Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Zarządzanie 28.09.2023 transfer (N1)
specjalność: Zarządzanie informacją w przedsiębiorstwie

Sylabus przedmiotu Sprawozdawczość w przedsiębiorstwie:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Zarządzanie 28.09.2023 transfer
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta licencjat
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Sprawozdawczość w przedsiębiorstwie
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Ekonomii i Rachunkowości
Nauczyciel odpowiedzialny Elżbieta Jaworska <Elzbieta.Jaworska@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 2 Grupa obieralna 3

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA3 10 2,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Posiadanie wiedzy z zakresu podstaw rachunkowości
W-2Posiadanie wiedzy z rachunkowości finansowej przedsiębiorstw
W-3Znajomość podstaw ekonomii

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Poznanie formalno-prawnych zasad sprawozdawczości finansowej i niefinansowej w jednostkach
C-2Poznanie podstawowych elemetów sprawozdań jednostki gospodarczej
C-3Nabycie umiejętności identyfikacji elementów sprawozdań w zależności od specyfiki jednostki gospodarczej
C-4Nabycie umiejętności interpretowania informacji sprawozdawczych (finansowych i niefinansowych) w raportach rocznych

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Wymogi formalno-organizacyjne rocznej sprawozdawczości finansowej1
T-A-2Bilans jako podstawa zamknięcia rocznego. Rachunek zysków i strat. Zakres treści pozostałych części rocznego sprawozdania finansowego1
T-A-3Sprawozdanie zarządu z działalności - zakres informacji finansowych i niefinansowych, w tym oświadczenie/sprawozdanie na temat informacji niefinansowych1
T-A-4Raporty zintegrowane/zrównoważonego rozwoju1
T-A-5Przygotowanie referatów i prezentacji na temat zakresu i sposobu ujawniania informacji sprawozdawczych w raportach wybranych jednostek5
T-A-6Wygłoszenie prezentacji1
10

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach10
A-A-2Przygotowanie do zajęć, analiza i ocena raportów wybranych jednostek gospodarczych30
A-A-3Przygotowanie referatów i prezentacji10
50

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metody problemowe - wykład konwersatoryjny z wykorzystaniem technik multimedialnych, objaśnienie zagadnień
M-2Metody aktywizujące - metoda sytuacyjna, dyskusja dydaktyczna na temat zakresu i treści elementów sprawozdania finansowego
M-3Metody praktyczne - rozwiązywanie praktycznych problemów w zakresie sprawozdawczości

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Analiza i ocena osiągnięć studenta przez zadawanie pytań podczas zajęć
S-2Ocena formująca: Aktywność studentów na zajęciach
S-3Ocena podsumowująca: Sporządzanie i wygłaszanie prezentacji dotyczących ujawnień finansowych i niefinansowych informacji sprawozdawczych w raportowaniu wybranych jednostek

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Z_1A_O03_W01
Student zna elementy sprawozdania finansowego
Z_1A_W09, Z_1A_W01, Z_1A_W08C-4, C-2, C-1T-A-2, T-A-1, T-A-3, T-A-5, T-A-4, T-A-6M-1, M-2, M-3S-3
Z_1A_O03_W02
Student zna zasady ustalania wartości poszczególnym pozycji sprawozdań finansowych
Z_1A_W03, Z_1A_W10, Z_1A_W15C-2, C-4T-A-2, T-A-1, T-A-3, T-A-5, T-A-4, T-A-6M-2, M-1S-3, S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Z_1A_O03_U01
Student potrafi porównać i ocenić zakres ujawnień informacji w raportach finansowych i niefinansowych jednostek gospodarczych
Z_1A_U03, Z_1A_U13, Z_1A_U14, Z_1A_U21C-1, C-2, C-4, C-3T-A-2, T-A-3, T-A-1, T-A-5, T-A-6, T-A-4M-3, M-1, M-2S-2, S-3, S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Z_1A_O03_K01
Student posiada zdolność pracy samodzielnej i zespołowej pozwalającej rozwiązywać problemy analizowane w trakcie zajęć
Z_1A_K07, Z_1A_K03C-2, C-1T-A-2, T-A-1, T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-A-6M-1, M-3S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
Z_1A_O03_W01
Student zna elementy sprawozdania finansowego
2,0Student nie zna podstawowych elementów składowych sprawozdań finansowych
3,0Student potrafi rozróżnić podstawowe elementy sprawozdań finansowych
3,5Student prezentuje syntetyczne wyniki podstawowych elementów sprawozdań finansowych
4,0Student potrafi zinterpretować syntetyczne wyniki sprawozdań finansowych
4,5Student potrafi zaprezentować i zinterpretować cząstkowe wyniki sprawozdań finansowych
5,0Student potrafi analizować syntetyczne i cząstkowe wyniki sprawozdań finansowych oraz dokonywać analiz porównawczych pomiędzy wynikami poszczeglnych sprawozdań
Z_1A_O03_W02
Student zna zasady ustalania wartości poszczególnym pozycji sprawozdań finansowych
2,0Student nie zna zasad ustalania wartości poszczególnych elementów sprawozdań finansowych
3,0Student zna podstawowe zasady ustalania wartości poszczególnych elementów sprawozdań finansowych
3,5Student potrafi samodzielnie ustalić wybrane czastkowe wartości sprawozdania finansowego
4,0Student samodzielnie potrafi ustalić i porównać wybrane cząstkowe wartości sprawozdania finansowego
4,5Student samodzielnie potrafi własciwie dobrać narzędzia do ustalenia i analizy określonych wartości sprawozdania finansowego
5,0Student samodzielnie potrafi dobrać i zastosować narzędzia do ustalenia i analizy wszystkich czastkowych i syntetycznych elementów sprawozdania finansowego

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
Z_1A_O03_U01
Student potrafi porównać i ocenić zakres ujawnień informacji w raportach finansowych i niefinansowych jednostek gospodarczych
2,0Student nie potrafi porównać i ocenić zakres ujawnień informacji w raportach finansowych i niefinansowych jednostek gospodarczych
3,0Student potrafi porównać i ocenić zakres ujawnień informacji w raportach finansowych i niefinansowych jednostek gospodarczych w co najmniej 60%
3,5Student potrafi porównać i ocenić zakres ujawnień informacji w raportach finansowych i niefinansowych jednostek gospodarczych w co najmniej 70%
4,0Student potrafi porównać i ocenić zakres ujawnień informacji w raportach finansowych i niefinansowych jednostek gospodarczych w co najmniej 80%
4,5Student potrafi porównać i ocenić zakres ujawnień informacji w raportach finansowych i niefinansowych jednostek gospodarczych w co najmniej 88%
5,0Student potrafi porównać i ocenić zakres ujawnień informacji w raportach finansowych i niefinansowych jednostek gospodarczych w co najmniej 95%

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
Z_1A_O03_K01
Student posiada zdolność pracy samodzielnej i zespołowej pozwalającej rozwiązywać problemy analizowane w trakcie zajęć
2,0Student nie jest zdolny do samodzielnego lub zespołowego rozwiązywania zagadnień analizowanych podczas zajęć
3,0Student posiada zdolność do samodzielnego lub zespołowego rozwiązywania niektórych zagadnień analizowanych podczas zajęć
3,5Student posiada zdolność do samodzielnego lub zespołowego rozwiązywania zagadnień analizowanych podczas zajęć, przy czym proponowane rozwiązania nie zawsze są prawidłowe
4,0Student posiada zdolność do samodzielnego lub zespołowego rozwiązywania zagadnień analizowanych podczas zajęć, proponowane rozwiązania są z reguły prawidłowe
4,5Student posiada zdolność do samodzielnego lub zespołowego rozwiązywania zagadnień analizowanych podczas zajęć, proponowane rozwiązania są prawidłowe
5,0Student posiada zdolność samodzielnego i grupowego rozwiązywania zagadnień problemowych, a wyniki jego pracy i pracy zespołu są prawidłowe. Potrafi uzasadnić wybór zastosowanego rozwiązania do danego problemu, przeprowadzić ocenę wyników i wskazać inne możliwości

Literatura podstawowa

  1. Nita B. (red.), Sprawozdawczość finansowa według polskiego prawa bilansowego, Difin, Warszawa, 2020
  2. Nita B., Sprawozdawczość zarządcza. Analizy i raporty wewnętrzne w controllingu, PWN, Warszawa, 2014, także na IBUK
  3. Pomykalska B., Pomykalski P., Analiza finansowa przedsiębiorstwa. Wskaźniki i decyzje w zarządzaniu, PWN, Warszawa, 2017
  4. Bucior G., Jaworska E., Kotapski R., Turowska W., Raportowanie finansowe, pozafinansowe i kosztowe w polskich instytucjach kultury, Wydawnictwo IUS PUBLICUM, Instytut Prawa Gospodarczego Sp. z oo., Katowice, 2021
  5. B. Nadolna, M. Rydzewska, Sprawozdawczość finansowa przedsiębiorstw i organizacji pozarządowych, ZUT, Szczecin, 2020
  6. Dyktus J., Gaertner M, Malik B., Sprawozdawczośc i analiza finansowa, Difin, Warszawa, 2017
  7. Elliott B., Elliott J., Financial Accounting and Reporting, Pearson Education Limited, 2022

Literatura dodatkowa

  1. Ustawa z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości, Dz.U. z 2021 r., poz. 217
  2. Sprawozdawczość finansowa i niefinansowa jednostek gospodarczych, Krajowy Rejestr Sądowy, strony internetowe jednostek gospodarczych
  3. Alan Malville, International Financial Reporting, Pearson Education Limited, Horlow, 2019, 7

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Wymogi formalno-organizacyjne rocznej sprawozdawczości finansowej1
T-A-2Bilans jako podstawa zamknięcia rocznego. Rachunek zysków i strat. Zakres treści pozostałych części rocznego sprawozdania finansowego1
T-A-3Sprawozdanie zarządu z działalności - zakres informacji finansowych i niefinansowych, w tym oświadczenie/sprawozdanie na temat informacji niefinansowych1
T-A-4Raporty zintegrowane/zrównoważonego rozwoju1
T-A-5Przygotowanie referatów i prezentacji na temat zakresu i sposobu ujawniania informacji sprawozdawczych w raportach wybranych jednostek5
T-A-6Wygłoszenie prezentacji1
10

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach10
A-A-2Przygotowanie do zajęć, analiza i ocena raportów wybranych jednostek gospodarczych30
A-A-3Przygotowanie referatów i prezentacji10
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZ_1A_O03_W01Student zna elementy sprawozdania finansowego
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_W09Zna i rozumie w stopniu zaawansowanym metody badawcze wykorzystywane w ocenie sytuacji ekonomicznej przedsiębiorstw
Z_1A_W01Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu problematykę nauk o zarządzaniu i jakości oraz ekonomii i finansów, ich miejsce i znaczenie w naukach społecznych i powiązania z innymi dyscyplinami naukowymi
Z_1A_W08Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu metody ilościowe i ich zastosowanie w procesie podejmowania decyzji
Cel przedmiotuC-4Nabycie umiejętności interpretowania informacji sprawozdawczych (finansowych i niefinansowych) w raportach rocznych
C-2Poznanie podstawowych elemetów sprawozdań jednostki gospodarczej
C-1Poznanie formalno-prawnych zasad sprawozdawczości finansowej i niefinansowej w jednostkach
Treści programoweT-A-2Bilans jako podstawa zamknięcia rocznego. Rachunek zysków i strat. Zakres treści pozostałych części rocznego sprawozdania finansowego
T-A-1Wymogi formalno-organizacyjne rocznej sprawozdawczości finansowej
T-A-3Sprawozdanie zarządu z działalności - zakres informacji finansowych i niefinansowych, w tym oświadczenie/sprawozdanie na temat informacji niefinansowych
T-A-5Przygotowanie referatów i prezentacji na temat zakresu i sposobu ujawniania informacji sprawozdawczych w raportach wybranych jednostek
T-A-4Raporty zintegrowane/zrównoważonego rozwoju
T-A-6Wygłoszenie prezentacji
Metody nauczaniaM-1Metody problemowe - wykład konwersatoryjny z wykorzystaniem technik multimedialnych, objaśnienie zagadnień
M-2Metody aktywizujące - metoda sytuacyjna, dyskusja dydaktyczna na temat zakresu i treści elementów sprawozdania finansowego
M-3Metody praktyczne - rozwiązywanie praktycznych problemów w zakresie sprawozdawczości
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Sporządzanie i wygłaszanie prezentacji dotyczących ujawnień finansowych i niefinansowych informacji sprawozdawczych w raportowaniu wybranych jednostek
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zna podstawowych elementów składowych sprawozdań finansowych
3,0Student potrafi rozróżnić podstawowe elementy sprawozdań finansowych
3,5Student prezentuje syntetyczne wyniki podstawowych elementów sprawozdań finansowych
4,0Student potrafi zinterpretować syntetyczne wyniki sprawozdań finansowych
4,5Student potrafi zaprezentować i zinterpretować cząstkowe wyniki sprawozdań finansowych
5,0Student potrafi analizować syntetyczne i cząstkowe wyniki sprawozdań finansowych oraz dokonywać analiz porównawczych pomiędzy wynikami poszczeglnych sprawozdań
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZ_1A_O03_W02Student zna zasady ustalania wartości poszczególnym pozycji sprawozdań finansowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_W03Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu mechanizmy funkcjonowania systemu finansowego państwa i jego wpływu na zarządzanie organizacją, w tym zarządzanie finansami
Z_1A_W10Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu regulacje prawne warunkujące działalność podmiotów gospodarczych
Z_1A_W15Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu zasady tworzenia i rozwoju form indywidualnej przedsiębiorczości, wykorzystując wiedzę z zakresu nauk o zarządzaniu i jakości oraz ekonomii i finansów
Cel przedmiotuC-2Poznanie podstawowych elemetów sprawozdań jednostki gospodarczej
C-4Nabycie umiejętności interpretowania informacji sprawozdawczych (finansowych i niefinansowych) w raportach rocznych
Treści programoweT-A-2Bilans jako podstawa zamknięcia rocznego. Rachunek zysków i strat. Zakres treści pozostałych części rocznego sprawozdania finansowego
T-A-1Wymogi formalno-organizacyjne rocznej sprawozdawczości finansowej
T-A-3Sprawozdanie zarządu z działalności - zakres informacji finansowych i niefinansowych, w tym oświadczenie/sprawozdanie na temat informacji niefinansowych
T-A-5Przygotowanie referatów i prezentacji na temat zakresu i sposobu ujawniania informacji sprawozdawczych w raportach wybranych jednostek
T-A-4Raporty zintegrowane/zrównoważonego rozwoju
T-A-6Wygłoszenie prezentacji
Metody nauczaniaM-2Metody aktywizujące - metoda sytuacyjna, dyskusja dydaktyczna na temat zakresu i treści elementów sprawozdania finansowego
M-1Metody problemowe - wykład konwersatoryjny z wykorzystaniem technik multimedialnych, objaśnienie zagadnień
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Sporządzanie i wygłaszanie prezentacji dotyczących ujawnień finansowych i niefinansowych informacji sprawozdawczych w raportowaniu wybranych jednostek
S-1Ocena formująca: Analiza i ocena osiągnięć studenta przez zadawanie pytań podczas zajęć
S-2Ocena formująca: Aktywność studentów na zajęciach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zna zasad ustalania wartości poszczególnych elementów sprawozdań finansowych
3,0Student zna podstawowe zasady ustalania wartości poszczególnych elementów sprawozdań finansowych
3,5Student potrafi samodzielnie ustalić wybrane czastkowe wartości sprawozdania finansowego
4,0Student samodzielnie potrafi ustalić i porównać wybrane cząstkowe wartości sprawozdania finansowego
4,5Student samodzielnie potrafi własciwie dobrać narzędzia do ustalenia i analizy określonych wartości sprawozdania finansowego
5,0Student samodzielnie potrafi dobrać i zastosować narzędzia do ustalenia i analizy wszystkich czastkowych i syntetycznych elementów sprawozdania finansowego
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZ_1A_O03_U01Student potrafi porównać i ocenić zakres ujawnień informacji w raportach finansowych i niefinansowych jednostek gospodarczych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_U03Potrafi planować i organizować pracę własną i zespołu
Z_1A_U13Potrafi identyfikować źródła finansowania i posługiwać się wiedzą z rachunkowości w celu rozwiązywania zadań w zakresie zarządzania
Z_1A_U14Potrafi analizować przyczyny oraz przebieg procesów i zjawisk społecznych w zakresie nauk o zarzadzaniu i jakości oraz ekonomii i finansów
Z_1A_U21Potrafi uczyć się przez całe życie, doskonaląc nabytą wiedzę i umiejętności
Cel przedmiotuC-1Poznanie formalno-prawnych zasad sprawozdawczości finansowej i niefinansowej w jednostkach
C-2Poznanie podstawowych elemetów sprawozdań jednostki gospodarczej
C-4Nabycie umiejętności interpretowania informacji sprawozdawczych (finansowych i niefinansowych) w raportach rocznych
C-3Nabycie umiejętności identyfikacji elementów sprawozdań w zależności od specyfiki jednostki gospodarczej
Treści programoweT-A-2Bilans jako podstawa zamknięcia rocznego. Rachunek zysków i strat. Zakres treści pozostałych części rocznego sprawozdania finansowego
T-A-3Sprawozdanie zarządu z działalności - zakres informacji finansowych i niefinansowych, w tym oświadczenie/sprawozdanie na temat informacji niefinansowych
T-A-1Wymogi formalno-organizacyjne rocznej sprawozdawczości finansowej
T-A-5Przygotowanie referatów i prezentacji na temat zakresu i sposobu ujawniania informacji sprawozdawczych w raportach wybranych jednostek
T-A-6Wygłoszenie prezentacji
T-A-4Raporty zintegrowane/zrównoważonego rozwoju
Metody nauczaniaM-3Metody praktyczne - rozwiązywanie praktycznych problemów w zakresie sprawozdawczości
M-1Metody problemowe - wykład konwersatoryjny z wykorzystaniem technik multimedialnych, objaśnienie zagadnień
M-2Metody aktywizujące - metoda sytuacyjna, dyskusja dydaktyczna na temat zakresu i treści elementów sprawozdania finansowego
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Aktywność studentów na zajęciach
S-3Ocena podsumowująca: Sporządzanie i wygłaszanie prezentacji dotyczących ujawnień finansowych i niefinansowych informacji sprawozdawczych w raportowaniu wybranych jednostek
S-1Ocena formująca: Analiza i ocena osiągnięć studenta przez zadawanie pytań podczas zajęć
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi porównać i ocenić zakres ujawnień informacji w raportach finansowych i niefinansowych jednostek gospodarczych
3,0Student potrafi porównać i ocenić zakres ujawnień informacji w raportach finansowych i niefinansowych jednostek gospodarczych w co najmniej 60%
3,5Student potrafi porównać i ocenić zakres ujawnień informacji w raportach finansowych i niefinansowych jednostek gospodarczych w co najmniej 70%
4,0Student potrafi porównać i ocenić zakres ujawnień informacji w raportach finansowych i niefinansowych jednostek gospodarczych w co najmniej 80%
4,5Student potrafi porównać i ocenić zakres ujawnień informacji w raportach finansowych i niefinansowych jednostek gospodarczych w co najmniej 88%
5,0Student potrafi porównać i ocenić zakres ujawnień informacji w raportach finansowych i niefinansowych jednostek gospodarczych w co najmniej 95%
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZ_1A_O03_K01Student posiada zdolność pracy samodzielnej i zespołowej pozwalającej rozwiązywać problemy analizowane w trakcie zajęć
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_K07Jest gotów do podejmowania odpowiedzialności w pełnieniu roli zawodowej tj. odpowiedzialności za swoje zadania oraz zespołu, którym kieruje
Z_1A_K03Jest gotów do inicjowania i opracowywania projektów społecznych, uwzględniających aspekty prawne, ekonomiczne i polityczne
Cel przedmiotuC-2Poznanie podstawowych elemetów sprawozdań jednostki gospodarczej
C-1Poznanie formalno-prawnych zasad sprawozdawczości finansowej i niefinansowej w jednostkach
Treści programoweT-A-2Bilans jako podstawa zamknięcia rocznego. Rachunek zysków i strat. Zakres treści pozostałych części rocznego sprawozdania finansowego
T-A-1Wymogi formalno-organizacyjne rocznej sprawozdawczości finansowej
T-A-3Sprawozdanie zarządu z działalności - zakres informacji finansowych i niefinansowych, w tym oświadczenie/sprawozdanie na temat informacji niefinansowych
T-A-4Raporty zintegrowane/zrównoważonego rozwoju
T-A-5Przygotowanie referatów i prezentacji na temat zakresu i sposobu ujawniania informacji sprawozdawczych w raportach wybranych jednostek
T-A-6Wygłoszenie prezentacji
Metody nauczaniaM-1Metody problemowe - wykład konwersatoryjny z wykorzystaniem technik multimedialnych, objaśnienie zagadnień
M-3Metody praktyczne - rozwiązywanie praktycznych problemów w zakresie sprawozdawczości
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Analiza i ocena osiągnięć studenta przez zadawanie pytań podczas zajęć
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie jest zdolny do samodzielnego lub zespołowego rozwiązywania zagadnień analizowanych podczas zajęć
3,0Student posiada zdolność do samodzielnego lub zespołowego rozwiązywania niektórych zagadnień analizowanych podczas zajęć
3,5Student posiada zdolność do samodzielnego lub zespołowego rozwiązywania zagadnień analizowanych podczas zajęć, przy czym proponowane rozwiązania nie zawsze są prawidłowe
4,0Student posiada zdolność do samodzielnego lub zespołowego rozwiązywania zagadnień analizowanych podczas zajęć, proponowane rozwiązania są z reguły prawidłowe
4,5Student posiada zdolność do samodzielnego lub zespołowego rozwiązywania zagadnień analizowanych podczas zajęć, proponowane rozwiązania są prawidłowe
5,0Student posiada zdolność samodzielnego i grupowego rozwiązywania zagadnień problemowych, a wyniki jego pracy i pracy zespołu są prawidłowe. Potrafi uzasadnić wybór zastosowanego rozwiązania do danego problemu, przeprowadzić ocenę wyników i wskazać inne możliwości