Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Zarządzanie 28.09.2023 transfer (S1)
specjalność: Logistyka w przedsiębiorstwie produkcyjnym

Sylabus przedmiotu Zachowania organizacyjne:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Zarządzanie 28.09.2023 transfer
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta licencjat
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Zachowania organizacyjne
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Zarządzania i Marketingu
Nauczyciel odpowiedzialny Artur Wilczyński <Artur.Wilczynski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA3 25 2,00,50zaliczenie
wykładyW3 15 1,00,50egzamin

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Ogólna wiedza z zakresu zarządzania organizacjami i zarządzania zasobami ludzkimi

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów z czynnikami wpływającymi na zachowania pracownika w organizacji
C-2Nabywanie umiejętności wyjaśniania i przewidywania zachowań człowieka w organizacji
C-3Kształtowanie zdolności identyfikacji mechanizmów wpływających na zachowania ludzi w organizacjach
C-4Przygotowanie prezentacji wyników zadań ćwiczeniowych dotyczących problematyki zachowań ludzi w organizacjach

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Przewidywanie zachowań pracowników w oparciu o badanie systemu wartości3
T-A-2Wpływ zachowań indywidulanych i grupowych na organizację6
T-A-3Badanie cech lidera i ich oddziaływania na zachowanie pracownika4
T-A-4Analiza kultury organizacyjnej i kultury menedżerskiej4
T-A-5Analiza zachowania pracownika podczas pracy zespołowej na podstawie badania ról grupowych4
T-A-6Komunikacja wewnętrzna i partycypacja pracowników4
25
wykłady
T-W-1Pojęcie i determinanty zachowań organizacyjnych2
T-W-2Zachowania indywidualne pracowników3
T-W-3Zachowania grupowe w organizacji3
T-W-4Kultura organizacyjna i kultura menedżerska4
T-W-5Cechy dobrego lidera i budowanie charyzmy2
T-W-6Syndrom wypalenia zawodowego1
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach25
A-A-2Przygotowanie do zajęć25
50
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2Przygotowanie do egzaminu8
A-W-3Egzamin2
25

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny
M-2Wykład konwersatoryjny
M-3Metoda przypadków
M-4Ćwiczenia przedmiotowe

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny
S-2Ocena podsumowująca: Ocena ćwiczeń audytoryjnych wykonywanych przez studentów

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Z_1A_C15_W01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student potrafi charakteryzować determinanty zachowań indywidualnych i grupowych w organizacji
Z_1A_W05, Z_1A_W06, Z_1A_W13, Z_1A_W11C-1, C-2, C-3T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-5, T-W-6M-1, M-2S-1
Z_1A_C15_W02
W wyniku przeprowadzonych zajęć student potrafi charakteryzować kulturę organizacyjną i kulturę menedżerską
Z_1A_W05, Z_1A_W06, Z_1A_W12, Z_1A_W11C-1, C-2, C-3T-W-4M-1, M-2S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Z_1A_C15_U01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student umie ocenić wpływ czynników determinujących zachowania pracowników na sprawność zarządzania organizacją
Z_1A_U07, Z_1A_U09, Z_1A_U01C-1, C-2, C-4T-A-2, T-A-1, T-A-6, T-A-5, T-A-3M-4, M-3S-2
Z_1A_C15_U02
W wyniku przeprowadzonych zajęć student potrafi przewidywać zachowania pracowników
Z_1A_U07, Z_1A_U09, Z_1A_U01C-1, C-2, C-4T-A-3, T-A-5, T-A-1, T-A-2, T-A-6M-3, M-4S-2
Z_1A_C15_U03
W wyniku przeprowadzonych zajęć student umie określić wpływ kultury organizacyjnej na zachowanie pracowników
Z_1A_U14, Z_1A_U09, Z_1A_U07C-3, C-4T-A-4, T-A-2, T-A-1M-3, M-4S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
Z_1A_C15_W01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student potrafi charakteryzować determinanty zachowań indywidualnych i grupowych w organizacji
2,0Student nie posiada wiedzy na temat determinant zachowań indywidulanych i grupowych w organizacji
3,0Student potrafi charakteryzować kilka determinant zachowań i indywidualnych w organizacji
3,5Student potrafi scharakteryzować ogólnie wszystkie przedstawione determinanty zachowań indywidualnych i grupowych w organizacji
4,0Student potrafi charakteryzować szczegółowo wszystkie determinanty zachowań indywidualnych i grupowych w organizacji
4,5Student potrafi charakteryzować szczegółowo wszystkie determinanty zachowań indywidualnych i grupowych oraz wytłumaczyć ich znaczenie dla organizacji
5,0Student potrafi scharakteryzować dokładnie wszystkie determinanty zachowań indywidualnych i grupowych, określić ich wpływ na organizację oraz zależności pomiędzy nimi
Z_1A_C15_W02
W wyniku przeprowadzonych zajęć student potrafi charakteryzować kulturę organizacyjną i kulturę menedżerską
2,0Student nie potrafi zdefiniować i wytłumaczyć zjawiska kultury organizacyjnej
3,0Student potrafi zdefiniować kulturę organizacyjną oraz powierzchownie opisać jej elementy
3,5Student potrafi zdefiniować kulturę organizacyjną oraz szczegółowo opisać jej elementy
4,0Student potrafi określić wpływ kultury organizacyjnej na zachowania pracownicze, rozpoznać jej elementy i opisać jej rodzaje
4,5Student potrafi wskazać na wpływ kultury organizacyjnej na zachowania pracownicze, rozpoznać jej elementy, rodzaje i poziomy
5,0Student potrafi wytłumaczyć wpływ kultury organizacyjnej i jej elementów na zachowania pracowników w organizacji, potrafi zidentyfikować jej rodzaje i poziomy oraz wskazać na wady i zalety poszczególnych typów kultur

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
Z_1A_C15_U01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student umie ocenić wpływ czynników determinujących zachowania pracowników na sprawność zarządzania organizacją
2,0Student nie umie zinterpretować wpływu czynników determinujących zachowanie pracowników na sprawność zarządzania organizacją
3,0Student potrafi w sposób ogólny ocenić wpływ wybranych czynników determinujących zachowanie pracowników na sprawność zarządzania organizacją
3,5Student potrafi w sposób ogólny ocenić wpływ poznanych czynników determinujących zachowanie pracowników na sprawność zarządzania organizacją
4,0Student potrafi w sposób ogólny ocenić wpływ poznanych czynników determinujących zachowanie pracowników na sprawność zarządzania organizacją oraz dokonać ich klasyfikacji
4,5Student potrafi w sposób szczegółowy ocenić wpływ poznanych czynników determinujących zachowanie pracowników na sprawność zarządzania organizacją i dokonać ich klasyfikacji
5,0Student potrafi w sposób szczegółowy ocenić wpływ poznanych czynników determinujących zachowanie pracowników na sprawność zarządzania organizacją, dokonać ich klasyfikacji i wskazać metody pozwalające na określenie determinant
Z_1A_C15_U02
W wyniku przeprowadzonych zajęć student potrafi przewidywać zachowania pracowników
2,0Student nie umie przewidywać zachowań pracowników
3,0Student potrafi ocenić wpływ wybranych czynników na zachowania pracowników
3,5Student potrafi ocenić wpływ wybranych czynników na zachowania pracowników i funkcjonowanie organizacji
4,0Student potrafi ocenić wpływ wybranych czynników na zachowania pracowników i funkcjonowanie organizacji oraz prezentuje sposób ich modyfikacji
4,5Student potrafi ocenić wpływ wybranych czynników na zachowania pracowników i funkcjonowanie organizacji, prezentuje sposoby modyfikacji zachowań i określa bariery ich wdrożenia
5,0Student potrafi ocenić wpływ wybranych czynników na zachowania pracowników i funkcjonowanie organizacji, prezentuje sposoby modyfikacji zachowań i bariery ich wdrożenia oraz projektuje proces wdrożenie zmian
Z_1A_C15_U03
W wyniku przeprowadzonych zajęć student umie określić wpływ kultury organizacyjnej na zachowanie pracowników
2,0Student nie potrafi określać wpływu kultury organizacyjnej na zachowanie pracowników
3,0Student potrafi określić jedynie podstawowe elementy kultury organizacyjnej i prezentuje ich wpływ na zachowania pracowników
3,5Student potrafi określić wszystkie elementy kultury organizacyjnej i prezentuje wpływ jedynie wybranych składników kultury na zachowania pracowników
4,0Student potrafi określić wszystkie elementy kultury organizacyjnej i prezentuje ich wpływ na zachowania pracowników
4,5Student potrafi określić wszystkie elementy kultury organizacyjnej i prezentuje ich wpływ na zachowania pracowników oraz ocenia ich istotność z punktu widzenia zarządzania organizacją
5,0Student potrafi określić wszystkie elementy kultury organizacyjnej i prezentuje ich wpływ na zachowania pracowników, ocenia ich znaczenie dla działalności organizacji i nadaje priorytety występującym problemom

Literatura podstawowa

  1. Robbins S, Judge T., Zachowania w organizacji, PWE, Warszawa, 2012
  2. Kożusznik B., Zachowania człowieka w organizacji, PWE, Warszawa, 2014
  3. Schein E., Schein P., Potęga relacji w zarządzaniu: o trudnej sztuce bycia pokornym liderem, PWN, Warszawa, 2019
  4. Moczydłowska J., Korombel A., Bitkowska A., Relacje jako kapitał organizacji, Difin, Warszawa, 2017
  5. Mikuła B., Pietruszka-Ortyl A., Zachowania organizacyjne. Zarys problematyki, Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, Kraków, 2019

Literatura dodatkowa

  1. Januszkiewicz K., Elastyczność zachowań organizacyjnych pracowników: koncepcja i metodyka badań, Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, Łódź, 2018
  2. Groysberg B., Lee J., Price J., Cheng J.Y., The Leader’s Guide to Corporate Culture, Harvard Business Review, 2018, Dostęp online: https://hbr.org/2018/01/the-leaders-guide-to-corporate-culture
  3. Peterson S., Abramson R., Stutman R.K., How to Develop Your Leadership Style, Harvard Business Review, 2020, Dostęp online: https://hbr.org/2020/11/how-to-develop-your-leadership-style

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Przewidywanie zachowań pracowników w oparciu o badanie systemu wartości3
T-A-2Wpływ zachowań indywidulanych i grupowych na organizację6
T-A-3Badanie cech lidera i ich oddziaływania na zachowanie pracownika4
T-A-4Analiza kultury organizacyjnej i kultury menedżerskiej4
T-A-5Analiza zachowania pracownika podczas pracy zespołowej na podstawie badania ról grupowych4
T-A-6Komunikacja wewnętrzna i partycypacja pracowników4
25

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Pojęcie i determinanty zachowań organizacyjnych2
T-W-2Zachowania indywidualne pracowników3
T-W-3Zachowania grupowe w organizacji3
T-W-4Kultura organizacyjna i kultura menedżerska4
T-W-5Cechy dobrego lidera i budowanie charyzmy2
T-W-6Syndrom wypalenia zawodowego1
15

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach25
A-A-2Przygotowanie do zajęć25
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2Przygotowanie do egzaminu8
A-W-3Egzamin2
25
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZ_1A_C15_W01W wyniku przeprowadzonych zajęć student potrafi charakteryzować determinanty zachowań indywidualnych i grupowych w organizacji
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_W05Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu podstawowe rodzaje relacji społecznych wpływających na zarządzanie organizacjami oraz rządzące nimi prawidłowości
Z_1A_W06Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu problemy kierowania ludźmi w organizacjach oraz cechy człowieka jako podmiotu tworzącego strukturę organizacyjną
Z_1A_W13Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu różne czynniki i ich wpływ na zmiany zachodzące w organizacjach
Z_1A_W11Zna i rozumie w stopniu zaawansowanym istotę funkcjonowania organizacji oraz instrumenty i zasady zarządzania
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z czynnikami wpływającymi na zachowania pracownika w organizacji
C-2Nabywanie umiejętności wyjaśniania i przewidywania zachowań człowieka w organizacji
C-3Kształtowanie zdolności identyfikacji mechanizmów wpływających na zachowania ludzi w organizacjach
Treści programoweT-W-1Pojęcie i determinanty zachowań organizacyjnych
T-W-2Zachowania indywidualne pracowników
T-W-3Zachowania grupowe w organizacji
T-W-5Cechy dobrego lidera i budowanie charyzmy
T-W-6Syndrom wypalenia zawodowego
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Wykład konwersatoryjny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada wiedzy na temat determinant zachowań indywidulanych i grupowych w organizacji
3,0Student potrafi charakteryzować kilka determinant zachowań i indywidualnych w organizacji
3,5Student potrafi scharakteryzować ogólnie wszystkie przedstawione determinanty zachowań indywidualnych i grupowych w organizacji
4,0Student potrafi charakteryzować szczegółowo wszystkie determinanty zachowań indywidualnych i grupowych w organizacji
4,5Student potrafi charakteryzować szczegółowo wszystkie determinanty zachowań indywidualnych i grupowych oraz wytłumaczyć ich znaczenie dla organizacji
5,0Student potrafi scharakteryzować dokładnie wszystkie determinanty zachowań indywidualnych i grupowych, określić ich wpływ na organizację oraz zależności pomiędzy nimi
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZ_1A_C15_W02W wyniku przeprowadzonych zajęć student potrafi charakteryzować kulturę organizacyjną i kulturę menedżerską
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_W05Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu podstawowe rodzaje relacji społecznych wpływających na zarządzanie organizacjami oraz rządzące nimi prawidłowości
Z_1A_W06Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu problemy kierowania ludźmi w organizacjach oraz cechy człowieka jako podmiotu tworzącego strukturę organizacyjną
Z_1A_W12Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu procesy zmian w organizacjach, charakteryzuje ewolucję struktur organizacyjnych oraz wskazuje na czynniki strukturotwórcze
Z_1A_W11Zna i rozumie w stopniu zaawansowanym istotę funkcjonowania organizacji oraz instrumenty i zasady zarządzania
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z czynnikami wpływającymi na zachowania pracownika w organizacji
C-2Nabywanie umiejętności wyjaśniania i przewidywania zachowań człowieka w organizacji
C-3Kształtowanie zdolności identyfikacji mechanizmów wpływających na zachowania ludzi w organizacjach
Treści programoweT-W-4Kultura organizacyjna i kultura menedżerska
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Wykład konwersatoryjny
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi zdefiniować i wytłumaczyć zjawiska kultury organizacyjnej
3,0Student potrafi zdefiniować kulturę organizacyjną oraz powierzchownie opisać jej elementy
3,5Student potrafi zdefiniować kulturę organizacyjną oraz szczegółowo opisać jej elementy
4,0Student potrafi określić wpływ kultury organizacyjnej na zachowania pracownicze, rozpoznać jej elementy i opisać jej rodzaje
4,5Student potrafi wskazać na wpływ kultury organizacyjnej na zachowania pracownicze, rozpoznać jej elementy, rodzaje i poziomy
5,0Student potrafi wytłumaczyć wpływ kultury organizacyjnej i jej elementów na zachowania pracowników w organizacji, potrafi zidentyfikować jej rodzaje i poziomy oraz wskazać na wady i zalety poszczególnych typów kultur
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZ_1A_C15_U01W wyniku przeprowadzonych zajęć student umie ocenić wpływ czynników determinujących zachowania pracowników na sprawność zarządzania organizacją
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_U07Potrafi interpretować, przewidywać oraz wpływać na poprawne zachowania ludzi w organizacjach
Z_1A_U09Potrafi rozwiązywać problemy związane z zarządzaniem zasobami ludzkimi
Z_1A_U01Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę do diagnozowania i rozwiązywania typowych oraz nietypowych problemów dotyczących złożonych zjawisk społeczno-gospodarczych w warunkach nie w pełni przewidywalnych przez właściwy dobór danych, metod i narzędzi
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z czynnikami wpływającymi na zachowania pracownika w organizacji
C-2Nabywanie umiejętności wyjaśniania i przewidywania zachowań człowieka w organizacji
C-4Przygotowanie prezentacji wyników zadań ćwiczeniowych dotyczących problematyki zachowań ludzi w organizacjach
Treści programoweT-A-2Wpływ zachowań indywidulanych i grupowych na organizację
T-A-1Przewidywanie zachowań pracowników w oparciu o badanie systemu wartości
T-A-6Komunikacja wewnętrzna i partycypacja pracowników
T-A-5Analiza zachowania pracownika podczas pracy zespołowej na podstawie badania ról grupowych
T-A-3Badanie cech lidera i ich oddziaływania na zachowanie pracownika
Metody nauczaniaM-4Ćwiczenia przedmiotowe
M-3Metoda przypadków
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena ćwiczeń audytoryjnych wykonywanych przez studentów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie umie zinterpretować wpływu czynników determinujących zachowanie pracowników na sprawność zarządzania organizacją
3,0Student potrafi w sposób ogólny ocenić wpływ wybranych czynników determinujących zachowanie pracowników na sprawność zarządzania organizacją
3,5Student potrafi w sposób ogólny ocenić wpływ poznanych czynników determinujących zachowanie pracowników na sprawność zarządzania organizacją
4,0Student potrafi w sposób ogólny ocenić wpływ poznanych czynników determinujących zachowanie pracowników na sprawność zarządzania organizacją oraz dokonać ich klasyfikacji
4,5Student potrafi w sposób szczegółowy ocenić wpływ poznanych czynników determinujących zachowanie pracowników na sprawność zarządzania organizacją i dokonać ich klasyfikacji
5,0Student potrafi w sposób szczegółowy ocenić wpływ poznanych czynników determinujących zachowanie pracowników na sprawność zarządzania organizacją, dokonać ich klasyfikacji i wskazać metody pozwalające na określenie determinant
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZ_1A_C15_U02W wyniku przeprowadzonych zajęć student potrafi przewidywać zachowania pracowników
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_U07Potrafi interpretować, przewidywać oraz wpływać na poprawne zachowania ludzi w organizacjach
Z_1A_U09Potrafi rozwiązywać problemy związane z zarządzaniem zasobami ludzkimi
Z_1A_U01Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę do diagnozowania i rozwiązywania typowych oraz nietypowych problemów dotyczących złożonych zjawisk społeczno-gospodarczych w warunkach nie w pełni przewidywalnych przez właściwy dobór danych, metod i narzędzi
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z czynnikami wpływającymi na zachowania pracownika w organizacji
C-2Nabywanie umiejętności wyjaśniania i przewidywania zachowań człowieka w organizacji
C-4Przygotowanie prezentacji wyników zadań ćwiczeniowych dotyczących problematyki zachowań ludzi w organizacjach
Treści programoweT-A-3Badanie cech lidera i ich oddziaływania na zachowanie pracownika
T-A-5Analiza zachowania pracownika podczas pracy zespołowej na podstawie badania ról grupowych
T-A-1Przewidywanie zachowań pracowników w oparciu o badanie systemu wartości
T-A-2Wpływ zachowań indywidulanych i grupowych na organizację
T-A-6Komunikacja wewnętrzna i partycypacja pracowników
Metody nauczaniaM-3Metoda przypadków
M-4Ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena ćwiczeń audytoryjnych wykonywanych przez studentów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie umie przewidywać zachowań pracowników
3,0Student potrafi ocenić wpływ wybranych czynników na zachowania pracowników
3,5Student potrafi ocenić wpływ wybranych czynników na zachowania pracowników i funkcjonowanie organizacji
4,0Student potrafi ocenić wpływ wybranych czynników na zachowania pracowników i funkcjonowanie organizacji oraz prezentuje sposób ich modyfikacji
4,5Student potrafi ocenić wpływ wybranych czynników na zachowania pracowników i funkcjonowanie organizacji, prezentuje sposoby modyfikacji zachowań i określa bariery ich wdrożenia
5,0Student potrafi ocenić wpływ wybranych czynników na zachowania pracowników i funkcjonowanie organizacji, prezentuje sposoby modyfikacji zachowań i bariery ich wdrożenia oraz projektuje proces wdrożenie zmian
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZ_1A_C15_U03W wyniku przeprowadzonych zajęć student umie określić wpływ kultury organizacyjnej na zachowanie pracowników
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_U14Potrafi analizować przyczyny oraz przebieg procesów i zjawisk społecznych w zakresie nauk o zarzadzaniu i jakości oraz ekonomii i finansów
Z_1A_U09Potrafi rozwiązywać problemy związane z zarządzaniem zasobami ludzkimi
Z_1A_U07Potrafi interpretować, przewidywać oraz wpływać na poprawne zachowania ludzi w organizacjach
Cel przedmiotuC-3Kształtowanie zdolności identyfikacji mechanizmów wpływających na zachowania ludzi w organizacjach
C-4Przygotowanie prezentacji wyników zadań ćwiczeniowych dotyczących problematyki zachowań ludzi w organizacjach
Treści programoweT-A-4Analiza kultury organizacyjnej i kultury menedżerskiej
T-A-2Wpływ zachowań indywidulanych i grupowych na organizację
T-A-1Przewidywanie zachowań pracowników w oparciu o badanie systemu wartości
Metody nauczaniaM-3Metoda przypadków
M-4Ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Ocena ćwiczeń audytoryjnych wykonywanych przez studentów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi określać wpływu kultury organizacyjnej na zachowanie pracowników
3,0Student potrafi określić jedynie podstawowe elementy kultury organizacyjnej i prezentuje ich wpływ na zachowania pracowników
3,5Student potrafi określić wszystkie elementy kultury organizacyjnej i prezentuje wpływ jedynie wybranych składników kultury na zachowania pracowników
4,0Student potrafi określić wszystkie elementy kultury organizacyjnej i prezentuje ich wpływ na zachowania pracowników
4,5Student potrafi określić wszystkie elementy kultury organizacyjnej i prezentuje ich wpływ na zachowania pracowników oraz ocenia ich istotność z punktu widzenia zarządzania organizacją
5,0Student potrafi określić wszystkie elementy kultury organizacyjnej i prezentuje ich wpływ na zachowania pracowników, ocenia ich znaczenie dla działalności organizacji i nadaje priorytety występującym problemom