Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Zarządzanie 28.09.2023 transfer (N1)
specjalność: Zarządzanie w kryzysie

Sylabus przedmiotu Źródła informacji o nieruchomościach:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Zarządzanie 28.09.2023 transfer
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta licencjat
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Źródła informacji o nieruchomościach
Specjalność Wycena i zarządzanie nieruchomościami
Jednostka prowadząca Katedra Nieruchomości
Nauczyciel odpowiedzialny Monika Śpiewak-Szyjka <monika.spiewak-szyjka@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Małgorzata Blaszke <Malgorzata.Blaszke@zut.edu.pl>, Anna Oleńczuk-Paszel <Anna.Olenczuk-Paszel@zut.edu.pl>, Teodor Skotarczak <Teodor.Skotarczak@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 1,0 ECTS (formy) 1,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA5 15 1,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Student powinien posiadać wiedzę w zakresie podstawowych pojęć i instytucji prawnych związanych z gospodarką nieruchomościami

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Poznanie źródeł informacji o nieruchomościach;
C-2Zrozumienie instytucji ksiąg wieczystych; sądy wieczysto-księgowe, treść ksiąg wieczystych, postępowanie wieczysto-księgowe,wpisy deklaratoryjne i konstytutywne, odpisy ksiąg wieczystych;
C-3Zapoznanie z katastrem nieruchomości (ewidencją gruntow i budynków);
C-4Poznanie powiązań pomiędzy katastrem nieruchomości a księgami wieczystymi;
C-5Zaznajomienie z ewidencją sieci uzbrojenia terenu oraz mapą zasadniczą;
C-6Analiza i ocena wpływu czynników środowiskowych na nieruchomość;
C-7Zapoznanie z mapami tematycznymi.
C-8Uksztaltowanie umiejętności korzystania z różnych żródeł informacji

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Kataster nieruchomości (ewidencja gruntów i budynków);2
T-A-2Powiązanie pomiędzy katastrem nieruchomości a księgami wieczystymi;2
T-A-3Ewidencja sieci uzbrojenia terenu oraz mapa zasadnicza;2
T-A-4Analizy (raporty, oceny) wpływu czynników środowiskowych na nieruchomość;2
T-A-5Państwowy zasób geodezyjny i kartograficzny. Mapy tematyczne3
T-A-6Dokumenty planistyzne2
T-A-7Pozostałe źródła informacji o nieruchomościach1
T-A-8Zaliczenie pisemne na podstawie testu1
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Udział w zajęciach15
A-A-2Przygotowanie do zaliczenia10
25

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metoda problemowa - wykład konwersatoryjny
M-2Metoda podająca- pogadana sokrastyczna lub heurystyczna
M-3Metody aktywizujace - studia praktycznych przypadków

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena aktywnosci na zajęciach;
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne na podstawie testu.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Z_1A_D4/07_W01
Zna podstawowe pojęcia z zakresu żródeł informacji o nieruchomościach
Z_1A_W02C-8, C-4, C-2, C-3, C-5, C-6, C-7, C-1T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5M-1, M-3S-1, S-2
Z_1A_D4/07_W02
Zna różnice pomiędzy poszczególnymi źródłami informacji o nieruchomościach
Z_1A_W10, Z_1A_W01C-2, C-7, C-4, C-1, C-5, C-3, C-6T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-A-7, T-A-8, T-A-6M-1S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Z_1A_D4/07_U01
Potrafi umiejętnie korzystać z róznych żródeł informacji o nieruchomościach
Z_1A_U17, Z_1A_U21C-8T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-A-6, T-A-7M-1, M-2, M-3S-2, S-1
Z_1A_D4/07_U02
Potrafi podać przykłady zastosowania rękojmi wiary publicznej ksiąg wieczystych.
Z_1A_U14C-2, C-7, C-4, C-1, C-5, C-3, C-6T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-A-6, T-A-7M-1S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Z_1A_D4/07_K01
Świadomy znaczenia stosowania różnych informacji o nieruchomościach w gospodarce nieruchomościami
Z_1A_K01C-8T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5M-1, M-2, M-3S-2
Z_1A_D4/07_K02
Ma świadomość, w jaki sposób, na jakich warunkach oraz jakim podmiotom udostepniane są informacje (udzielane odpisy, wypisy, wyrysy) z określonego źródła informacji o nieruchomościach.
Z_1A_K02C-2, C-7, C-4, C-1, C-5, C-3, C-6T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5M-1S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
Z_1A_D4/07_W01
Zna podstawowe pojęcia z zakresu żródeł informacji o nieruchomościach
2,0Student nie jest w stanie: zdefiniować podstawowych pojęć z zakresu żródeł informacji o nieruchomościach wskazać podstawowych żródeł informacji o nieruchomościach rozróznić, definiować i i korzystać ze źródeł informacji o nieruchomościach
3,0Student : w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiał w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i w języku w zakresie stosunku do wiedzy słabo zainteresowany
3,5Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiałw zakresie wyrażania wiedzy popełnia drobne błędów w treści i w języku w zakresie stosunku do wiedzy słabo zainteresowany
4,0Student Student: w zakresie wiedzy opanował prawie cały materiał programowy w zakresie rozumienia wiedzy opanował niemał całość treści programowych w zakresie wyrażania wiedzy popełnia nieznaczne uchybienia w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie
4,5Student: w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy w zakresie rozumienia wiedzy opanował całość treści programowych w zakresie wyrażania wiedzy - bez trudności w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie
5,0Student: w zakresie wiedzy wykracza poza materiał programowy w zakresie rozumienia wiedzy - bez zastrzeżeń w zakresie wyrażania wiedzy - bez trudności w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie i ciekawość poznawczą
Z_1A_D4/07_W02
Zna różnice pomiędzy poszczególnymi źródłami informacji o nieruchomościach
2,0Student nie posiada wiedzy w jaki sposób, na jakich warunkach oraz jakim podmiotom udostępniane są informacje z określonego źródeła informacji o nieruchomościach.
3,0Student posiada wiedzę w jaki sposób, na jakich warunkach oraz jakim podmiotom udostępniane są informacje z określonego źródeła informacji o nieruchomościach.
3,5Student posiada wiedzę w stopniu dostatecznym w jaki sposób, na jakich warunkach oraz jakim podmiotom udostępniane są informacje z określonego źródeła informacji o nieruchomościach.
4,0Student posiada wiedzę w stopniu dobrym w jaki sposób, na jakich warunkach oraz jakim podmiotom udostępniane są informacje z określonego źródeła informacji o nieruchomościach.
4,5Student posiada wiedzę w stopniu dobrym w jaki sposób, na jakich warunkach oraz jakim podmiotom udostępniane są informacje z określonego źródeła informacji o nieruchomościach.
5,0Student posiada wiedzę w stopniu bardzo dobrym w jaki sposób, na jakich warunkach oraz jakim podmiotom udostępniane są informacje z określonego źródeła informacji o nieruchomościach.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
Z_1A_D4/07_U01
Potrafi umiejętnie korzystać z róznych żródeł informacji o nieruchomościach
2,0Nie potrafi rozróżniać podstawowych informacj o nieruchomościach oraz korzystać z źródeł informacji bez pomocy nauczyciela
3,0Potrafi rozróżniać podstawowe informacj o nieruchomościach oraz korzystać z źródeł informacji z wydatną pomoca nauczyciela
3,5Potrafi rozróżniać podstawowe informacj o nieruchomościach oraz korzystać z źródeł informacji z pomocą nauczyciela
4,0Potrafi rozróżniać podstawowe informacj o nieruchomościach oraz korzystać z źródeł informacji - samodzielnie
4,5Potrafi rozróżniać podstawowe informacj o nieruchomościach oraz korzystać z źródeł informacji samodzielnie w sposób zadawalający
5,0Samodzielnie rozróżnia i korzysta z różnych źródeł informacji w sposób bardzo dobry
Z_1A_D4/07_U02
Potrafi podać przykłady zastosowania rękojmi wiary publicznej ksiąg wieczystych.
2,0Student nie potrafi podać przykładów zastosowania rękojmi wiary publicznej ksiąg wieczystych.
3,0Student potrafi podać przykłady zastosowania rękojmi wiary publicznej ksiąg wieczystych.
3,5Student potrafi w stopniu dostatecznym podać przykłady zastosowania rękojmi wiary publicznej ksiąg wieczystych.
4,0Student potrafi w stopniu dobrym podać przykłady zastosowania rękojmi wiary publicznej ksiąg wieczystych.
4,5Student potrafi w stopniu dobrym podać przykłady zastosowania rękojmi wiary publicznej ksiąg wieczystych.
5,0Student potrafi w stopniu bardzo dobrym podać przykłady zastosowania rękojmi wiary publicznej ksiąg wieczystych.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
Z_1A_D4/07_K01
Świadomy znaczenia stosowania różnych informacji o nieruchomościach w gospodarce nieruchomościami
2,0Nie wykazuje zainteresowania ani chęci poznania elementarnej wiedzy źródeł informacji o nieruchomościach
3,0Potrafi stosować zdobytą wiedzę w stopniu elementarnym
3,5Potrafi stosować zdobytą wiedzę w stopniu dostatecznym
4,0Potrafi stosować zdobytą wiedzę i wykazuje chęci wykorzystywania pozyskanych informacji o nieruchomościach
4,5Potrafi stosować zdobytą wiedzę i wykazuje chęci wykorzystywania pozyskanych informacji o nieruchomościach w celu rozpoznania problemu
5,0W sposób bardzo dobry samodzielnie potrafi stosować zdobytą wiedzę i wykazuje chęci wykorzystywania pozyskanych informacji o nieruchomościach w celu rozpoznania problemu
Z_1A_D4/07_K02
Ma świadomość, w jaki sposób, na jakich warunkach oraz jakim podmiotom udostepniane są informacje (udzielane odpisy, wypisy, wyrysy) z określonego źródła informacji o nieruchomościach.
2,0nie ma świadomości, w jaki sposób, na jakich warunkach oraz jakim podmiotom udostepniane są informacje (udzielane odpisy, wypisy, wyrysy) z określonego źródła informacji o nieruchomościach.
3,0Ma świadomość, w jaki sposób, na jakich warunkach oraz jakim podmiotom udostepniane są informacje (udzielane odpisy, wypisy, wyrysy) z określonego źródła informacji o nieruchomościach w stopniu dostataecznym.
3,5Ma świadomość, w jaki sposób, na jakich warunkach oraz jakim podmiotom udostepniane są informacje (udzielane odpisy, wypisy, wyrysy) z określonego źródła informacji o nieruchomościach w stopniu więcej niż dostatecznym.
4,0Ma świadomość, w jaki sposób, na jakich warunkach oraz jakim podmiotom udostepniane są informacje (udzielane odpisy, wypisy, wyrysy) z określonego źródła informacji o nieruchomościach w stopniu dobrym.
4,5Ma świadomość, w jaki sposób, na jakich warunkach oraz jakim podmiotom udostepniane są informacje (udzielane odpisy, wypisy, wyrysy) z określonego źródła informacji o nieruchomościach w stopniu wiecej niż dobrym.
5,0Ma świadomość, w jaki sposób, na jakich warunkach oraz jakim podmiotom udostepniane są informacje (udzielane odpisy, wypisy, wyrysy) z określonego źródła informacji o nieruchomościach w stopniu bardzo dobrym.

Literatura podstawowa

  1. Oleńczuk-Paszel A., Śpiewak-Szyjka M., Tarasiewicz M., Podstawowe źródła informacji o nieruchomościach, Wydawnictwo ZUT w Szczecinie, Szczecin, 2021
  2. J. Dydenko, Szacowanie nieruchomości, Wolters Kluwer, Warszawa, 2020

Literatura dodatkowa

  1. Śpiewak-Szyjka M., Oleńczuk-Paszel A., Nowak M., Zaremba A, Gospdoarowanie gminnym zasobem nieruchomości, CeDeWu, Warszawa, 2021
  2. J. Brzezicka, R. Wiśniewski, M. Figurska, Disequilibrium in the real estate market: Evidence from Poland, University of Warmia and Mazury in Olsztyn 2018, Olsztyn, 2018

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Kataster nieruchomości (ewidencja gruntów i budynków);2
T-A-2Powiązanie pomiędzy katastrem nieruchomości a księgami wieczystymi;2
T-A-3Ewidencja sieci uzbrojenia terenu oraz mapa zasadnicza;2
T-A-4Analizy (raporty, oceny) wpływu czynników środowiskowych na nieruchomość;2
T-A-5Państwowy zasób geodezyjny i kartograficzny. Mapy tematyczne3
T-A-6Dokumenty planistyzne2
T-A-7Pozostałe źródła informacji o nieruchomościach1
T-A-8Zaliczenie pisemne na podstawie testu1
15

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Udział w zajęciach15
A-A-2Przygotowanie do zaliczenia10
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZ_1A_D4/07_W01Zna podstawowe pojęcia z zakresu żródeł informacji o nieruchomościach
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_W02Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu formy instytucji społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, ekonomicznych) oraz ich strukturę
Cel przedmiotuC-8Uksztaltowanie umiejętności korzystania z różnych żródeł informacji
C-4Poznanie powiązań pomiędzy katastrem nieruchomości a księgami wieczystymi;
C-2Zrozumienie instytucji ksiąg wieczystych; sądy wieczysto-księgowe, treść ksiąg wieczystych, postępowanie wieczysto-księgowe,wpisy deklaratoryjne i konstytutywne, odpisy ksiąg wieczystych;
C-3Zapoznanie z katastrem nieruchomości (ewidencją gruntow i budynków);
C-5Zaznajomienie z ewidencją sieci uzbrojenia terenu oraz mapą zasadniczą;
C-6Analiza i ocena wpływu czynników środowiskowych na nieruchomość;
C-7Zapoznanie z mapami tematycznymi.
C-1Poznanie źródeł informacji o nieruchomościach;
Treści programoweT-A-1Kataster nieruchomości (ewidencja gruntów i budynków);
T-A-2Powiązanie pomiędzy katastrem nieruchomości a księgami wieczystymi;
T-A-3Ewidencja sieci uzbrojenia terenu oraz mapa zasadnicza;
T-A-4Analizy (raporty, oceny) wpływu czynników środowiskowych na nieruchomość;
T-A-5Państwowy zasób geodezyjny i kartograficzny. Mapy tematyczne
Metody nauczaniaM-1Metoda problemowa - wykład konwersatoryjny
M-3Metody aktywizujace - studia praktycznych przypadków
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena aktywnosci na zajęciach;
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne na podstawie testu.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie jest w stanie: zdefiniować podstawowych pojęć z zakresu żródeł informacji o nieruchomościach wskazać podstawowych żródeł informacji o nieruchomościach rozróznić, definiować i i korzystać ze źródeł informacji o nieruchomościach
3,0Student : w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiał w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i w języku w zakresie stosunku do wiedzy słabo zainteresowany
3,5Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiałw zakresie wyrażania wiedzy popełnia drobne błędów w treści i w języku w zakresie stosunku do wiedzy słabo zainteresowany
4,0Student Student: w zakresie wiedzy opanował prawie cały materiał programowy w zakresie rozumienia wiedzy opanował niemał całość treści programowych w zakresie wyrażania wiedzy popełnia nieznaczne uchybienia w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie
4,5Student: w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy w zakresie rozumienia wiedzy opanował całość treści programowych w zakresie wyrażania wiedzy - bez trudności w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie
5,0Student: w zakresie wiedzy wykracza poza materiał programowy w zakresie rozumienia wiedzy - bez zastrzeżeń w zakresie wyrażania wiedzy - bez trudności w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie i ciekawość poznawczą
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZ_1A_D4/07_W02Zna różnice pomiędzy poszczególnymi źródłami informacji o nieruchomościach
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_W10Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu regulacje prawne warunkujące działalność podmiotów gospodarczych
Z_1A_W01Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu problematykę nauk o zarządzaniu i jakości oraz ekonomii i finansów, ich miejsce i znaczenie w naukach społecznych i powiązania z innymi dyscyplinami naukowymi
Cel przedmiotuC-2Zrozumienie instytucji ksiąg wieczystych; sądy wieczysto-księgowe, treść ksiąg wieczystych, postępowanie wieczysto-księgowe,wpisy deklaratoryjne i konstytutywne, odpisy ksiąg wieczystych;
C-7Zapoznanie z mapami tematycznymi.
C-4Poznanie powiązań pomiędzy katastrem nieruchomości a księgami wieczystymi;
C-1Poznanie źródeł informacji o nieruchomościach;
C-5Zaznajomienie z ewidencją sieci uzbrojenia terenu oraz mapą zasadniczą;
C-3Zapoznanie z katastrem nieruchomości (ewidencją gruntow i budynków);
C-6Analiza i ocena wpływu czynników środowiskowych na nieruchomość;
Treści programoweT-A-1Kataster nieruchomości (ewidencja gruntów i budynków);
T-A-2Powiązanie pomiędzy katastrem nieruchomości a księgami wieczystymi;
T-A-3Ewidencja sieci uzbrojenia terenu oraz mapa zasadnicza;
T-A-4Analizy (raporty, oceny) wpływu czynników środowiskowych na nieruchomość;
T-A-5Państwowy zasób geodezyjny i kartograficzny. Mapy tematyczne
T-A-7Pozostałe źródła informacji o nieruchomościach
T-A-8Zaliczenie pisemne na podstawie testu
T-A-6Dokumenty planistyzne
Metody nauczaniaM-1Metoda problemowa - wykład konwersatoryjny
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne na podstawie testu.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada wiedzy w jaki sposób, na jakich warunkach oraz jakim podmiotom udostępniane są informacje z określonego źródeła informacji o nieruchomościach.
3,0Student posiada wiedzę w jaki sposób, na jakich warunkach oraz jakim podmiotom udostępniane są informacje z określonego źródeła informacji o nieruchomościach.
3,5Student posiada wiedzę w stopniu dostatecznym w jaki sposób, na jakich warunkach oraz jakim podmiotom udostępniane są informacje z określonego źródeła informacji o nieruchomościach.
4,0Student posiada wiedzę w stopniu dobrym w jaki sposób, na jakich warunkach oraz jakim podmiotom udostępniane są informacje z określonego źródeła informacji o nieruchomościach.
4,5Student posiada wiedzę w stopniu dobrym w jaki sposób, na jakich warunkach oraz jakim podmiotom udostępniane są informacje z określonego źródeła informacji o nieruchomościach.
5,0Student posiada wiedzę w stopniu bardzo dobrym w jaki sposób, na jakich warunkach oraz jakim podmiotom udostępniane są informacje z określonego źródeła informacji o nieruchomościach.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZ_1A_D4/07_U01Potrafi umiejętnie korzystać z róznych żródeł informacji o nieruchomościach
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_U17Potrafi wykorzystywać zdobytą wiedzę do rozstrzygania dylematów pojawiających się w pracy zawodowej
Z_1A_U21Potrafi uczyć się przez całe życie, doskonaląc nabytą wiedzę i umiejętności
Cel przedmiotuC-8Uksztaltowanie umiejętności korzystania z różnych żródeł informacji
Treści programoweT-A-1Kataster nieruchomości (ewidencja gruntów i budynków);
T-A-2Powiązanie pomiędzy katastrem nieruchomości a księgami wieczystymi;
T-A-3Ewidencja sieci uzbrojenia terenu oraz mapa zasadnicza;
T-A-4Analizy (raporty, oceny) wpływu czynników środowiskowych na nieruchomość;
T-A-5Państwowy zasób geodezyjny i kartograficzny. Mapy tematyczne
T-A-6Dokumenty planistyzne
T-A-7Pozostałe źródła informacji o nieruchomościach
Metody nauczaniaM-1Metoda problemowa - wykład konwersatoryjny
M-2Metoda podająca- pogadana sokrastyczna lub heurystyczna
M-3Metody aktywizujace - studia praktycznych przypadków
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne na podstawie testu.
S-1Ocena formująca: Ocena aktywnosci na zajęciach;
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie potrafi rozróżniać podstawowych informacj o nieruchomościach oraz korzystać z źródeł informacji bez pomocy nauczyciela
3,0Potrafi rozróżniać podstawowe informacj o nieruchomościach oraz korzystać z źródeł informacji z wydatną pomoca nauczyciela
3,5Potrafi rozróżniać podstawowe informacj o nieruchomościach oraz korzystać z źródeł informacji z pomocą nauczyciela
4,0Potrafi rozróżniać podstawowe informacj o nieruchomościach oraz korzystać z źródeł informacji - samodzielnie
4,5Potrafi rozróżniać podstawowe informacj o nieruchomościach oraz korzystać z źródeł informacji samodzielnie w sposób zadawalający
5,0Samodzielnie rozróżnia i korzysta z różnych źródeł informacji w sposób bardzo dobry
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZ_1A_D4/07_U02Potrafi podać przykłady zastosowania rękojmi wiary publicznej ksiąg wieczystych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_U14Potrafi analizować przyczyny oraz przebieg procesów i zjawisk społecznych w zakresie nauk o zarzadzaniu i jakości oraz ekonomii i finansów
Cel przedmiotuC-2Zrozumienie instytucji ksiąg wieczystych; sądy wieczysto-księgowe, treść ksiąg wieczystych, postępowanie wieczysto-księgowe,wpisy deklaratoryjne i konstytutywne, odpisy ksiąg wieczystych;
C-7Zapoznanie z mapami tematycznymi.
C-4Poznanie powiązań pomiędzy katastrem nieruchomości a księgami wieczystymi;
C-1Poznanie źródeł informacji o nieruchomościach;
C-5Zaznajomienie z ewidencją sieci uzbrojenia terenu oraz mapą zasadniczą;
C-3Zapoznanie z katastrem nieruchomości (ewidencją gruntow i budynków);
C-6Analiza i ocena wpływu czynników środowiskowych na nieruchomość;
Treści programoweT-A-1Kataster nieruchomości (ewidencja gruntów i budynków);
T-A-2Powiązanie pomiędzy katastrem nieruchomości a księgami wieczystymi;
T-A-3Ewidencja sieci uzbrojenia terenu oraz mapa zasadnicza;
T-A-4Analizy (raporty, oceny) wpływu czynników środowiskowych na nieruchomość;
T-A-5Państwowy zasób geodezyjny i kartograficzny. Mapy tematyczne
T-A-6Dokumenty planistyzne
T-A-7Pozostałe źródła informacji o nieruchomościach
Metody nauczaniaM-1Metoda problemowa - wykład konwersatoryjny
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne na podstawie testu.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi podać przykładów zastosowania rękojmi wiary publicznej ksiąg wieczystych.
3,0Student potrafi podać przykłady zastosowania rękojmi wiary publicznej ksiąg wieczystych.
3,5Student potrafi w stopniu dostatecznym podać przykłady zastosowania rękojmi wiary publicznej ksiąg wieczystych.
4,0Student potrafi w stopniu dobrym podać przykłady zastosowania rękojmi wiary publicznej ksiąg wieczystych.
4,5Student potrafi w stopniu dobrym podać przykłady zastosowania rękojmi wiary publicznej ksiąg wieczystych.
5,0Student potrafi w stopniu bardzo dobrym podać przykłady zastosowania rękojmi wiary publicznej ksiąg wieczystych.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZ_1A_D4/07_K01Świadomy znaczenia stosowania różnych informacji o nieruchomościach w gospodarce nieruchomościami
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_K01Jest gotów do określania priorytetów służących do realizacji zadań ustalonych przez siebie lub innych
Cel przedmiotuC-8Uksztaltowanie umiejętności korzystania z różnych żródeł informacji
Treści programoweT-A-1Kataster nieruchomości (ewidencja gruntów i budynków);
T-A-2Powiązanie pomiędzy katastrem nieruchomości a księgami wieczystymi;
T-A-3Ewidencja sieci uzbrojenia terenu oraz mapa zasadnicza;
T-A-4Analizy (raporty, oceny) wpływu czynników środowiskowych na nieruchomość;
T-A-5Państwowy zasób geodezyjny i kartograficzny. Mapy tematyczne
Metody nauczaniaM-1Metoda problemowa - wykład konwersatoryjny
M-2Metoda podająca- pogadana sokrastyczna lub heurystyczna
M-3Metody aktywizujace - studia praktycznych przypadków
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne na podstawie testu.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie wykazuje zainteresowania ani chęci poznania elementarnej wiedzy źródeł informacji o nieruchomościach
3,0Potrafi stosować zdobytą wiedzę w stopniu elementarnym
3,5Potrafi stosować zdobytą wiedzę w stopniu dostatecznym
4,0Potrafi stosować zdobytą wiedzę i wykazuje chęci wykorzystywania pozyskanych informacji o nieruchomościach
4,5Potrafi stosować zdobytą wiedzę i wykazuje chęci wykorzystywania pozyskanych informacji o nieruchomościach w celu rozpoznania problemu
5,0W sposób bardzo dobry samodzielnie potrafi stosować zdobytą wiedzę i wykazuje chęci wykorzystywania pozyskanych informacji o nieruchomościach w celu rozpoznania problemu
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZ_1A_D4/07_K02Ma świadomość, w jaki sposób, na jakich warunkach oraz jakim podmiotom udostepniane są informacje (udzielane odpisy, wypisy, wyrysy) z określonego źródła informacji o nieruchomościach.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_K02Jest gotów do identyfikacji i rozstrzygania dylematów oraz krytycznej oceny posiadanej wiedzy niezbędnej do wykonywania zawodu
Cel przedmiotuC-2Zrozumienie instytucji ksiąg wieczystych; sądy wieczysto-księgowe, treść ksiąg wieczystych, postępowanie wieczysto-księgowe,wpisy deklaratoryjne i konstytutywne, odpisy ksiąg wieczystych;
C-7Zapoznanie z mapami tematycznymi.
C-4Poznanie powiązań pomiędzy katastrem nieruchomości a księgami wieczystymi;
C-1Poznanie źródeł informacji o nieruchomościach;
C-5Zaznajomienie z ewidencją sieci uzbrojenia terenu oraz mapą zasadniczą;
C-3Zapoznanie z katastrem nieruchomości (ewidencją gruntow i budynków);
C-6Analiza i ocena wpływu czynników środowiskowych na nieruchomość;
Treści programoweT-A-1Kataster nieruchomości (ewidencja gruntów i budynków);
T-A-2Powiązanie pomiędzy katastrem nieruchomości a księgami wieczystymi;
T-A-3Ewidencja sieci uzbrojenia terenu oraz mapa zasadnicza;
T-A-4Analizy (raporty, oceny) wpływu czynników środowiskowych na nieruchomość;
T-A-5Państwowy zasób geodezyjny i kartograficzny. Mapy tematyczne
Metody nauczaniaM-1Metoda problemowa - wykład konwersatoryjny
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne na podstawie testu.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie ma świadomości, w jaki sposób, na jakich warunkach oraz jakim podmiotom udostepniane są informacje (udzielane odpisy, wypisy, wyrysy) z określonego źródła informacji o nieruchomościach.
3,0Ma świadomość, w jaki sposób, na jakich warunkach oraz jakim podmiotom udostepniane są informacje (udzielane odpisy, wypisy, wyrysy) z określonego źródła informacji o nieruchomościach w stopniu dostataecznym.
3,5Ma świadomość, w jaki sposób, na jakich warunkach oraz jakim podmiotom udostepniane są informacje (udzielane odpisy, wypisy, wyrysy) z określonego źródła informacji o nieruchomościach w stopniu więcej niż dostatecznym.
4,0Ma świadomość, w jaki sposób, na jakich warunkach oraz jakim podmiotom udostepniane są informacje (udzielane odpisy, wypisy, wyrysy) z określonego źródła informacji o nieruchomościach w stopniu dobrym.
4,5Ma świadomość, w jaki sposób, na jakich warunkach oraz jakim podmiotom udostepniane są informacje (udzielane odpisy, wypisy, wyrysy) z określonego źródła informacji o nieruchomościach w stopniu wiecej niż dobrym.
5,0Ma świadomość, w jaki sposób, na jakich warunkach oraz jakim podmiotom udostepniane są informacje (udzielane odpisy, wypisy, wyrysy) z określonego źródła informacji o nieruchomościach w stopniu bardzo dobrym.