Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Zarządzanie 28.09.2023 transfer (N1)
specjalność: Zarządzanie zasobami ludzkimi

Sylabus przedmiotu Planowanie gospodarcze:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Zarządzanie 28.09.2023 transfer
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta licencjat
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Planowanie gospodarcze
Specjalność Gospodarka regionalna i samorządowa
Jednostka prowadząca Katedra Studiów Regionalnych i Europejskich
Nauczyciel odpowiedzialny Wojciech Lewicki <Wojciech.Lewicki@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
konwersatoriaK5 9 1,00,50zaliczenie
wykładyW5 9 1,00,50egzamin

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Zaliczony program mikro i makroekonomii
W-2Znajomość podstaw finansów przedsiębiorstw

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Umiejętność definiowania i identyfikacji celów organizacji
C-2Zgromadzenie wiedzy obejmującej organizację zasobów przedsiębiorstwa
C-3Poznanie cech planowania operacyjnego i strategicznego
C-4Wykształcenie umiejętności przeprowadzenia analizy strategicznej

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
konwersatoria
T-K-1Zasady planowania - formułowanie scenariuszy przebiegu procesów gospodarczych w przyszłości. Zasada realizmu planowania, zasada decydującego ogniwa, zasada wewnętrznej zgodności planu, zasada koordynacji planów, zasada optymalności w planowaniu.2
T-K-2Etapy konstruowania projektu przedsięwzięcia gospodarczego.2
T-K-3Procedury gromadzenia i analizy informacji (prognoz procesów i stanów rzeczy).2
T-K-4Diagnoza relacji między prognozami a zasobami i metodami (technikami) transformowania zasobów w cele.2
T-K-5zaliczenie1
9
wykłady
T-W-1Planowanie przedsięwzięć gospodarczych - istota, cele, funkcje. Czas w projektowaniu biznesowym.2
T-W-2Plany taktyczne i operacyjne. Planowanie strategiczne jako proces tworzenia polityki strategicznej firmy.2
T-W-3Diagnoza zasobów przedsiebiorstwa. Identyfikacja problemów.2
T-W-4Poszukiwanie alternatywnych rozwiązań. Strategia a taktyka gospodarcza.2
T-W-5Scenariusze przebiegu wybranych procesów gospodarczych w organizacji1
9

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
konwersatoria
A-K-1Udział w zajęciach i sprawdzianie zaliczeniowym9
A-K-2Praca własna studenta obejmująca: - przygotowanie prac tematycznych, - studiowanie literatury przedmiotu, analiza materiałów wtórnych - raportów, bilansów i innych sprawozdań statystycznych firm.13
A-K-3przygotowanie do zaliczenia3
25
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w wykladach9
A-W-2Praca własna studenta obejmująca: - przygotowanie opracowań tematycznych, - studiowanie literatury przedmiotu,14
A-W-3Egzamin2
25

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1wykład konwersatoryjny, wyjasnianie
M-2metody aktywizujące - analiza przypadków, dyskusja dydaktyczna

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: dla wypowiedzi ustnej - zrozumienie polecenia, -stopień wyczerpania tematu, - samochodzielność i trafność doboru argumentow, poprawność formułowania tez.
S-2Ocena formująca: dla opracowań tematycznych: - zrozumienie tematu/polecenia. - plan - organizacja pracy, -dobór materiałów, tezy, argumenty,
S-3Ocena formująca: dla aktywności studenta: - stawianie istotnych pytań analizowanie problemu, - konsekwencja w poszukiwaniu argumentów, - rozwinięcie koncepcji innych autorów
S-4Ocena formująca: dla motywacji studenta: -uczestnictwo w działaniu, - przejawianie inicjatywy poznawczej
S-5Ocena podsumowująca: ocena z pracy zaliczeniowej
S-6Ocena podsumowująca: Egzamin

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Z_1A_D1/08_W01
Ma podstawowa wiedzę o planowaniu przedsięwzięć gospodarczych
Z_1A_W03C-1, C-2, C-4, C-3T-W-3, T-W-1M-1, M-2S-1, S-2, S-3, S-4, S-5, S-6
Z_1A_D1/08_W02
Zna podstawowe cechy planowania taktycznego i strategicznego
Z_1A_W04C-3, C-2, C-4, C-1T-W-2, T-W-3M-1, M-2S-1, S-2, S-5, S-3, S-4, S-6

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Z_1A_D1/08_U01
Potrafi scharakteryzować podstawowe zasady konstruowania planów/projektów gospodarczych
Z_1A_U04C-1, C-4, C-2, C-3T-K-2, T-K-1, T-W-5M-1, M-2S-1, S-2, S-6, S-3, S-4, S-5
Z_1A_D1/08_U02
Potrafi zastosować procedury gromadzenia i analizy informacji do konstruowania projektów przedsięwzięć gospodarczych
Z_1A_U07C-1, C-4, C-2, C-3T-K-3, T-K-2, T-K-4, T-W-5M-1, M-2S-1, S-2, S-5, S-3, S-6, S-4

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Z_1A_D1/08_K01
Jest świadomy możliwości oddziaływania na efektywność procesów gospodarczych za pomocą planowania gospodarczego
Z_1A_K02C-3, C-4, C-2, C-1T-K-3, T-K-2, T-K-4, T-W-4, T-W-3M-1, M-2S-1, S-2, S-3, S-4, S-5, S-6

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
Z_1A_D1/08_W01
Ma podstawowa wiedzę o planowaniu przedsięwzięć gospodarczych
2,0Student nie ma podstawowej wiedzy o planowaniu przedsięwzięć gospodarczych
3,0Student ma podstawową wiedzę o planowaniu przedsięwzięć gospodarczych
3,5Student opanował materiał programowy o planowaniu przedsięwzięć gospodarczych; treści wypowiedzi zawierają liczne błędy
4,0Student opanował materiał programowy o planowaniu przedsięwzięć gospodarczych; treści wypowiedzi zawierają drobne błędy
4,5Student dobrze opanował materiał programowy o planowaniu przedsięwzięć gospodarczych; treśc i forma wypowiedzi poprawne
5,0Student bardzo dobrze opanował materiał programowy o planowaniu przedsięwzięć gospodarczych; treśc i forma wypowiedzi nie budza zastrzeżeń
Z_1A_D1/08_W02
Zna podstawowe cechy planowania taktycznego i strategicznego
2,0Student nie zna podstawowych cech planowania taktycznego i strategicznego
3,0Student zna podstawowe cechy planowania taktycznego i strategicznego
3,5Student opanował materiał programowy, zna podstawowe cechy planowania taktycznego i strategicznego
4,0Student opanował materiał programowy, zna podstawowe cechy planowania taktycznego i strategicznego; treść i forma wypowiedzi zawieraja drobne uchybienia
4,5Student opanował materiał programowy, zna podstawowe cechy planowania taktycznego i strategicznego; treść i forma wypowiedzi poprawne
5,0Student opanował materiał programowy, zna podstawowe cechy planowania taktycznego i strategicznego; treść i forma wypowiedzi nie budzą zastrzeżeń

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
Z_1A_D1/08_U01
Potrafi scharakteryzować podstawowe zasady konstruowania planów/projektów gospodarczych
2,0Student nie umie scharakteryzować podstawowych zasad konstruowania planów/projektow gospodarczych
3,0Student potrafi scharakteryzować podstawowe zasady konstruowania planów/projektow gospodarczych
3,5Student potrafi scharakteryzować zasady konstruowania planów/projektow gospodarczych
4,0Student opanował materiał programowy, potrafi scharakteryzować zasady konstruowania planów/projektow gospodarczych; treść i forma wypowiedzi zawieraja drobne uchybienia
4,5Student lepiej niż dobrze opanował materiał programowy, potrafi scharakteryzować zasady konstruowania planów/projektow gospodarczych; treść i forma wypowiedzi poprawne
5,0Student bardzo dobrze opanował materiał programowy, potrafi scharakteryzować zasady konstruowania planów/projektow gospodarczych; treść i forma wypowiedzi nie budzą zastrzeżeń
Z_1A_D1/08_U02
Potrafi zastosować procedury gromadzenia i analizy informacji do konstruowania projektów przedsięwzięć gospodarczych
2,0Student nie potrafi zastosować procedur gromadzenia i analizy informacji do konstruowania projektów przedsięwzięć gospodarczych
3,0Student potrafi zastosować procedury gromadzenia i analizy informacji do konstruowania projektów przedsięwzięć gospodarczych
3,5Student potrafi zastosować procedury gromadzenia i analizy informacji do konstruowania projektów przedsięwzięć gospodarczych; treści wypowiedzi zawierają liczne błędy
4,0Student dobrze opanowal materiał programowy, potrafi zastosować procedury gromadzenia i analizy informacji do konstruowania projektów przedsięwzięć gospodarczych; treści wypowiedzi zawierają drobne uchybienia
4,5Student lepiej niż dobrze opanowal materiał programowy, potrafi zastosować procedury gromadzenia i analizy informacji do konstruowania projektów przedsięwzięć gospodarczych; treść i forma wypowiedzi poprawne
5,0Student bardzo dobrze opanowal materiał programowy, potrafi zastosować procedury gromadzenia i analizy informacji do konstruowania projektów przedsięwzięć gospodarczych; treść i forma wypowiedzi nie budzą zastrzeżeń

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
Z_1A_D1/08_K01
Jest świadomy możliwości oddziaływania na efektywność procesów gospodarczych za pomocą planowania gospodarczego
2,0Student nie jest świadomy możliwości oddziaływania na efektywność procesów gospodarczych za pomocą planowania gospodarczego
3,0Student jest świadomy możliwości oddziaływania na efektywność procesów gospodarczych za pomocą planowania gospodarczego
3,5Student opanował treści programowe, jest świadomy możliwości oddziaływania na efektywność procesów gospodarczych za pomocą planowania gospodarczego; treści wypowiedzi zawierają liczne błędy
4,0Student opanował treści programowe, jest świadomy możliwości oddziaływania na efektywność procesów gospodarczych za pomocą planowania gospodarczego; treści wypowiedzi zawierają drobne uchybienia
4,5Student dobrze opanował treści programowe, jest świadomy możliwości oddziaływania na efektywność procesów gospodarczych za pomocą planowania gospodarczego; treść i forma wypowiedzi poprawne
5,0Student bardzo dobrze opanował treści programowe, jest świadomy możliwości oddziaływania na efektywność procesów gospodarczych za pomocą planowania gospodarczego; treść i forma wypowiedzi nie budzą zastrzeżeń

Literatura podstawowa

  1. Cieślak M (red), Prognozowanie gospodarcze, Wydawnictwo Naukow PWN, Warszawa, 2020
  2. North Douglass C., Zrozumieć przemiany gospodarcze, Wydawnictwo Nieoczywiste, Warszawa, 2014
  3. Korzyński Mieczysław, Metoda eksperymentu. Planowanie, realizacja i statystyczne opracowanie wyników eksperymentów technologicznych, PWE, Warszawa, 2017

Literatura dodatkowa

  1. Leszczyński Z., Skowronek-Mielczarek A., Analiza działalności i rozwoju przedsiębiorstwa, PWE, Warszawa, 2008
  2. Winiarski B. (red.), Polityka gospodarcza, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa, 2008
  3. McCrackan, Andrew., Practical Guide to Business Continuity Assurance, Artech House, ProQuest Ebook Central, 2004, https://ebookcentral.proquest.com/lib/zutszczecin-ebooks/detail.action?docID=227703.

Treści programowe - konwersatoria

KODTreść programowaGodziny
T-K-1Zasady planowania - formułowanie scenariuszy przebiegu procesów gospodarczych w przyszłości. Zasada realizmu planowania, zasada decydującego ogniwa, zasada wewnętrznej zgodności planu, zasada koordynacji planów, zasada optymalności w planowaniu.2
T-K-2Etapy konstruowania projektu przedsięwzięcia gospodarczego.2
T-K-3Procedury gromadzenia i analizy informacji (prognoz procesów i stanów rzeczy).2
T-K-4Diagnoza relacji między prognozami a zasobami i metodami (technikami) transformowania zasobów w cele.2
T-K-5zaliczenie1
9

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Planowanie przedsięwzięć gospodarczych - istota, cele, funkcje. Czas w projektowaniu biznesowym.2
T-W-2Plany taktyczne i operacyjne. Planowanie strategiczne jako proces tworzenia polityki strategicznej firmy.2
T-W-3Diagnoza zasobów przedsiebiorstwa. Identyfikacja problemów.2
T-W-4Poszukiwanie alternatywnych rozwiązań. Strategia a taktyka gospodarcza.2
T-W-5Scenariusze przebiegu wybranych procesów gospodarczych w organizacji1
9

Formy aktywności - konwersatoria

KODForma aktywnościGodziny
A-K-1Udział w zajęciach i sprawdzianie zaliczeniowym9
A-K-2Praca własna studenta obejmująca: - przygotowanie prac tematycznych, - studiowanie literatury przedmiotu, analiza materiałów wtórnych - raportów, bilansów i innych sprawozdań statystycznych firm.13
A-K-3przygotowanie do zaliczenia3
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w wykladach9
A-W-2Praca własna studenta obejmująca: - przygotowanie opracowań tematycznych, - studiowanie literatury przedmiotu,14
A-W-3Egzamin2
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZ_1A_D1/08_W01Ma podstawowa wiedzę o planowaniu przedsięwzięć gospodarczych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_W03Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu mechanizmy funkcjonowania systemu finansowego państwa i jego wpływu na zarządzanie organizacją, w tym zarządzanie finansami
Cel przedmiotuC-1Umiejętność definiowania i identyfikacji celów organizacji
C-2Zgromadzenie wiedzy obejmującej organizację zasobów przedsiębiorstwa
C-4Wykształcenie umiejętności przeprowadzenia analizy strategicznej
C-3Poznanie cech planowania operacyjnego i strategicznego
Treści programoweT-W-3Diagnoza zasobów przedsiebiorstwa. Identyfikacja problemów.
T-W-1Planowanie przedsięwzięć gospodarczych - istota, cele, funkcje. Czas w projektowaniu biznesowym.
Metody nauczaniaM-1wykład konwersatoryjny, wyjasnianie
M-2metody aktywizujące - analiza przypadków, dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: dla wypowiedzi ustnej - zrozumienie polecenia, -stopień wyczerpania tematu, - samochodzielność i trafność doboru argumentow, poprawność formułowania tez.
S-2Ocena formująca: dla opracowań tematycznych: - zrozumienie tematu/polecenia. - plan - organizacja pracy, -dobór materiałów, tezy, argumenty,
S-3Ocena formująca: dla aktywności studenta: - stawianie istotnych pytań analizowanie problemu, - konsekwencja w poszukiwaniu argumentów, - rozwinięcie koncepcji innych autorów
S-4Ocena formująca: dla motywacji studenta: -uczestnictwo w działaniu, - przejawianie inicjatywy poznawczej
S-5Ocena podsumowująca: ocena z pracy zaliczeniowej
S-6Ocena podsumowująca: Egzamin
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie ma podstawowej wiedzy o planowaniu przedsięwzięć gospodarczych
3,0Student ma podstawową wiedzę o planowaniu przedsięwzięć gospodarczych
3,5Student opanował materiał programowy o planowaniu przedsięwzięć gospodarczych; treści wypowiedzi zawierają liczne błędy
4,0Student opanował materiał programowy o planowaniu przedsięwzięć gospodarczych; treści wypowiedzi zawierają drobne błędy
4,5Student dobrze opanował materiał programowy o planowaniu przedsięwzięć gospodarczych; treśc i forma wypowiedzi poprawne
5,0Student bardzo dobrze opanował materiał programowy o planowaniu przedsięwzięć gospodarczych; treśc i forma wypowiedzi nie budza zastrzeżeń
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZ_1A_D1/08_W02Zna podstawowe cechy planowania taktycznego i strategicznego
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_W04Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu relacje i zależności między podmiotami gospodarczymi a organizacjami i ich otoczeniem
Cel przedmiotuC-3Poznanie cech planowania operacyjnego i strategicznego
C-2Zgromadzenie wiedzy obejmującej organizację zasobów przedsiębiorstwa
C-4Wykształcenie umiejętności przeprowadzenia analizy strategicznej
C-1Umiejętność definiowania i identyfikacji celów organizacji
Treści programoweT-W-2Plany taktyczne i operacyjne. Planowanie strategiczne jako proces tworzenia polityki strategicznej firmy.
T-W-3Diagnoza zasobów przedsiebiorstwa. Identyfikacja problemów.
Metody nauczaniaM-1wykład konwersatoryjny, wyjasnianie
M-2metody aktywizujące - analiza przypadków, dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: dla wypowiedzi ustnej - zrozumienie polecenia, -stopień wyczerpania tematu, - samochodzielność i trafność doboru argumentow, poprawność formułowania tez.
S-2Ocena formująca: dla opracowań tematycznych: - zrozumienie tematu/polecenia. - plan - organizacja pracy, -dobór materiałów, tezy, argumenty,
S-5Ocena podsumowująca: ocena z pracy zaliczeniowej
S-3Ocena formująca: dla aktywności studenta: - stawianie istotnych pytań analizowanie problemu, - konsekwencja w poszukiwaniu argumentów, - rozwinięcie koncepcji innych autorów
S-4Ocena formująca: dla motywacji studenta: -uczestnictwo w działaniu, - przejawianie inicjatywy poznawczej
S-6Ocena podsumowująca: Egzamin
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zna podstawowych cech planowania taktycznego i strategicznego
3,0Student zna podstawowe cechy planowania taktycznego i strategicznego
3,5Student opanował materiał programowy, zna podstawowe cechy planowania taktycznego i strategicznego
4,0Student opanował materiał programowy, zna podstawowe cechy planowania taktycznego i strategicznego; treść i forma wypowiedzi zawieraja drobne uchybienia
4,5Student opanował materiał programowy, zna podstawowe cechy planowania taktycznego i strategicznego; treść i forma wypowiedzi poprawne
5,0Student opanował materiał programowy, zna podstawowe cechy planowania taktycznego i strategicznego; treść i forma wypowiedzi nie budzą zastrzeżeń
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZ_1A_D1/08_U01Potrafi scharakteryzować podstawowe zasady konstruowania planów/projektów gospodarczych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_U04Potrafi interpretować i analizować wpływ otoczenia na organizację w procesie podejmowania decyzji
Cel przedmiotuC-1Umiejętność definiowania i identyfikacji celów organizacji
C-4Wykształcenie umiejętności przeprowadzenia analizy strategicznej
C-2Zgromadzenie wiedzy obejmującej organizację zasobów przedsiębiorstwa
C-3Poznanie cech planowania operacyjnego i strategicznego
Treści programoweT-K-2Etapy konstruowania projektu przedsięwzięcia gospodarczego.
T-K-1Zasady planowania - formułowanie scenariuszy przebiegu procesów gospodarczych w przyszłości. Zasada realizmu planowania, zasada decydującego ogniwa, zasada wewnętrznej zgodności planu, zasada koordynacji planów, zasada optymalności w planowaniu.
T-W-5Scenariusze przebiegu wybranych procesów gospodarczych w organizacji
Metody nauczaniaM-1wykład konwersatoryjny, wyjasnianie
M-2metody aktywizujące - analiza przypadków, dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: dla wypowiedzi ustnej - zrozumienie polecenia, -stopień wyczerpania tematu, - samochodzielność i trafność doboru argumentow, poprawność formułowania tez.
S-2Ocena formująca: dla opracowań tematycznych: - zrozumienie tematu/polecenia. - plan - organizacja pracy, -dobór materiałów, tezy, argumenty,
S-6Ocena podsumowująca: Egzamin
S-3Ocena formująca: dla aktywności studenta: - stawianie istotnych pytań analizowanie problemu, - konsekwencja w poszukiwaniu argumentów, - rozwinięcie koncepcji innych autorów
S-4Ocena formująca: dla motywacji studenta: -uczestnictwo w działaniu, - przejawianie inicjatywy poznawczej
S-5Ocena podsumowująca: ocena z pracy zaliczeniowej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie umie scharakteryzować podstawowych zasad konstruowania planów/projektow gospodarczych
3,0Student potrafi scharakteryzować podstawowe zasady konstruowania planów/projektow gospodarczych
3,5Student potrafi scharakteryzować zasady konstruowania planów/projektow gospodarczych
4,0Student opanował materiał programowy, potrafi scharakteryzować zasady konstruowania planów/projektow gospodarczych; treść i forma wypowiedzi zawieraja drobne uchybienia
4,5Student lepiej niż dobrze opanował materiał programowy, potrafi scharakteryzować zasady konstruowania planów/projektow gospodarczych; treść i forma wypowiedzi poprawne
5,0Student bardzo dobrze opanował materiał programowy, potrafi scharakteryzować zasady konstruowania planów/projektow gospodarczych; treść i forma wypowiedzi nie budzą zastrzeżeń
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZ_1A_D1/08_U02Potrafi zastosować procedury gromadzenia i analizy informacji do konstruowania projektów przedsięwzięć gospodarczych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_U07Potrafi interpretować, przewidywać oraz wpływać na poprawne zachowania ludzi w organizacjach
Cel przedmiotuC-1Umiejętność definiowania i identyfikacji celów organizacji
C-4Wykształcenie umiejętności przeprowadzenia analizy strategicznej
C-2Zgromadzenie wiedzy obejmującej organizację zasobów przedsiębiorstwa
C-3Poznanie cech planowania operacyjnego i strategicznego
Treści programoweT-K-3Procedury gromadzenia i analizy informacji (prognoz procesów i stanów rzeczy).
T-K-2Etapy konstruowania projektu przedsięwzięcia gospodarczego.
T-K-4Diagnoza relacji między prognozami a zasobami i metodami (technikami) transformowania zasobów w cele.
T-W-5Scenariusze przebiegu wybranych procesów gospodarczych w organizacji
Metody nauczaniaM-1wykład konwersatoryjny, wyjasnianie
M-2metody aktywizujące - analiza przypadków, dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: dla wypowiedzi ustnej - zrozumienie polecenia, -stopień wyczerpania tematu, - samochodzielność i trafność doboru argumentow, poprawność formułowania tez.
S-2Ocena formująca: dla opracowań tematycznych: - zrozumienie tematu/polecenia. - plan - organizacja pracy, -dobór materiałów, tezy, argumenty,
S-5Ocena podsumowująca: ocena z pracy zaliczeniowej
S-3Ocena formująca: dla aktywności studenta: - stawianie istotnych pytań analizowanie problemu, - konsekwencja w poszukiwaniu argumentów, - rozwinięcie koncepcji innych autorów
S-6Ocena podsumowująca: Egzamin
S-4Ocena formująca: dla motywacji studenta: -uczestnictwo w działaniu, - przejawianie inicjatywy poznawczej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi zastosować procedur gromadzenia i analizy informacji do konstruowania projektów przedsięwzięć gospodarczych
3,0Student potrafi zastosować procedury gromadzenia i analizy informacji do konstruowania projektów przedsięwzięć gospodarczych
3,5Student potrafi zastosować procedury gromadzenia i analizy informacji do konstruowania projektów przedsięwzięć gospodarczych; treści wypowiedzi zawierają liczne błędy
4,0Student dobrze opanowal materiał programowy, potrafi zastosować procedury gromadzenia i analizy informacji do konstruowania projektów przedsięwzięć gospodarczych; treści wypowiedzi zawierają drobne uchybienia
4,5Student lepiej niż dobrze opanowal materiał programowy, potrafi zastosować procedury gromadzenia i analizy informacji do konstruowania projektów przedsięwzięć gospodarczych; treść i forma wypowiedzi poprawne
5,0Student bardzo dobrze opanowal materiał programowy, potrafi zastosować procedury gromadzenia i analizy informacji do konstruowania projektów przedsięwzięć gospodarczych; treść i forma wypowiedzi nie budzą zastrzeżeń
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZ_1A_D1/08_K01Jest świadomy możliwości oddziaływania na efektywność procesów gospodarczych za pomocą planowania gospodarczego
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_K02Jest gotów do identyfikacji i rozstrzygania dylematów oraz krytycznej oceny posiadanej wiedzy niezbędnej do wykonywania zawodu
Cel przedmiotuC-3Poznanie cech planowania operacyjnego i strategicznego
C-4Wykształcenie umiejętności przeprowadzenia analizy strategicznej
C-2Zgromadzenie wiedzy obejmującej organizację zasobów przedsiębiorstwa
C-1Umiejętność definiowania i identyfikacji celów organizacji
Treści programoweT-K-3Procedury gromadzenia i analizy informacji (prognoz procesów i stanów rzeczy).
T-K-2Etapy konstruowania projektu przedsięwzięcia gospodarczego.
T-K-4Diagnoza relacji między prognozami a zasobami i metodami (technikami) transformowania zasobów w cele.
T-W-4Poszukiwanie alternatywnych rozwiązań. Strategia a taktyka gospodarcza.
T-W-3Diagnoza zasobów przedsiebiorstwa. Identyfikacja problemów.
Metody nauczaniaM-1wykład konwersatoryjny, wyjasnianie
M-2metody aktywizujące - analiza przypadków, dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: dla wypowiedzi ustnej - zrozumienie polecenia, -stopień wyczerpania tematu, - samochodzielność i trafność doboru argumentow, poprawność formułowania tez.
S-2Ocena formująca: dla opracowań tematycznych: - zrozumienie tematu/polecenia. - plan - organizacja pracy, -dobór materiałów, tezy, argumenty,
S-3Ocena formująca: dla aktywności studenta: - stawianie istotnych pytań analizowanie problemu, - konsekwencja w poszukiwaniu argumentów, - rozwinięcie koncepcji innych autorów
S-4Ocena formująca: dla motywacji studenta: -uczestnictwo w działaniu, - przejawianie inicjatywy poznawczej
S-5Ocena podsumowująca: ocena z pracy zaliczeniowej
S-6Ocena podsumowująca: Egzamin
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie jest świadomy możliwości oddziaływania na efektywność procesów gospodarczych za pomocą planowania gospodarczego
3,0Student jest świadomy możliwości oddziaływania na efektywność procesów gospodarczych za pomocą planowania gospodarczego
3,5Student opanował treści programowe, jest świadomy możliwości oddziaływania na efektywność procesów gospodarczych za pomocą planowania gospodarczego; treści wypowiedzi zawierają liczne błędy
4,0Student opanował treści programowe, jest świadomy możliwości oddziaływania na efektywność procesów gospodarczych za pomocą planowania gospodarczego; treści wypowiedzi zawierają drobne uchybienia
4,5Student dobrze opanował treści programowe, jest świadomy możliwości oddziaływania na efektywność procesów gospodarczych za pomocą planowania gospodarczego; treść i forma wypowiedzi poprawne
5,0Student bardzo dobrze opanował treści programowe, jest świadomy możliwości oddziaływania na efektywność procesów gospodarczych za pomocą planowania gospodarczego; treść i forma wypowiedzi nie budzą zastrzeżeń