Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Zarządzanie 28.09.2023 transfer (S1)
specjalność: Rachunkowość zarządcza

Sylabus przedmiotu Prawne uwarunkowania kryzysu:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Zarządzanie 28.09.2023 transfer
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta licencjat
Obszary studiów charakterystyki PRK
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Prawne uwarunkowania kryzysu
Specjalność Zarządzanie w kryzysie
Jednostka prowadząca Katedra Nieruchomości
Nauczyciel odpowiedzialny Maciej Nowak <Maciej.Nowak@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Bartosz Dąbrowski <Bartosz.Dabrowski@zut.edu.pl>, Maciej Nowak <Maciej.Nowak@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW5 25 2,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Student powinien posiadać podstawową wiedzę z zakresu praca cywilnego i prawa pracy.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów z zakresem, zadaniami oraz z podstawowymi kategoriami zarządzania kryzysowego, a także z zadaniami i kompetencje organów władzy publicznej oraz instytucji i organizacji państwowych.
C-2Zapoznanie z podstawowymi pojęciami z zakresu zarządzania kryzysowego.
C-3Zaznajomienie z zasadami odpowiedzialności za szkody.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
wykłady
T-W-1Zakres, zadania i podstawowe kategorie zarządzania kryzysowego. Teoretyczne aspekty zarządzania w sytuacjach kryzysowych3
T-W-2Zadania i kompetencje organów władzy publicznej oraz instytucji i organizacji państwowych - regulacje prawne w dziedzinie obronności państwa5
T-W-3Stany nadzwyczajne – zagadnienia ogólne ograniczenia wolności i praw człowieka i obywatela w stanach nadzwyczajnych5
T-W-4Ustawowe pojęcie stanu klęski żywiołowej: definicja ustawowa, ogólne zasady postępowania, procedura wprowadzania, przedłużania oraz znoszenia stanu klęski3
T-W-5Prawa człowieka w kontekście zwalczania terroryzmu4
T-W-6Zasady odpowiedzialności majątkowej za szkody wyrządzone w warunkach kryzysowych4
T-W-7Zasady odpowiedzialności za szkody wywołane rozstrojem zdrowia, chorobą lub przez śmierć człowieka w warunkach zwalczania zagrożeń bezpieczeństwa zakładu pracy, klęsk żywiołowych1
25

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
wykłady
A-W-1uczestnictwo w zajęciach25
A-W-2Udział w konsultacjach w ramach przygotowania materiałów z wykładów8
A-W-3Prezentacje i prace studentów6
A-W-4Rozwiązywanie kazusów5
A-W-5Przygotowanie do zaliczenia6
50

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykłady z zastosowaniem prezentacji multimedialnych.
M-2Prezentacje i prace studentów
M-3Rozwiązywanie kazusów

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena aktywności na zajęciach
S-2Ocena formująca: Ocena poprawności rozwiązania kazusów
S-3Ocena formująca: Ocena prezentacji i prac studentów
S-4Ocena podsumowująca: Ocena końcowa z zaliczenia

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Z_1A_D6/04_W01
Ma podstawową wiedzę z zakresu zadań i podstawowych kategorii zarządzania kryzysowego, a także z zadań i kompetencji organów władzy publicznej
Z_1A_W01, Z_1A_W03, Z_1A_W02, Z_1A_W04C-2, C-1, C-3T-W-1, T-W-3, T-W-2M-2, M-3, M-1S-3, S-1, S-2, S-4
Z_1A_D6/04_W02
Ma podstawową wiedzę z zakresu zarządzania kryzysowego
Z_1A_W03, Z_1A_W02, Z_1A_W04C-2, C-1, C-3T-W-7, T-W-1, T-W-6, T-W-4, T-W-3, T-W-2, T-W-5M-2, M-3, M-1S-3, S-1, S-2, S-4
Z_1A_D6/04_W03
Ma podstawową wiedzę z zakresu odpowiedzialności za szkody
Z_1A_W02, Z_1A_W04, Z_1A_W05C-2, C-1, C-3T-W-7, T-W-6, T-W-5M-2, M-3, M-1S-3, S-1, S-2, S-4

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Z_1A_D6/04_U01
Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę naukową do interpretacji zjawisk społeczno-gospodarczych
Z_1A_U01, Z_1A_U02, Z_1A_U04, Z_1A_U03C-2, C-1, C-3T-W-7, T-W-1, T-W-6, T-W-4, T-W-3, T-W-2, T-W-5M-2, M-3, M-1S-3, S-1, S-2, S-4

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Z_1A_D6/04_K01
Absolwent jest przygotowany do uczenia się przez całe życie
Z_1A_K01C-2, C-1, C-3T-W-7, T-W-1, T-W-6, T-W-4, T-W-3, T-W-2, T-W-5M-2, M-3S-3, S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
Z_1A_D6/04_W01
Ma podstawową wiedzę z zakresu zadań i podstawowych kategorii zarządzania kryzysowego, a także z zadań i kompetencji organów władzy publicznej
2,0Student nie posiada wiedzy z zakresu zadań i podstawowych kategorii zarządzania kryzysowego
3,0Student posiada wiedzę z zakresu zadań i podstawowych kategorii zarządzania kryzysowego
3,5Student posiada wiedzę z zakresu zadań i podstawowych kategorii zarządzania kryzysowego w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Student posiada wiedzę z zakresu zadań i podstawowych kategorii zarządzania kryzysowego w stopniu dobrym
4,5Student posiada wiedzę z zakresu zadań i podstawowych kategorii zarządzania kryzysowego w stopniu więcej niż dobrym
5,0Student posiada wiedzę z zakresu zadań i podstawowych kategorii zarządzania kryzysowego w stopniu bardzo dobrym
Z_1A_D6/04_W02
Ma podstawową wiedzę z zakresu zarządzania kryzysowego
2,0Student nie posiada wiedzy z zakresu zarządzania kryzysowego
3,0Student posiada wiedzę z zakresu zarządzania kryzysowego
3,5Student posiada wiedzę z zakresu zarządzania kryzysowego w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Student posiada wiedzę z zakresu zarządzania kryzysowego w stopniu dobrym
4,5Student posiada wiedzę z zakresu zarządzania kryzysowego w stopniu więcej niż dobrym
5,0Student posiada wiedzę z zakresu zarządzania kryzysowego w stopniu bardzo dobrym
Z_1A_D6/04_W03
Ma podstawową wiedzę z zakresu odpowiedzialności za szkody
2,0Student nie posiada podstawowej wiedzy z zakresu odpowiedzialności za szkody
3,0Student posiada podstawową wiedzę w zakresie odpowiedzialności za szkody
3,5Student posiada podstawową wiedzę w zakresie odpowiedzialności za szkody w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Student posiada podstawową wiedzę w zakresie odpowiedzialności za szkody w stopniu dobrym
4,5Student posiada podstawową wiedzę w zakresie odpowiedzialności za szkody w stopniu więcej niż dobrym
5,0Student posiada podstawową wiedzę w zakresie odpowiedzialności za szkody w stopniu bardzo dobrym

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
Z_1A_D6/04_U01
Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę naukową do interpretacji zjawisk społeczno-gospodarczych
2,0Student nie potrafi wykorzystać zdobytej wiedzy naukowej do interpretacji zjawisk społeczno - gospodaczych
3,0Student potrafi wykorzystać wiedzę naukową do interpretacji zjawisk społeczno - gospodarczych
3,5Student potrafi w stopniu więcej niż dostatecznym wykorzystać wiedzę naukową do interpretacji zjawisk społeczno - gospodarczych
4,0Student potrafi w stopniu dobrym wykorzystać wiedzę naukową do interpretacji zjawisk społeczno - gospodarczych
4,5Student potrafi w stopniu więcej niż dobrym wykorzystać wiedzę naukową do interpretacji zjawisk społeczno - gospodarczych
5,0Student potrafi w stopniu bardzo dobrym wykorzystać wiedzę naukową do interpretacji zjawisk społeczno - gospodarczych

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
Z_1A_D6/04_K01
Absolwent jest przygotowany do uczenia się przez całe życie
2,0Absolwent nie jest przygotowany do uczenia sie przez całe zycie
3,0Absolwent jest przygtowany w stopniu dostatecznym do uczenia sie przez całe zycie
3,5Absolwent jest przygtowany w stopniu więcej niż dostatecznym do uczenia sie przez całe zycie
4,0Absolwent jest przygtowany w stopniu dobrym do uczenia sie przez całe zycie
4,5Absolwent jest przygtowany w stopniu więcej niż dobrym do uczenia sie przez całe zycie
5,0Absolwent jest przygtowany w stopniu bardzo dobrym do uczenia sie przez całe zycie

Literatura podstawowa

  1. Krzakiewicz K., Zarządzanie antykryzysowe w organizacji, Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań, 2008

Literatura dodatkowa

  1. Polyakova, T. A., Minbaleev, A. V., & Krotkova, N. V., New vectors of Information Law development in the context of civilizational crisis and digital transformation, Gosudarstvo i pravo, 2020, 5

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Zakres, zadania i podstawowe kategorie zarządzania kryzysowego. Teoretyczne aspekty zarządzania w sytuacjach kryzysowych3
T-W-2Zadania i kompetencje organów władzy publicznej oraz instytucji i organizacji państwowych - regulacje prawne w dziedzinie obronności państwa5
T-W-3Stany nadzwyczajne – zagadnienia ogólne ograniczenia wolności i praw człowieka i obywatela w stanach nadzwyczajnych5
T-W-4Ustawowe pojęcie stanu klęski żywiołowej: definicja ustawowa, ogólne zasady postępowania, procedura wprowadzania, przedłużania oraz znoszenia stanu klęski3
T-W-5Prawa człowieka w kontekście zwalczania terroryzmu4
T-W-6Zasady odpowiedzialności majątkowej za szkody wyrządzone w warunkach kryzysowych4
T-W-7Zasady odpowiedzialności za szkody wywołane rozstrojem zdrowia, chorobą lub przez śmierć człowieka w warunkach zwalczania zagrożeń bezpieczeństwa zakładu pracy, klęsk żywiołowych1
25

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w zajęciach25
A-W-2Udział w konsultacjach w ramach przygotowania materiałów z wykładów8
A-W-3Prezentacje i prace studentów6
A-W-4Rozwiązywanie kazusów5
A-W-5Przygotowanie do zaliczenia6
50
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZ_1A_D6/04_W01Ma podstawową wiedzę z zakresu zadań i podstawowych kategorii zarządzania kryzysowego, a także z zadań i kompetencji organów władzy publicznej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_W01Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu problematykę nauk o zarządzaniu i jakości oraz ekonomii i finansów, ich miejsce i znaczenie w naukach społecznych i powiązania z innymi dyscyplinami naukowymi
Z_1A_W03Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu mechanizmy funkcjonowania systemu finansowego państwa i jego wpływu na zarządzanie organizacją, w tym zarządzanie finansami
Z_1A_W02Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu formy instytucji społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, ekonomicznych) oraz ich strukturę
Z_1A_W04Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu relacje i zależności między podmiotami gospodarczymi a organizacjami i ich otoczeniem
Cel przedmiotuC-2Zapoznanie z podstawowymi pojęciami z zakresu zarządzania kryzysowego.
C-1Zapoznanie studentów z zakresem, zadaniami oraz z podstawowymi kategoriami zarządzania kryzysowego, a także z zadaniami i kompetencje organów władzy publicznej oraz instytucji i organizacji państwowych.
C-3Zaznajomienie z zasadami odpowiedzialności za szkody.
Treści programoweT-W-1Zakres, zadania i podstawowe kategorie zarządzania kryzysowego. Teoretyczne aspekty zarządzania w sytuacjach kryzysowych
T-W-3Stany nadzwyczajne – zagadnienia ogólne ograniczenia wolności i praw człowieka i obywatela w stanach nadzwyczajnych
T-W-2Zadania i kompetencje organów władzy publicznej oraz instytucji i organizacji państwowych - regulacje prawne w dziedzinie obronności państwa
Metody nauczaniaM-2Prezentacje i prace studentów
M-3Rozwiązywanie kazusów
M-1Wykłady z zastosowaniem prezentacji multimedialnych.
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: Ocena prezentacji i prac studentów
S-1Ocena formująca: Ocena aktywności na zajęciach
S-2Ocena formująca: Ocena poprawności rozwiązania kazusów
S-4Ocena podsumowująca: Ocena końcowa z zaliczenia
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada wiedzy z zakresu zadań i podstawowych kategorii zarządzania kryzysowego
3,0Student posiada wiedzę z zakresu zadań i podstawowych kategorii zarządzania kryzysowego
3,5Student posiada wiedzę z zakresu zadań i podstawowych kategorii zarządzania kryzysowego w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Student posiada wiedzę z zakresu zadań i podstawowych kategorii zarządzania kryzysowego w stopniu dobrym
4,5Student posiada wiedzę z zakresu zadań i podstawowych kategorii zarządzania kryzysowego w stopniu więcej niż dobrym
5,0Student posiada wiedzę z zakresu zadań i podstawowych kategorii zarządzania kryzysowego w stopniu bardzo dobrym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZ_1A_D6/04_W02Ma podstawową wiedzę z zakresu zarządzania kryzysowego
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_W03Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu mechanizmy funkcjonowania systemu finansowego państwa i jego wpływu na zarządzanie organizacją, w tym zarządzanie finansami
Z_1A_W02Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu formy instytucji społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, ekonomicznych) oraz ich strukturę
Z_1A_W04Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu relacje i zależności między podmiotami gospodarczymi a organizacjami i ich otoczeniem
Cel przedmiotuC-2Zapoznanie z podstawowymi pojęciami z zakresu zarządzania kryzysowego.
C-1Zapoznanie studentów z zakresem, zadaniami oraz z podstawowymi kategoriami zarządzania kryzysowego, a także z zadaniami i kompetencje organów władzy publicznej oraz instytucji i organizacji państwowych.
C-3Zaznajomienie z zasadami odpowiedzialności za szkody.
Treści programoweT-W-7Zasady odpowiedzialności za szkody wywołane rozstrojem zdrowia, chorobą lub przez śmierć człowieka w warunkach zwalczania zagrożeń bezpieczeństwa zakładu pracy, klęsk żywiołowych
T-W-1Zakres, zadania i podstawowe kategorie zarządzania kryzysowego. Teoretyczne aspekty zarządzania w sytuacjach kryzysowych
T-W-6Zasady odpowiedzialności majątkowej za szkody wyrządzone w warunkach kryzysowych
T-W-4Ustawowe pojęcie stanu klęski żywiołowej: definicja ustawowa, ogólne zasady postępowania, procedura wprowadzania, przedłużania oraz znoszenia stanu klęski
T-W-3Stany nadzwyczajne – zagadnienia ogólne ograniczenia wolności i praw człowieka i obywatela w stanach nadzwyczajnych
T-W-2Zadania i kompetencje organów władzy publicznej oraz instytucji i organizacji państwowych - regulacje prawne w dziedzinie obronności państwa
T-W-5Prawa człowieka w kontekście zwalczania terroryzmu
Metody nauczaniaM-2Prezentacje i prace studentów
M-3Rozwiązywanie kazusów
M-1Wykłady z zastosowaniem prezentacji multimedialnych.
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: Ocena prezentacji i prac studentów
S-1Ocena formująca: Ocena aktywności na zajęciach
S-2Ocena formująca: Ocena poprawności rozwiązania kazusów
S-4Ocena podsumowująca: Ocena końcowa z zaliczenia
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada wiedzy z zakresu zarządzania kryzysowego
3,0Student posiada wiedzę z zakresu zarządzania kryzysowego
3,5Student posiada wiedzę z zakresu zarządzania kryzysowego w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Student posiada wiedzę z zakresu zarządzania kryzysowego w stopniu dobrym
4,5Student posiada wiedzę z zakresu zarządzania kryzysowego w stopniu więcej niż dobrym
5,0Student posiada wiedzę z zakresu zarządzania kryzysowego w stopniu bardzo dobrym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZ_1A_D6/04_W03Ma podstawową wiedzę z zakresu odpowiedzialności za szkody
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_W02Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu formy instytucji społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, ekonomicznych) oraz ich strukturę
Z_1A_W04Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu relacje i zależności między podmiotami gospodarczymi a organizacjami i ich otoczeniem
Z_1A_W05Zna i rozumie w zaawansowanym stopniu podstawowe rodzaje relacji społecznych wpływających na zarządzanie organizacjami oraz rządzące nimi prawidłowości
Cel przedmiotuC-2Zapoznanie z podstawowymi pojęciami z zakresu zarządzania kryzysowego.
C-1Zapoznanie studentów z zakresem, zadaniami oraz z podstawowymi kategoriami zarządzania kryzysowego, a także z zadaniami i kompetencje organów władzy publicznej oraz instytucji i organizacji państwowych.
C-3Zaznajomienie z zasadami odpowiedzialności za szkody.
Treści programoweT-W-7Zasady odpowiedzialności za szkody wywołane rozstrojem zdrowia, chorobą lub przez śmierć człowieka w warunkach zwalczania zagrożeń bezpieczeństwa zakładu pracy, klęsk żywiołowych
T-W-6Zasady odpowiedzialności majątkowej za szkody wyrządzone w warunkach kryzysowych
T-W-5Prawa człowieka w kontekście zwalczania terroryzmu
Metody nauczaniaM-2Prezentacje i prace studentów
M-3Rozwiązywanie kazusów
M-1Wykłady z zastosowaniem prezentacji multimedialnych.
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: Ocena prezentacji i prac studentów
S-1Ocena formująca: Ocena aktywności na zajęciach
S-2Ocena formująca: Ocena poprawności rozwiązania kazusów
S-4Ocena podsumowująca: Ocena końcowa z zaliczenia
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada podstawowej wiedzy z zakresu odpowiedzialności za szkody
3,0Student posiada podstawową wiedzę w zakresie odpowiedzialności za szkody
3,5Student posiada podstawową wiedzę w zakresie odpowiedzialności za szkody w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Student posiada podstawową wiedzę w zakresie odpowiedzialności za szkody w stopniu dobrym
4,5Student posiada podstawową wiedzę w zakresie odpowiedzialności za szkody w stopniu więcej niż dobrym
5,0Student posiada podstawową wiedzę w zakresie odpowiedzialności za szkody w stopniu bardzo dobrym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZ_1A_D6/04_U01Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę naukową do interpretacji zjawisk społeczno-gospodarczych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_U01Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę do diagnozowania i rozwiązywania typowych oraz nietypowych problemów dotyczących złożonych zjawisk społeczno-gospodarczych w warunkach nie w pełni przewidywalnych przez właściwy dobór danych, metod i narzędzi
Z_1A_U02Potrafi podejmować główne funkcje zarządzania
Z_1A_U04Potrafi interpretować i analizować wpływ otoczenia na organizację w procesie podejmowania decyzji
Z_1A_U03Potrafi planować i organizować pracę własną i zespołu
Cel przedmiotuC-2Zapoznanie z podstawowymi pojęciami z zakresu zarządzania kryzysowego.
C-1Zapoznanie studentów z zakresem, zadaniami oraz z podstawowymi kategoriami zarządzania kryzysowego, a także z zadaniami i kompetencje organów władzy publicznej oraz instytucji i organizacji państwowych.
C-3Zaznajomienie z zasadami odpowiedzialności za szkody.
Treści programoweT-W-7Zasady odpowiedzialności za szkody wywołane rozstrojem zdrowia, chorobą lub przez śmierć człowieka w warunkach zwalczania zagrożeń bezpieczeństwa zakładu pracy, klęsk żywiołowych
T-W-1Zakres, zadania i podstawowe kategorie zarządzania kryzysowego. Teoretyczne aspekty zarządzania w sytuacjach kryzysowych
T-W-6Zasady odpowiedzialności majątkowej za szkody wyrządzone w warunkach kryzysowych
T-W-4Ustawowe pojęcie stanu klęski żywiołowej: definicja ustawowa, ogólne zasady postępowania, procedura wprowadzania, przedłużania oraz znoszenia stanu klęski
T-W-3Stany nadzwyczajne – zagadnienia ogólne ograniczenia wolności i praw człowieka i obywatela w stanach nadzwyczajnych
T-W-2Zadania i kompetencje organów władzy publicznej oraz instytucji i organizacji państwowych - regulacje prawne w dziedzinie obronności państwa
T-W-5Prawa człowieka w kontekście zwalczania terroryzmu
Metody nauczaniaM-2Prezentacje i prace studentów
M-3Rozwiązywanie kazusów
M-1Wykłady z zastosowaniem prezentacji multimedialnych.
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: Ocena prezentacji i prac studentów
S-1Ocena formująca: Ocena aktywności na zajęciach
S-2Ocena formująca: Ocena poprawności rozwiązania kazusów
S-4Ocena podsumowująca: Ocena końcowa z zaliczenia
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi wykorzystać zdobytej wiedzy naukowej do interpretacji zjawisk społeczno - gospodaczych
3,0Student potrafi wykorzystać wiedzę naukową do interpretacji zjawisk społeczno - gospodarczych
3,5Student potrafi w stopniu więcej niż dostatecznym wykorzystać wiedzę naukową do interpretacji zjawisk społeczno - gospodarczych
4,0Student potrafi w stopniu dobrym wykorzystać wiedzę naukową do interpretacji zjawisk społeczno - gospodarczych
4,5Student potrafi w stopniu więcej niż dobrym wykorzystać wiedzę naukową do interpretacji zjawisk społeczno - gospodarczych
5,0Student potrafi w stopniu bardzo dobrym wykorzystać wiedzę naukową do interpretacji zjawisk społeczno - gospodarczych
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZ_1A_D6/04_K01Absolwent jest przygotowany do uczenia się przez całe życie
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_K01Jest gotów do określania priorytetów służących do realizacji zadań ustalonych przez siebie lub innych
Cel przedmiotuC-2Zapoznanie z podstawowymi pojęciami z zakresu zarządzania kryzysowego.
C-1Zapoznanie studentów z zakresem, zadaniami oraz z podstawowymi kategoriami zarządzania kryzysowego, a także z zadaniami i kompetencje organów władzy publicznej oraz instytucji i organizacji państwowych.
C-3Zaznajomienie z zasadami odpowiedzialności za szkody.
Treści programoweT-W-7Zasady odpowiedzialności za szkody wywołane rozstrojem zdrowia, chorobą lub przez śmierć człowieka w warunkach zwalczania zagrożeń bezpieczeństwa zakładu pracy, klęsk żywiołowych
T-W-1Zakres, zadania i podstawowe kategorie zarządzania kryzysowego. Teoretyczne aspekty zarządzania w sytuacjach kryzysowych
T-W-6Zasady odpowiedzialności majątkowej za szkody wyrządzone w warunkach kryzysowych
T-W-4Ustawowe pojęcie stanu klęski żywiołowej: definicja ustawowa, ogólne zasady postępowania, procedura wprowadzania, przedłużania oraz znoszenia stanu klęski
T-W-3Stany nadzwyczajne – zagadnienia ogólne ograniczenia wolności i praw człowieka i obywatela w stanach nadzwyczajnych
T-W-2Zadania i kompetencje organów władzy publicznej oraz instytucji i organizacji państwowych - regulacje prawne w dziedzinie obronności państwa
T-W-5Prawa człowieka w kontekście zwalczania terroryzmu
Metody nauczaniaM-2Prezentacje i prace studentów
M-3Rozwiązywanie kazusów
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: Ocena prezentacji i prac studentów
S-1Ocena formująca: Ocena aktywności na zajęciach
S-2Ocena formująca: Ocena poprawności rozwiązania kazusów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Absolwent nie jest przygotowany do uczenia sie przez całe zycie
3,0Absolwent jest przygtowany w stopniu dostatecznym do uczenia sie przez całe zycie
3,5Absolwent jest przygtowany w stopniu więcej niż dostatecznym do uczenia sie przez całe zycie
4,0Absolwent jest przygtowany w stopniu dobrym do uczenia sie przez całe zycie
4,5Absolwent jest przygtowany w stopniu więcej niż dobrym do uczenia sie przez całe zycie
5,0Absolwent jest przygtowany w stopniu bardzo dobrym do uczenia sie przez całe zycie