Wydział Ekonomiczny - Zarządzanie 28.09.2023 transfer (N1)
Sylabus przedmiotu Gospodarka innowacyjna:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Zarządzanie 28.09.2023 transfer | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | licencjat | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Gospodarka innowacyjna | ||
Specjalność | Gospodarka regionalna i samorządowa | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Studiów Regionalnych i Europejskich | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Wojciech Lewicki <Wojciech.Lewicki@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Podstawy wiedzy o przedsiebiorczości |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studentów z wiedzą teoretyczną i praktycznną na temat znaczenia przedsiębiorczości w gospodarce |
C-2 | Przygotowanie do prowadzenia działalności w zakresie Startupów |
C-3 | Ukształtowanie umiejętności w zakresie gospodarki innowacyjnej |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
konwersatoria | ||
T-K-1 | Zwiększanie roli nauki w rozwoju gospodarczym | 1 |
T-K-2 | Zarządzanie innowacjami. Metody kreowania innowacji. | 1 |
T-K-3 | Uwarunkowania rozwoju przedsiębiorczości. Źrodła innowacji | 1 |
T-K-4 | Proces innowacyjny - strategie innowacyjne | 1 |
T-K-5 | Innowacyjność przedsiębiorstw w UE i w Polsce | 1 |
T-K-6 | Etapy opracowania projektu innowacyjnego | 1 |
T-K-7 | Parki technologiczne. Klastry przemysłowe. Parki technologiczne. | 1 |
T-K-8 | Klastry przemysłowe. Specjalne strefy ekonomiczne. | 1 |
T-K-9 | Zaliczenie | 1 |
9 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Przedsiębiorczość- defincja i istotna. Uwarunkowania rozwoju przedsiębiorczości. Przedsiębiorca- rola i znaczenie. Średnie i mała przedsiębiorstwa | 1 |
T-W-2 | Przyklady innowacji przedsiębiorczych | 1 |
T-W-3 | Zwiększenie innowacyjności przedsiębiorstw | 1 |
T-W-4 | Wspieranie przedsiębiorczości i inowacyjności ze środków publicznych | 1 |
T-W-5 | Innowacja - definicja, cele korzyści | 1 |
T-W-6 | Proces innowacyjny - modele, podmioty uczestniczace | 1 |
T-W-7 | Źródła innowacji zewnętrzne i wewnętrzne. Cechy innowacji | 1 |
T-W-8 | Uwarunkowania innowacyjności | 1 |
T-W-9 | Opory i bariery wprowadzania innowacyjności i sposoby ich pokonywania. | 1 |
9 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
konwersatoria | ||
A-K-1 | Udział w zajęciach | 9 |
A-K-2 | Poszukiwanie i czytanie wskazanej literatury | 10 |
A-K-3 | Przygotowanie do zaliczenia. | 6 |
25 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Udział w wykladach | 9 |
A-W-2 | Przygotowanie się do egzaminu | 13 |
A-W-3 | Syudiowanie wskazanej literatury. | 26 |
A-W-4 | Egzamin | 2 |
50 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Analiza opisu przypadków, zajęcia warsztatowe |
M-2 | Wykład informacyjny z prezentacją multimedialną |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: ocena aktywności na zajęciach |
S-2 | Ocena formująca: praca zaliczeniowa |
S-3 | Ocena podsumowująca: Ocena z egzaminu |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Z_1A_D1/09_W01 Uzyskał pogłębioną wiedzę o innowacyjności i jej znaczeniu w gospod. | Z_1A_W03, Z_1A_W08 | — | C-1, C-2, C-3 | T-W-6, T-W-7, T-W-5 | M-1, M-2 | S-3, S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Z_1A_D1/09_U01 Przygotowanie mulimedialnego projektu | Z_1A_U03 | — | C-1, C-3, C-2 | T-K-9, T-K-4, T-K-6 | M-1, M-2 | S-1, S-2, S-3 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Z_1A_D1/09_K01 ma umiejętność opracowania projektu innowacyjnego w Firmie | Z_1A_K05, Z_1A_K03 | — | C-1, C-3, C-2 | T-K-4, T-K-3, T-K-6, T-W-8 | M-1, M-2 | S-3, S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Z_1A_D1/09_W01 Uzyskał pogłębioną wiedzę o innowacyjności i jej znaczeniu w gospod. | 2,0 | |
3,0 | Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przeważającej mierze błędna). | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Z_1A_D1/09_U01 Przygotowanie mulimedialnego projektu | 2,0 | |
3,0 | Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przeważającej mierze błędna). | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Z_1A_D1/09_K01 ma umiejętność opracowania projektu innowacyjnego w Firmie | 2,0 | |
3,0 | Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przeważającej mierze błędna). | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Zatempowski M, Innowacyjność małych i średnich przedsiębiorstw w warunkach kryzysu gospodarczego, Wydawnictwo Naukowe UMK, Toruń, 2017
- Szatkowski K, Zarządzanie innowacjami i transferem technologii, PWN, Warszawa, 2016
Literatura dodatkowa
- Piasecki B., Przedsiębiorczość i mała firma - teoria i paraktyka, PWN, Warszawa, 2009
- Pomykalski A., Zarządzanie innowacjami, PWE, Warszawa, 2009
- Targalski J., Przedsiębiorczość i zarządzanie, C BECK, Warszawa, 2009
- The, World Bank, Innovation Policy : A Guide for Developing Countries, World Bank Publications, ProQuest Ebook Central, 2010, 1, https://ebookcentral.proquest.com/lib/zutszczecin-ebooks/detail.action?docID=589834.