T-K-2M-3, M-2S-2, S-3, S-1
E_1A_D3/10_U02
Umiejętność tworzenia modeli służących efektywnemu rozdysponowaniu produktów na przykładzie systemu DRP
E_1A_U01, E_1A_U02, E_1A_U03, E_1A_U07, E_1A_U10C-2T-K-6, T-K-7M-3, M-2S-2, S-3, S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_1A_D3/10_K01
Student potrafi poprawnie zaplanować zapotrzebowanie dystrybucji, zgodnie z modelem DRP
E_1A_K04C-2T-K-6, T-W-6, T-W-3, T-K-3M-2, M-3S-3, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_1A_D3/10_W01
Wiedza z zakresu logistyki dystrybucji w przedsiębiorstwie
2,0Nie posiada wiedzy z logistyki dystrybucji w przedsiębiorstwie
3,0Posiada podstawową wiedzę z logistyki dystrybucji w przedsiębiorstwie
3,5Posiada ogólną wiedzę z logistyki dystrybucji w przedsiębiorstwie
4,0Posiada dobrą wiedzę z logistyki dystrybucji w przedsiębiorstwie z zakresu wykładów
4,5Posiada dobrą wiedzę z logistyki dystrybucji w przedsiębiorstwie z zakresu wykładów oraz dodatkową wiedzę z literatury podstawowej
5,0Posiada bardzo dobrą wiedzę z logistyki dystrybucji w przedsiębiorstwie z zakresu wykładów oraz dodatkową wiedzę z literatury podstawowej i uzupełniającej
E_1A_D3/10_W02
Wiedza z zakresu efektywnego rozmieszczenia wyrobów gotowych na rynku zewnętrznym
2,0Nie posiada wiedzy z efektywnego rozmieszczenia wyrobów gotowych na rynku zewnętrznym
3,0Posiada podstawową wiedzę z efektywnego rozmieszczenia wyrobów gotowych na rynku zewnętrznym
3,5Posiada ogólną wiedzę z efektywnego rozmieszczenia wyrobów gotowych na rynku zewnętrznym
4,0Posiada dobrą wiedzę z efektywnego rozmieszczenia wyrobów gotowych na rynku zewnętrznym z zakresu wykładów
4,5Posiada dobrą wiedzę z efektywnego rozmieszczenia wyrobów gotowych na rynku zewnętrznym z zakresu wykładów oraz dodatkową wiedzę z literatury podstawowej
5,0Posiada bardzo dobrą wiedzę z efektywnego rozmieszczenia wyrobów gotowych na rynku zewnętrznym z zakresu wykładów oraz dodatkową wiedzę z literatury podstawowej i uzupełniającej

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_1A_D3/10_U01
Umiejętność zastosowania zasad dotyczących konsolidacji i integracji działań, czyli np. koncepcji ECR.
2,0Nie posiada podstawowych umiejętności zastosowania zasad dotyczących konsolidacji i integracji działań
3,0Posiada podstawowe umiejętności zastosowania zasad dotyczących konsolidacji i integracji działań
3,5Posiada większość umiejętności zastosowania zasad dotyczących konsolidacji i integracji działań wypracowanych na zajęciach
4,0Posiada wszystkie umiejętności zastosowania zasad dotyczących konsolidacji i integracji działań wypracowane na zajęciach
4,5Posiada wszystkie umiejętności zastosowania zasad dotyczących konsolidacji i integracji działań wypracowane na zajęciach oraz dodatkowe umiejętności nabyte we własnym zakresie na bazie literatury dodatkowej
5,0Doskonale opanował wszystkie umiejętności zastosowania zasad dotyczących konsolidacji i integracji działań, umiejętności opiera na szerokiej wiedzy teoretycznej wykraczającej poza zagadnienia przedstawione na zajęciach
E_1A_D3/10_U02
Umiejętność tworzenia modeli służących efektywnemu rozdysponowaniu produktów na przykładzie systemu DRP
2,0Nie posiada podstawowych umiejętności tworzenia modeli służących efektywnemu ropzdysponowaniu produktów
3,0Posiada podstawowe umiejętności tworzenia modeli służących efektywnemu ropzdysponowaniu produktów
3,5Posiada większość umiejętności tworzenia modeli służących efektywnemu ropzdysponowaniu produktów wypracowanych na zajęciach
4,0Posiada wszystkie umiejętności tworzenia modeli służących efektywnemu ropzdysponowaniu produktów wypracowane na zajęciach
4,5Posiada wszystkie umiejętności tworzenia modeli służących efektywnemu ropzdysponowaniu produktów wypracowane na zajęciach oraz dodatkowe umiejętności nabyte we własnym zakresie na bazie literatury dodatkowej
5,0Doskonale opanował wszystkie umiejętności tworzenia modeli służących efektywnemu ropzdysponowaniu produktów, umiejętności opiera na szerokiej wiedzy teoretycznej wykraczającej poza zagadnienia przedstawione na zajęciach

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_1A_D3/10_K01
Student potrafi poprawnie zaplanować zapotrzebowanie dystrybucji, zgodnie z modelem DRP
2,0
3,0Student potrafi zaplanować zapotrzbowanie dystrybucji wg podstawowego schematu kanału dystrybucyjnego
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Bendkowski J., Pietrucha-Pacut M., Podstawy logistyki w dystrybucji, Wyd. Politechniki Śląskiej, Gliwice, 2003
  2. Czubała Anna, Dystrybucja produktów, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne S.A., Warszawa, 2001

Literatura dodatkowa

  1. Christopher M., Logistics and Supply Chain Management, Prentice Hall, Londyn, 2005
  2. Szpon J., Dembińska-Cyran I., Wiktorowska-Jasik A., Podstawy Logistyki, SNIGiR, Szczecin, 2005
  3. Szpon J., Analiza logistyczna w przedsiębiorstwie, SNIGiR, Szczecin, 2006

Treści programowe - konwersatoria

KODTreść programowaGodziny
T-K-1Logistyczne kanały dystrybucji2
T-K-2Logistyczna obsługa odbiorcy1
T-K-3Metody prognozowania popytu rynku zewnętrznego1
T-K-4Systemy wspierania logistyki dystrybucji Elementy handlu elektronicznego w logistyce dystrybucji1
T-K-5Strategia Efektywnej obsługi konsumenta (ECR)1
T-K-6Model DRP – studium przypadku1
T-K-7Logistyka marketingowa w sieciach dystrybucyjnych Centra magazynowo-transportowe1
T-K-8Zaliczenie1
9

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Logistyczne kanały dystrybucji1
T-W-2Logistyczna obsługa odbiorcy1
T-W-3Metody prognozowania popytu na rynku1
T-W-4Systemy wspierania logistyki dystrybucji Elementy handlu elektronicznego w logistyce dystrybucji2
T-W-5Strategia efektywnej obsługi konsumenta (ECR)1
T-W-6Model DRP - studium przypadku1
T-W-7Logistyka marketingowa w sieciach dystrybucyjnych Centra magazynowo-transportowe1
T-W-8Zaliczenie1
9

Formy aktywności - konwersatoria

KODForma aktywnościGodziny
A-K-1Uczestnictwo w konwersatoriach9
A-K-2Przygotowanie do zaliczenia10
A-K-3Przygotowanie do tematyki konwersatoriów6
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w wykładach9
A-W-2Przygotowanie do zaliczenia wykładów7
A-W-3Zapoznanie się z podstawową literaturą z zakresu Logistyki dystrybucji9
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_D3/10_W01Wiedza z zakresu logistyki dystrybucji w przedsiębiorstwie
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_W01Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu zagadnienia z zakresu ekonomii i finansów, ich miejsce w systemie nauk społecznych oraz powiązania z innymi dyscyplinami naukowymi
E_1A_W07Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu zagadnienia z zakresu metod ilościowych (w tym matematyki, statystyki, ekonometrii i teorii podejmowania decyzji) oraz przykłady ich zastosowań w praktyce gospodarczej
E_1A_W15Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości wykorzystując wiedzę z zakresu ekonomii i finansów
E_1A_W10Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu koncepcje i metody zarządzania procesami gospodarczymi i kapitałem ludzkim oraz powiązania między obszarami i funkcjami zarządzania w podmiotach społeczno-gospodarczych
Cel przedmiotuC-1Posiadanie wiedzy z zakresu logistyki dystrybucji w przedsiębiorstwie, a w szczególności zarządzania łańcuchem sprzedaży, efektywnym rozmieszczeniem wyrobów gotowych na rynku zewnętrznym, zastosowania zasad dotyczących konsolidacji i integracji działań, czyli np. koncepcji ECR.
Treści programoweT-W-3Metody prognozowania popytu na rynku
T-W-2Logistyczna obsługa odbiorcy
T-W-6Model DRP - studium przypadku
T-W-5Strategia efektywnej obsługi konsumenta (ECR)
T-W-7Logistyka marketingowa w sieciach dystrybucyjnych Centra magazynowo-transportowe
T-W-1Logistyczne kanały dystrybucji
T-W-4Systemy wspierania logistyki dystrybucji Elementy handlu elektronicznego w logistyce dystrybucji
Metody nauczaniaM-1Metody podające (wykład informacyjny, objaśnianie i wyjaśnianie)
M-2Metody problemowe (wykład problemowy, wykład konwersatoryjny, metody aktywizujące np. metoda przypadków)
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: Ocena aktywności uczestnictwa studentów w zajęciach.
S-1Ocena podsumowująca: Test jednokrotnego wyboru lub odpowiedź ustna
S-2Ocena podsumowująca: Praca zaliczeniowa składająca się z zaprezentowania wykonanego zadania.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie posiada wiedzy z logistyki dystrybucji w przedsiębiorstwie
3,0Posiada podstawową wiedzę z logistyki dystrybucji w przedsiębiorstwie
3,5Posiada ogólną wiedzę z logistyki dystrybucji w przedsiębiorstwie
4,0Posiada dobrą wiedzę z logistyki dystrybucji w przedsiębiorstwie z zakresu wykładów
4,5Posiada dobrą wiedzę z logistyki dystrybucji w przedsiębiorstwie z zakresu wykładów oraz dodatkową wiedzę z literatury podstawowej
5,0Posiada bardzo dobrą wiedzę z logistyki dystrybucji w przedsiębiorstwie z zakresu wykładów oraz dodatkową wiedzę z literatury podstawowej i uzupełniającej
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_D3/10_W02Wiedza z zakresu efektywnego rozmieszczenia wyrobów gotowych na rynku zewnętrznym
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_W01Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu zagadnienia z zakresu ekonomii i finansów, ich miejsce w systemie nauk społecznych oraz powiązania z innymi dyscyplinami naukowymi
E_1A_W07Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu zagadnienia z zakresu metod ilościowych (w tym matematyki, statystyki, ekonometrii i teorii podejmowania decyzji) oraz przykłady ich zastosowań w praktyce gospodarczej
E_1A_W15Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu ogólne zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości wykorzystując wiedzę z zakresu ekonomii i finansów
E_1A_W10Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu koncepcje i metody zarządzania procesami gospodarczymi i kapitałem ludzkim oraz powiązania między obszarami i funkcjami zarządzania w podmiotach społeczno-gospodarczych
Cel przedmiotuC-1Posiadanie wiedzy z zakresu logistyki dystrybucji w przedsiębiorstwie, a w szczególności zarządzania łańcuchem sprzedaży, efektywnym rozmieszczeniem wyrobów gotowych na rynku zewnętrznym, zastosowania zasad dotyczących konsolidacji i integracji działań, czyli np. koncepcji ECR.
Treści programoweT-W-3Metody prognozowania popytu na rynku
T-W-2Logistyczna obsługa odbiorcy
T-W-6Model DRP - studium przypadku
T-W-5Strategia efektywnej obsługi konsumenta (ECR)
T-W-7Logistyka marketingowa w sieciach dystrybucyjnych Centra magazynowo-transportowe
T-W-1Logistyczne kanały dystrybucji
T-W-4Systemy wspierania logistyki dystrybucji Elementy handlu elektronicznego w logistyce dystrybucji
Metody nauczaniaM-1Metody podające (wykład informacyjny, objaśnianie i wyjaśnianie)
M-2Metody problemowe (wykład problemowy, wykład konwersatoryjny, metody aktywizujące np. metoda przypadków)
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: Ocena aktywności uczestnictwa studentów w zajęciach.
S-1Ocena podsumowująca: Test jednokrotnego wyboru lub odpowiedź ustna
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie posiada wiedzy z efektywnego rozmieszczenia wyrobów gotowych na rynku zewnętrznym
3,0Posiada podstawową wiedzę z efektywnego rozmieszczenia wyrobów gotowych na rynku zewnętrznym
3,5Posiada ogólną wiedzę z efektywnego rozmieszczenia wyrobów gotowych na rynku zewnętrznym
4,0Posiada dobrą wiedzę z efektywnego rozmieszczenia wyrobów gotowych na rynku zewnętrznym z zakresu wykładów
4,5Posiada dobrą wiedzę z efektywnego rozmieszczenia wyrobów gotowych na rynku zewnętrznym z zakresu wykładów oraz dodatkową wiedzę z literatury podstawowej
5,0Posiada bardzo dobrą wiedzę z efektywnego rozmieszczenia wyrobów gotowych na rynku zewnętrznym z zakresu wykładów oraz dodatkową wiedzę z literatury podstawowej i uzupełniającej
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_D3/10_U01Umiejętność zastosowania zasad dotyczących konsolidacji i integracji działań, czyli np. koncepcji ECR.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_U01Potrafi wykorzystać posiadaną wiedzę naukową do interpretacji zjawisk społeczno-gospodarczych
E_1A_U02Potrafi zastosować posiadaną wiedzę teoretyczną, dobierając właściwie dane, metody i narzędzia, do formułowania i rozwiązywania nietypowych i złożonych problemów dotyczących procesów i zjawisk społeczno-gospodarczych oraz rozwiązywać zadania w warunkach nie w pełni przewidywalnych
E_1A_U03Potrafi planować i organizować pracę indywidualną oraz współpracować z innymi osobami w ramach działań zespołowych
E_1A_U07Potrafi rozwiązywać problemy makro- i mikroekonomiczne z wykorzystaniem różnorodnych narzędzi analitycznych, w tym nowoczesnych technologii informatycznych
E_1A_U10Potrafi wykorzystać pozyskaną wiedzę do rozstrzygania dylematów pojawiających się w pracy zawodowej
Cel przedmiotuC-2Umiejętność tworzenia modeli służących efektywnemu rozdysponowaniu produktów.
Treści programoweT-K-3Metody prognozowania popytu rynku zewnętrznego
T-K-1Logistyczne kanały dystrybucji
T-K-5Strategia Efektywnej obsługi konsumenta (ECR)
T-K-4Systemy wspierania logistyki dystrybucji Elementy handlu elektronicznego w logistyce dystrybucji
T-K-2Logistyczna obsługa odbiorcy
Metody nauczaniaM-3Metody praktyczne (ćwiczenia przedmiotowe)
M-2Metody problemowe (wykład problemowy, wykład konwersatoryjny, metody aktywizujące np. metoda przypadków)
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Praca zaliczeniowa składająca się z zaprezentowania wykonanego zadania.
S-3Ocena formująca: Ocena aktywności uczestnictwa studentów w zajęciach.
S-1Ocena podsumowująca: Test jednokrotnego wyboru lub odpowiedź ustna
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie posiada podstawowych umiejętności zastosowania zasad dotyczących konsolidacji i integracji działań
3,0Posiada podstawowe umiejętności zastosowania zasad dotyczących konsolidacji i integracji działań
3,5Posiada większość umiejętności zastosowania zasad dotyczących konsolidacji i integracji działań wypracowanych na zajęciach
4,0Posiada wszystkie umiejętności zastosowania zasad dotyczących konsolidacji i integracji działań wypracowane na zajęciach
4,5Posiada wszystkie umiejętności zastosowania zasad dotyczących konsolidacji i integracji działań wypracowane na zajęciach oraz dodatkowe umiejętności nabyte we własnym zakresie na bazie literatury dodatkowej
5,0Doskonale opanował wszystkie umiejętności zastosowania zasad dotyczących konsolidacji i integracji działań, umiejętności opiera na szerokiej wiedzy teoretycznej wykraczającej poza zagadnienia przedstawione na zajęciach
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_D3/10_U02Umiejętność tworzenia modeli służących efektywnemu rozdysponowaniu produktów na przykładzie systemu DRP
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_U01Potrafi wykorzystać posiadaną wiedzę naukową do interpretacji zjawisk społeczno-gospodarczych
E_1A_U02Potrafi zastosować posiadaną wiedzę teoretyczną, dobierając właściwie dane, metody i narzędzia, do formułowania i rozwiązywania nietypowych i złożonych problemów dotyczących procesów i zjawisk społeczno-gospodarczych oraz rozwiązywać zadania w warunkach nie w pełni przewidywalnych
E_1A_U03Potrafi planować i organizować pracę indywidualną oraz współpracować z innymi osobami w ramach działań zespołowych
E_1A_U07Potrafi rozwiązywać problemy makro- i mikroekonomiczne z wykorzystaniem różnorodnych narzędzi analitycznych, w tym nowoczesnych technologii informatycznych
E_1A_U10Potrafi wykorzystać pozyskaną wiedzę do rozstrzygania dylematów pojawiających się w pracy zawodowej
Cel przedmiotuC-2Umiejętność tworzenia modeli służących efektywnemu rozdysponowaniu produktów.
Treści programoweT-K-6Model DRP – studium przypadku
T-K-7Logistyka marketingowa w sieciach dystrybucyjnych Centra magazynowo-transportowe
Metody nauczaniaM-3Metody praktyczne (ćwiczenia przedmiotowe)
M-2Metody problemowe (wykład problemowy, wykład konwersatoryjny, metody aktywizujące np. metoda przypadków)
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Praca zaliczeniowa składająca się z zaprezentowania wykonanego zadania.
S-3Ocena formująca: Ocena aktywności uczestnictwa studentów w zajęciach.
S-1Ocena podsumowująca: Test jednokrotnego wyboru lub odpowiedź ustna
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie posiada podstawowych umiejętności tworzenia modeli służących efektywnemu ropzdysponowaniu produktów
3,0Posiada podstawowe umiejętności tworzenia modeli służących efektywnemu ropzdysponowaniu produktów
3,5Posiada większość umiejętności tworzenia modeli służących efektywnemu ropzdysponowaniu produktów wypracowanych na zajęciach
4,0Posiada wszystkie umiejętności tworzenia modeli służących efektywnemu ropzdysponowaniu produktów wypracowane na zajęciach
4,5Posiada wszystkie umiejętności tworzenia modeli służących efektywnemu ropzdysponowaniu produktów wypracowane na zajęciach oraz dodatkowe umiejętności nabyte we własnym zakresie na bazie literatury dodatkowej
5,0Doskonale opanował wszystkie umiejętności tworzenia modeli służących efektywnemu ropzdysponowaniu produktów, umiejętności opiera na szerokiej wiedzy teoretycznej wykraczającej poza zagadnienia przedstawione na zajęciach
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_D3/10_K01Student potrafi poprawnie zaplanować zapotrzebowanie dystrybucji, zgodnie z modelem DRP
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_K04Jest gotów do myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-2Umiejętność tworzenia modeli służących efektywnemu rozdysponowaniu produktów.
Treści programoweT-K-6Model DRP – studium przypadku
T-W-6Model DRP - studium przypadku
T-W-3Metody prognozowania popytu na rynku
T-K-3Metody prognozowania popytu rynku zewnętrznego
Metody nauczaniaM-2Metody problemowe (wykład problemowy, wykład konwersatoryjny, metody aktywizujące np. metoda przypadków)
M-3Metody praktyczne (ćwiczenia przedmiotowe)
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: Ocena aktywności uczestnictwa studentów w zajęciach.
S-2Ocena podsumowująca: Praca zaliczeniowa składająca się z zaprezentowania wykonanego zadania.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi zaplanować zapotrzbowanie dystrybucji wg podstawowego schematu kanału dystrybucyjnego
3,5
4,0
4,5
5,0