Wydział Ekonomiczny - Zarządzanie 28.09.2023 transfer (S1)
specjalność: Rachunkowość zarządcza
Sylabus przedmiotu Prawo administracyjne:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Zarządzanie 28.09.2023 transfer | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | licencjat | ||
Obszary studiów | charakterystyki PRK | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Prawo administracyjne | ||
Specjalność | Gospodarka regionalna i samorządowa | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Nieruchomości | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Maciej Nowak <Maciej.Nowak@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Małgorzata Blaszke <Malgorzata.Blaszke@zut.edu.pl>, Teodor Skotarczak <Teodor.Skotarczak@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Znajomośc podstawowych pojęć prawa i prawoznawstwa |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Przekazanie widzy o funcjionowaniu administracji publicznej w tym samorzadu terytorialnego |
C-2 | Scharakteryzowanie zasad funkcjionownaia stosunku administracyjnego |
C-3 | Przekazanie umiejętności formułowania odwołań i skarg |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Sądownictwo administracyjne | 4 |
T-W-2 | Pojęcie i rodzaje administraciji publicznej | 4 |
T-W-3 | Definicje prawa administracyjnego, stosunek administracyjno-prawny | 2 |
T-W-4 | Istota samorządu | 2 |
T-W-5 | Najważniejsze organy w RP | 3 |
T-W-6 | Pojęcie kontroli i nadzoru | 3 |
T-W-7 | Referendum | 2 |
T-W-8 | Oragny stanowiące i wykonawcze w jst | 2 |
T-W-9 | Jednostki pomocnicze w gminie i związki gmin | 3 |
25 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | analiza akt postepowania administarcyjnego | 9 |
A-W-2 | Prezentacje | 8 |
A-W-3 | uczestnictwo w zajęciach | 25 |
A-W-4 | Egzamin | 2 |
A-W-5 | Konsultacje | 6 |
50 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | projekt informacyjny |
M-2 | projekt problemowy |
M-3 | Dyskusja |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena zdolności samodzielnego zdobywania wiedzy |
S-2 | Ocena formująca: Ocena zdolności zastosowania w praktyce zdobytej wiedzy |
S-3 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie testowe z pytaniami opisowymi i rozwiązywaniem kazusów |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Z_1A_D1/02_W01 Zna podstawowe formy instytucji społecznych i państwowych | Z_1A_W02, Z_1A_W04 | — | C-3, C-1, C-2 | T-W-1, T-W-7, T-W-5, T-W-8, T-W-2, T-W-4, T-W-6, T-W-9, T-W-3 | M-3, M-2 | S-3, S-1, S-2 |
Z_1A_D1/02_W02 Ma wiedzę o strukturach w administracji | Z_1A_W06 | — | C-3, C-1, C-2 | T-W-1, T-W-7, T-W-5, T-W-8, T-W-2, T-W-4, T-W-6, T-W-9, T-W-3 | M-1 | S-3, S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Z_1A_D1/02_U01 Anizuje i jest świadom podejmowanych decyzji | Z_1A_U02, Z_1A_U04 | — | C-3, C-1, C-2 | T-W-1, T-W-7, T-W-5, T-W-8, T-W-2, T-W-4, T-W-6, T-W-9, T-W-3 | M-3, M-2 | S-3, S-1, S-2 |
Z_1A_D1/02_U02 Potrafi wykorzystać wiedzę w praktyce | Z_1A_U05, Z_1A_U17 | — | C-3, C-1, C-2 | T-W-1, T-W-7, T-W-5, T-W-8, T-W-2, T-W-4, T-W-6, T-W-9, T-W-3 | M-3, M-2 | S-3, S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Z_1A_D1/02_K01 Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę i jest świadomy koniczności ciągłego jej uzupełniania. | Z_1A_K02, Z_1A_K04 | — | C-3, C-1, C-2 | T-W-1, T-W-7, T-W-5, T-W-8, T-W-2, T-W-4, T-W-6, T-W-9, T-W-3 | M-3, M-2 | S-3, S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Z_1A_D1/02_W01 Zna podstawowe formy instytucji społecznych i państwowych | 2,0 | Student nie posiada zadnej wiedzy z zakresu struktury i funkcjonowania jednostek organizacyjnych administracji centralnej. |
3,0 | Student posiada dostateczna wiedze w zakresie struktury i funkcjonowania jednostek organizacyjnych administracji centralnej w stopniu dostatecznym | |
3,5 | Student posiada więcej niż dostateczną wiedze w zakresie struktury i funkcjonowania jednostek organizacyjnych administracji centralnej w stopniu lepiej niż | |
4,0 | Student posiada dobra wiedze w zakresie struktury i funkcjonowania jednostek organizacyjnych administracji centralnej w stopniu dobrym | |
4,5 | Student posiada więcej niż dobrą wiedze w zakresie struktury i funkcjonowania jednostek organizacyjnych administracji centralnej w stopniu lepiej niż dobrym | |
5,0 | Student posiada bardzo dobra wiedze w zakresie struktury i funkcjonowania jednostek organizacyjnych administracji centralnej w stopniu bardzo dobrym | |
Z_1A_D1/02_W02 Ma wiedzę o strukturach w administracji | 2,0 | Student nie posiada nawet podstawowej wiedzy z zakresu prawnych podstaw działania samorzadu terytorialnego. |
3,0 | Student posiada podstawowa wiedze w stopniu dostatecznym w zakresie prawnych podstaw działania samorzadu terytorialnego w stopniu dostaecznym | |
3,5 | Student posiada podstawowa wiedze w stopniu większym niż dostateczny w zakresie prawnych podstaw działania samorzadu terytorialnego w stopniu lepiej niż dostatecznym | |
4,0 | Student posiada podstawowa wiedze w stopniu dobrym w zakresie prawnych podstaw działania samorzadu terytorialnego w stopniu dobrym | |
4,5 | Student posiada podstawowa wiedze w stopniu większym niż dobry w zakresie prawnych podstaw działania samorzadu terytorialnego w stopniu lepiej niż dobrym | |
5,0 | Student posiada podstawowa wiedze w stopniu bardzo dobrym w zakresie prawnych podstaw działania samorzadu terytorialnego. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Z_1A_D1/02_U01 Anizuje i jest świadom podejmowanych decyzji | 2,0 | Student nie potrafi analizować i nie jest świadom podejmowanych decyzji |
3,0 | Student potrafi analizować i jest świadom podejmowanych decyzji w stopniu dostatecznym | |
3,5 | Student potrafi analizować i jest świadom podejmowanych decyzji w stopniu większym niż dostateczny | |
4,0 | Student potrafi analizować i jest świadom podejmowanych decyzji w stopniu dobrym | |
4,5 | Student potrafi analizować i jest świadom podejmowanych decyzji w stopniu większym niż dobry | |
5,0 | Student potrafi analizować i jest świadom podejmowanych decyzji w stopniu bardzo dobrym | |
Z_1A_D1/02_U02 Potrafi wykorzystać wiedzę w praktyce | 2,0 | Stydent nie potrafi wykorzystać wiedzy w praktyce |
3,0 | Student potrafi wykorzystać wiedzę w praktyce w stopniu dostatecznym | |
3,5 | Student potrafi wykorzystać wiedzę w praktyce w stopniu większym niż dostateczny | |
4,0 | Student potrafi wykorzystać wiedzę w praktyce w stopniu dobrym | |
4,5 | Student potrafi wykorzystać wiedzę w praktyce w stopniu większym niż dobry | |
5,0 | Student potrafi wykorzystać wiedzę w praktyce w stopniu bardzo dobrym |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Z_1A_D1/02_K01 Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę i jest świadomy koniczności ciągłego jej uzupełniania. | 2,0 | Student nie potrafi wykorzystac zdobytej wiedzy naukowej do interpretacji zjawisk społeczno - gospodarczych |
3,0 | Student potrafi wykorzystac zdobyta wiedze naukowa do interpretacji zjawisk społeczno - gospodarczych | |
3,5 | Student potrafi wykorzystac zdobyta wiedze naukowa do interpretacji zjawisk społeczno - gospodarczych w stopniu większym niż dostateczny | |
4,0 | Student potrafi wykorzystac zdobyta wiedze naukowa do interpretacji zjawisk społeczno - gospodarczych w stopniu dobrym | |
4,5 | Student potrafi wykorzystac zdobyta wiedze naukowa do interpretacji zjawisk społeczno - gospodarczych w stopniu większym niż dobry | |
5,0 | Student potrafi wykorzystac zdobyta wiedze naukowa do interpretacji zjawisk społeczno - gospodarczych w stopniu bardzo dobrym |
Literatura podstawowa
- Endicott, T., Administrative law, Oxford University Press, 2021
- Pojanowski, J. A., Neoclassical Administrative Law, Harv. L. Rev., 2019, 133, 852
- Z. Leoński, Zarys prawa administracyjnego, Warszawa, 2004
- M. Wierzbowski, J. Jagielski, J. Lang, M. Szubiakowski, Al Wiktorowska, Prawo admisnitracyjne, Lexsis Nexsis, Warszawa, 2008
Literatura dodatkowa
- Z. Leoński, Samorząd terytorialny RP, Warszawa, 2005
- B. Adamiak, J. Borkowski, Polskie postępowanie administracyjne i sądowoadministracyjne, PWN, Warszawa, 2000