Wydział Ekonomiczny - Zarządzanie 28.09.2023 transfer (N1)
Sylabus przedmiotu Marketing w handlu i usługach:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Zarządzanie 28.09.2023 transfer | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | licencjat | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Marketing w handlu i usługach | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Analizy Systemowej i Marketingu | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Rafał Mazur <Rafal.Mazur@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 2 | Grupa obieralna | 2 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Wiedza z zakresu podstaw marketingu |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studentów ze specyfiką działalności marketingowej w handlu i usługach |
C-2 | Ukształtowanie umiejętności z zakresu kształtowania kompozycji marketingowej w handlu i usługach |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Specyfika działalności usługowej | 1 |
T-A-2 | Hurt i detal w dystrybucji produktów | 1 |
T-A-3 | Handel internetowy | 1 |
T-A-4 | Promocja usług | 1 |
T-A-5 | Merchandising jako nowoczesna koncepcja zarządzania firmą | 1 |
T-A-6 | Sprzedaż osobista | 1 |
T-A-7 | Technika i technologia sprzedaży | 1 |
T-A-8 | Strategie usług, cen usług, dystrybucji i promocji usług | 1 |
T-A-9 | Personel usługowy a marketing wewnętrzny i interakcyjny firmy | 1 |
T-A-10 | Zaliczenie przedmiotu | 1 |
10 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | uczestnictwo w zajęciach | 10 |
A-A-2 | przygotowanie do zaliczenia | 15 |
A-A-3 | Rozwiązywanie studium przypadku | 10 |
A-A-4 | Przygotowanie pracy grupowej | 15 |
50 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | wykład informacyjny z prezentacją multimedialną |
M-2 | Pogadanka |
M-3 | analiza studiów przypadków |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena z kolokwium |
S-2 | Ocena formująca: Ocena kompetencji współdziałania i pracy w grupie podczas przygotowywania studium przypadku |
S-3 | Ocena formująca: Ocena umiejętności samodzielnego wyszukiwania, analizowania, oceniania i użytkowania informacji |
S-4 | Ocena formująca: Ocena samodzielnego zdobywania wiedzy i rozwijania umiejętności logicznego myślenia i prezentacji własnych poglądów |
S-5 | Ocena podsumowująca: Ocena zaliczeniowa z ćwiczeń (średnia z wszystkich ocen formujących) |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Z_1A_O02_W01 Student potrafi zdefiniować specyfikę działalności usługowej | Z_1A_W04 | — | C-1 | T-A-1, T-A-9, T-A-8 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Z_1A_O02_U01 Student posiada umiejętność zaproponowania kompozycji marketingowej dla wybranej działalności usługowej | Z_1A_U04 | — | C-2 | T-A-2, T-A-6, T-A-3, T-A-1, T-A-4, T-A-5 | M-3 | S-3 |
Z_1A_O02_U02 umiejętność organizowania pracy swojej i zespołu | Z_1A_U03 | — | C-2 | T-A-9, T-A-8, T-A-7 | M-2, M-3 | S-4, S-3 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Z_1A_O02_K01 Student opanował zasady samodzielnego rozwiązywania problemów | Z_1A_K01 | — | C-2 | T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-8, T-A-5 | M-2, M-3 | S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Z_1A_O02_W01 Student potrafi zdefiniować specyfikę działalności usługowej | 2,0 | Nie posiada wystarczającej wiedzy |
3,0 | Student zna specyficzne elementy działalności usługowej | |
3,5 | Opanował wiedzę w stopniu ponad dostatecznym | |
4,0 | Student zna specyficzne elementy działalności usługowej i potrafi podać przykłady | |
4,5 | Opanował wiedzę w stopniu ponad dobrym | |
5,0 | Opanował wiedzę w stopniu bardzo dobrym |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Z_1A_O02_U01 Student posiada umiejętność zaproponowania kompozycji marketingowej dla wybranej działalności usługowej | 2,0 | Nie posiada wystarczającej wiedzy |
3,0 | Opanował wiedzę w stopniu dostatecznym | |
3,5 | Opanował wiedzę w stopniu ponad dostatecznym | |
4,0 | Opanował wiedzę w stopniu dobrym | |
4,5 | Student posiada umiejętność opracowania kompozycji marketingowej dla wybranej działalności usługowej | |
5,0 | Opanował wiedzę w stopniu bardzo dobrym | |
Z_1A_O02_U02 umiejętność organizowania pracy swojej i zespołu | 2,0 | Nie posiada wystarczającej wiedzy |
3,0 | Opanował wiedzę w stopniu dostatecznym | |
3,5 | Opanował wiedzę w stopniu ponad dostatecznym | |
4,0 | Umiejętność organizowania pracy własnej | |
4,5 | Opanował wiedzę w stopniu ponad dobrym | |
5,0 | Umiejętność organizowania pracy własnej i zespołu |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Z_1A_O02_K01 Student opanował zasady samodzielnego rozwiązywania problemów | 2,0 | Student nie opanował zasad samodzielnego rozwiązywania problemów badawczych |
3,0 | Student opanował zasad samodzielnego rozwiązywania problemów badawczych w sposób odtwórczy | |
3,5 | Angażuje się w prace związane z rozwiązywaniem problemów mimo braku kompetencji do podejmowania bardziej skomplikowanych działań | |
4,0 | Angażuje się w prace związane z rozwiązywaniem problemów, podejmuje bardziej skomplikowane działania | |
4,5 | Angażuje się w prace związane z rozwiązywaniem problemów, podejmuje skomplikowane działania, samodzielnie pracuje nad wybranymi tematami | |
5,0 | Angażuje się w prace związane z rozwiązywaniem problemów, podejmuje wszechstronne działania, samodzielnie pracuje nad wybranymi tematami, prezentuje swoje poglądy |
Literatura podstawowa
- A. Jonas, A. Czubała, J. Wiktor, T. Smoleń, Marketing usług, Wolters Kluwer, Warszawa, 2012
- J. DYCZKOWSKA, A. OCZACHOWSKA, D. OCZACHOWSKI, MARKETING USŁUG PODSTAWY TEORETYCZNE I PRAKTYKA, Wyd. PK, Koszalin, 2016
- J. Wirtz, Ch. Lovelock, Services Marketing: People, Technology, Strategy, World Scientific Publishing Company, 8 edition, 2016
Literatura dodatkowa
- Perenc J., Marketing usług, Wyd. US, Szczecin, 2005
- Mazur R., E-marketing w praktyce, w: Jak złowić klienta?, Szczecin, 2008
- Payne A., Marketing usług, PWE, Warszawa, 1997
- J. Wirtz, Ch. Lovelock, P. Chew, Essentials of Services Marketing: Wirtz Essentials of Services Marketing, Pearson, 2017, Global Edition 3